Karper app. voor de Iphone

Armand Wesche
Berichten: 15
Lid geworden op: 03-08-2008 13:40
Contacteer:

13-10-2010 14:55

http://www.carp-log.net

Persoonlijk (gegevens dus niet zichtbaar voor anderen) on-line logboek: Registratie, foto's uploaden, statisitieken, Google maps en meer

Geen echte "app", maar een website aangepast voor mobiel gebruik. Dus het maakt niet uit of je een iPhone, iPod Touch, HTC, Nokia of wat dan ook hebt, zolang er maar een browser op zit...

(En alles is natuurlijk thuis op je PC ook beschikbaar :-D)
http://www.CARP-LOG.net | Catch...Release...Log!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

13-10-2010 16:42

PRACHTIG!

En de webmaster maar onze data bekijken, ja ja Marc is af en toe een zwartkijker :-)

Dus nee, dank je

Maak dan iets wat je kunt verkopen als losstaande applicatie :-)
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

17-01-2011 17:32

Jah beetje oud topic

Maar even een vraag,ik heb de Iphone 4 vanaf vandaag.

Maar hoe kan je weten als je op internet zit,en je gaat er vanaf dat hij geen internet meer gebruikt,aangezien je niet ergens op afsluiten kan drukken?

Ben bang dat als ik uit het internet ga dat ik nog steeds internet verbruikt,aangezien ik nergens een teken zie of dergelijke zoals bij de Blackberry waar je wel een teken zie zodra je op internet zit of er nog op zit als je per ongeluk vergeten bent af te sluiten.

Gr


Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

17-01-2011 18:15

Leen,

Ik heb nu de experia x10. Ook hierbij heb ik nog niet ontdekt hoe je de internetverbinding uit kan zetten. Volgens mij blijft de internet verbinding bij bepaalde smartphones gewoon op de achtergrond draaien zodra je de internet explorer uitzet. Best wel zuur want het vreet wel je accu leeg :( Wat ik je wel kan aanraden is een soort van app killer, dat is een applicatie die alle applicaties uitzet die op de achtergrond blijven draaien. Kan ook een hoop accuduur schelen.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Mehmet Yildiz
Berichten: 209
Lid geworden op: 20-04-2010 21:28
Locatie: Grunn

17-01-2011 18:29

Internet zal altijd blijven draaien zowel op Android als op de iphone. Wil je dit echt zeker weten uitschakelen dan zou je de anp's (internet servers) moeten veranderen naar een niet bestaande anp, dit is te doen in de instellingen.

Android heeft een app: apndroid als je dit aanklikt veranderd de app je anp en zit je niet meer op internet, handig in het buitenland etc.

Het nadeel als je anp's veranderd is dat bijv. whatsapp ook niet meer werkt. Leen, ik zou me niet zoveel zorgen maken het verbruik van internet is nihil als je de browser "wegklikt", ik neem trouwens aan dat je een internet abbo hebt.

gr.
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

17-01-2011 19:10

Mehmet,

Bedankt voor de tip! Alleen ik gebruik whatsapp best veel dus ik laat het denk ik toch zoals het nu is. Een appkiller gebruiken, wifi uitzetten en de gps uitgooien bespaard al een hoop accu. En als ik tijdens het vissen veel gebruik maak van internet etc, neem ik wel mn extra accu mee.

Je kan trouwens best veel weer gerelateerde apps installeren Leen, of een compas app. Kan altijd goed van pas komen.
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

17-01-2011 19:11

met mijn android (samsung galaxy s) kan je internet gewoon uit zetten, het draait dan ook niet meer op de achtergrond
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

17-01-2011 19:23

James warner schreef:Leen,

Ik heb nu de experia x10. Ook hierbij heb ik nog niet ontdekt hoe je de internetverbinding uit kan zetten. Volgens mij blijft de internet verbinding bij bepaalde smartphones gewoon op de achtergrond draaien zodra je de internet explorer uitzet. Best wel zuur want het vreet wel je accu leeg :( Wat ik je wel kan aanraden is een soort van app killer, dat is een applicatie die alle applicaties uitzet die op de achtergrond blijven draaien. Kan ook een hoop accuduur schelen.



Okeej,maar dit betekend dus dat het ook vreet van je internet bundel? Neem aa als ik er niet op zit,dat ik er ook niet voor betaal?
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

17-01-2011 19:28

Mehmet Yildiz schreef:Internet zal altijd blijven draaien zowel op Android als op de iphone. Wil je dit echt zeker weten uitschakelen dan zou je de anp's (internet servers) moeten veranderen naar een niet bestaande anp, dit is te doen in de instellingen.

Android heeft een app: apndroid als je dit aanklikt veranderd de app je anp en zit je niet meer op internet, handig in het buitenland etc.

Het nadeel als je anp's veranderd is dat bijv. whatsapp ook niet meer werkt. Leen, ik zou me niet zoveel zorgen maken het verbruik van internet is nihil als je de browser "wegklikt", ik neem trouwens aan dat je een internet abbo hebt.

gr.



Okeej bedankt,naar dat antwoord zocht ik! blackberry draait inderdaad ook altijd op de achtergrond,aangezien deze altijd verbinding nodig heeft,maar dat verbruik is ook zo goed als 0
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

17-01-2011 19:51

Leen,

Ik weet niet precies of je nog steeds internetbundel verbruikt als hij alleen op de achtergrond draait. Zelf sta ik daar niet echt bij stil omdat ik t-mobile onbeperkt heb. Heb je geen onbeperkt internet abbo dan zou het weleens stiekem van je abbo kunnen vreten. Da's ook niet de bedoeling natuurlijk. Hoe dan ook, het is eigenlijk niet netjes dat bepaalde telefoons een constante internetverbinding hebben terwijl hij gewoon in je broekzak zit.

Wellicht dat Mehmet hier iets meer over weet??? MEHMETTT?????
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Mehmet Yildiz
Berichten: 209
Lid geworden op: 20-04-2010 21:28
Locatie: Grunn

17-01-2011 21:39

Nja wat het probleem is met smartphone's van tegenwoordig, is dat erg veel app's/services een internet verbinding nodig hebben op één of andere manier. Simpel voorbeeld is je mail, dit wordt om de "x'" aantal minuten ververst, controle naar updates gebeurt ook om de zoveel minuten, zo zijn er nog tal van voorbeelden. Het data verbruik hiervan is eigenlijk verwaarloosbaar. Surfen,chatten,mailen,youtube etc. dat kost data en met de datalimieten tegenwoordig zou ik daar dus op bezuinigen. Ik ben zelf android gebruiker en weet daar dus het meeste vanaf en ik kan je verzekeren dat als je anp goed staat ingesteld je tel hoe dan ook op internet zit! Al is het via roaming.

En qua batterij, tjsa een app killer werkt wel maar hou er rekening mee dat deze zelf ook continu op de achtergrond draait en dus zelf ook batt. vreet. Op android 2.2 is eigenlijk geen app-killer meer nodig omdat de meeste app's vanzelf worden af gesloten. En zoals James al zei, wifi/gps/video/games verbruikt gewoon het meeste accu.

gr.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

17-01-2011 21:53

gewoon de synchronisatie optie uitzetten en je bent klaar. Als je je mail wil bekijken gewoon ff ophalen, scheelt je een hoop batterijen
Gebruikersavatar
James warner
Berichten: 1241
Lid geworden op: 23-09-2009 20:08
Locatie: Zuid West Nederland

17-01-2011 21:58

Mehmet,

Zelf heb ik t-mobile en die heeft tot nu toe een datalimiet van 3 gb. Nu zie ik net een persbericht dat Tmobile dit misschien wil verlagen naar 500 mb. 6 keer minder datalimiet dus. Aan de cijfers te zien lijkt dat een flinke achteruitgang, en vind ik dat ook niet fair. Andere providers hebben dacht ik al een mindere datalimiet. Alleen nu vraag ik mij af wat een gemiddeld gebruiker qua datalimiet verbruikt per maand. Voor mij abacadabra....Weet jij daar iets meer van? Want als ik bijvoorbeeld 1 gb zou verbruiken is er niets aan de hand, maar als de datalimiet ineens 500 mb wordt krijg ik ineens minder waar voor mn geld. Ik zie het dan ook echt niet gebeuren dat tmobile dan ineens de prijzen verlaagt ter compensatie. Oftewel, de gebruikers worden genaait.....

Gr
ONDER WELK SCHRIFT????

Hey babe, wanna come over to myspace and twitter my yahoo till I google all over your facebook?
Gebruikersavatar
Mehmet Yildiz
Berichten: 209
Lid geworden op: 20-04-2010 21:28
Locatie: Grunn

17-01-2011 22:07

James,

Wat het gemiddeld verbruik is durf ik niet te zeggen, maar met de app: Netcounter (gratis) kun je dit inzien. Deze app laat zien hoeveel je per dag/week/maand verbruikt, dit zou je een inzicht moeten geven hoeveel jij nou verbruikt.

Ik heb zelf nog het oude abbo waar het nog ongelimiteerd is volgens een fair use policy, heb zelf nog nooit problemen gehad. Overigens is het wel zo dat als ik mijn abbo binnen kort ga verlengen ik ook vast zit aan data limieten balen dus!

De reden dat providers deze limieten instellen is omdat de verkoop van smartphones explosief is gestegen, en netwerken het niet meer aan zouden kunnen. Dus moeten providers investeren in hun netwerken wat geld kost en dat word natuurlijk verhaald op de klanten.

gr.
Gebruikersavatar
Michiel ter Beest
Berichten: 479
Lid geworden op: 17-03-2005 16:33
Locatie: Achterhoek
Contacteer:

18-01-2011 16:51

Peter van den broek schreef:Daar zat ik ook al aan te denken ja... Afbeelding van je optonics op je scherm en dat bij een run het ledje oplicht. Geluid erbij... tril.

Nohhhh... moet eigenlijk niet gekker worden :oops:


Met bluetooth zou zoiets best kunnen denk ik 8) Alleen het bereik is dan niet zo ver (da's weer iets voor BT 2.0 :D)
Jerry Tenwolde
Berichten: 106
Lid geworden op: 20-09-2009 19:09

18-01-2011 17:53

leen wil je het helemaal uitzetten
instellingen
netwerk
mobiele data
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

19-01-2011 02:04

Had het gevonden

Maar ben er achter dat het verbruik 0 is,omdat ik roaming uit heb staan! En als ik roaming aan heb staan,is het verbruik zeer weinig. Alleen als ik straks in het buitenland zit,moet ik in de gaten houden dat roaming zeker uit staat! Anders gaat het echt duiten kosten.

Thanks iedergeval!


Leen
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Gebruikersavatar
ray dek
Berichten: 208
Lid geworden op: 23-09-2009 12:14
Locatie: den haag

20-01-2011 14:44

ik heb de iphone 3gs nog steeds en al jaren ben ik op de hoogte om de op de achtergrond lopende aps te sluiten.

hoofd knop onderin 2x snel achter elkaar indrukken er verschijnt dan onderin je scherm een balk met de lopende aps dan de eerste app zo lang ingedrukt houden totdat er op alle apps een rood cirkeltje met een wit streepje komt als je daarop drukt verdwijnen de lopende apps.

of dit bij de 4 ook nog zo is weet ik niet ander even syncen!

succes!
"wind op de kant is karper op het land"
Jerry Tenwolde
Berichten: 106
Lid geworden op: 20-09-2009 19:09

20-01-2011 18:02

zolang je blijft update is de 3 en 4 alleen qua uiterlijk verschillend en aantal kleine functies voor de rest blijft deze hetzelfde.
Gebruikersavatar
michael Paardekam
Berichten: 48
Lid geworden op: 28-10-2009 19:43
Locatie: Velserbroek

24-01-2011 18:06

Bij mijn telefoon (HTC HD 2) kan je je gegevensverbinding uitschakelen. Zodra je die uitschakeld maakt hij geen verinding meer met het internet. Doe dat zelf als ik in het buitenland zit. Misschien is dit ook het geval bij een Iphone..

Groetjes,

Michael
Met een krant in mijn hand langs de waterkant in mijn viskloffie aan een lekker bakkie koffie.
Gebruikersavatar
jan de jager
Berichten: 1501
Lid geworden op: 19-09-2009 17:53

28-05-2011 19:36

Waar blijven de link apps :o :D

mvg; jan
Cor Butter
Berichten: 11
Lid geworden op: 21-06-2011 00:45

25-06-2011 16:02

Carp rigs e4,-
Vissengids gratis
Knots guide gratis

alle voor iphone 8)
Gebruikersavatar
Patrick van den Berg
Berichten: 167
Lid geworden op: 21-02-2008 22:45
Locatie: Amsterdam

26-06-2011 00:59

Misschien kan ik wel zo een app gaan regelen. Ben samen met een collega van apple al een tijdje aan het bedenken wat voor app we kunnen maken.
Als hier veel vraag naar is, is het misschien wel een optie om te gaan maken.

Ik zou zeggen brand maar los met wat er allemaal in de app moet komen dan ga ik na vragen of het te realiseren is.

groet Patrick
Cor Butter
Berichten: 11
Lid geworden op: 21-06-2011 00:45

26-06-2011 21:42

Patrick van den Berg schreef:Misschien kan ik wel zo een app gaan regelen. Ben samen met een collega van apple al een tijdje aan het bedenken wat voor app we kunnen maken.
Als hier veel vraag naar is, is het misschien wel een optie om te gaan maken.

Ik zou zeggen brand maar los met wat er allemaal in de app moet komen dan ga ik na vragen of het te realiseren is.

groet Patrick


net zoiets al carplog maar dan een beetje van deze tijd zou wel mooi zijn dan zou ik er mischien ook gebruik van gaan maken. rigs met uitleg in het nederlands. Zou knap zijn als je het voor elkaar krijgt een karper(vis) app uit nederland.
Gebruikersavatar
Patrick van den Berg
Berichten: 167
Lid geworden op: 21-02-2008 22:45
Locatie: Amsterdam

27-06-2011 00:04

Ik heb het vandaag voorgelegd aan me collega en die vond het een goed idee.
We gaan nu aan de slag met hoe we het best deze app kunnen maken en en natuurlijk hoe we het van deze tijd kunnen maken.

Ik heb er alle vertrouwen in dat deze app er gaat komen.

Ga hem zo alle info sturen wat ik denk dat belangrijk is dat in de app komt en hoe die er uit moet komen te zien.

Tips zijn altijd welkom.

Ik hou jullie op de hoogte.

Gr Patrick.