Plassende Honden op jou vis spullen.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

09-01-2010 11:49

Beste Collega vissers.

Hier thuis kwam het onderwerp aan de orede wat 1 van de vissers hier thuis is overkomen.

Vissend aan een park watertje letten op een pen kwam een hond aanlopen en deze plaste vervolgens achter de rug om tegen de vistas omhoog.
en nam vervolgens een duik 10 meter naast de aangevoerde stek...

Hoe zouden jullie hierop reageren! ????????????????
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
Gebruikersavatar
bart bosch
Berichten: 1121
Lid geworden op: 30-11-2009 14:59
Locatie: Stekkenpezer!
Contacteer:

09-01-2010 11:54

Afbeelding
MVG, Bart Bosch.
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

09-01-2010 12:03

2 jaar terug was ik in Duiven aan het vissen, komt een hond lang en pist zo tegen mijn tent aan. Baasje kijkt ernaar en loopt zo door. Beetje schreeuwen tegen dat baasje, blikt of bloost niet en loopt gewoon door. Je kan de hond nauwlijks de schuld geven, het zijn de baasjes die het toe laten. Ze denken dat het park van hun is en dat de hond alle rechten heeft. Nu maak ik er niet zo'n punt van dat de hond een eindje verop een duik neemt. Maar je hebt van die lui die doen het er om.

Als ik een hond zie aankomen, zeg ik tegen de baas, pas op er liggen hier allemaal losse haken op de grond. Je moet eens kijken, hoe rap de hond is aangelijnd en hoe boos ze doorlopen :lol:

Zelf ben ik ook in het bezit van een hond en heb m altijd los lopen, zodra ik vissers zie lijn ik m aan en verop weer los, kleine moeite, iedereen plezier. Als alle mensen nou zo denken.
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

09-01-2010 12:39

hebhet hier ook meegemaakt. hij piste zo over mijn foedraal heen. heb het bazinnetje goed laten merken dat dit niet nog een keer moest gebeuren en heb er 25 euro stomerij kosten voor gevangen. als ze nu langs komt doet ze hem wel aan de lijn.

een hond mag gerust loslopen van mij. moet hij alleen wel luisteren als baasje hem 1 keer roept. sommige honden ken ik ook wel omdat ze van vrienden zijn. deze krijgen dan ook altijd wel een boilietje, zijn ze erg blij mee die beesten.

heb het ook wel een keer meegemaakt dat een hond onder me hengels doorloopt. blijft ie met zijn staart achter de lijn hangen. :-? dikke run. de hond wist niet wat ie meemaakte. tegenwoordig let ik wel een beetje op en ga bij mijn hengels staan als er een loslopende hond aankomt.

roepen tegen het baasje dat er losliggende haken liggen werkt idd ook erg goed.
Gebruikersavatar
tomba verwey
Berichten: 731
Lid geworden op: 17-12-2009 14:05
Locatie: Rijen NB

09-01-2010 12:46

losliggende haken! .. das idd n goeie die kende ik nogniet! ... weleens gehoord dat iemand een bakje water naast zn stoel had staan en deze over de hondheen keepte waardoor hij als eerste naar het baasje terug rent ... maar jah get gezeik wat je dan weer kan krijgen......

en helemaal nu als je een bakje (water) over de hond heen gooit! dan gooi je hem gelijk stik dood! 8)
http://www.hengelsportfauna.nl
Als ze me missen ben ik vissen!
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

09-01-2010 15:51

kunt ook een beetje boterzuur over de hond sprayen. leuk voor het beesje zal het niet zijn, weet niet hoe een hond met deze stank omgaat. voor het baasje is het niet meer te harden als ie thuis is denk ik!!
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

09-01-2010 16:22

Ook ik heb iets stoms mee gemaakt.
ik wou s,avonds graag vissen dus ik naar de vis winkel om daar boilie,s te halen.
Ik daar aangekomen kocht ik een zak boilie,s mussel van 2,5 kilo.
Uit eindelijk aangekomen op de vis stek ik alles gedaan hengels uit gegooit maar was ff vergeten dat ik mijn zak boilie,s nog niet in mijn tas gedaan had en stond gewoon nog open.
Op dat moment stond ik sonder enige iedee bij het water te genieten van de natuur om me heen ineens hoorde ik achter me iets wat mijn aandacht trok
Dus ik keek naar achteren, en zie tot me verbazing een hond lekker zijn slag te slaan in mijn zak boilie,s.
Dus ik roep naar de hond, en natuurlijk (wat ook verwacht werd) nam de hond de benen.
Ik naar me zak boilie,s toe en geloof het of niet er zat nog maar een stuk of 10 boilie,s in.
Ik denk dat de hond zo rond de 2200 gram aan boilie,s had opgevreten.
Helaas fietste de man weg na het kijken, na dat zijn hond bijna mijn hele zak had leeg gevreten.
Was ook wel een beetje mijn eigen schuld en een goede les en kon er wel om lachen.
Ik denk dat deze hond behoorlijk aan de RACE kak heeft gezeten :lol: :lol: :lol:
Groetje,s
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-01-2010 16:35

bas van geffen schreef:kunt ook een beetje boterzuur over de hond sprayen. leuk voor het beesje zal het niet zijn, weet niet hoe een hond met deze stank omgaat. voor het baasje is het niet meer te harden als ie thuis is denk ik!!


Zuur over een hond gooien. Je bent wel helemaal lekker?
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

09-01-2010 16:43

Plassende hondenbrokken maken.. :lol:
Groet'n Henk..

still growing Old.
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

09-01-2010 16:50

Ik zelf heb ook honden en moet er niet aan denken dat iemand mij dit flikt altans ik moet het niet zien.
We weten allemaal dat we er regelmatig mee te maken hebben met honden en andere dieren, en als je op plekken vist zoals stads wateren en parken zullen we er ook meer mee te maken hebben met los lopende honden.
En het is ook een beetje aan je zelf om er voor te zorgen dat het niet gebeurt ik zelf had het kunnen voorkomen ook als ze tegen je foudraal pissen, dan leg je je foudraal toch naast je rod pot verlies je hem ook niet uit het oog,
Groetje,s
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

09-01-2010 16:54

kunt ook een beetje boterzuur over de hond sprayen. leuk voor het beesje zal het niet zijn, weet niet hoe een hond met deze stank omgaat. quote

Als je het niet weet moet je het ook niet doen lijkt mij
Groetje,s
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-01-2010 17:04

Afbeelding
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Tim Kreuger
Berichten: 206
Lid geworden op: 21-09-2009 00:29
Locatie: Soul Alcatraz

09-01-2010 17:08

Tijdens het vissen heb ik vooral last als ik mijn eigen hond mee neem! Die laat ik dus maar lekker thuis.. Net een klein kind :roll:
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

09-01-2010 17:26

nee hoor, in stadsparken moeten honden meestal aangelijnd zijn,
Na een akkefietje met een niet aangelijnde hond, heb ik nu een losse rvs bankstick onder handbereik.
Tot nu toe 1 x gebruikt met positief resultaat, ik vind het een bullshit opmerking en totaal niet aan de orde dat de hond er niets aan kan doen.
Zo kun je ook het opvreten van kleine kinderen en andere ongelukken met honden vergoeilijken.
Eigenaar van de hond weet meestal wat de eigenschappen van zijn eigen hond zijn en moet er rekening meehouden dat andere o.a.dit gedrag niet zullen tolereren.
groet Henk
Ik ben en blijf een Leie-naar,tegendraads altijd beter wetend
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

09-01-2010 17:37

En wat wou je met die bankstick gaan doen dan, mongool. Hoop dat ik je niet tegenkom met m'n hond.
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

09-01-2010 17:57

boterzuur bijt niet..... :o het stinkt alleen gruwelijk.

kan ook met monstercrab of andere enorm stinkende flavour.
Gebruikersavatar
bart bosch
Berichten: 1121
Lid geworden op: 30-11-2009 14:59
Locatie: Stekkenpezer!
Contacteer:

09-01-2010 18:05

Mitchel van der Linden schreef:En wat wou je met die bankstick gaan doen dan, mongool. Hoop dat ik je niet tegenkom met m'n hond.


haha... niet van het een of ander hoor. maar je hebt ook nog van die "net niet valse honden ertussen lopen" er zat eens een hond bij boilies te eten. wat denk je ik loop naar hem toe steek me hand uit hij grommen :lol: grijpt richten me hand :wink: als ik iets dichterbij was geweest en die hond had bloed geproefd kon die ook worden afgemaakt :lol: wat wil je dan. dat die met zijn stok een klein duwtje geeft? een klein tikje? ofdat je hand er half afligt en de hond moet worden afgemaakt? :-?
MVG, Bart Bosch.
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-01-2010 18:26

bas van geffen schreef:boterzuur bijt niet..... :o het stinkt alleen gruwelijk.

kan ook met monstercrab of andere enorm stinkende flavour.


Dat het niet corrosief is, klopt niet.

http://msds.chem.ox.ac.uk/BU/butyric_acid.html
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

09-01-2010 18:49

dat wist ik niet. ik weet niet of de visvariant hetzelfde is als deze boterzuur?
heb het wel eens op mijn vinger gedaan (de visvariant dan) maar bij mij brande het niet. misschien een dunne oplossing ervan.

maar als het wel dezelfde is, dan zouden we het ook niet in onze boilies moeten doen? toch?

Afbeelding

bij deze dan NIET op de hond spuiten maar op het baasje. :wink:
Gebruikersavatar
Dries Jacke
Berichten: 2360
Lid geworden op: 01-04-2007 09:29
Locatie: Friesland

09-01-2010 18:57

Henk Janssen schreef:Ik vind het een bullshit opmerking en totaal niet aan de orde dat de hond er niets aan kan doen.

Eigenaar van de hond weet meestal wat de eigenschappen van zijn eigen hond zijn en moet er rekening meehouden dat andere o.a.dit gedrag niet zullen tolereren.
groet Henk



Dat bedoelde ik dus te zeggen Henk. Niks Bullshit, eigenaar blijft verantwoordelijk voor het gedrag van zijn huisdier. Dus het beestje kan daar niks aan doen. En als je op stadsparken gaat zitten weet je gewoon dat je daar mee te maken hebt. En we hebben het niet over killen maar over pissen tegen je hengelspullen. Een reu pist overal tegen aan en als ie niet aangelijnd is zal ie dat ook over je tent of foudraal doen, dat beest weet niet beter. Neem aan dat jij geen hond hebt.
Gebruikersavatar
Peter de Jonge
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07-10-2009 18:27
Locatie: Amersfoort

09-01-2010 19:08

Bas , ik neem aan dat het te maken heeft met de concentratie van de oplossing. Het boterzuur wat jij en ik bedoelen heb je maar weinig mililiters van nodig om extra hard te stinken, maar als je het boterzuur gebruikt waarmee veehouders hun voer besprenkelen dan heb je het in mijn ogen over iets heel anders...

het lijkt me daarom dat "ons "boterzuur weinig kwaad kan, al zou ik toch niemand aanraden om zoiets te doen, al is het maar vanwege de naam die we toch al hebben , te weten dier on-vriendelijk, niet verder te doen aftakelen.........
Bovenstaande is slechts mijn bescheiden mening, correct me if i'm wrong!
Noem mij gerust een DRIJFSIJS!!!

http://www.karperontspanning.nl
http://www.hsvonsgenoegenboxtel.nl
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-01-2010 19:33

Is hezelfde boterzuur, daar bestaat namelijk niks anders van onder dezelfde chemische naam. :D

Maar de hengelsportzaak kan een verdunde oplossing verkopen. Dat is de pest met die flesjes waar verder geen label op staat. Ik zou er maar niet vanuit gaan dat het verdund is en gewoon de risico aspecten in acht nemen.

In aas kan het geen kwaad zolang je het in de geringe hoeveelheid gebruikt die voorgeschreven is. Als je echter teveel in het aas verwerkt, dan is er risico op beschadiging van de darmwand van de karper niet denkbeeldig.

Eigenlijk zou het verboden moeten worden dit zonder label met instructies te verkopen. Maar ja, in de hengelsport kan dat allemaal ongestraft.

Wat honden betreft moet je het baasje aanspreken en het beest verder onaangeroerd laten. Zolang het blijft bij kleinigheidjes als nat piesen of aas opvreten. Wordt natuurlijk een ander verhaal als het beest kinderen of mensen aanvalt. Beetje je verstand erbij houden is toch niet teveel gevraagd? Maar voor sommigen kennelijk wel.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

09-01-2010 20:13

Zeg jij moet doe zooi hier toch on-topic houden Kees? :D
bas van geffen
Berichten: 1152
Lid geworden op: 12-11-2009 02:11
Locatie: bronxtel

09-01-2010 20:20

ik heb de hond die mijn foedraal onderpiste gewoon bij zijn halsband gepakt en weggehaald bij mijn spullen. daarna baasje geroepen en afgehandeld.
ik ben zelf een te grote dierenliefhebber om het beestje iets aan te doen.

ik weet nu dat mijn onthaakmat ook een geliefd doelwit is voor loslopende honden. en handel vooraf i.p.v. het af te wachten dat ie de boel onderpist.
Gebruikersavatar
rob beniest
Berichten: 90
Lid geworden op: 23-08-2007 20:55
Locatie: zuid holland

09-01-2010 20:55

de hond kan er niks aan doen maar het baasje wel.

als een hond over mijn tent ,plu, of wat dan ook heen pist ga ik naar de eigenaar en regel het dan wel met hem .
de hond snapt het toch niet.
als ze me missen ben ik er niet
Plaats reactie