Eredivisie & Eerste divisie 2009/2010

Plaats reactie
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

12-04-2010 13:49

Ik denk ook dat jullie liever zien dat Fey 5e wordt, dan dat 020 kampioen wordt :lol:
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

12-04-2010 14:02

Goed gezien Mitchel.
Verf nog liever mn haar blauw. Mooie overwinning trws gisteren van ADO.
Knap gedaan, hoop dat jullie er gewoon in blijven dit seizoen. Den Haag hoort zeker niet in de Jupiler League.
Laat Vitesse of liever nog, Sperma er een keertje uit vliegen :P
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

12-04-2010 15:21

Even braken hoor



:lol:
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

12-04-2010 15:39

Waarom Leen?
Ik vind dat Den Haag gewoon op het hoogste niveau thuishoort. Club met een rijke traditie/historie en 1 van de weinige (lager geklasseerde) clubs die bij ons het uitvak redelijk vol krijgt. Kunnen vele (hoger geklasseerde) clubs nog een voorbeeld aan nemen.
Doekje?
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

12-04-2010 15:43

Hahaha hoogste niveau doe me een lol. Eerst maar de fans africhten en dat gehak op het veld verminderen,dan kennen we verder kijken.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

12-04-2010 15:48

Hoogste niveau ja. Zucht......

Bron: VI.nl
FC Utrecht geeft Ajax stof tot nadenken
06/12/2009 14:30

Ajax liep in De Galgenwaard schade op in de strijd om de titel. FC Utrecht frustreerde de Amsterdamse aanvalsdrang en profiteerde van defensieve slippertjes (2-0).



Blijf het knap vinden, winnen in Utrecht :lol: :lol: :lol:
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

12-04-2010 16:26

Ik hoop dat ajax de beker wint dan niet gewoon met 1-0 of zo.
Neen feijenoord moet echt met een nulletje of 6a7 verliezen :D
Verder denk ik niet dat Vitesse er uit vliegt, kan nog in de nacompetitie maar als ze daarin komen degraderen ze ook niet.
Verschil is gewoon te groot met de eerste divisie.
De eredevisie is af en toe al niet om aan te zien laat staan nog een stap lager.


Gradus....
....................
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

12-04-2010 16:39

Oei, Vitesse-supporter? Dan zag ik je pasgeleden nog op tv, of was dat nou die andere? Jullie 2 zijn moeilijk uit elkaar te houden hoor :lol: :lol:
gradus scholtens schreef:Verder denk ik niet dat Vitesse er uit vliegt, kan nog in de nacompetitie maar als ze daarin komen degraderen ze ook niet.
Verschil is gewoon te groot met de eerste divisie.


Gradus....

Jullie waren uiteraard veel beter dan RKC.
Afgelopen seizoen zeker ook Go Ahead - Heracles en FC Dordt - Ajaks gemist?
FC Lienden? Altijd lastig he!
Zal maar niet te vroeg juichen Gradus....
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

12-04-2010 17:15

Gradus

Komt helemaal goed
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
sander kunst
Berichten: 2002
Lid geworden op: 07-10-2009 18:56
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

12-04-2010 17:16

gradus scholtens schreef:Ik hoop dat ajax de beker wint dan niet gewoon met 1-0 of zo.
Neen feijenoord moet echt met een nulletje of 6a7 verliezen :D
Verder denk ik niet dat Vitesse er uit vliegt, kan nog in de nacompetitie maar als ze daarin komen degraderen ze ook niet.
Verschil is gewoon te groot met de eerste divisie.
De eredevisie is af en toe al niet om aan te zien laat staan nog een stap lager.


Gradus....


denk dat ze met 3 punten verschil zullen winnen van die kakje,s :lol:
Gebruikersavatar
leen goudappel
Berichten: 6376
Lid geworden op: 09-07-2008 17:11
Locatie: Trakker Armo

12-04-2010 18:01

:lol: even afronden dan Sander

Kakje's onder de schoenen.
.


Damp,zonnetje vogeltjes en de rust,dat is wat een mens belust
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

12-04-2010 19:26

Sjoerd Bonenkamp schreef:Waarom Leen?
Ik vind dat Den Haag gewoon op het hoogste niveau thuishoort. Club met een rijke traditie/historie en 1 van de weinige (lager geklasseerde) clubs die bij ons het uitvak redelijk vol krijgt. Kunnen vele (hoger geklasseerde) clubs nog een voorbeeld aan nemen.
Doekje?


Volgens mij krijgt alleen Ajakkes het uitvak bij jullie vol en verder niemand toch? Dit jaar was het gewoon vol maar dan wel 1200 man. Vorig jaar kregen we beide vakken en dus 1600 man. En dat voor drama voetbal :lol: Wat mentaliteit betreft verschillen de supporters van Feyenoord en Den Haag niet zo erg. Feyenoord heeft alleen nog een extra capiciteit omdat ook buiten Rotterdam, Feyenoord aanhang hebt zitten. Beide suppsgroepen horen bij de fanatiekste en origineelste van Nederland. Het publiek van Ajakkes is een bij elkaar gerapen groep met boeren die gekomen zijn voor succes (gloryhunters). De halfzachte kern van Ajakkus bestaat uit een selectie keppeltjes van Gorinchem tot Veldhoven en omstreken. Het boerenvak op de F-side moet voor de sfeer zorgen in die gekke UFO, met de twee liedjes die ze kennen. Zingen ze op hun klompen dat ze uit Amsterdam komen :lol: . Geef mij maar mijn clubbie Den Haag, die al 25 jaar droog staat wat succes betreft. Wij blijven origineel en authentiek. Blijf gerust maar denken samen met de neuzen media dat wij allemaal Hoolies zijn. Feyenoord supps zijn ook gewoon straatschoffies en de nette mensen zingen het Jodenlied. :lol:
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

12-04-2010 19:30

Oh ja, Feyenoord wint de beker :wink:
gradus scholtens
Berichten: 1559
Lid geworden op: 23-01-2003 01:00
Locatie: westervoort

12-04-2010 21:16

Sjoerd Bonenkamp schreef:Oei, Vitesse-supporter? Dan zag ik je pasgeleden nog op tv, of was dat nou die andere? Jullie 2 zijn moeilijk uit elkaar te houden hoor :lol: :lol:

Gradus....

Jullie waren uiteraard veel beter dan RKC.
Afgelopen seizoen zeker ook Go Ahead - Heracles en FC Dordt - Ajaks gemist?
FC Lienden? Altijd lastig he!
Zal maar niet te vroeg juichen Gradus....[/quote]


Als je met 4 1 verlies kan je moeilijk zeggen dat je beter bent( of je moet Theo Bos heten :lol: )
Dat andere heeft te maken met instelling of denk je dat als het echt ergens om gaat ajax echt moeite heeft met Dordrecht?
Over het Feijenoord publiek kan ik niks anders dan goeds zeggen, altijd veel en altijd een goede sfeer.
Maar ben je die tijd vergeten dat Feijenoord bijna een fussie was aangegaan met Dordrecht 90?
Als je niet uitkijk gebeurd dat binnenkort weer als ik na de schuldenlast van Feijenoord kijk!!
Maar goed hoop dat ajax de beker wint op de door mij eerder genoemde manier.


Gradus....
....................
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

13-04-2010 09:27

Goedemorgen Gradus,
Wel grappig dat jij als Vitessenaar over een schuldenlast begint. Remember Karel A.?
Ik zal echt nog maar niet te vroeg juichen. Het is zeker niet dat ik het jullie misgun ofzo, maar het lijkt me van de gekken als jullie straks met zo'n stadion in de Jupiler League spelen. Beste spelers zullen vertrekken en sponsors zullen afzwaaien en daar zit je dan, in de bus naar Cambuur. Geschiedenis heeft uitgewezen dat het heel lastig is om weer terug te keren in de eredivisie. Kijk bijvoorbeeld naar Go Ahead, MVV, Volendam. Hun lukt het ook (al jaren) niet.
Nogmaals ik misgun het jullie niet, maar zal een glimlach niet kunnen onderdrukken, mocht het zover komen.
Mvg,
Sjoerd

@Mitchel,
Mooie posting en tot volgend jaar, maar kijk een beetje uit met vuurwerk :-?

@Sander en de altijd zelfverzekerde Leen,
Over de uitslag doe ik geen uitspraken, maar de arrogantie druipt er bij jullie al lekker af hoor! :lol: :lol: :lol:
Ben allang blij dat ik de finale kan bijwonen. Jullie ook?
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

13-04-2010 10:08

Sjoerd Bonenkamp schreef:@Sander en de altijd zelfverzekerde Leen,
Over de uitslag doe ik geen uitspraken, maar de arrogantie druipt er bij jullie al lekker af hoor! :lol: :lol: :lol:
Ben allang blij dat ik de finale kan bijwonen. Jullie ook?


Jammer Sjoerd dat je zelfvertrouwen weer verward met arrogantie van Ajax, hoe moet ik dat nou doen met Feyenoord supporters die er alle vertrouwen in hebben dat jouw club wint, moet ik die ook als arrogant beschouwen, nee dat doe ik maar niet, want heel veel daarvan zijn ook mijn vrienden, en die zijn niet arrogant, net zoals ik niet arrogant ben, maar wel vol met zelfvertrouwen.

En ik vind het heel erg leuk voor je dat jij de finale kunt bijwonen, dat had ik ook heel graag gewild, maar die situatie is er niet, dat wil Feyenoord en de knvb niet, en dat heb ik te danken aan een stelletje hersenloze zichzelf noemde voetbalsupporters te danken. En voor de goede orde daar bedoel ik jouw niet mee.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

13-04-2010 10:25

Jan,

Volgens mij heeft je eigen club zelf de beslissing genomen niet met 10.000 man te komen.

En als je doelt op de dubbele wedstrijd aanvraag, dat slaat natuurlijk helemaal nergens op. Het is traditie deze wedstrijd in 1 keer in de Kuip te spelen, daar zullen ook jullie het mee moeten doen. Wees blij dat er uberhaupt de mogelijkheid gecreeerd was 10.000 kaarten te verdelen.

Ik hoop wel dat jullie de eerste (vaak veel te volle) trein gewoon heel laten en niet teveel anti Feyenoord spreekkoren laten horen, anders heb je de kans dat alles gewoon terug gestuurd word.
Laatst gewijzigd door Lexus Cuyten op 13-04-2010 10:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

13-04-2010 10:45

@Sjoerd, ik zou de finale ook wel willen bijwonen als anti-020 supporter, zeg maar :lol:
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

13-04-2010 11:17

Lexus,

Stel je voor Twente wordt kampioen en Feyenoord wint de beker, dan krijg je het volgende om de Johan Cruijff schaal. De opvolger van Cohen momenteel Lodewijk Asscher zegt het volgende, vanwege te verwachten rellen mogen Twente en Feyenoord 10.000 toeschouwers sturen. Wat denk je hoe er gereageerd gaat worden vanuit R'dam. En dan ook nog als de NS stelt dat alle schade die veroorzaakt gaat worden door Feyenoord supporters aan de treinstellen, verhaalt gaat worden op Feyenoord, die het toch al niet breed heeft net als zovele clubs.

Ik denk niet dat Erik Gudde daarop zit te wachten, en iets anders zal reageren zoals hij afgelopen vrijdag deed bij FC Rijnmond tv, net zoals die andere oproerkraaiers in de media, die onder het mom van we brengen alleen het nieuws, iedere keer weer olie op het vuur gooien. Ook Ajax zit niet te wachten op een schadeclaim van enkele miljoenen van de NS. Dat brengt die beker niet eens op.

Als blijkt dat een traditie voor een bepaald doel niet werkt, vanwege veiligheidsoverwegingen, kan er vanaf geweken worden. Je zou maar in R'dam zuid wonen niets met voetbal te doen hebben, en je kunt die dag niet gewoon je huis in of uit, omdat er een stelletje randdebielen langs komt uit een andere stad. Nu ben woon jij er niet en zal dus zeggen mij een zorg, maar dat is wel lekker kort door de bocht.

Maar er blijkt weer eens waar een klein land groot in kan zijn, dat ze pas reageren wanneer het te laat is, de knvb, had op het moment dat de beide burgemeesters besloten hebben dat er 5 jaar geen supporters over en weer mogen meenemen. De reglementen voor de beker finale moeten aanpassen, dat wanneer dit zou gebeuren dat 010 en 020 in de finale zou komen, er gespeeld moet worden over twee wedstrijden.

Op je laatste alinea, ik denk dat sowieso die treinen terug gestuurd gaan worden, omdat veel voetbalsupporters net kuddedieren zijn, dus als er één begint volgt de rest vanzelf, en ik kan je verzekeren dat die ene er echt tussen zit, en wel in iedere trein die vanuit A'dam deze kant op komt.

Deze finale kent geen winnaars alleen maar verliezers, en wat mij betreft wordt hij geeneens gespeeld, ik heb mijn zakken er van vol, en ik ga lekker vissen, en ik zit zo kort bij de kuip dat ik met enige goede wind de reacties wel hoor.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

13-04-2010 11:41

Hi Jan,
Ik vind het wel van arrogantie getuigen als ajaks-supporters beweren dat ze wel "eventjes" ergens gaan winnen. Dat bedoel ik dan ook in zn algemeenheid en niet alleen mbt de bekerfinale. Noem het zelfverzekerdheid, zelfvertrouwen, overtuiging van eigen kunnen. Geef het beesie een naampie. Ik vind dat echter in veel gevallen misplaatst en schaar dat in dat geval onder de noemer arrogantie. Niet alleen de supporters, maar ook die misselijkmakende trainer van jullie maakt zich daar vaak schuldig aan. Als het dan een keertje tegenzit, worden er allerlei drogredenen aangedragen zoals scheidsrechters (als 1 club daarover NIET zou moeten klagen is het ajaks wel. Zie bijv penalty zondag j.l.) en dan is het weer het competitieprogramma wat niet deugt.
Een club als ajaks heeft dat niet nodig. Net zo min als de andere grote clubs die vaak bevoordeeld worden (ja, wij ook weleens).

Dat het niet mogelijk is om het Stadion vol te krijgen met supporters van beide kampen, is inderdaad te triest voor woorden.. Was voor jou helemaal makkelijk geweest. Kon je lekker met de fiets.
Ben er alleen wel heel erg bang voor dat het hoe-dan-ook fout gaat. Ajaks-supporters die wel komen zullen best veilig het stadion in en uit kunnen. Waar ik echt bang voor ben is dat het stelletje hersenloze zichzelf noemende voetbalsupporters hun agressie gaat botvieren op de aanwezige politie en ME. Begrijp me goed, ook ik vervloek het gezag als ik weer eens een geel briefje achter de ruitenwisser vind :evil: . Vergeet echter niet dat dit ook mensen zijn met gezinnen die enkel hun werk uitvoeren. Als ik dan medesupporters tekeer hoor/zie gaan tegen het gezag, lopen de rillingen over mn rug. En ja, ik vind het ook superirritant dat je overal gefilmd en in de gaten gehouden wordt. Heb echter nog nooit de neiging gehad om even lekker een steen te gaan gooien ofzo. Zal een zero-tolerance beleid gevoerd worden, wat dus inhoudt dat de ME er bij het minste of geringste op los zal rammen. Behoeft geen verdere uitleg dat het dus naw voor de wedstrijd al oorlog wordt (zie de verschillende "supporters"-fora).
Houd mn hart vast.
Mvg,
Sjoerd
Robin Straver
Berichten: 507
Lid geworden op: 11-07-2006 12:26
Locatie: Berkel&Rodenrijs

13-04-2010 11:55

Ik denk als twente vanavond wint dat ze kampioen zijn! als ze punten gaan verliezen gaan ze denk ik bezwijken onder de druk!
Ben benieuw vanavond! lekker met een bak chips op de bank denk:)
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

13-04-2010 12:04

Wordt echt spannend vanavond en morgen zeg..
Als Twente punten laat liggen maakt Ajax nog kans.. gebeurd dat niet dan wordt Twente kampioen!
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

13-04-2010 12:25

Hoop dat Twente wint vanavond, maar ik denk dat het AZ gaat worden.
Vind het jammer dat zo aan het eind van de competitie, de beslissende westrijden niet tegelijkertijd worden gespeeld.
Dat had het nog spannender gemaakt.
Gebruikersavatar
Jan Witter
Berichten: 1989
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

13-04-2010 12:46

Sjoerd,

Er is een tijd geweest, dat Feyenoord dat zelfde zelfvertrouwen uitstraalde, en dat jullie supporters riepen dat ze wel even gingen winnen hier en daar, vooral in de periode dat Feyenoord nog met grote regelmaat mee deed om de titel in de jaren '70 en '80 die zal jij niet helemaal bewust hebben mee gemaakt, maar geloof me maar, dat het wel zo is geweest. Maar dan noem je het geen arrogantie, maar zelfvertrouwen. Dus dat lijkt me vreemd. Maar goed.........!!!!!!!!!

Ik zie heel veel trainers drogredenen verzinnen als het tegen zit, ja ook jullie Mario, en zelfs Beenhakker en v Hanegem heb ik dat in het verleden zien doen. Maar jullie mogen dat, want jullie hebben een eierdop op jullie hoofd.

Wat was er mis met die strafschop, in het reglement staat dat waar de overtreding ophoud beslissend is, voor de straf die er eventueel op volgt, dus die strafschop was volkomen terecht, Suarez wordt zoals door iedereen gezien kon worden aan zijn shirt getrokken, en de speler die aan het shirt trekt staat met 1 voet in de 16 op het moment dat hij loslaat en Suarez valt. Hij heeft trouwens zat pingels niet gehad dit seizoen, maar hij had er ook bij die in mijn ogen ook geen pingel waren, dus dat streept zich wel tegen elkaar weg.

Ik ben er net zoals jij bang voor dat het helemaal uit de klauwen zal lopen, en dit komt mede door de media, die zich er schijnbaar niet van bewust is dat zij degene zijn die iedere keer weer olie op het vuur gooien, en zich verschuilen achter het feit van vrije nieuws scharing.
De meeste computerfouten zitten tussen het toetsenbord en de rugleuning van de stoel...
Sjoerd Bonenkamp
Berichten: 1884
Lid geworden op: 22-09-2009 11:16

13-04-2010 13:35

Hi Jan,
De tijden die jij aanhaalt heb ik inderdaad niet bewust meegemaakt, maar als ik zo jouw postings lees kom je op mij zeker over als iemand die weet waarover hij praat. Zal dus best kunnen. Maar goed.......!!!!

Dit staat in het KNVB spelregelement:
Bij vasthouden is bepalend het moment dat het vasthouden eindigt. Is dat in het
strafschopgebied, zal een strafschop het gevolg zijn. Eindigt het vasthouden buiten
het strafschopgebied, is een directe vrije schop van toepassing.

Moet je dus gelijk geven.

Ik zie heel veel trainers drogredenen verzinnen als het tegen zit, ja ook jullie Mario, en zelfs Beenhakker en v Hanegem heb ik dat in het verleden zien doen. Maar jullie mogen dat, want jullie hebben een eierdop op jullie hoofd.

Lang nagedacht, maar geen voorbeelden kunnen vinden hoor. Eierdoppen draai ik altijd door mn boilies. Crunch-effect weet je wel :wink:

Mvg,
Sjoerd