Vortex 240 Gestolen op KSN jeugdkamp!

Gebruikersavatar
Jeroen houdijk
Berichten: 682
Lid geworden op: 11-09-2002 02:00
Contacteer:

18-08-2008 13:46

http://www.doormijgevonden.nl/help.php?topic=10

Gestolen of kwijtgeraakt is wel een verschil... De vinder kan hem alsnog opgeven als gevonden voorwerp lijkt me, mocht deze dit lezen.
Djurre Lucardie
Berichten: 136
Lid geworden op: 18-10-2005 23:01
Locatie: Noord-Oost Nederland
Contacteer:

18-08-2008 14:22

Jeroen,

In dit geval zal eerlijk gevonden niet echt van toepassing zijn aangezien het officieel niet toegestaan is in die uren aanwezig te zijn op recreatiegebied Zeumeren gezien de ingestelde APV. En anders is er nog het geval dat we in totaal met 18 man rond het water zaten, kleine moeite om te vragen of de boot van iemand is?!
red de laat
Berichten: 126
Lid geworden op: 15-07-2008 14:41
Locatie: moergestel

18-08-2008 17:48

vanaf vrijdag heb je mijn steun en zal ik een kleine bijdrage doen
nou zie ik iedereen denken huh? vanaf vrijdag
dit alles heeft te maken met de afgelopen vakantie veel gevist dus veel geld gekost dus het is zo goed als op voor deze maand :P
vrijdag weer nieuwe euro's :D
als groen staat voor onervaren.... en links voor onhandig.... waar staat groenlinks dan voor ?
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

18-08-2008 20:46

Hee als Jeroen die boot om 6:15 heeft zien drijven waarom is er dan geen actie ondernomen :-? :-? :-?

Beetje vreemd verhaal dit maar goed omdat ik Djurre wel een nieuwe boot gun toch 10 euro overgemaakt. Hij was er immers zelf niet bij en heeft toch zijn boot uitgeleend om de jeugd een plezier te doen.

Kom op jongens, met zijn allen hebben we dit zo opgelost.
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Djurre Lucardie
Berichten: 136
Lid geworden op: 18-10-2005 23:01
Locatie: Noord-Oost Nederland
Contacteer:

18-08-2008 21:07

Jeroen,

Hij zag de boot drijven op het water over een groote afstand en dacht dus dat de jongens er mee bezig waren, het was dus niet te zien of er wel of niet iemand in zat. Jeroen is daarna in een andere hoek van het water gaan penvissen, en had hier geen zicht meer op dat deel van het water. Zo zat dat in elkaar, hoop dat het duidelijk is.

Verder iedereen nog bedankt voor alles tot dusver!
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

18-08-2008 23:42

He Djurre,

Mijn 3,50 heb je :wink:
P.S had nog 3,60 op m'n rekening staan :lol:
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

19-08-2008 17:06

Dan kan je nog 2 snoepjes kopen taco :lol: van de kikkertjes of 2 colaflesjes :lol: (wel netjes van je)
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Kevin Makkus
Berichten: 23
Lid geworden op: 16-06-2002 02:00
Locatie: zuid-holland

19-08-2008 21:14

als je weet wie het zijn, kan je toch bij ze langs gaan(eventueel op hun visplek) en netjes vragen of je je boot terug mag?
It's the fruit that makes the fristi!
Djurre Lucardie
Berichten: 136
Lid geworden op: 18-10-2005 23:01
Locatie: Noord-Oost Nederland
Contacteer:

19-08-2008 21:30

Kevin,

Ik weet geen namen, heb 3 gezichten gezien..., en als ze enigsinds in dezelfde staat verkeren als toen, dan zullen ze de boot niet zomaar terug geven. Momenteel rij ik dagelijks de wateren in de omgeving af opzoek naar mijn boot. Maar gok dat deze jongens niet zo dom zijn om hem te gebruiken in de regio :(
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

20-08-2008 08:43

"door de drukte nog geen tijd gehad om aangifte te doen"

Je wilt je boot toch terug? Het eerste wat je dan zo ongeveer doet is toch de pliessies inseinen?
Verder kun je via internet aangifte doen, in die tijd heb je hier hele verhalen getypt.

Niet dat ik twijfel aan die diefstal hoor, maar dit soort luiheid veroorzaakt bij mij een irritatie die mij op zeker de hand op de knip doet houden!

Verder getuigt het van enige naieviteit om meteen maar te willen doneren terwijl de kwestie nog niet eens door de verzekering is afgehandeld. Staan jullie ook zo snel klaar als er ergens in de wereld weer wat kinderen dreigen dood te gaan door de honger? Of komt dat niet dichtbij genoeg? Zomaar wat opmerkingen. Klaas gaf eerder al een voorzet.

Groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Djurre Lucardie
Berichten: 136
Lid geworden op: 18-10-2005 23:01
Locatie: Noord-Oost Nederland
Contacteer:

20-08-2008 09:02

Beste Kees,

Voor de aangifte is een afspraak gemaakt voor vanmiddag bijj de politie ter plaatse, gezien de politie in mijn woonplaats me vertelde dat ik daar aangifte moest doen gezien het feit dat het een boot betrof. De ouders van de betreffende jongens hebben mij beloofd zo spoedig mogelijk achter de verzekering aan te gaan, gezien dit zondag was hoop ik snel iets te horen.

Djurre
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

20-08-2008 10:50

Geen gierigheid maar Kees heeft groot gelijk en ik zou de anderen aan willen raden om het ook zo te bezien wordt er inderdaad niets aangedaan kan er altijd nog een bijdrage worden gegeven.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

20-08-2008 17:26

Als de verzekering het oplost krijg ik dus 4 bier van jou op de volgende KSN-meeting. :wink:
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl
Djurre Lucardie
Berichten: 136
Lid geworden op: 18-10-2005 23:01
Locatie: Noord-Oost Nederland
Contacteer:

20-08-2008 21:03

Jeroen,

Komt goed :wink:
bart uijttenboogaart
Berichten: 12
Lid geworden op: 18-08-2008 11:43

20-08-2008 21:36

Hallo Djurre, ik had begrepen dat jij aangifte zou doen en dan contact met ons op zou nemen????
Nouja ik zie dat al aardig wat mensen gestort hebben. En mijn ouders zijn nu een redelijk lange tijd druk met werk overdag. Dus doe eerst maar aangifte dan horen we het vanzelf wel! Ik dacht dat je dat allang had gedaan? het is nu al bijna een week geleden:O maargoed.
Groeten
Djurre Lucardie
Berichten: 136
Lid geworden op: 18-10-2005 23:01
Locatie: Noord-Oost Nederland
Contacteer:

20-08-2008 22:47

Bart,

Dit zijn niet de gemaakte afspraken met de ouders van je maat. Zijn vader heeft mij beloofd zo snel mogelijk contact op te nemen met de verzekering en hij zij ook dat hij jou ouders zou vragen hetzelfde te doen. Dit is al redelijke tijd geleden geweest, en heb nu nog niets vernomen.

De rest staat in pb en ik wilde jullie namen niet gaan noemen omdat het voor jullie ook een vervelende situatie is welke ik niemand toe wens :( , hoop alleen dat het netjes afgehandelt kan worden.

Djurre
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

20-08-2008 23:57

Bart,
Vindt het een beetje rare botte reactie van je. :
nouja ik zie dat al aardig wat mensen gestort hebben
....hoe bot kun je zijn :cry:


Kees,
Je goed recht om de hand op de knip te houden omdat je geiiriteerd bent door uitblijven van doen aangifte.
zoals ik lees had Djurre een geldige reden hiervoor.
Vindt het wel jammer dat je iets wat niet ter zake doet erbij haalt (kinderen en hongersnood).
Een mens kan nu eenmaal niet ieders leed van deze wereld op zich nemen en tot actie overgaan.
Dit leed sprak mij en anderen aan...daar is toch niks mis mee??

Klaas reageert volgens mij beroepshalve omdat hij in de verzekeringen zit.
Zelf schat ik de kans dat hij ook maar iets terug krijgt van de verzekering in als nihill.
Simpelweg teveel haken en ogen...uitlenen aan jeugd, onbeheerd (niet op slot) iets wat je natuurlijk toch al niet gauw doet aan de waterkant, maar wel tegen je gebruikt wordt in de verzekerinsgpolis.

Niettemin is in mijn ogen Djurre gewoon de pineut geworden ondanks zijn goede bedoelingen met de boot gedurende het jeugdkamp. Dan mag zo'n kerel toch op vrijwillige basis geholpen worden door diegene die dit leed wel herkennen?. En mocht de verzekering wel (deels) uitkeren, wordt het restant bedrag gestort aan de KSN...ook niks mis mee toch?
Mischien ben ik naieff??..nou dan is dat maar zo :lol: ..we praten niet over kapitalen man :lol:

@ Douwe, probeer het eens anders te bekijken...jij als man van de wereld moet toch ook kunnen inschatten dat de verzekering niks gaat uitkeren...toch?
Kunnen we inderdaad ook dan pas geld storten, ook niks mis mee
Ieder heeft de keuze..vervelende is enkel dat het zooooooooo lang duurt als je moet wachten op antwoord van de verzekering, terwijl we allemaal weten dat er niks uitgekeerd gaat worden.

Tja..ik zie Djurre nog steeds als de grote pechvogel in het geheel, die nu ook nog eens heel bot afgevallen wordt met de opmerking van bart (Zal bij mij als een dolksteek in de rug overkomen)...
Het doen van aangifte lijkt me wel hoe dan ook noodzakelijk...maar dat is zo te lezen al geschied.

Oh ja...ik ken Djurre in zijn geheel niet als persoon, wat ik van hem weet is wat ik van hem hierzo lees in deze topic :wink: .
K. van den Herik

21-08-2008 07:59

niet als goed huisvader, dus onrechtmatige daad dus is er aansprakelijkheid. Daarnaast is er schade. 1 en 1 is 2.

Blijven eventuele uitsluitingen:

opzet.


De verzekeraar zou kunnen afwijzen, ben dan alleen benieuwd op welke gronden. Zal niet de eerste discussie zijn die ik win. Stel dat de verzekeraar gelijk heeft, wil dat nog niet zeggen dat de leners niet aansprakelijk zijn, dat zijn en blijven ze nog steeds, dus m.i. moeten ze niet zeuren maar betalen en afwachten of de schade die de veroorzaker heeft geleden ( vergoeding van de boot) door de verzekeraar wordt vergoed.

MVG

Klaas
K. van den Herik

21-08-2008 08:30

5.2.1 reizen die minimaal één overnachting of een periode van
meer dan 24 uur omvatten waarvan verzekerde het desbetreffende
boekings-/reserverings-/betalingsbewijs kan overleggen.


Is geboekt (bij KSN) dus dekking dus eur 500 op doorlopende reisverzekering.
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

21-08-2008 09:23

Hans,

Misschien ongepast, misschien appels met peren, maar ik verbaasde me wel over de acute bereidwilligheid om meteen maar geld te doneren, terwijl er toch nog wel wat vraagtekens waren. Trouwens, als mijn kids van iemand een boot leenden en er niet goed op pasten, dan zou ik me als vader geroepen voelen om die boot te vergoeden als m'n WA verzekering dat niet zou doen.

Verder is het een luxe probleem, en geen leed, als je bootje gepikt is. Gierig heeft er i.i.g. niets mee te maken, want ik weet zeker dat ik meer aan goede doelen uitgeef dan de gemiddelde krenterige hollander, (o.a. een adoptiekindje in India).

Goed, over tot de orde van de dag.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

21-08-2008 09:52

Is dat ding nu gestolen of gevonden ??? das wel n verschil .

Zat dus niet vast , dus gevonden is best mogelijk .

Is ie wel "gestolen" dan hebben de kids weer n lesje geleerd , slapen aan t water heb dus ook nadelen .


Gr :wink:

Oh jah , misschien niet zn zeik moeten maken over dat nachtvissen van die gasten :o :o

Wie weet zijn ze wel niet zn ksn freaks , en dan kan je al snel naar je evt "gevonden" boot fluiten .
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

21-08-2008 10:10

@Klaas, perfect...miscchien kan jij hem bijstaan :wink:

@ Kees,
Let op...jou bericht heb ik dus niet ongepast genoemd he :wink:
Dat van die kinderen die dood dreigen te gaan van de honger kwam wel hard aan begrijp ik zonet uit een pb van betrokkene...er zijn echt wel meer mensen dan jij en ik die zich in zetten voor goede doelen :wink: .

Weet ook wel dat jij deels beroepsmatig reageerde t.a.v. het doen van aangifte.

Voor wat betreft vaderschap/kids/vergoeding..zo steek ik ook in elkaar...je laat zo iemand dan toch niet verzuipen.
Luxe probleem-leed, daar valt wel wat voor te zeggen...maar goed, dat moet ieder zelf maar uitmaken...het is en blijft klote.

Nou..ik mag weer werken, toedoeloe :D
K. van den Herik

21-08-2008 10:37

ff voor de duidelijkheid:

doorlopende reisverzekering van je zelf cq ouders.

De KSN heeft dat niet, wel een aflopende reisverzekering in het buitenland, maar daar gelden weer andere voorwaarden voor.

Ik wil iedereen bijstaan, echter in premies is een bedrag verdisconteerd aan provisie, van die provisie kan een tussenpersoon vreten kopen en vissen enzo. Voor die centen moet ie ook wel eens iets doen, dus ik wil niet zomaar iedereen zijn werk uit handen nemen.

Maar een kopie van de polissen naar klaas@houtassu.nl , samen met de gevoerde briefwisselingen wil ik wel eens kijken.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

21-08-2008 13:34

OK Hans, al goed. Met het noemen van die spiegelkarperprojecten had je ook een punt hoor! :wink:
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Jeroen Neef
Berichten: 1590
Lid geworden op: 27-07-2004 23:46
Locatie: Gilze
Contacteer:

21-08-2008 19:14

Bart en Djurre, ik merk uit jullie postings dat jullie niet goed communiceren, dat vind ik wel vreemd. En ik vind ook Bart dat jullie hoe dan ook verantwoordelijk zijn. Jou posting bevalt me dus ook niet zo, maakt verder niet uit, het is mijn mening. Lijkt me wel zo verstandig dat jullie eens actie ondernemen. Kijk ik gun Djurre die 10 euro voor die boot van harte, maar dan verwacht ik wel dat jullie wat scherper zijn he, en die ouders mogen inderdaad wel bijbetalen vind ik.

En Klaas je bent lief, raar maar wel lief :wink:
These balls are...To The Bone. http://www.ttbbaits.com
www. thegeckobrothers.sucks.nl
http://www.karperstudiegroep.nl