Hulp bij opzeggen/ontbinden van contract.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

01-08-2008 18:01

Is er iemand die veel weet mbt het ontbinden van contracten ?

Ik wil graag van mijn internetaansluiting af, Casema/wanadoo, later Orange, nu Ziggo :-?
Nu geldt er een opzegtermijn van 1 maand, maar door een foefje is dat eigenlijk 2 maanden.

"Standaard is de opzegtermijn 1 maand. Deze gaat in op de eerste dag van een maand. Als je bijvoorbeeld opzegt op 15 december, stopt je abonnement op 1 februari."

Nu is het zo dat ik ooit Casema/Wanadoo heb genomen, en toen Orange werd, en nu Ziggo heet, en ik weet(zo goed als zeker) dat een overname een geldige en gegronde reden is om een contract te beeindigen, simpelweg omdat je bijv. niets hebt met het bedrijf wat je voormalige aanbieder heeft overgenomen.

Nu mijn vraag:
Kan ik op grond van naamsverandering/bedrijfsovername idd mijn contract beeindigen, en dan vooral A La Minute, en dus zonder opzegtermijn ?
Tips mbt hoe en wat ik dan verder moet doen zouden welkom zijn.

Alvast bedankt,

Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

01-08-2008 19:25

In je contact staat idd. dat je 1 KALENDERmaand opzegtermijn hebt. Er staat verder niks in over eventuele overname enzovoorts. Ik vraag mij dus ook af, als je precies de service krijgt die je door het oude bedrijf is beloofd, dan lijkt mij dat dit geen reden is om onder het contract uit te kunnen komen. Mocht het toch aanvechtbaar zijn, vraag ik me af of je die ellende allemaal wil opzoeken? Kan best K*t zijn met de service van ziggo.

Iemand toevallig ook een rechten studie afgerond hier? :P

Veel succes,

Mitchel
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

01-08-2008 19:33

Dennis, een naamsverandering of bedrijfsovername is in het algemeen geen reden om je contract a la minute te kunnen beëindigen.
Je hebt dus een contract en welke voorwaarden staan er in dat contract t.a.v. de opzegging van dat contract? Vast niet de naamsverandering of een bedrijfsovername, is dan dus ook geen geldige reden.
Normaliter zijn alleen maar de contractvoorwaarden geldig t.a.v. een eventuele opzegging en de 'rest' doet feitelijk niet ter zake.
Gebruikersavatar
Ronald Ermes
Berichten: 388
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Schiedam

04-08-2008 14:27

Dennis van den Bogaert schreef:Is er iemand die veel weet mbt het ontbinden van contracten ?

Nu mijn vraag:
Kan ik op grond van naamsverandering/bedrijfsovername idd mijn contract beeindigen, en dan vooral A La Minute, en dus zonder opzegtermijn ?
Tips mbt hoe en wat ik dan verder moet doen zouden welkom zijn.

Alvast bedankt,

Dennis


Ha Dennis, Lang geleden :wink:

De nieuwe provider (ziggo) is de rechtsopvolger. Deze dienen zich aan dezelfde afspraken/tarieven te houden die jij in je contract hebt staan met Orange en voorheen Wanadoo/Casema. Als zij dit doen kun je formeel niet a la minute opzeggen.

Gr Ronald.
TTB Baits !
Mike Tukker
Berichten: 33
Lid geworden op: 11-06-2008 20:29
Locatie: Den Haag

05-08-2008 21:08

stond een stuk in de consumenten gids over dit probleem..... tevens is ontbinding wel rechtsgeldig indien de afgesproken diensten nietgeleverd worden. Bij vaak geen internet of storing kan dat misschien de juiste reden zijn. Ik zou een brief eventueel aangetekend versturen waarin je verzoekt om onmiddelijke beïndiging van het kontrakt indien zij niet de diensten leveren welke afgespoken zijn.

Suc6 Mike
Mike Tukker
Berichten: 33
Lid geworden op: 11-06-2008 20:29
Locatie: Den Haag

05-08-2008 21:43

ik heb hem ff bij me buurman gehaald... er is een meldpunt m.b.t klachten ziggo te vinden via site http://www.consumentenbond.nl indien je meer wilt weten pb me maar...
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

06-08-2008 17:18

Zolang de "nieuwe" naam/bedrijf INHOUDELIJK niets aan het contract veranderd blijven de regels van opzeggen gelijk aan de contractdatum. Maar wanneer je ineens nieuwe (algemene) voorwaarden voorbij ziet komen kun je er soms eerder van af.
Voorbeeldje: een tijdje terug was er iets bijzonders gebeurd op 11 september. Werden allerlei verzekeringen ineens uitgesloten van terrorisme. Derhalve nieuwe voorwaarden, kun jij er (op zo'n moment) meteen vanaf.
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Ron van Houtum
Berichten: 975
Lid geworden op: 09-05-2005 18:24
Locatie: 's-Hertogenbosch

06-08-2008 20:23

Orange nu ziggo?

Ik heb ook orange maar is nu online samen gegaan met tmobile ofzo

Mijn moeder had @home en is nu ziggo geworden en heeft nu niets anders dan gezeik met de verbinding
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

06-08-2008 23:43

Beste Dennis,
Begrijp hem niet helemaal, ziggo is een fusie van @Home, Casema en Multikabel.
Orange komt in dit verhaal niet voor, deze provider is samen gegaan vanaf dit jaar met T-mobile en bied nu breedbanddiensten aan via online bv.

Bij Ziggo heeft men de mogelijkheid gehad om tot ontbinding over te gaan van het contract bij 1 van de 3 aanbieders.

Bij jou nieuwe aanbieder staat de onderstaande tekst in de AVW:
(2.2)
Online heeft het recht de Algemene Voorwaarden, Aanvullende Voorwaarden, tarieven en/of de specificaties van de Dienst te wijzigen. Deze wijzigingen gelden ook voor de bestaande Overeenkomsten. Online zal daarbij de redelijke belangen van de Klant in acht nemen. Deze wijzigingen treden in werking 30 dagen na schriftelijke of elektronische bekendmaking daarvan door Online, of op een andere datum zoals genoemd in de bekendmaking. In geval van elektronische bekendmaking, worden de berichten verzonden aan het E-mailadres van de Klant. Het is de verantwoordelijkheid van de Klant om regelmatig kennis te nemen van de berichten op zijn E- mailadres.

(2.3)
De Klant heeft alleen het recht de Overeenkomst te beëindigen binnen dertig dagen na de hiervoor in artikel 2.2 vermelde bekendmaking, indien de hiervoor bedoelde wijzigingen voor de Klant leiden tot een aanmerkelijke verzwaring van zijn verplichtingen, of een dienstverlening die wezenlijk afwijkt van de dienstverlening zoals die gold voordat de wijzigingen van kracht werden.

Zegt voldoende lijkt me, als je later bent dan 30 dagen en je mail niet of wel hebt gelezen maar niet gereageerd, dan geef ik je weinig kans zie punt 3 AVW. Als laatste staat er: De Algemene Voorwaarden blijven inhoudelijk gelijk. Alleen de bedrijfsnaam wijzigt. Daarnaast hebben wij de teksten vereenvoudigd, waardoor ze voor iedereen beter te begrijpen zijn. Alleen deze wijziging geeft geen reden tot stopzetten tijdens de lopende contractsperiode.

mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Plaats reactie