Een eigen boilielijn

Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

31-01-2008 17:20

Mensen ik ben door een boilie fabrikant benaderd om een eigen boilielijn te starte. Maar weet het nog niet zo. Testvissers hebben ze er al op losgelaten en deze kan ik zlef bellen voor de ervaringen (1 is een kennis van mij)

Verkoop richtprijs zal zo rond de 47,50-49 euro worden per 10kg.
Ook kan ik alles uitbreiden met pallets, dippies etc.

verder verzendkosten 6,20 > 10kg en 11,95 > 29kg

Ik zou wel eens willen weten of iemand ervaring heeft met het opzetten van een bedrijfje met dit soort assortiment en wat jullie gedachte hier over zijn.

Verder zijn alle tips en tricks welkom. Waar moet ik aan denken etc.etc.

m.v.gr. Raymon

ps. ben nog in de informerende en orienterende fase.

Wist ook even niet zeker waar ik dit topic moest plaatsen??
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

31-01-2008 18:52

Dus als ik t n strak plan zou vinden ga je t doen ????




Gr :wink:
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

31-01-2008 18:53

Dus als ik t n strak plan zou vinden ga je t doen ????




Gr :wink:
Gebruikersavatar
stefan andriessen
Berichten: 1604
Lid geworden op: 07-10-2007 18:30
Locatie: gouderak zuidholland
Contacteer:

31-01-2008 19:03

en als ik et een strak plan vind geef je me dan korting :wink:
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

31-01-2008 19:05

Vraag jezelf af.
Wat moet ik er in stoppen.
Wat wil ik er uit halen.
Hoe snel wil ik resultaten zien.
Hoe kan ik mij onderscheiden in de overvolle markt om mijn doel wat ik er uit wil halen te bereiken.

Bedenk daar bij dat een paar testvissers met een verslag hoe goed de bollen zijn absoluut niet voldoende is en ook zeer discutabel zijn.

Ondernemer zijn zit in het bloed niet in de visie van een board.
Ik moet er niet aan denken.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

31-01-2008 19:06

Ik wou zoiets ook doen voor mijn vrienden en wat vissers uit de buurt.
Wie heeft Tips?
Ik ben net als Raymond in orieënterende fase.
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

31-01-2008 19:54

menno laarmans schreef:Dus als ik t n strak plan zou vinden ga je t doen ????

Gr :wink:


Ervaringen jongens 8)
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

31-01-2008 19:58

Raymon,
Ontwikkel jij dan de boilies en maak jij ze zelf ?
Kan je dit aan mij uitleggen?
Kan ook per PB!
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

31-01-2008 22:07

Hoeveel tijd wil je erin steken?

Hoeveel geld heb je ervoor over?

Hoeveel geld wil je uiteindelijk eraan gaan verdienen (oer kg)? Wat word je verkoop prijs dan?

Wat verwacht je over het algemeen ervan?

Waarom zouden mensen juist jouw aas kopen? Je hebt er zelf de ballen verstand van lijkt me zo?

Waarom denk je sowieso dat juist jou het wel lukt om de boilies te verkopen (op grote schaal)?

Zo maar een paar vraagjes.


Mvg
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

31-01-2008 22:14

Even een businessmodel maken Raymon! :)

Hoe wil je het bedrijf onderscheiden van het gros aan andere boiliebouwers? Wat is de toegevoegde waarde aan jouw dienst / product?
Gebruikersavatar
Leon vd Graaf
Berichten: 192
Lid geworden op: 10-05-2002 02:00

01-02-2008 00:08

Raymon,

Ik vind dat er de laatste tijd veel te veel boiliebedrijfjes zijn. Er zijn er maar weinig die echt iets toevoegen. En als je dan iets nieuws hebt, dan moet je je klanten wel overtuigen dat je iets beters hebt dan de rest. Tegelijkertijd moet je dat dan weer zo subtiel doen dat je concurenten je niet gaan copieren, want dan ben je je voorsprong weer snel kwijt.

Het lijkt me een moeilijke handel, waar je alleen echt kan overleven als je veel geld in de marketing steekt. Tegelijkertijd moet je blijven vernieuwen en dus testen. En dat kost nog meer geld.

Nieuwe produkten testen is volgens mij iets heel anders dan een paar bevriende vissers een zak boilies mee geven. Dat is meer sponsoring. Testen kost veel meer tijd en vissen dan de meeste karpervissers lief is.

grtz

Leon
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

01-02-2008 00:53

Douwe Bijlsma schreef:
Ondernemer zijn zit in het bloed niet in de visie van een board.
Ik moet er niet aan denken.


Waarheid als een koe :wink:
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

01-02-2008 00:54

Taco van der veen schreef:Wie heeft Tips?
quote]
sessies 2008: 3

karpers 2008: 0

blanks 2008: 3

bijvangsten 2008: 0


Begin dan maar vast met je onderschrift te veranderen :lol:
Gebruikersavatar
Rob Blok
Berichten: 107
Lid geworden op: 22-12-2007 12:09
Locatie: Bangkok (Nothaburi)
Contacteer:

01-02-2008 02:25

Mocht je wel van start gaan, bedenk je dit het is makkelijker een bedrijf op te zetten dan te stoppen. Ik heb vele klanten gehad die erachter kwamen dat het stoppen van een bedrijf (belastingdienst gaat nog een tijdje door) iets lastiger was.

Opzich valt het ook wel mee als je maar weet dat je altijd een eindafrekening krijgt en je nog een laatste keer btw moet opgeven.

Ik kan je wel een paar tips geven als je besluit te starten:
- houd je uren bij in een agenda mocht je over de 1225 uur komen kan je rond de 10.000 euro extra aftrek krijgen van de belastingdienst (dit is een staffel)
- zorg dat je een aparte bankrekening hebt / hoeft niet perse een zakelijke te zijn maar wel een aparte.
- zorg dat je weet hoe je belastingaangiftes doet of zoek iemand die dat voor je kan regelen. Ga niet naar een accountantskantoor maar naar een boekhoudkantoor (de prijs scheelt aanzienlijk)

Verwacht het eerste jaar zeker geen winst, als het komt komt het langzaam je moet namelijk eerst bekend worden en je klantenkring uitbreiden.

Vraag een kvk aan en gelijk een btw nummer, want je bent waarschijlijk wel btw plichtig. Of je ondernemer bent voor de inkomstenbelasting is nog maar de vraag maar dat zou wel het beste zijn omdat er dan meer voordelen te halen zijn. Per ondernemer moet bekeken worden of je er aan voldoet. Dit ligt niet alleen aan grootte maar ook of je reclame maakt en debiteuren risico loopt. Mocht je niet ondernemer voor de inkomstenbelasting zijn dan moet je de inkomsten bij overige inkomsten opgeven.

Dit waren zo even wat puntjes die ik normaal gesproken aan klanten doorgeef.
mai pen rai
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

01-02-2008 07:49

als je dit wil doen moet je het rustig op gang brengen even de markt verroveren kost een bak met geld.Begin eerst eens thuis in je schuur met boilies draaien en zie dan dat je er steeds drukker mee wordt cq bekent.Om zo uit het niets te beginen lijkt mij een kanslozen zaak als ik het zou doen begon ik klein om zo verder me zaak op te bouwen

ik onderneem nu 11 jaar het is geen kattepis kan ik je vertelen je moet goed je hooft er bij houden.En je betalingsverkeer zeer kort houden rekening binnen van een leveransier,meteen betalen weet je teminsten waar je aan toe ben
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
K. van den Herik

01-02-2008 08:34

koop een ton bollen a 2 euro in bijv in duitsland, verkoop ze voor 4 euro. nix moeilijks aan zelfs de grootten doen hier aan mee
K. van den Herik

01-02-2008 08:36

o ja. Toevallig heb ik nog een ton bollen, voor 4 eur de kilo zijn ze jou... :P
van Gorp Sjors
Berichten: 638
Lid geworden op: 31-10-2005 11:55
Locatie: Oever zuid-willems huisnr.(stek) 4.....
Contacteer:

01-02-2008 08:41

Klaas is scherp de laatste tijd.... :lol: (3-0) :wink:

Gr. v. Gorp.
Life is wonderfull, but catching one makes it even more beautiful!..

http://www.aasvoorkarpers.nl
Gebruikersavatar
Taco van der veen
Berichten: 1024
Lid geworden op: 19-05-2007 16:01
Locatie: Z-H

01-02-2008 09:36

Hans Brinkel schreef:
Taco van der veen schreef:Wie heeft Tips?
quote]
sessies 2008: 3

karpers 2008: 0

blanks 2008: 3

bijvangsten 2008: 0


Begin dan maar vast met je onderschrift te veranderen :lol:


Dat is een goede komt hopelijk zondag verandering in!
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

01-02-2008 10:31

Hans Brinkel schreef:
Douwe Bijlsma schreef:
Ondernemer zijn zit in het bloed niet in de visie van een board.
Ik moet er niet aan denken.


Waarheid als een koe :wink:


Inderdaad.

Alleen het delen van een idee en daarover discussieren is wel de moeite waard.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

01-02-2008 22:06

ik kan je alleen vertellen dat je er heel veel tijd en energie in moet steken .
een aardige berg met duiten is ook wel handig trouwens.
zorg iig dat je alles,maar dan ook alles in eigen beheer houd,vrienden maken is met deze werkzaamheden namelijk erg makkelijk :-?
en voor je het weet sta jij te werken voor een ander zijn plezier.

ik denk dat je alleen een kans maakt in deze markt als je alles zelf in de hand hebt,en zeker geen verplichtingen aan derden hebt.

en dan natuurlijk je producten nog op een niveau brengen dat anderen deze willen gebruiken

een griesmeel bol maken kan iedereen ,maar daar ga je het niet mee redden

mvg jacco
Gebruikersavatar
Rob Blok
Berichten: 107
Lid geworden op: 22-12-2007 12:09
Locatie: Bangkok (Nothaburi)
Contacteer:

02-02-2008 03:39

Douwe Bijlsma schreef:Vraag jezelf af.
Wat moet ik er in stoppen.
Wat wil ik er uit halen.
Hoe snel wil ik resultaten zien.
Hoe kan ik mij onderscheiden in de overvolle markt om mijn doel wat ik er uit wil halen te bereiken.

Bedenk daar bij dat een paar testvissers met een verslag hoe goed de bollen zijn absoluut niet voldoende is en ook zeer discutabel zijn.

Ondernemer zijn zit in het bloed niet in de visie van een board.
Ik moet er niet aan denken.


Ondernemer zijn kan ook heel leuk zijn. Toch begrijp ik je wel en zeker als je afhankelijk bent van de inkomsten uit je onderneming is het spannend. Ik ben eerst jaren in loondienst geweest en nu ben ik ondernemer.

Voor de zekerheid zou ik in loondienst willen zitten. Maar voor de vrijheid en de beloningen ben ik toch liever ondernemer.

Overigens zou ik altijd alles klein beginnen, maar ik ben dan ook een heel voorzichtig mens op dat gebied.
mai pen rai
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

02-02-2008 16:47

Ik ben in iedergeval wel begonnen in de schuur en heb een winkeltje die dat voor mij verkoopt (kleinschalig) En dit loopt al een tijdje.

Maar het verhaal voor dit zit dus zo;

Ik ben dus benaderd door een al draaiende boiliefabrikant. Deze hebben al enige tijd bollen op de markt en de verkoop en als ik de cijfers mag geloven gaat dat best goed wat het afgezette aantal kilo's en vangsten betreft.

Nou is er een voorstel om deze bollen bij hun in te kopen en deze dus aan de man te brengen onder een eigen label. Dus ik zit er eigenlijk alleen tussen voor de doorvoer.

Maar dat is nou juist het gene wat alles vrij moeilijkt. Ik heb vorige week op de carp een grote doos megekregen vol met alle bollen die in hun productielijn zitten om een indruk te maken. Het ziet er goed uit, ruikt goed en vangt ook redelijk. Dus de kwaliteit zal wel goed zijn. (denk ik)

Bij mij is de inkoopprijs bekent en weet de prijzen waarvoor ze deze bollen op de markt brengen. Dus dat is bekent. En ben dus ook bekent met de marge tussen die twee.

Maar het is volgens mij een zeer lastig stukje van de boilieheerschappij om daar als beginner tussen te komen. Dat realiseer ik mij ook wel.

Ben er nog steeds niet uit maar denk er nog wel over na.

bedankt voor alle reacties en aanvullingen

Ray
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
dave troost
Berichten: 482
Lid geworden op: 26-07-2005 17:53
Contacteer:

02-02-2008 17:56

Hoi Ray,

Doen!

Maar alleen als je o.a. :

- Kennis van ingrediënten enorm is.
- Contacten hebt die je niet belazeren.
- Ervan overtuigd bent dat je een ondernemer bent.

Zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar als je alleen al van 1 van deze 3 feiten mist, zou ik stoppen met verdergaan. De oriënterende fase is dan voor jou het eindstation.

Sta er bij stil dat je dénkt dat de kwaliteit goed is. Lekker ruiken en er goed uitzien(voor een vrouw erg belangrijk :wink: ). Wat zegt dat eigenlijk?

De verkopende partij zal je niet vertellen wat de inkoop doet. Is dat wel gebeurd (aan de hand van inkoopfacturen), heb je te maken met een zwakke verkoper en in mijn ogen slecht contact. Een verkoper is geneigd waarheden een beetje te verdraaien om een target te halen.

Sta er ook bij stil dat je jezelf een beginner vindt die het moeilijk vindt een stukje markt te veroveren. Wat zegt dat?

Succes ermee!
K. van den Herik

03-02-2008 09:47

Doe niet zo moeilijk, tot 40 ton brengen ze nog thuis ook. Verpakt ij je eigen zakje.

Dat is de snelste handel.

Of je doet het op je eigen manier, creëer een eigen lijn met een eigen visie.

de cijfers mag geloven gaat dat best goed wat het afgezette aantal kilo's en vangsten betreft.


Laatste heb ik zelf gedaan. Ik heb alleen maar de 1e 5 kilo verkocht. Er zijn 2 40-ers mee gevangen dus qua kilo/vangstkilo percentage kan het niet beter.
:wink:

Commercieel/economisch gezien wel lachen natuurlijk. Jij koopt een product, die al loopt, in, verpakt het en verkoopt het weer door.

a) je hebt geen vertrouwen in het originele concept
b) er wordt 2 geer marketing kosten (en moeite) gemaakt.

MVG

Klaas