Een eigen boilielijn

Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

07-02-2008 16:17

Piet Vogel schreef:Wiljo
Ik weet wel wat er in zit hoor! Verder heb ik diverse projectjes met MSB mogen uittesten en dat is heel leerzaam. Waarom vangt een fluor pop-up zo goed. Niets anders dan een meelballetje met flavour? Waarom vangen Nash ready bollen zo goed opnieuw meel met een zeer goede flavour? Ik geloof niet in speciale ingredienten alleen maar in subtile toevoegingen. Maar nogmaals dat is mijn mening. Ik vind het nog steed bull dat men denkt dat vissen kunnen onderscheiden wat goed voor ze is. Dat kunnen mensen nog niet eens!
Waarom de nutbol goed vangt zit hem volgens mij in de goede smaak en de superflavour.
Gr Piet


Flavour dient die dan voor smaak of geur, ik zie nl weinig heil in al die flavours en denk dat vooral ''verse'' ingredienten de bol goed maken(anders kan ik niet zeggen waarom mijn eigen bol, zonder flavour beter vangt dan de MSB)..
en Fluor pop ups vangt mss een paar keer goed, dan zal ook snel gebeurd zijn op een water.

Beste
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

07-02-2008 18:03

Piet Vogel schreef:Wiljo
Ik weet wel wat er in zit hoor! Verder heb ik diverse projectjes met MSB mogen uittesten en dat is heel leerzaam. Waarom vangt een fluor pop-up zo goed. Niets anders dan een meelballetje met flavour? Waarom vangen Nash ready bollen zo goed opnieuw meel met een zeer goede flavour? Ik geloof niet in speciale ingredienten alleen maar in subtile toevoegingen. Maar nogmaals dat is mijn mening. Ik vind het nog steed bull dat men denkt dat vissen kunnen onderscheiden wat goed voor ze is. Dat kunnen mensen nog niet eens!
Waarom de nutbol goed vangt zit hem volgens mij in de goede smaak en de superflavour.
Gr Piet


Beste Piet,

je doet me wel een beetje verbazen met je uitspraken.

laten we je eigen woorden er eens bij pakken.

Je bent nl op je thuiswater in 2005 van 40 15 kg+ (2004) naar 73 stuks karper boven de 15 kg gegaan. Dat was het eerste jaar dat je met de Active Special Liquid boilie viste. Gezien ik zelf aan de wieg van deze boilie heb gestaan (ik ken het recept nog uit m'n hoofd), weet ik dat deze boilie zeer wateroplosbare componenten bevat en dan nog eens lekker gedoseerd ook.

Als klap op de vuurpijl vang je nog ff 2 'veertigers' op een voerplek met die bollen ook nog.

Afgelopen jaar heb je met een soortgelijke bol gevist van je sponsor, vol met (wateroplosbaar) vismeel. Een prachtige bol en verre van een meelbol

Dan ben je natuurlijk ook op de hoogte van de vangsten van Reggy en Ruud op jouw water en die doen jouw soms zelfs watertanden...

Dan heb ik uit betrouwbare bron, dat je deze vis ving op een bol vol met wateroplosbare vismelen:

Afbeelding

Ik kan zo nog wel even doorgaan...

Tis best dat je voor eigen parochie preekt ouwe reus, maar dan wél een beetje eerlijk blijven he?

groetjes uit zuidoost :D
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

07-02-2008 18:25

mitsz van der kamp schreef:
Piet Vogel schreef:Wiljo
Ik weet wel wat er in zit hoor! Verder heb ik diverse projectjes met MSB mogen uittesten en dat is heel leerzaam. Waarom vangt een fluor pop-up zo goed. Niets anders dan een meelballetje met flavour? Waarom vangen Nash ready bollen zo goed opnieuw meel met een zeer goede flavour? Ik geloof niet in speciale ingredienten alleen maar in subtile toevoegingen. Maar nogmaals dat is mijn mening. Ik vind het nog steed bull dat men denkt dat vissen kunnen onderscheiden wat goed voor ze is. Dat kunnen mensen nog niet eens!
Waarom de nutbol goed vangt zit hem volgens mij in de goede smaak en de superflavour.
Gr Piet


Beste Piet,

je doet me wel een beetje verbazen met je uitspraken.

laten we je eigen woorden er eens bij pakken.

Je bent nl op je thuiswater in 2005 van 40 15 kg+ (2004) naar 73 stuks karper boven de 15 kg gegaan. Dat was het eerste jaar dat je met de Active Special Liquid boilie viste. Gezien ik zelf aan de wieg van deze boilie heb gestaan (ik ken het recept nog uit m'n hoofd), weet ik dat deze boilie zeer wateroplosbare componenten bevat en dan nog eens lekker gedoseerd ook.

Als klap op de vuurpijl vang je nog ff 2 'veertigers' op een voerplek met die bollen ook nog.

Afgelopen jaar heb je met een soortgelijke bol gevist van je sponsor, vol met (wateroplosbaar) vismeel. Een prachtige bol en verre van een meelbol

Dan ben je natuurlijk ook op de hoogte van de vangsten van Reggy en Ruud op jouw water en die doen jouw soms zelfs watertanden...

Dan heb ik uit betrouwbare bron, dat je deze vis ving op een bol vol met wateroplosbare vismelen:

Afbeelding

Ik kan zo nog wel even doorgaan...

Tis best dat je voor eigen parochie preekt ouwe reus, maar dan wél een beetje eerlijk blijven he?

groetjes uit zuidoost :D


Mitz, nu je hier toch post, ik heb begrepen dat je helemaal met freezers stopt en verder gaat met RM(heb ik begrepen van H.Kikkert), wat is nu in 1 keer veranderd en wat komt er ten goede aan de bol?
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

07-02-2008 18:26

u bent niet goed geinformeerd :D
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

07-02-2008 18:28

oke vond het ook al raar dat er nu in 1 keer RM moest zijn, daar toch geen sprake kan zijn dat dit ten goede komt!
Ik begrijp dat daar wel een markt ligt, maar Kikkert zei dat freezers er helemaal uit gaan, das denk ik goed te horen voor de mensen die met jouw bolllen vist.
Gebruikersavatar
Leon vd Graaf
Berichten: 192
Lid geworden op: 10-05-2002 02:00

07-02-2008 19:04

Piet,

Een boilie die altijd en overal het beste vangt bestaat gewoon niet. Niet instant en ook niet op de rivier. Er is teveel wat invloed heeft op de voorkeur van een karper. Natuurlijk voedsel, voercampagnes van anderen, watertemperatuur, paai, (aas)dressuur, seizoen etc. Een crabboilie kan het soms goed doen, maar een uitgeballanceerde heel vaak ook. Het verhaal van Luc dat vismeel vaak niet instant werkt is tegenwoordig achterhaald. Niet dat hij toen uit zijn nek lulde, maar de vismelen van tegenwoordig zijn anders. Uiteraard zijn er ook andere attractors die een boilie zeker op korte termijn interessant kunnen maken, op langere termijn is dat heel wat anders. Pukka baits had/heeft attractors die super waren onder bepaalde omstandigheden. En onder die omstandigheden was er niks beters. Het is erg moeilijk om precies te weten met welke omstandigheden je te maken hebt op de dag dat je aan het vissen bent. Kennis, gevoel en vooral vertrouwen op basis van resultaten uit het verleden doen je de keuzes maken. Ik ga ervanuit dat er altijd een betere keuze is en ben daar altijd naar op zoek. Dat is een hobby in een hobby. Lezen, luisteren, denken en praten hebben mij erg in de richting van Mitsz gebracht. Niet letterlijk, maar de gedachte vind ik een erg goed verhaal.

Een boilie tot een commercieel succes maken heeft een ander recept dan (het streven) naar de beste boilie te maken. Daarom zal jouw boilie echt wel een succes worden, onafhankelijk van wat er precies in zit. Jouw naam staat er namelijk op. Wat dat betreft heb je een stap voor op de meeste anderen die een eigen boilielijn willen beginnen. Reclame maken is een kwestie van producten zich beter voor laten doen dan de concurentie. Jouw goed recht. Dat doen andere merken ook. Mijn goed recht is het om er anders over te denken en vrolijk door te ballanceren.

grtz

Leon
Koen Koops
Berichten: 32
Lid geworden op: 22-01-2006 16:34
Locatie: Amsterdam

07-02-2008 20:01

Beste Mitsz,
Jij stelt dat Piet zoveel grote vissen op de plas heeft gevangen door de bollen die jij voor Martin hebt gemaakt.
Ik heb dit jaar op de plas echter ook meer dan veertig vissen boven de vijftien kilo gevangen met een relatief goedkope ready made die praktisch geen oplosbare ingredienten, maar wel een goede flavour, bevatte.
Piet heeft zoveel grote vissen gevangen in het jaar waar jij op doelt omdat hij veel (meer dan de jaren ervoor) heeft gevist, veel voer tot zijn beschikking had en dat voer bovendien zeer goed heeft ingezet. Als je veel voer tot je beschikking hebt (en dat hoeft echt niet de beste bol op de markt te zijn), dat voer goed inzet en bovendien gewoon een zeer goede neus voor de vis hebt ga je ook de grote vissen vangen, en zo is het bij Piet dus ook gegaan (een van die twee veertigers heeft hij overigens op een andere boilie gevangen!!). Bovendien zwemmen er ook gewoon steeds meer grote vissen op de plas (omdat die fieldtesters/ballengooiers van jou zo veel voeren), waardoor je er elk jaar dus ook meer gaat vangen. Dus niet te veel eer aan de bollen geven!
Daarnaast heeft Reggy(goed vissertje) het overgrote deel van zijn zware vissen gevangen voordat hij met jouw bollen viste en daarbij komt dat Reg gericht op de grote vissen jaagt (in tegenstelling tot Piet). Hij vist veel s'nachts, op de plekken waar de dikke vissen ook gevangen worden, en Piet doet het tegenovergestelde.
Dat is dus ook de reden waarom het even geduurd heeft voordat Piet die twee veertigers ving. Ruud V ( goed vissertje) heeft inderdaad een aantal keren goed gevangen op de plas, maar ook genoeg keren de deksel op zijn neus gehad met zijn oplosbare bollen, dat zou jij toch moeten weten Mitsz. Dus wel een beetje eerlijk blijven ouwe reus!
Nb de meeste grote vissen die ik op de plas heb gevangen (en dat zijn er toch ook wel een paar)zijn gevallen voor relatief eenvoudige formula one ready mades (wel een topflavour) van Nash. Deze bol heeft mij net als de gebrande noot van MSB nog op geen enkel water in de steek gelaten, met dank aan een zeer goede flavour. Mitsz, je hebt een goede bal maar die bal is ook slechts een schakeltje in het geheel van invloedrijke factoren. Alleen een zeer goede neus voor de vis kan het verschil maken en die neus heeft mijn maatje wel. En nu weer achter die roltafel bollenboer!
Laatst gewijzigd door Koen Koops op 07-02-2008 21:53, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

07-02-2008 20:28

En ik maar denken dat Ruud die platte neus van de sex had overgehouden.

Vond de vorm al deksel-achtig :P

Met zn info komen we ergens Koen !! ( gr :D pje)


Gr :wink:
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

07-02-2008 21:03

groooote tiete mag ze hebben maar geil moet ze zijn daaaaag en naaaacht :lol:
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

07-02-2008 21:06

Iets minder schreeuwen mag ook :o


Of was t meneer zelf 8)

We hadden geen oog dicht gedaan man !!!
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

07-02-2008 21:11

Laten we nu niet ontbranden in elkaar leugenaars te noemen, maar het verbaasd mij wel terdege dat sommige bekende vissers hun successen wijten aan een flavourtje. Naar mijn idee zijn we het stadium van de super flavour al lang gepasseerd, of stormt binnenkort iedereen weer naar de hengelsportzaak om het wondermiddel in een potje te gaan kopen???

Dan kan ik ook nog wel eens een balletje opwerpen, laat dan iedereen maar weer met de pistache flavour gaan vissen, zelfs de baets zal dat beamen, die is legendarischer dan het geroosterde nootje van msb en heeft ook al heel wat meer dikke vissen op zijn naam staan.
Al had deze ready heel wat meer dan alleen een goede flavour. En de mensen die de flavour gebruikten voor het zelf draaien, gooiden niet eenvoudig weg een beetje flavour over de eieren waarmee vervolgens een mais en tarwe meel bal mee werd gedraaid.

Tuurlijk blijft watersense de key tot wel of niet vangen, mensen met fingerspitzen gefuhl gaan op de auto piloot rechtstreeks op de juiste conclusies af. Zo zijn er meer als voorbereiding, observeren, voeren, trekroutes, hotspots, rigs etc etc.

Als ik dan de reacties zo lees van je Piet, ben jij net zo goed in staat als ik om een goed vangende bol te draaien. En als je jou successen wijt aan het wondersmaakje uit een potje, denk ik dat ik zelfs in staat ben betere knikkers te draaien.......
(lees niet dikkere vissen vangen, want uiteraard zal je meer watersense hebben dan ik)

met enigzins teleurgestelde groet,

Wiljo
Gewoon doen..........8)
Koen Koops
Berichten: 32
Lid geworden op: 22-01-2006 16:34
Locatie: Amsterdam

07-02-2008 21:18

grappig dat je over die pistache flavour begint, wel eens echt goed aan die gebrande noot ballen geroken. Het is maar welke naam je er aan geeft he !!!!

En ga jij nou weer eens met de lange stok aan de gang Ruudje dikkop, maaaaaaaaaan.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

07-02-2008 21:38

Leon
Ik ben het helemaal met je eens dat ieder water anders is. Echter alle wateren waar ik in Frankrijk ben geweest vanaf 1987 heb ik goed gevangen met de MSB bol gebrande noot. En zo kan ik nog wel een paar bevriende vissers opnoemen. Ik ben me er van bewust dat er een kans is op een klein water (waar mijn hart niet ligt want ik hou van een zo groot mogelijk water) dat mijn crapbol de concurentie zou kunnen verliezen van een uitgeballanceerde boilie of van het natuurlijk voedsel. Helaas heb ik daar dus geen ervaring mee en kan ik daar niet over oordelen. Leon nog iets, en dat heb ik al meerdere keren geschreven, ik zal pas met een boilie uitkomen als ik er voor 100% achter kan staan. Zo niet dan geen boilielijn. Er zijn alleen plannen in die richting. Mijn naam zal nooit gebruikt worden om een slecht product aan de man te brengen. Natuurlijk mag jij een eigen mening hebben en jouw eigen waarheid.

Mitsz
Ik kan mijn ogen niet geloven wat jij hier voor onzin schrijft. Ik zou van 40 naar 73 dertigers zijn gegaan door die ballen? Ik weet niet waar jij die wijsheid vandaan haalt maar niet van mij. Die aantallen zijn ten eerste niet door mij alleen gevangen maar met zijn tweeen. Was maar waar! Koen heeft zijn deel van die vissen bijna allemaal met nash ready bollen gevangen. Daarnaast heb ik ook nog eens een deel met een fluor pop-up gevangen. Wel even eerlijk blijven!

Watertanden over de vangsten van Reggi en Ruud?
Echt niet, als ik mijn uren vergelijk per gevangen vis met de uren die zij hebben gemaakt dan is het watertanden niet aan mijn kant. Ik weet trouwens niet hoe je aan dat watertanden komt hoor. Ik vergelijk mezelf met niemand. Ik help deze jongens ook nog eens zo goed ik kan. Daarnaast heeft Reggi zoals Koen al schreef pas 1 1/2 jaar met een bol van waterland gevist en volgens mij heeft hij dit jaar een moeilijk seizoen achter de rug. Ruud heeft inderdaad een paar keer goed gevangen. We hebben ook samen een superdag gehad. Die dag viste ik gewoon met een zoete bol uit het goedkope MSB segment. Notabene een zak bollen van drie jaar oud. En vraag even na aan Ruud (voor je weer een uitspraak doet waar ik niets mee kan) of hij meer aanbeten kreeg die dag? Ik ga hier verder niet op die dag in maar vraag het even na aan Ruud. Niets ten nadele van die jongens want het zijn absoluut goede vissers! En goede vrienden van mij. Dat zijn mannen die met ieder aas vis vangen.
Je noemt nu toevallig twee succesvolle vissers uit jouw team maar ik kan er ook wel een paar hier opnoemen uit dat team die ik urenkloppers noem. Zijn al die testvissers zo succesvol op die plas Mitsz? Ik zie soms waterland mannen een week achter elkaar op een eiland en die vangen dan een enkel visje. Terwijl ze alle info krijgen van Reggi, zal dus niet allemaal aan de bollen liggen denk ik dan.
Zelf ben je ook al een aantal keren een langere periode op de plas aan de gang geweest en was dat zo succesvol? Ik denk toch dat je zelf de beste bollen tot je beschikking hebt.
Kijk zo kan ik ook doorgaan maar dat heeft weinig zin. Normaal zou ik niet reageren maar als ik verkeert geciteerd wordt moet ik wel.
Oplosbol
Ja ik heb een tijd met zo een MSB boilie gevist en die werkt op de plas uitstekend. Zowel instant en op lange termijn. Het gaat hier wel om een ready die volgens vele niet lang kan doorwerken, dus niet. Ik heb ook met een Waterlandbol gevist en ook daar ben ik zeer tevreden over nog steeds. Dit is een Freezer en lost veel sneller op dan die ready dus helemaal hetzelfde zal wel niet. De Pukkabal werkte hier niet goed, hoeveel goede eigenschappen deze dan ook volgens Leon mag hebben. De wateroplosbare bol van MSB en die van Waterland zijn in mijn ogen beide zeer goede boilies, echter op de rivier heb ik hem meteen omgewisseld voor een normale bol omdat ze veel te snel oploste. In no time was de omvang met meer dan een kwart geslonken. Waarschijnlijk een combinatie van veel kleine visjes en een hoge watertemperatuur. Dit soort aas zal ik in dat jaargetijde nooit meer gebruiken om die redenen.
Ja die op de foto vis is met een bol van jouw gevangen op een voerstek van jouw. Maar ving ik hem niet met een popup van waterland? Volgens mij namelijk wel. Is dat dan precies dezelfde samenstelling? Of was alleen de flavour gelijk. Maakt niet uit want nogmaals ik vind het een goede boilie maar of ik daardoor meer ben gaan vangen? Mischien wordt het dit seizoen weer helemaal anders. In ieder geval gaan wij lekker testen.
Ik denk dat ik hier in ieder geval eerlijk ben ouwe reus.
Gr Piet
peter andrae

07-02-2008 21:55

[quote="Koen Koops"]grappig dat je over die pistache flavour begint, wel eens echt goed aan die gebrande noot ballen geroken. Het is maar welke naam je er aan geeft he !!!!


Idd Koen weleens aan deze 2 geroken de een is iets donkerder van kleur maar voor de rest hetzelfde.

Het maar wat voor naam je het geeft en kleur :wink: .


Afbeelding
Fred Hazenbroek
Berichten: 1976
Lid geworden op: 04-12-2004 00:32
Locatie: z-h

07-02-2008 22:10

PETER..make up your mind
voor welk merk maak je nou reclame?? :D :D :D
Ach man..Ga toch vissen !!
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

07-02-2008 22:17

Euhh Piet,
Die bol waarmee je vist (MSB/WB) is ook best wel ietsje meer dan een meelballetje met een heel goede flavour..Daar is ook echt wel over de oplosbaarheid van ingrediënten nagedacht, dacht ik toch?

Zelfs een eenvoudig brood is al ietsje meer dan meel met een geur of smaakje..

* ascorbinezuur (vitamine C).
Hobbybakkers doen soms één of twee fijngemaakte vitaminepillen door
het deeg.

* emulgatoren

o E322 lecithine



* gluten

* suiker

* melkbestanddelen, bv.
melkpoeder (t.b.v. smaak en
versheid)

* boter (voor de smaak)

* margarine (voor versheid en groter
volume)

* plantaardig of dierlijk vet (bv. reuzel)

* olie, bv. olijfolie (t.b.v.
zachtere korst)

* enzymen, o.a.

o amylase als bestanddeel van moutmeel waardoor zetmeel wordt omgezet in suiker wat zorgt voor
betere vergisting.

o alfa-amylasen (zetmeelsplitsende enzymen)

o Proteasen (eiwitsplitsende enzymen)
om de elasticiteit van het deeg te verminderen.

o Hemicellulasen

o glucose-oxidasen

o xylanase

o lipasen (vetsplitsende enzymen) als
alternatief voor emulgatoren

Enkele gebruikte stoffen hebben een E-nummer:

* Voedingszuren:

o E260 azijnzuur

o E261 kaliumacetaat

o E262 natriumacetaat

o E263 calciumacetaat

o E270 melkzuur


* Anti-oxidanten:

o E300 ascorbinezuur

o E301 natriumascorbaat

o E302 calciumascorbaat

o E304 vetzuuresters van
ascorbinezuur

* Stabilisatoren / emulgatoren:

o E322 lecithine

o E325 natriumlactaat

o E326 kaliumlactaat

o E327 calciumlactaat

o E471 mono- en diglyceriden van vetzuren

o E472a idem, maar veresterd met azijnzuur

o E472d idem, maar veresterd met wijnsteenzuur

o E472e idem, maar veresterd met mono- en
diacetylwijnsteenzuur

o E472f idem, maar veresterd met azijnzuur en wijnsteenzuur

* Meelverbeteraar

o E920 L-cysteïne, een eiwit
gewonnen uit haar (meestal van varkens)

o E921 L-cystine

o E922 kaliumpersulfaat

o E923 ammoniumpersulfaat

o E927a azodicarbonamide

o E928 benzoylperoxide

o E930 calciumperoxide

De enzymen kunnen afkomstig zijn uit genetisch gemanipuleerde
organismen. Er is echter bij dit gebruik (als proceshulpstof, die
in het eindproduct niet is terug te vinden) geen wettelijke
verplichting om dit bij het product te vermelden.

Vroeger had mijn tante nog geen tieten, en was het gewoon mijn oom.. 8)
Groet'n Henk..

still growing Old.
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

07-02-2008 22:21

Henk
Ik weet niet wat je hier mee wilt zeggen?
gr Piet
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

07-02-2008 22:36

Piet Vogel schreef:Je noemt nu toevallig twee succesvolle vissers uit jouw team maar ik kan er ook wel een paar hier opnoemen uit dat team die ik urenkloppers noem. Zijn al die testvissers zo succesvol op die plas Mitsz? Ik zie soms waterland mannen een week achter elkaar op een eiland en die vangen dan een enkel visje. Terwijl ze alle info krijgen van Reggi, zal dus niet allemaal aan de bollen liggen denk ik dan.
Gr Piet


Aloha piet,

Ik neem aan dat je Ray en mij daar niet mee bedoeld ?
Niet dat wij nu van die supervissers zijn, maar krijgen in ieder geval geen info van Reggy.

Gr,
Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

07-02-2008 22:45

geeft niet hoor piet 8)



zolang henk maar plezier heeft :wink:

ouwe koekenbakker :P
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

07-02-2008 22:50

:oops: :oops:

nu breekt de pleuris straks uit :lol:

ik blijf jullie volgen heren, dit is gewoon zielig om te lezen.

volwassen kerels die elkaar de grond in trappen :o :cry:

mvg jacco
Derk Roelsen

07-02-2008 22:53

Koen Koops schreef:Ik heb dit jaar op de plas echter ook meer dan veertig vissen boven de vijftien kilo gevangen met een relatief goedkope ready made die praktisch geen oplosbare ingredienten, maar wel een goede flavour, bevatte.


Als deze ready praktisch geen (water)oplosbare bestandsdelen bevat, wat moet er dan in die "goede" flavour zitten, om ervoor te zorgen, dat de karper een prikkel krijgt en overgaat tot azen?

Groeten,

Roel
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

07-02-2008 23:00

Plezier is niet het juiste woord Jacco, eerder verbazing. :o

Er zijn nu eenmaal mensen die wel weten waarom brood zo goed en gezond is.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

07-02-2008 23:11

Henk ter Maat schreef:Plezier is niet het juiste woord Jacco, eerder verbazing. :o

Er zijn nu eenmaal mensen die wel weten waarom brood zo goed en gezond is.



brood is geen boilie henk :wink:

oja, een vis is geen mens 8)

groetjes

een banket bakker :lol:
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

07-02-2008 23:14

Ray
Nee ik bedoel niet jullie!
Maar ik ben niet begonnen met iemand te citeren en indirect een leugenaar te noemen. Als je iemand citeerd moet je dat wel goed doen anders kun je de bal terug verwachten. Ik ben in deze topic gewoon mijn mening aan het ventileren en wordt dan zomaar aangevallen! Joost mag weten waarom? Ik zeg toch niet dat die bollen slecht zijn. Mijn ervaring is waarschijnlijk anders dan die van een ander, dat mag toch. Hoe weet iemand die er niet bij is nu waar ik mijn vissen mee vang. Ik heb ook een veertiger daar met een waterlandbol zo wat. Het gaat erom dat ik geen verschil zie. Dat jullie dat wel zien vecht ik niet aan. Ik ben er daar niet bij. Wat ik ook niet snap is dat ik zou watertanden van vangsten van een ander. Lariekoek. Ik gun iedereen zijn vissen. Ik meet me met niemand!Het lijkt wel of er een paar bang zijn voor concurentie. Ook dat snap ik niet want als je aas echt zo goed is ga je toch uit van eigen kwaliteit. Als er op gevangen wordt lopen je klanten echt niet weg hoor. Dit stimuleert mij wel om me verder te verdiepen in deze materie.
GR Piet