Een eigen boilielijn

Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

04-02-2008 21:59

Gerrit, PK (i.p.v. PB) ballen zou ook kunnen :lol:
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

04-02-2008 22:16

Wiljo
Wat zijn dan de mannen met verstand van zaken? De mannen die een theoretische kennis hebben. In de praktijk werkt het vaak anders dan op het papier. Juist die mannen met veel kennis vissen niet veel. Kleine verbeteringen aan een goed product wat is daar mis mee? Net als met rigs zijn juist de details belangrijk.
Gr Piet
Wat dacht je van kopie ballen :lol:
Thomas Vandecaetsbeek
Berichten: 75
Lid geworden op: 06-01-2008 19:16
Locatie: Leuven, België

04-02-2008 22:27

Piet Vogel schreef:Wiljo
Wat dacht je van kopie ballen :lol:


Komaan Piet, ff internationaler denken :D

Dat wordt dan (BBB) Bird & Buys Baits... voor de vissen met het maatje meer
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

04-02-2008 22:30

Thomas
Voor vissers en door vissers met een maatje meer :cry:
Gr Piet
Thomas Vandecaetsbeek
Berichten: 75
Lid geworden op: 06-01-2008 19:16
Locatie: Leuven, België

04-02-2008 22:36

Piet Vogel schreef:Thomas
Voor vissers en door vissers met een maatje meer :cry:
Gr Piet


Ach, als je vaak dikke vissen moet drillen dan is wat tegengewicht nooit weg 8)
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

04-02-2008 23:16

Het is ook meer voor de afzet van de bollen heren. Hun zitten in het zuiden des lands en ik in Noord Holland. Zie het dus al een verbreding van hun markt met als doel afzet van bollen. Dus voor een ieder interessant.
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

05-02-2008 14:06

Piet Vogel schreef: Ik merk in mijn omgeving dat er gewoon veel behoefde is naar boilies van die prijs van 4 tot 6 euro. Nogmaals gewone readymade boilies (tussen de 8 en de 22 euro per kilo) zijn op dit moment te duur voor een grote voercampagne of een trip naar Frankrijk.
Gr Piet


ik denk dat er al een aardig aanbod is in deze prijsklasse piet.
dat meer mogelijk is verwacht ik ook wel.
maar dan zou je toch met "iets"anders moeten komen dan bv een slap aftreksel van een bestaand product.
anders ben je weer 1 van de vele.

mvg jacco
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

05-02-2008 14:37

Ik denk dat Piet doelt op reddies in die prijsklasse (in de winkel verkrijgbaar, dus geen freezer producent die een beetje conservering toevoegt aan zijn bol). Dat bestaat bij mijn weten nog bijna niet, is denk ik ook alleen mogelijk als de producent zelf de groothandel/ verdeler is, of je moest een bol maken van rond de €1.20 productie kosten inclusief verpakking…

Freezers in de klasse 4 tot 6 euro zijn er al zat van, wat niet wil zeggen dat die markt verzadigd is, maar daar moet je wel met iets anders komen wil het een kans van slagen hebben, denk ik. Een reddie voor die prijs in de schappen bij de hengelsport zaak, ken ik er maar 1 van, die markt ligt denk ik dus nog wel open voor een zakje Big Bird (28 mm vogelzaad bol) of een zakje Big Bird + liquid protein (28 mm vogelzaad + vogel-zaad bol) :lol:
8)
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

05-02-2008 17:15

Robert
Heerlijk al dat zaad :lol:
Jacco met al mijn ervaring en die van koen zullen we best het één en ander kunnen toevoegen aan het aanbod van dit moment. Wij zijn volop aan het kijken wat mogelijk is we zullen geen concessies doen. Kunnen we geen goede bol leveren dan doen we het niet. Wij zullen nooit onze naam te grappel gooien voor een beetje snel geld verdienen. Kan ik niet mee met de concurentie dan ga ik verdern met een ander project. Toch geloof ik dat het kan. Zo veel topaas is er n ook weer niet op de markt! En wat is topaas? Een mooi mixje op papier, met mooie termen als compleet water oplosbaar? Die ballen kon ik op de rivier de Lot meteen de vuilisbak ingooien en vervangen door good old Gebrande Noot van MSB. Ten eerste is die dure oplosbal niet witvis bestendig (na twee uur gedeeltelijk afgekloven) en ten tweede is de instandfactor van de MSB bal 10 x zo goed. Daar wil ik wel een slap aftreksel van mee hebben hoor!
Gr Piet
Laatst gewijzigd door Piet Vogel op 07-02-2008 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

05-02-2008 19:42

piet
over de werking van msb bollen kunnen we allemaal wel meepraten denk ik :wink:
deze zijn gewoon goed.uit

maar even voor de duidelijkheid, wil je nu een ready of een freezer brengen ?

ik kan wel aardig in je verhaal meegaan als je een ready voor 4 tot 6 euro kan aanbieden in een winkel.
daar is zeker markt voor

mvg jacco
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

05-02-2008 19:53

Piet Vogel schreef:Wiljo
Wat zijn dan de mannen met verstand van zaken? De mannen die een theoretische kennis hebben. In de praktijk werkt het vaak anders dan op het papier. Juist die mannen met veel kennis vissen niet veel. Kleine verbeteringen aan een goed product wat is daar mis mee? Net als met rigs zijn juist de details belangrijk.
Gr Piet
Wat dacht je van kopie ballen :lol:


Geen flauw idee wie de experts zijn. Ik niet, maar ik denk dat als men maar gewoon knikkers gaat doorverkopen en in een andere zakje doet, de meeste klanten dit niet als leuk zullen ervaren. Zeker niet als deze bij hem aan huis kopen en daardoor denken met een andere bol van te doen te hebben. Of althans een knikker waar de man hand in heeft gehad bij het produceren. Ze kopen daar vanwege het vertrouwen dat opgebouwd is met knikkers waar hij wel hand in heeft gehad.

Dan kan hij beter eerlijk zijn en de bollen in zn schappen zetten als zijnde de knikkers die ze zijn en melden dat hij deze verdeeld omdat het naar zijn idee acceptabele bollen zijn. Assortiment verbreding, zo zie ik het....

Gr Wiljo
Gewoon doen..........8)
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

05-02-2008 22:18

Wiljo
Ik schrijf toch dat ik details zal veranderen naar mijn inzicht! Dat wil zeggen met een gewone basis werken en die kneden tot een product waar ik vertrouwen in heb. Ik heb toch niet geschreven dat ik boilies van de ene zak in de andere zak wil stoppen.
Iedere boiliefabrikant werkt met bepaalde basismixen die vervolgens worden getuned met specifieke toevoegingen. Daar zit mijn ruimte! Zo niet dan geen Piet Vogel bal. (zie boven) Mensen bedonderen zou ik nooit kunnen want daarvoor loop ik te lang mee.

Jacco
Inderdaad gaat het hoofdzakelijk om een ready die in onze gedachte waarschijnlijk met verdeel stations aan de man zullen worden gebracht. Let wel op! wij hebben alleen nog de plannen. Deze ready zou tussen de 4 en 6 euro moeten kunnen kosten. Zo een soort contructie wordt al door iemand gedaan in het verre oosten van het land. De plannen zullen door en door worden uitgedokterd voor we uberhaubt een bal zullen verkopen. Ik ben een ondernemer en als ik vraag zie dan ga ik nadenken. Niet meer en niet minder. Ik zag hier deze topic en vond dat ik moest reageren.
Gr Piet
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

06-02-2008 07:34

Jouw producten in andere zakjes onder een andere naam verkopen doe jij alleen maar als jouw marktaandeel niet meer kan groeien. Zolang jij nog nieuwe marktaandel ziet door je werkgebied te vergroten naar een ander deel van NL doe je dit niet. Dan zoek je verdelers.

Het gaat hier blijkbaar om een nieuw afzetgebied, die ga je toch niet verpesten door jouw goede boilie onder de verkoopprijs in een ander deel van het land onder een andere naam te verkopen? Hiermee verpest jij je eigen kans om daar afzet te genereren.

Maar gezien het feit dat ik ook slechts een loonslaafje ben en geen ondernemer zal ik het allemaal wel verkeerd zien ;-)
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

06-02-2008 08:18

Marc
Nu ga je er net als de andere vanuit dat het de boilie van de ene zak naar de andere wordt over verpakt. Dat is zoals ik nu al een aantal malen heb geschreven niet onze bedoeling. Het is de bedoeling om een boilie met een eigen indentiteit uit te brengen die zonder een verdeler verkocht zou moeten worden. Deze ready moet rond de 4 euro kosten en zal met name voor grootverbruikers in Frankrijk interessant zijn. Grote hoeveelheden freezers mee naar Frankrijk is in mijn ogen vragen om moeilijkheden. Ik schreef ook al dat een vriend van mij dezelfde constructie toepast in het oosten van het land en ook zijn boilies worden vanuit een basismix gemaakt met daarbij een grote eigen inbreng. Totaal anders als de boilies die deze fabriek normaal levert. Hij verkocht vroeger vanuit zijn schuur maar inmiddels heeft hij een winkel. Het gaat als een speer en de fabriek waar hij ze laat maken verkoopt er niets minder om. Dat is waar wij aan denken. Gr
Gebruikersavatar
Raymon Reterink
Berichten: 824
Lid geworden op: 28-06-2007 09:15
Locatie: Hoorn
Contacteer:

06-02-2008 09:11

Marc Schrikkema schreef:Het gaat hier blijkbaar om een nieuw afzetgebied, die ga je toch niet verpesten door jouw goede boilie onder de verkoopprijs in een ander deel van het land onder een andere naam te verkopen? Hiermee verpest jij je eigen kans om daar afzet te genereren.


Even wat mijn plannen betreft. Wie zegt dat ik onder de prijs van de leverancier duik? Het gaat hen dus ook met name over nieuw afzetgebied. En de verkoop prijzen zullen dan het zefde blijven of zelfs iets hoger zijn. En dan kom ik zo uit op 4,50-4,90 per kg goede ready's (wat ingredienten betreft). Overigens komen deze bollen uit de zelfde fabriek rollen als proline en sterkx. Ik ben daar even verder gaan doorspitten omdat ik ergens had gelezen dat er maar 2-3 grote boilie fabrieken zijn.
Elke karper is er één is mijn motto

http://WWW.KARPEREN.NET
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

06-02-2008 09:22

Raymon
Dat is een mooie prijs!
Gr Piet
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

06-02-2008 11:09

Marc Schrikkema schreef:Jouw producten in andere zakjes onder een andere naam verkopen doe jij alleen maar als jouw marktaandeel niet meer kan groeien.


Hoi Mark,
misschien gezeur maar om het even in een juist kader te trekken. De melding die je hier maakt is niet geheel correct. Dit is een aanname die gedaan word door je, het gebeurt veelvuldig dat producenten meerdere kanalen voorzien van hun produkt onder een andere naam, bijvoorbeeld in de retail is dit een standaard gegeven (huismerken etc.)

Zoals je het nu formuleert lijkt het puur op een sterk A-merk die na het zojn van cash cow in de productlevencyclus nu een weg zoekt om tijdelijk langer uit te melken. Ook dit gebeurt veelvuldig, ligt alleen wel aan je produktportfolio, de distributiespreiding en positie en de wijze waarop de marketingstrategie is gepositioneerd.


groet,
peter
It's not who you are, it's who you know.
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

06-02-2008 20:45

Piet,
Ik heb jouw verhaal compleet begrepen, maar ik heb het over de plannen van de topic starter. Die vraagt op het forum advies, wat neerkomt op of het verstandig is bollen over te zakken van een ander en deze voor hun te gaan verdelen. Dat lijkt mij geen strak plan en ruikt ook sterk naar bedonderen, mijns inziens.

Wat je zelf allemaal van plan bent zou ik niet weten, maar ben uiteraard nieuwsgierig :) Dus als men een basis heeft van bijvoorbeeld een vismeel boilie;

- 300 gram maismeel
- 200 gram volkoren tarwemeel
- 200 gram volvette soja
- 200 vismeel
- je eigen label.....

is een dergelijke bol wat je dan kan verwachten, lijkt me. Is het niet een gruwelijk nadeel je kennis en ervaring te moeten stoppen in zeg de laatste 100-200 gram van de kilo? Kunnen mensen met verstand van zaken niet een veel uitgebalanceerder aas laten produceren?
Gewoon doen..........8)
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

06-02-2008 21:01

Wiljo
Iemand met ervaring kijkt volgens mij naar het resultaat en niet naar een uitgebalanceerde topmix. Als dat van mij gevraagd zou worden dan moet ik passen, daar ben ik eerlijk in. Mijn visserij heb ik kunnen verbeteren door kleine details te veranderen. Ik ben een instant visser en hou van atractief aas. Ik heb en dat zeg ik nogmaals altijd goede resultaten behaald met een zogenaamde crab bol van MSB. Dat is overigens nog steeds het geval. Voor mij is dat dus een goed aas dat ik overal kan inzetten. Volgens sommige aaskenners is dat waarschijnlijk niet goed genoeg. Afgelopen jaren is de MSB bol nog nooit minder geweest dan welke topboilie dan ook die ik ernaast viste. En dat waren er heel wat. Ik zal geen merken noemen want ik wil geen mensen schade aan berokkenen die er niets mee te maken hebben. Ik wil wel een merk noemen dat inmiddels niet meer bestaat maar waar een jaar of twee geleden iedereen lyrisch van was. Het merk Pukka baits. Dat was echt het beste wat er te koop was op dat moment. Helemaal uitgebalanceerd met de allerbeste ingredienten. Wat een teleurstelling was dat in de praktijk. Ik zal je zeggen die bol kwam niet in de buurt van mijn eigen MSB bal. Niet eens een kwart! Dit heb ik op veel wateren meegemaakt en dat is ook de reden waarom ik niet in die zogenaamde uitgebalanceerde mixen geloof.
Ik zal me er zeker verder in verdiepen.
Gr Piet
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

06-02-2008 21:06

wiljo ,er kan meer dan jij denkt :wink:

piet, helder!
en mocht het doorgaan, succes gewenst! en dit is gemeend :P

mvg jacco
Wiljo van Eerden
Berichten: 251
Lid geworden op: 11-12-2006 16:38
Locatie: achterhoek

06-02-2008 21:27

Ga je soms MSB knikkers overzakken? :P

Als die MSB Roasted Nut zo goed vangt, ben ik wel eens nieuwsgierig naar wat erin zit. Dan kun je misschien herleiden waarom deze goed vangt. Daar kan men wat mee.....
Is het een simpele maismeel, griesmeel, tarwemeel bal met een smaakje dat de karper bijzonder lekker vind...
Zit er een bijzonder ingredient in....
Is het het karakter van de boilie, hoe deze zich verhoudt in water....
Is het de structuur....

Hoe kan je nu een boilie gaan maken gebaseerd op ervaring, als deze ervaring opgebouwd is op ready's waarvan je niet weet wat erin zit?

Tenen krommend kan dit hele boilie gebeuren soms zijn, geloof dat ik binnenkort maar eens een maismeel/griesmeel/tarwemeel bal ga draaien met een beetje maggie erin. Deze eens een tijd vissen en kijken of et ene ruk uitmaakt.
Gewoon doen..........8)
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

06-02-2008 22:47

Wiljo
Ik weet wel wat er in zit hoor! Verder heb ik diverse projectjes met MSB mogen uittesten en dat is heel leerzaam. Waarom vangt een fluor pop-up zo goed. Niets anders dan een meelballetje met flavour? Waarom vangen Nash ready bollen zo goed opnieuw meel met een zeer goede flavour? Ik geloof niet in speciale ingredienten alleen maar in subtile toevoegingen. Maar nogmaals dat is mijn mening. Ik vind het nog steed bull dat men denkt dat vissen kunnen onderscheiden wat goed voor ze is. Dat kunnen mensen nog niet eens!
Waarom de nutbol goed vangt zit hem volgens mij in de goede smaak en de superflavour.
Gr Piet
Derk Roelsen

06-02-2008 23:11

Piet,

Nu wordt ik wel nieuwsgierig:

• Wanneer heeft iets een goede smaak?

• Wanneer is een flavour goed in jouw ogen?

Groeten,

Roel
Gebruikersavatar
Ray v/d Bos
Berichten: 497
Lid geworden op: 06-04-2002 02:00
Locatie: Doesburg

06-02-2008 23:38

Klopt Piet.

wij hebben dat ook, er zijn diverse flavours of zoetstoffen die vrijwel altijd vissen vangen.

dat is met die nutbal van Msb ook, die heeft er al heel wat zogenaamde wateroplosbare moderne bal eruit gevist.

wij hebben ook een aantal flavour combi's onbegrijpelijk vis vangt.
( Roel weet wel welke) heeft die diverse keren meegemaakt op de jeugd Ksn kampen.
K. van den Herik

07-02-2008 08:16

karpervoedsel krijgt het nog druk dan. :D