CARP 2008-Reactie

Gebruikersavatar
Mick Paine
Berichten: 33
Lid geworden op: 28-01-2008 13:51

28-01-2008 15:06

Ik will graag een paar dingen recht zetten ivm CARP 2008.

Parkeergeld: Ik vind het ook heel erg duur, maar verder kan ik er niets aan doen. De hallen zijn niet van mij helaas. Zelfs Mick Paine moet betalen om te parkeren tijdens de beursdagen, dat geld voor alle standhouders trouwens en nog veel erger, ik moest ook nog 8 euro per nacht afrekenen om bij het hotel te parkeren!! Als je een klacht erover wilt indienen, stuur dan een mailtje naar info@ijsselhallen.nl ik weet niet of het helpt, maar ja....
Horeca: Nogmaals, de horeca heeft ook niets met mij te maken, ik bepaal de prijzen niet en moet hetzelfde betalen als de bezoekers. De kwaliteit van het eten is wel beter geworden vind ik zelf, maar net als bij alle beurshallen enz. is het niet goedkoop, maar tegenwoordig is niets goedkoop.
Entree: De entree is wel omhoog gegaan tegenover voorgaande jaren, maar ik had de prijs 6 jaar hetzelfde gehouden, ondanks de stijgende prijzen sinds de introductie van de euro. Volgende jaar blijft het ook een tientje, en als het enigzins mogelijk is daarna ook.
Ik heb ook een paar reacties gelezen van mensen die niets kunnen leren op de beurs. Mijn vraag aan die jongens is; "wil je aub een lezing houden op CARP 2009?" Als ze nu alles weten, waarom willen ze dat niet delen met ons? Ik ben niet de jongste meer, maar ik weet al lang niet alles. Trouwens misschien willen ze mij meenemen op hun volgende sessie? Vangst zekerheid wil ik ook graag hebben!
Agenda: Ik ben al bezig met CARP 2009, noteer alvast 7 en 8 februari in uw agenda. Heb je leuke ideen voor de beurs? Laat mij even weten en we zullen kijken of het haalbaar is.

Groetjes,

Mick

"You can please some of the people all of the time and all of the people some of the time, but you can't please all of the people all of the time." Winston Churchill
Gebruikersavatar
Rob van Burik
Berichten: 158
Lid geworden op: 22-07-2002 02:00

28-01-2008 16:29

Mooi gesproken laat al die azijnpissers zelf maar eens een beurs opzetten!
Gebruikersavatar
Jeroen Huigen
Berichten: 393
Lid geworden op: 03-09-2006 18:26
Locatie: Emmercompascuum ( Emmen )

28-01-2008 16:36

Mick ik vind dat jij en de standhouders weer een mooie beurs neer hebben gezet . En ja , duur was alles wel , maar dat weet je toch van te voren ook wel als je naar zoiets toe gaat ?

Het was mijn tweede keer dat ik ben geweest en ik ga volgend jaar gewoon weer . Ga zo door zal ik zeggen .
Zolang mijn baas vind dat ik genoeg verdien , doe ik alsof ik hard werk .

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd .
Danny Mieremet

28-01-2008 16:58

Als je naar een huishoud beurs gaat ben je het geld ook kwijt.

Is trouwens wel een goede manier om niet mee te hoeven met de vrouw: meid dat is allemaal veel te duur, 2x entree.. Ga maar lekker alleen :lol:
K. van den Herik

28-01-2008 17:12

Geloof ook niet dat jij ergens de schuld van krijg Mick.

Ben nu een aantal malen in de ijsselhallen geweest, ook zonder karpers, mij zien ze er niet meer. Geklaagd heb ik allang, ook uitgelegd hoe een ander het doet.

http://www.evenementenhalgorinchem.nl/

Hier is klant koning, bezoeker admiraal en de baas verdient ook zat.


MVG

Klaas
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

28-01-2008 18:01

mooi centraal gelegen ook trouwens :wink:

alleen is er een soort beleid wat dit soort beurzen lastig maakt volgens mij.

toegang aldaar gaat dmv uitnodiging en niet door vrije toegang :-?

maar informeren kan geen kwaad lijkt mij Mick.

mvg jacco
Gebruikersavatar
Chiel Haverkotte
Berichten: 45
Lid geworden op: 21-05-2007 21:53
Locatie: Slagharen

28-01-2008 18:21

Mick,

Het enigste wat me stoort is dat het elk jaar commercieeler wordt!
Verders is het altijd super gezellig... de chinees, de irish pub de enigste vrienden die snappen waarom je kippenvel krijgt bij het gepiep van de optonic eindelijk eens weer spreken!

TOP!

En ik wou ook nog ff kwijt dat je een leuke dochter hebt :D

Gr,

Chiel.
Fishing is Life, The rest just Details!!!
Alwin Roozendal
Berichten: 21
Lid geworden op: 26-03-2004 13:47
Locatie: Dedemsvaart

28-01-2008 18:31

En dat gaf ik ooit zijn eerste werphengel........en dat zit nu al achter de meiden aan te vangen :wink:
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

28-01-2008 18:49

7 en 8 februari 2009.
Staat genoteerd Mick.

En neem de mensen die niks meer kunnen leren nou gewoon serieus, waarschijnlijk hebben ze nog nooit ergens ook maar iets kunnen leren.. 8).
Groet'n Henk..

still growing Old.
Thomas Vandecaetsbeek
Berichten: 75
Lid geworden op: 06-01-2008 19:16
Locatie: Leuven, België

28-01-2008 19:06

Beste Mick,

Ik ga niet akkoord met je opmerking, al heb ik geen probleem met de prijzen..

3/4 van de hallen staan vol met commercieel gerichte bedrijven of retailers.... hun standgeld zou voldoende moeten zijn om de huur van de hallen te dekken.

Je gaat me niet vertellen dat alle bezoekers 10 euro moeten dokken om de overige kosten (sprekers, onkosten, reklame, ...) mee te betalen ?
Dacht het niet...

De bedoeling van de beurs vanuit organisatoren-perspectief is winst maken.
Karpervissen blijft een commercie en daar maakt deze beurs gewoon deel van uit... mensen die zeuren over de prijzen moeten gewoon thuis blijven en best ook een goedkopere hobby zoeken.

Maar mensen die constructieve en weldoordachte opmerkingen maken betreffende de beurs, moeten niet afgezeikt worden met 'de beste stuurlui staan aan wal'

Probeer gewoon rekening te houden met deze opmerkingen.
Indien je omwille van derden niks kan verbeteren aan de opmerkingen, is het misschien tijd om eens naar een andere locatie te zoeken...

Met vriendelijke groet,

Thomas
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

28-01-2008 20:17

Ben het voor een groot deel wel met Mick eens, maar de catering is natuurlijk onzinnig, er mag best op verdient worden, dan sta je tenslotte niet voor niets de hele dag tussen al die halve zolen, maar zulke prijzen voor koffie, cola, en een gore hamburger... kom op zeg.
die rommel kost inkoop niets,

voor de rest vond ik het geheel wel lekker ruim opgezet, maar voor een beurs verwacht je toch dat de prijzen iets aantrekkelijker zijn, kon beter naar mijn eigen winkel gaan, was ik beduidend goedkoper uit.

vond de mensen bij Wout, vlemmix en korda erg behulpzaam en vriendelijk, Paddy mag van mij wel thuisblijven de volgende keer. :oops: .

wel gratis geparkeerd, overigens.

groetsels,
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

28-01-2008 20:43

Mick,

Zoals al eerder genoemd, meten ze bij de IJsselhallen met verschillende maten. Bij grote evenementen moet je parkeergeld betalen. Wat varieerd tussen de 5 en 7 euro en bij kleinere evenementen weer niet..

Ook de toegangsprijs van 10 euro is ronduit fors en blijft een onderwerp van gesprek. Ik denk dat wanneer de prijs nóg verder zal stijgen het wel eens funest kan worden voor de beurs. 10 euro is wel ruim 22 gulden..

Tip voor volgend jaar: stoelendans met de plekken..!

Pascal
"everyone has the right to be stupid, but some people abuse the privilege" (Joseph Stalin)
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

28-01-2008 21:36

Ja ik zou alles ook een keer anders opstellen, niet alle standhouders op dezelfde plaats terug zetten. Sta daar al enkele jaren op een stand zou wel mooi zijn als je het mischien een keertje anders opsteld. Het is maar een iedee en de toiletten was maar een bende vond ik. Plaats daar iemand aan een tafeltje dat alles een beetje beter bij gehouden word. Dat zou niet verkeerd zijn lijkt me al kan dat ook zonder de mensen ervoor te laten betalen (dat moet er toch wel aan verdient zijn). Verder was het wel weer gezellig vond ik.

Vlekkie...
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

28-01-2008 21:45

Ben zaterdag geweest en heb me prima vermaakt.

Was verrukt, er stond in het programmaboekje "verboden te roken". Normaliter kom ik altijd met koppijn van dat soort beurzen vandaan omdat het altijd blauw staat van de rook, en de afzuiging niet toereikend is om die walm af te voeren. Koppijn had ik gelukkig niet, maar halverwege de zaterdag hing er wel een blauwe walm in de zaal. Er was toch een rookverbod? Is dat dan zo moeilijk? :roll:

Eten en drinken is bij dat soort gelegenheden altijd duur, wie daar over klaagt moet maar eten en drinken van huis meenemen. Dan loop je maar lekker met een koffiepot te zeulen de hele dag.

Parkeergeld was TOV vorig jaar weer met 2 euro verhoogd. Je kunt je wagen buiten het terrein neerzetten, maar met de snuffelmarkt in de IJsselhallen zet je je wagen gratis op hetzelfde parkeerterrein neer. En nu voor 7 euro, wel een groot verschil vindt ik. Het parkeren met Carp is al 2 keer zoveel als de entree van de snuffelmarkt.
Vissie kump zo!
K. van den Herik

28-01-2008 23:15

Als we heel eerlijk zijn, heeft gezelligheid, de chinees en de ierse pub geen pepernoot met de beurs ansich te maken. Collaterale damage, zeg maar. :lol:

Ik neem aan, dat Mick klant is van de ijssel halverhuurder. Misschien dat vroeger de koeien erin trapte maar ik zou het als organisator niet pikken.

Verder zou ik doodsblij zijn als mijn klanten mij over eventuele minpunten / verbeterpunten zouden informeren. Neem aan dat de beursbezoekers ook klanten zijn van Mick?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Mick Paine
Berichten: 33
Lid geworden op: 28-01-2008 13:51

28-01-2008 23:19

Thomas Vandecaetsbeek schreef:Beste Mick,

'Maar mensen die constructieve en weldoordachte opmerkingen maken betreffende de beurs, moeten niet afgezeikt worden met 'de beste stuurlui staan aan wal'

Met vriendelijke groet,

Thomas


Ten eerste zou ik nooit mensen "afzeiken" die "constructieve en weldoordachte opmerkingen" maken over de beurs. Mijn bedoeling was altijd om dit een leerzame beurs te maken voor mijn mede karpervissers. Toen ik eerst een idee kreeg om een karperbeurs te organiseren waren de meeste karpervissers heel geheimzinnig bezig, ik wou juist daaraan een einde brengen. Karpervissen was voor mij een sport waar ik heel veel plezier aan had en dat plezier wou delen met de rest van de karpervissende wereld. Ik had mijn eigen ideeën over hoe het eruit moest zien, maar ik vroeg heel veel andere vissers wat ze dacht. De meeste winkels in die tijd hadden lang niet alles te koop, dus mensen wilden alles op een plek hebben. Ze wou informatie winnen over rigs, en vooral over aas. Ze wilden de beroemdheden kunnen ontmoeten en vragen stellen. Eigenlijk wilden ze openheid, precies wat ik gedacht had.
Als mensen willen leren op de beurs kunnen ze dat makkelijk doen, er zijn meer dan 600 karpervissers aanwezig op de stands die allemaal bereid zijn om informatie te delen. Er zijn dialezingen waar informatie te krijgen is, er is 450m2 Doen en Leren ruimte (dat ik gratis beschikbaar stel aan de karperstudiegroepen van Nederland en België). Er zijn karpervissende schrijvers, televisie ‘sterren’, filmmakers, aas fabrikanten, rig-makers ga zo maar door….. en dan lees ik dat mensen binnen komen, een uurtje rondlopen en dan weer richting huis vertrekken omdat er “niets te leren is”?? Nou ja, ik werd er een beetje gek van.
Commercieel gezien is de beurs gewoon niet te doen zonder winkeliers, grossiers en fabrikanten, maar ja dat is vrij logisch lijkt mij?
Een tientje vind ik persoonlijk niet te duur om de hele dag op een beurs rond te kunnen lopen het is makkelijk terug te verdienen met de verschillende beurs aanbiedingen dacht ik? Twee uurtjes bioscoop kost bijna een tientje, een voetbalwedstrijd bezoeken kost al gauw 20 euro dus waar lullen wij over?
Nogmaals Thomas en iedereen die deze leest, als je een leuke idee hebt voor een volgende beurs wil ik dat graag horen, ik ga je niet “afzeiken”, maar ik ga wel goed kijken of je idee haalbaar is.

Groetjes, Mick
Gebruikersavatar
Arend Bleijerveen
Berichten: 98
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Blokker
Contacteer:

28-01-2008 23:33

Prima beurs, ik heb me zondag zoals ieder jaar zeker vermaakt.
Maar misschien wordt het eens tijd voor een andere centrale locatie.

Cheers Arend
Gebruikersavatar
Mick Paine
Berichten: 33
Lid geworden op: 28-01-2008 13:51

28-01-2008 23:44

Lukas Linde schreef:Ben zaterdag geweest en heb me prima vermaakt.

Was verrukt, er stond in het programmaboekje "verboden te roken". Normaliter kom ik altijd met koppijn van dat soort beurzen vandaan omdat het altijd blauw staat van de rook, en de afzuiging niet toereikend is om die walm af te voeren. Koppijn had ik gelukkig niet, maar halverwege de zaterdag hing er wel een blauwe walm in de zaal. Er was toch een rookverbod? Is dat dan zo moeilijk? :roll:

Eten en drinken is bij dat soort gelegenheden altijd duur, wie daar over klaagt moet maar eten en drinken van huis meenemen. Dan loop je maar lekker met een koffiepot te zeulen de hele dag.

Parkeergeld was TOV vorig jaar weer met 2 euro verhoogd. Je kunt je wagen buiten het terrein neerzetten, maar met de snuffelmarkt in de IJsselhallen zet je je wagen gratis op hetzelfde parkeerterrein neer. En nu voor 7 euro, wel een groot verschil vindt ik. Het parkeren met Carp is al 2 keer zoveel als de entree van de snuffelmarkt.

Beste Lukas,

Roken was niet verboden en hoe het in het beurs magazine gekomen is weet ik echt niet. Ik maak het magazine niet en zag het ook maar voor het eerste op donderdag. Ik heb begrepen dat roken in de hallen vanaf de zomer wel verboden is, dus zal ik ook zelf buiten in de kou moeten gaan om mijn "fix" te krijgen op CARP 2009.
Beurzen die georganiseerd zijn vanuit de IJsselhallen zelf (o.a. de snuffelmarkt) zijn anders als beurzen die de gebouwen en diensten huren. Ik huur alleen de hallen en de diensten van de hallen, dus niet het parkeerterrein, de horeca enz. De exploitatie daarvan is voor de Ijsselhallen zelf en ik heb er helemaal geen invloed op de prijzen. Zoals eerder vermeld, stuur een mail naar info@ijsselhallen.nl als je wilt klagen, misschien helpt dat?
Ik wil wel even een opmerking maken ter verdediging van de IJsselhallen. Het is niet de duurste beurslocatie van Nederland en ze denken heel erg mee met ons. Zonder hun had ik de beurs naar de tweede keer al moeten opgeven. Ja, parkeren is duur, maar het is overal duur tegenwoordig, ga eens naar een bioscoop of restaurant in Utrecht bijvoorbeeld, een paar uurtjes parkeren kost ook gauw een tientje.

Groetjes,

Mick
Gebruikersavatar
Mick Paine
Berichten: 33
Lid geworden op: 28-01-2008 13:51

28-01-2008 23:58

Arend Bleijerveen schreef:Prima beurs, ik heb me zondag zoals ieder jaar zeker vermaakt.
Maar misschien wordt het eens tijd voor een andere centrale locatie.

Cheers Arend


Beste Arend,

Ik ben op veel locaties geweest toen ik de beurs naar een vaste plek wou overbrengen en alleen in de IJsselhallen hebben de mensen vanaf de eerste minuut aandachtig naar mij geluisterd en mij geholpen om de beurs te realiseren. Op alle andere locaties waren ze alleen geïnteresseerd in grote beurzen die veel geld zouden opleveren en doorgroeien was niet echt een mogelijkheid.
Zwolle is ook centraal voor heel Nederland en makkelijk bereikbaar met de snelwegen en het openbaar vervoer. Wij gaan zeker het eerste paar jaar niet verhuizen.

Groetjes,

Mick
Gebruikersavatar
Matthijs Gerrietsen
Berichten: 569
Lid geworden op: 10-01-2004 17:08

29-01-2008 07:54

Beste Mick,

Ik heb, evenals voorgaande jaren trouwens, weer genoten van de beurs. Het is iets waar je toch op de 1 of andere manier naar toe leeft en is ook een soort van reunie met een aantal vissers die ik vrijwel alleen op de beurs tref en spreek.

Ik ben zelf op zaterdag geweest van 9.00 tot 17.00. Echt een dagje beurs dus! Bij iedere rondje ontdek ik meestal wel iets nieuws, vaak kleine dingen maar toch! Niets nieuws gevonden is niet goed gekeken.

De beurs is t.o.v. een paar jaar terug een stuk groter opgezet, waardoor de bezoeker meer ruimte heeft! Ik heb zaterdag dan ook niet het gevoel gehad dat het dringen geblazen was... Iets wat in het verleden, laatste keer Carp 2005 volgens mij, ook anders was!

Ik heb zelf alleen bij de dialezing van Danny Fairbrass bijgewoond. Veel dingen weet je uiteraard, maar niet alles. Ook de kleinste dingen is leren!

Wat betreft de horecaprijzen. Jah die waren hoog. Bijna 15 gulden voor een broodje beenham is veel. Maar voor mij is het een dagje uit.
Mensen zijn altijd beter in het geven van negatieve reacties.

Mick, ik heb mij prima vermaakt en op naar Carp 2009 zou ik zeggen! :lol: :lol:


Groeten,
Matthijs
K. van den Herik

29-01-2008 08:26

Mensen zijn altijd beter in het geven van negatieve reacties.


Zou het niet zo zijn dat er mensen zijn die iets willen aangeven en zou het dan niet zo zijn, dat in dit de geval de organisatie hier zijn voordeel mee kan doen?

Als je het ergens niet mee ens bent, hieft dat bij lange na niet negatief te zijn. Als iedereen het met iedereen eens is en achter elkaar aanloopt, krijg je vanzelf een optocht, carnaval of zo?

De prijs bepaalt niet hoe duur iets is Mick. Het is wat je ervoor terug krijgt. Hoe je het wendt of keert, de prestatie van de ijsselhal is op zijn minst karig.

MVG

Klaas
Andre den Heijer
Berichten: 99
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: den haag

29-01-2008 09:57

Rick Van Derks schreef:Ben het voor een groot deel wel met Mick eens, maar de catering is natuurlijk onzinnig, er mag best op verdient worden, dan sta je tenslotte niet voor niets de hele dag tussen al die halve zolen, maar zulke prijzen voor koffie, cola, en een gore hamburger... kom op zeg.
die rommel kost inkoop niets,

voor de rest vond ik het geheel wel lekker ruim opgezet, maar voor een beurs verwacht je toch dat de prijzen iets aantrekkelijker zijn, kon beter naar mijn eigen winkel gaan, was ik beduidend goedkoper uit.

vond de mensen bij Wout, vlemmix en korda erg behulpzaam en vriendelijk, Paddy mag van mij wel thuisblijven de volgende keer. :oops: .

wel gratis geparkeerd, overigens.

groetsels,


Paddy is wel de degene die er al 15 jaar staat met een grote stand en veel aanbiedingen. En wij zijn zeker ook vriendelijk en behulpzaam anders moet je mijn er bij halen de volgende keer.
Gebruikersavatar
michel merza
Berichten: 53
Lid geworden op: 30-12-2005 21:55
Locatie: deventer
Contacteer:

29-01-2008 12:18

Waar ik me aan ergerde is:

-Het parkeergeld dat gigantisch hoog was.
-Dat er overal gerookt werd.
-Dat ik een aantal producten wou kopen maar dat die er niet (meer??) waren (zondag). 1 Daarvan is de fox evolution bedchair. Deze stond wel op de fox stand, maar daar kan je niks kopen (wat ik ook belachelijk vind trouwens). Verder heb ik die nergens gezien. Waarom verkopen de grote merken eigelijk niks op de beurs?? Mogen ze dat gewoon niet vanwege de winkeliers die er ook hun stands hebben? Beetje jammer. Zie je van alles staan moet je het nog met een omweg zien te krijgen..... Nouja, dit was dan waarschijnlijk de laatste keer dat ik er ben geweest. Is gewoon het geld niet waard als je ergens naar op zoek bent. Misschien wel als je voor de gezelligheid komt, maar daar kom ik dus niet voor. Ik wil de nieuwste en mooiste producten zien en ook kunnen kopen!!
There is no certainty only opportunity.
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

29-01-2008 12:48

Michel,

Heel simpel, groothandels mogen (in principe en uitzonderingen daar gelaten) niets verkopen op een beurs. Zij verkopen uitsluitend aan winkeliers.

Het roken op de beurs is ronduit hinderlijk. Je stinkt een uur in de wind en krijgt er koppijn van. Ik ben dan ook blij dat die verslaving straks afgelopen is.

Dan een andere vraag: wat (of wie) bepaald de entreeprijs? De huur van de hal wordt betaald door de vierkante meter prijs die de winkeliers en handelaren betalen. Is de entreeprijs dan allemaal winst?
Een kortingsbonnenprincipe zou heel goed werken (Nederlanders en korting zijn 2 handen op 1 buik) waardoor er misschien nog wel meer mensen op de beurs af komen.

Tevens lijkt het me ook, dat wanneer je een dergelijk groot evenement organiseerd, je ook wel degelijk met het bestuur van de IJsselhallen over het parkeertarief kan praten. Wat als ze het volgend jaar opschroeven naar 8 euro of laten we eens heel gek doen: 10 euro?

Nogmaals, de beurs was erg gezellig maar de prijzen drukken een beetje negatieve stempel op het geheel.. dat hoor je veel als je er staat..

Pascal
"everyone has the right to be stupid, but some people abuse the privilege" (Joseph Stalin)
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

29-01-2008 13:07

Vraagje..

Waarom is het nog steeds elk jaar retedruk als iedereen wat te klagen en te mekkeren heeft!?? Vind je de beurs waardeloos, kom dan niet meer, dan kun je achteraf ook niet dom meer gaan lopen zeiken..

Groeten Bart

p.s. Ik vond het wél een gezellige, toffe en leerzame beurs.