Te gek voor woorden.

Gebruikersavatar
Henk Robben
Berichten: 165
Lid geworden op: 12-12-2006 13:54
Locatie: uut Grunn. (Stadskanaal)

14-11-2007 12:52

Politie hengelt verboden wapens uit de viskist

Gepubliceerd op 14 november 2007, 11:49
Laatst bijgewerkt op 14 november 2007, 11:57

groningen -
De regiopolitie Groningen controleert sportvissers op het bezit van een katapult. Hengelaars gebruiken het ding om voerballen ver over het water te schieten.

Deze maand kunnen vissers hun 'schiettuig' nog zonder sancties inleveren op het politiebureau. Via posters bij hengelaarsportzaken worden ze op de hoogte gebracht.

Winkelier Titus Blom van de gelijknamige zaak in de stad Groningen moest zijn voorraad 'pultjes' al afgeven aan twee agenten die een bezoekje brachten aan zijn winkel. "Ik vind het een zielige actie. Moet je kijken wat er bij een bouwmarkt allemaal in de schappen ligt. Bedenk maar eens wat iemand kan aanrichten met een kettingzaag."

Ook vissers reageren cynisch. Secretaris Aldrik van der Wal van hengelsportvereniging Ons Genoegen in Uithuizen vindt het maar een onzinnige actie. "Ik moet nog zien of er mensen zijn die hem inleveren."

Het schietwapen wordt vooral gebruikt bij de vangst van karpers en witvis. Wie betrapt wordt met een katapult kan na deze maand volgens een politiewoordvoerder rekenen op een boete van enkele honderden euro's.
-------------------------------------------------------------------------------------

Een beetje te gek voor woorden. Net of ze niks beters te doen hebben!!

Groetjes Henk.

Actieve karper vissers uit het Noorden !! Meld je aan op http://karpervissersnoordnederland.hyves.nl/
Wie vissen in de bomen ziet, vindt de hemel in het water.
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

14-11-2007 12:58

Heb mijn wapentuig al ingeleverd!! :-?
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

14-11-2007 13:03

zou een tennis racket werken om je voer weg te krijgen?

ca 100 meter als het moet?

verder is de politie zelf tuig dat met wapens loopt.

bel maar eens 0800-TUIG (8844) dan krijg je ze vanzelf aan de lijn..
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Ted Strik
Berichten: 160
Lid geworden op: 09-10-2006 08:25
Locatie: Helmond

14-11-2007 13:07

Idd, grote onzin. ik heb samen met mijn maat een testje gedaan. Hij met de pult en ik met een werppijp. Met de pijp, kwam ik echt stukken verder, niet dat dat nodig was op dat moment, maar dat zegt genoeg over de pults die gebruikt worden om boilies te droppen. Ik praat dan natuurlijk niet over de oude Black Widow, want dat is en blijft een wereld pult, maar die al zo lang als ik weet verboden.

Laat de politie maar eens wat harder optreden tegen het steeds toenemende geweld op straat en tegen de toenemende overvallen die ons land teisteren, maar als je dat zegt, zie je dat natuurlijk helemaal verkeerd. Vissertje pesten is toch ook veel leuker, want die zullen niet zo snel en fel tegengas geven dan de gemiddelde kansloze hangjongere...

Ga iets zinnigs voor de maatschappij doen, stelletje stumpers....
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

14-11-2007 13:12

he michel, een tennisracket werkt idd prima met harde bollen!!
en kun je mooi je backhand oefenen!
mario van de westerlo
Berichten: 606
Lid geworden op: 20-12-2005 20:34
Locatie: helmond

14-11-2007 13:12

Hier bij ons hebben ze dat denk al één jaar terug gedaan, de henegelsportzaken bezocht en alles inleveren. Wat met katapult te maken had. Wat denk je als ze de witviswedstrijden af gaan, dan kan iedereen naar huis. Hebben alemaal een katapult in bezit zelfs die mag je niet meer hebben. Vroeg in de winkel en los verkopen in delen, katapult en elastiek los maar dat mag zelfs niet meer. Dus voor mij wat het geen nieuws wat ik net las. En zeg nou niet van ...Ja hey Helmond haha ben jullie voor, had daar niks mee te maken :lol:
Vlekkie...
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

14-11-2007 13:12

Bij het doorzoeken van je materiaal komt meneer agent oa. diverse messen,
rvs staven, boilienaalden, 'n hamer, schepnetsteel, haringen en noem zo
maar op tegen...

"aahA! wat ziet snor daar onder in de tas liggen?! twee stukjes stiek met daar
tussen een nylon cupje! foei foei foei vissertje, dat wordt dokken!

(bij ons in de wijk was afgelopen weekend trouwens weer op 5 plaatsen ingebroken...)
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

14-11-2007 13:13

Alu werppijp ook maar kenmerken als wapen? kan je iemand mee doodslaan als je wilt..

Schepnet steel kan ook als slagwapen gebruikt worden..

meeste vissers hebben een grote mag-lite (4D of 6D). ook wapentuig?

Bivvy pegs als steekwapen?

hoever wil je gaan?? gewoon goed weg stoppen in je tas want die mogen ze niet doorzoeken zonder bevel.

Gr. Remko
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

14-11-2007 13:14

gewoon een gun in je koffer, gaan ze echt niet meer zeiken over je catapult :wink:
Gebruikersavatar
michiel van willegen
Berichten: 224
Lid geworden op: 04-05-2004 17:27
Locatie: Zaltbommel
Contacteer:

14-11-2007 13:25

Damn, hoe zielig kun je zijn??

O.k een katapult is een wapen,en valt onder de wapenwet.

Maar om daar nou een groot probleem van te maken als het voor het vissen gebruikt wordt. :roll:
Ik ben van mening dat de politie wat meer moet gaan doen aan jeugdcriminalteit en overlast van de zogeheten "hangjongeren".

Dat is pas iets waar iemand last van heeft!Wij als visser hebben 1 groot voordeel voor de politie....dat we niet weg kunnen rennen...

Het zijn gewoon eerste klas luie honden!!!
ik leef want ik vis
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

14-11-2007 13:31

al heb je helemaal niks bij je , kan je alsnog naar een boom toelopen en daar een slagwapen vanaf trekken.

ff een paar roestige schroeven erdoorheen en klaar is kees. :-?

maar ik vind bivy pegs,stalen schepnet steel en stukken lood van 200 gram gevaarlijker dan een boilie wegschieten met een pult.
Heeeeeeeeeeeeeee Tjaaaaaaaaaa steek nog een peuk op, je bent chagrijnig.
Eek a Mouse - Ganja Smuggling
http://www.youtube.com/watch?v=YNOwqTYQ8f0
R.I.P Deniz :(
Gebruikersavatar
Gerard Brondijk
Berichten: 1233
Lid geworden op: 08-07-2006 08:57
Locatie: Friesland
Contacteer:

14-11-2007 13:48

Alles is dodelijk !, Hangt er aleen vanaf hoe je het gebruikt.

Ik hou mijn "wapen" dan ook lekker bij me.

M.v.G,

Gerard Brondijk
KSN
Gebruikersavatar
Eddy Norder
Berichten: 1317
Lid geworden op: 16-02-2003 01:00
Locatie: Sappemeer
Contacteer:

14-11-2007 16:20

Jaja onschuldige vissers van wapenbezit beschuldigen is natuurlijk ook lang niet zo gevaarlijk als echte criminelen in de kraag vatten.
Waar moet dat heen met dat zachte eitjes politie corps van tegenwoordig?
Als afgunst branden wou, konden we de gaskraan dicht draaien.
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

14-11-2007 16:30

Het lijkt wel of de schatkist weer geld nodig heeft om een of andere oorlog te financieren... Maar ik ben dom dus dat zal wel niet zo zijn.
Wonderful Days
Gebruikersavatar
Henk Robben
Berichten: 165
Lid geworden op: 12-12-2006 13:54
Locatie: uut Grunn. (Stadskanaal)

14-11-2007 16:42

Oja, welke geldige documenten hebben we nog maar nodig bij het vissen.
1 Een Vispas.
2 Een Nachtvispas voor het S'nachts vissen.
3 EEN WAPEN VERGUNNING, voor het inbezit hebben van een katapult.
En wat volgt er meer???????

Henk.

Actieve karper vissers uit het Noorden !! Meld je aan op http://karpervissersnoordnederland.hyves.nl/
Wie vissen in de bomen ziet, vindt de hemel in het water.
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

14-11-2007 17:00

mario van de westerlo schreef:Hier bij ons hebben ze dat denk al één jaar terug gedaan, de henegelsportzaken bezocht en alles inleveren.


Arme Dave, dat vertelde hij mij inderaad ook al ja....
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

14-11-2007 17:03

en terecht, ben al eens beschoten aant Kempisch :lol:
Gerrit Hees

14-11-2007 17:50

Hier doen ze niet zo moeilijk erover stond eerst me kattenbrokken weg te knallen en er kwam een politieauto heel langzaam langsrijden en de agent keek me alleen maar aan. Maar ja er liep hier ook een idioot met een buks over straat. Verder de katapult ver weg stoppen in je tas ik geloof dat ze nooit zomaar in je tas mogen zitten.
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

14-11-2007 18:00

Gerardo Heezen schreef:Hier doen ze niet zo moeilijk erover stond eerst me kattenbrokken weg te knallen en er kwam een politieauto heel langzaam langsrijden en de agent keek me alleen maar aan. Maar ja er liep hier ook een idioot met een buks over straat. Verder de katapult ver weg stoppen in je tas ik geloof dat ze nooit zomaar in je tas mogen zitten.


Bij twijfel hebben ze het recht je te fouilleren.. "Prefentief fouilleren" heet dat. Geloof me, ik weet er alles van.. :cry:
Gerrit Hees

14-11-2007 18:17

dacht dat dat alleen in gebieden mag zoals bepaalde wijken in Rotterdam bvb. En dat ze anders eerst toestemming moeten hebben zoals bvb een huiszoekingsbevel.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

14-11-2007 18:27

Dat komt omdat jij met een enorme bobbel onder je kleren loopt mourad!!!
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

14-11-2007 18:39

Klaas,

Waarom haal je telkens irrelevante zaken naar voren ipv. normaal te reageren. Iedereen snapt toch ook wel dat je als visser een katapult gebruikt om je voer het water in te krijgen.
Of heb je in je keuken ook plaatjes hangen van neergestoken mensen als je tomaten staat te snijden?
Beetje jammer

Groeten Daniel
Carpunity, het nieuwste online karpermagazine. Check it out!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

14-11-2007 19:05

Irrelevant?

Lijkt mij juist hoogst relevant.

Wat dacht je dan waarom...

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Sander vd Hill
Berichten: 50
Lid geworden op: 23-10-2007 21:27

14-11-2007 19:16

Mourad, Slotervaart mag dat wel ja.....allereerst moet door de burgemeester een gebied als "veiligheidsrisicogebied" worden aangewezen. Deze worden aangewezen voor een periode van 6 maanden. In Amsterdam zijn dit standaard stadsdeel Centrum en Zuid-Oost. Vervolgens gelast de Officier van Justitie de preventieve fouilleer actie. Deze wordt uitgevoerd voor een maximum van 12 uren.

De Sloterplas, Kralingsche Plas en dergelijke wateren even buiten beschouwing gelaten zullen de meeste visstekken vrijwel ALTIJD buiten het aangewezen veiligheidsrisicogebied vallen. Je kunt dus met een gerust hart de politie weigeren in je tas te laten kijken of je te laten fouilleren.

Dit geld in principe overal en altijd in heel Nederland. De politie mag nooit zomaar in je tas kijken, in je auto of je fouilleren. Daar zijn 3 uitzonderingen op:

    Het bovengenoemde over veiligheidsrisicogebied geld
    Het gaat om een politieactie waarbij een Douaneambtenaar aanwezig is (deze hebben bijzondere bevoegdheden)
    Je bent verdacht van een misdrijf. In dit geval moet er volgens de wet een redelijk vermoeden van schuld bestaan. Dat redelijke vermoeden van schuld luistert overigens heel nauw. Als er zojuist een overval gepleegd is en je wordt gezien, al rennend vanaf de locatie waar deze heeft plaatsgevonden ben je GEEN verdachte. Volgens de jurisprudentie kan de politie op dat moment NIET redelijkerwijs vermoeden dat je betrokken bent bij dat misdrijf. Het wordt anders als je al rennend wordt gezien met een vuurwapen in de hand. Maar dan bestaat er redelijk vermoeden van schuld van het overtreden van de wapenwet, niet van de overval!


Om een lang verhaal kort te maken. Als oom agent in je tas wil kijken, in je auto of je wil fouilleren maak daar dan altijd bezwaar tegen.