Partij van de Dummies.

Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

22-10-2007 16:01

Als je wat wilt beginnen, zul je hiervoor zoveel mogelijk leden moeten hebben en kun je niet op elk klein lullig dingetje vallen als iets je niet aan staat, en min of meer zitten jagers m.b.t. de partij voor de dieren in hetzelfde schuitje

MVG
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

22-10-2007 16:04

Bas, moet je eens in het noorden des lands komen, wordt alles meegenomen hoor. En waarschijnlijk die snoekvissers die jij kent zijn ook karpervissers. Ik ken genoeg oude rotten die alle bovenmaatse snoeken meenemen.

MVG
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-10-2007 16:36

De "sportjacht" is al heel lang geleden in Nederland verboden dan wel aan sterke banden gelegd. Mede dankzij hun eigen optreden toendertijd. Nog een puntje voor de dierenbeschermers, waarvan we overigens wel iets kunnen leren. De publieke opinie is voor de jacht een stuk minder tolerant nog dan voor sportvissers. Wat er nu nog van de jacht over is, een fractie van wat het ooit was, daar zou ik mij niet graag mee vereenzelvigen. Risico is té groot dat de opinie overslaat in een volledige afwijzing. Geloof ook niet dat Sportvisserij Nederland plannen in die richting heeft. Gezien de geschiedenis zou ik dat ook zeer dom vinden.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

22-10-2007 16:47

Kees,

Daar zou je wel gelijk in kunnen hebben, maar je moet wel zorgen voor een zo'n groot mogelijke club wil je wat bewerkstelligen.
En idd misschien, als je een zo'n groot mogelijk draagvlak wil hebben is het geen goed idee dat van die jagers(dit had mss 15 jaar geleden moeten gebeuren), maar je zult wel met alle vissers 1 naar buiten tredende club moeten zijn, ondanks dat sommige een snoekje of wat anders mee nemen.

Wat ik echt een schande vind voor de visserij is de rallyvisserij, deze groep vissers moet echt verboden worden, willen wij enigsinds nog serieus genomen willen worden.
Gebruikersavatar
Rene Schouten
Berichten: 1092
Lid geworden op: 23-11-2006 15:31
Locatie: Soest

22-10-2007 18:08

Wie heeft zijn kandidaat sowieso gevraagd of íe iets DOET.
Maar als je dit soort idieen nu wat verder uitwerkt, moet het mogelijk zijn om voor deze (en laten we 't fiscaal gezien eens in een stichting gieten) stichting subsidie vanuit Den Haag te krijgen. Als we 3 jaar en € 300.000 verder zijn kunnen we in ieder geval een "advies" uitbrengen.
De stichting "tot behoud van de hooiberg in 't Brabants Landschap" heeft inmiddels z'n 6de jaar subsidie binnen. En zo ken ik nog wel een paar van dat soort clubjes...... (neem bijvoorbeeld eens die wielerbaan rond de Put van Weber, ook goed voor € 300.000)
If you tolerate this, then your children will be next...
There will be ATTITUDE.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-10-2007 18:41

Sander ik ben het absoluut niet eens met jou stelling dat het rallyvissen verboden moet worden.
Ons beleid is daar ook helemaal niet op gericht.

Indien je bedoeld dat de vorm van rallyvissen waarbij de vis gedood wordt om als uitslag van de wedstrijd te dienen ben ik het met je eens.
Daar is ons beleid wel op gericht.

Met ingang van 2010 is het in heel Nederland verboden om op die manier te vissen.
De ALV van de fed. Groningen / Drenthe heeft daartoe als laatste besloten.

Rallyvissen op zich is niets mis mee.
Vissen is een hobby, geen religie!
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

22-10-2007 18:45

Douwe, dat bedoelde ik dus, deze vorm wordt met name beoefend door groningers, maar deze mensen verspreiden zich over de provincies Drenthe, Friesland, Groningen en in N-Holland zijn ze ook regelmatig te vinden om naderhand terug te keren naar de plaatselijke kroeg, alles te wegen en die rollade mee naar huis te nemen, wat er met de vis gebeurt, men zegt vismeel, maar in de meeste gevallen is de container hun laatste rustplaats.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

22-10-2007 18:53

Oke dan zijn wij het weer eens.
De vorm hoe en waarom ken ik maar al te goed.

Het zijn niet alleen Groningers er zijn ook legio Friezen die zich aan deze vorm van onnodig doden van vissen schuldig maken.
Vreemd genoeg vrijwel allemaal lid van één bepaalde HSV.

Gelukkig zijn er ook steeds meer rallyvissers die het zat zijn steeds weer een bekeuring te krijgen en met muntjes gaan vissen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

22-10-2007 19:00

Dat gaat goed Douwe, zijn we het alweer eens.
Dit weet jij vast ook, in Friesland en N-Holland is het verboden, maar in Grun en Drenthe naar mijn weten niet, is dat zo?
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

22-10-2007 19:09

Lezen s.v.p. Sander, Douwe heeft hierboven reeds geschreven dat het ook in Groningen en Drenthe vanaf 2010 verboden is.
Sander Benjamins
Berichten: 484
Lid geworden op: 14-08-2007 14:53
Locatie: Assen

22-10-2007 19:18

Aart, Je hebt gelijk man..
ach ja, zo zie je maar weer.....
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

22-10-2007 19:57

Wanneer er maar genoeg van dit soort:

"Oosterhout Verschrikkelijke Karpervisser (niet om te zien)"

http://www.karperwereld.nl/board/viewto ... c22802dc6e

.....berichten in de media terecht komen, dan gaat het vast wel de goede kant op met onze hengelsport.

Komt bij dat wanneer ik sommigen bezig zie met 3 lb stokken, spoelen met Dyneema en telegeleidevoerboten waarmee de montage's ruim 100 meter naar de overkant onder de takken word neergelegd en men rustig een nachtje de slaapzak in duikt, dan mag ik hopen voor de karper in kwestie die zich vergrijpt aan de montage dat er geen weerhaak aanzit (platgeknepen uiteraard beter) zodat hij voor de gigantische aanslag en dat de visser in kwestie bruut in de hengel gaat hangen zich van de haak verlost heeft en hem of haar een pappegaaiebek word bespaard.

Door dat soort 'karpervissers' zwemmen er op een druk bevistte put hier in de buurt steeds meer pappegaaiebekken rond. Dat soort lieden maken het voor ons kapot. De foto's van de pappegaaiebekvissen komen hoe dan ook op wat voor manier dan ook eens bij de verkeerden terecht en dat is koren op de molen, dat kun je je wel voorstellen denk ik. Men gooit het op verminking en dan heb je de rapen gaar.
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Mitchel de Graaf
Berichten: 109
Lid geworden op: 05-03-2007 18:07
Locatie: Zuid-Holland

29-10-2007 16:53

waar is de tegenpool van volkert van der G. voor een nekschot!
"khad nou toch wel een run verwacht"
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

29-10-2007 17:14

Mitchel de Graaf schreef:waar is de tegenpool van volkert van der G. voor een nekschot!


Jezus , nee daar kom je verder mee :-?
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Gebruikersavatar
jacco noordermeer
Berichten: 1889
Lid geworden op: 02-02-2007 18:08
Locatie: gorinchem
Contacteer:

29-10-2007 19:00

K. van den Herik schreef::lol: :lol: :lol: Hier is het al niemand eens met een ander.

Mooi he: verdeel en heers.

Ik wil met helemaal niemand vergeleken hoeven worden.

wie heeft er gestemd vorig jaar? Wie weet het standpunt inzake hengelsport van zijn partij?

Wie heeft zijn kandidaat al eens gevraagd wat ie doet met/voor de hengelsport?

MVG

Klaas




dat had jij toch al gedaan ?

zeg ehh Geert, wel of geen weerhaakje? :wink:


maar even zonder dollen;
de vorige poging zijn we al weer vergeten zeker?
voorlopig vist iedereen met kunst aas :-?
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

04-11-2007 13:57

Actie is geboden!


De Partij voor de Dieren vindt dat dieren als levende wezens met bewustzijn en gevoel met respect en zorgvuldigheid behandeld moeten worden en heeft er daarom bezwaren tegen om dieren ten koste van hun vrijheid en welzijn ter vermaak van de mens te gebruiken. Die bezwaren zijn uiteraard het sterkst indien dieren worden gedood en verwond, zoals bij de jacht en het hengelen of indien de dieren angst en stress wordt berokkend. Bij andere vormen van vermaak richten de bezwaren zich vooral op de ontoereikende huisvesting We zijn van mening dat de volgende maatregelen genomen moeten worden om het hengelen en het daarmee gepaard gaande dierenleed tegen te gaan: Hengelen wordt ontmoedigd en ingeperkt door middel van voorlichting, het afschaffen van het tasjesvissen, weerhaken, leefnetten en viswedstrijden. Op termijn is een verbod op hengelen gewenst.


Afbeelding

http://zuidholland.partijvoordedieren.nl/news/view/1316
-------
Volgens een NIPO enquete is ook een groot deel van de Nederlanders ermee eens:

http://www.dierenwelzijn-nederland.nl/nipo_enquete.htm
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
daan biemans
Berichten: 636
Lid geworden op: 10-10-2007 21:52
Contacteer:

04-11-2007 18:40

http://www.bbkbiesboschkarpers.nl/

hier kunnen we allemaal tegen stemen!!! :D
Gewoon genieten
Gebruikersavatar
Michel Hollaar
† in memoriam †
Berichten: 2326
Lid geworden op: 06-02-2003 01:00
Locatie: Hellevoetsluis

06-11-2007 17:49

Motie was kansloos .

" de motie op het verbod van het gebruik van
weerkaakjes binnen de hengelsport in de Tweede Kamer op geen enkele
steun kon rekenen. Alleen de Partij voor de Dieren zelf stemde voor (2 stemmen ) "
Jan Peter Teerling

06-11-2007 18:04

En dan noemen ze het ook nog eens 'weerkaakjes' ..Geen wonder dat ze de party voor de dummy's heten!! :D
K. van den Herik

07-11-2007 07:25

je kan ze uitlachen, maar ze doen wel iets aan/met HUN idee.

Kost de belasting betaler 3 ton, maar a la.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Jacob van Wensveen
Berichten: 576
Lid geworden op: 16-10-2006 15:49
Contacteer:

07-11-2007 09:31

Dat is een kleine prijs om de domme belastingbetaler af te leiden van bijvoorbeeld de miljarden die verdwijnen in verwegistan... En de goedgevulde bodybags die retour komen!

Slim om zo'n partij in de Kamer te hebben...
Wonderful Days