Woord van Zwijgen

Plaats reactie
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

09-01-2008 23:11

He kale batser,

Hotels is voor homo's en bejaarden man! Bungalowhuisjes rocken keihard! Ojeee 1 grote chaos...

Bee teee Weee... Boek is 'goeie shit ouwe'... heel vet......
Veel toffe stukken in.... kippenvel momenten... kortom tof!
Aanradertje....

Alleen nog steeds jammer van die studentenkorting die niet is ingevoerd....

mvg, Frank
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

11-01-2008 17:54

Mooi boek ik heb hem wat eerder gekocht dan in zwolle :lol:. En daar heb ik zeker geen spijt van.
Gebruikersavatar
Jan Coolen
Berichten: 235
Lid geworden op: 08-08-2005 17:45

18-01-2008 18:50

Heb hem net uit. Erg sfeervol boek, heb ook vaak erg moeten lachen. Een pluim voor alle auteurs. :wink: Komen aardig wat herkenbare dingen in terug (ze zouden zo in het script van helse "vakanties" passen). Heb dit jaar ook al zoveel "geluk""gehad over de grens ;)

Gr Jan
Laatst gewijzigd door Jan Coolen op 18-01-2008 20:28, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Gerrit Ritmeester
Berichten: 484
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Kamerik
Contacteer:

18-01-2008 19:27

Het boek ‘Woord van Zwijgen’ verrast vriend en vijand en slaat in als een bom, zo blijkt. De vele zeer goede recensies spreken boekdelen…

http://www.karperwereld.nl/produkt/wvz3.php
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

18-01-2008 19:48

Helemaal mee eens. Ik heb niet eens alle verhalen gelezen maar vind het nu al fantastisch. Een aantal zeer vermakelijke verhalen. Geweldige humor, herkenbaarheid ten top, drama, spanning, wonderschone vissen en unieke avonturen. Ik koop zeer weinig karperboeken, maar deze "moest" ik hebben. En heb daar geen spijt van kan ik je zeggen!
Het gehele boek is vermakelijk (wat ik tot nu toe gelezen heb) maar vooral de schrijfstijl van Herwin en Roelof vind ik geweldig. Herwin kan zó schrijven dat iets herkenbaar is terwijl je het zelf nooit hebt meegemaakt. Het verhaal over vrouwen is zo herkenbaar, zelfs als je zelf niet eens een vrouw en kinderen hebt! Dat is een kunst!
Bij het verhaal van Roelof heb ik hardop zitten lachen. Volgens mij is dat de allereeste keer dat ik, buiten een goeie mop, van een verzameling letters op papier hardop heb zitten lachen! Prachtig, vooral dat stuk bij die dikke postkantoormedewerkster! Toppertje.
Patrick Kip
Berichten: 720
Lid geworden op: 20-10-2004 21:43
Locatie: Twente

18-01-2008 19:52

Echt een heerlijk boek om te lezen, verhalen die echt herkenbaar zijn.
Een boek dat moeilijk is om dicht te slaan, je blijft er in lezen.
Complimenten aan de schrijvers!

Groet,
Rob Kuijpers
Berichten: 177
Lid geworden op: 06-02-2005 22:39
Locatie: Lieshout

18-01-2008 20:49

ik geloof dat er nog nooit over een karperboek zoveel positieve reacties geweest zijn als ik dat zo lees nu al 8 pagina's;)

laat maar een pallet bijdrukken voor Zwolle Kwint;)
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

18-01-2008 20:51

Wel een beetje vreemd dat het boek op de KSN meeting 43 euri kostte en nu op carp verkocht gaat worden voor 40? :-?
Andersom was het voor mij beter te begrijpen geweest. Het gaat me echt niet om die 3 euro, maar meer om het idee.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

18-01-2008 20:58

Kees,

Haastige spoed is zelden goed. :lol: :lol: Als karpervisser moet je dat toch weten. :lol: :lol:

Groetjes,
Peter
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

18-01-2008 21:45

Als je speciaal voor dat boek naar de beurs komt ben je 50 euri kwijt. Van die kant kun je het ook bekijken. ;)

Ik had hem eerst op de beurs willen kopen maar heb hem toch begin December besteld. Mooi wat te lezen met die donkere dagen. Deze week had ik hem uit.
Sfeerverhalen, vangstverhalen, dramaverhalen, humoristische verhalen, mooie foto's. Eigenlijk alles wat een karpervisser tegen kan komen in zijn leven staat er wel in, inclusief vrouwen en het kopen van een diepvriezer bij de Megapool.
Dat alles geschreven door lieden die weten hoe ze zo'n artikel in elkaar moet zetten.

Ik heb er van genoten mannen! Supers!
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

19-01-2008 00:08

Ook ik heb dit schitterende boek gelezen en mijn mening daarover op papier gezet. Dit is te lezen in de recensie hieronder.

Kwint, Hakkert: Top!


Woord van Zwijgen

Met een luide plof valt er een kartonnen pakket op de deurmat. De zware dreun doet vermoeden dat het boek is binnengekomen dat ik slechts enkele dagen geleden besteld heb. Ik verwijder het karton en werp een blik op het boek. Het eerste wat opvalt is de prachtige cover waarop in zilveren letters “Woord van Zwijgen” staat geschreven. Het boek straalt klasse uit, en met de samenstellers Herwin Kwint en Raymond Hakkert weet je dat deze klasse ook terug te vinden is in de inhoud. Voordat ik mij stort in de verhalen blader ik het boek eerst eens helemaal door. Driehonderdzestien pagina’s en dik twee uur verder heb ik nog geen letter gelezen. Prachtige foto’s die stuk voor stuk een eigen verhaal vertellen hebben mij doen wegdromen. Ergens laat op de avond pak ik het boek er weer bij en begin te lezen. Eerst maar het stuk “After Charmes, het einde van de reis” van Kwint. Het slotstuk en emotioneel einde van de ooit in Dé Karperwereld verschenen reeks artikelen over het reservoir du Charmes. Een serie die mij heel erg heeft aangegrepen en die het karpervissen in zijn puurste vorm laat zien zoals die door velen van ons karpervissers gevoeld wordt. Het slotstuk is van eenzelfde niveau en beschrijft het bizarre verhaal van twee riviervijftigers, commercie en de wringende stroom gevoelens die het karpervissen in combinatie met een gezin met zich meebrengt. De klok slaat inmiddels drie slagen ten teken dat de nacht zich reeds ver gevorderd heeft. Het boek is uit en met een zucht sla ik de laatste bladzijde om. In de resterende uurtjes van de nacht droom ik over de bijna dood ervaring van Martin, de aan de oppervlakte gevangen meterlange Hollandse 40-plus schub van Raymond, het biggen rossen op een groot Frans water van Alben, twee keer dezelfde vijftiger in één sessie bij Bertil en Menno en nog vele andere verhalen.
Vele bekende mannen uit de Nederlandse karper(schrijf)wereld hebben hun steentje bijgedragen aan dit unieke boek, elk met een eigen schrijfstijl en een eigen verhaal. Verhalen die bol staan van spanning en emotie en waarbij de beschreven avonturen grenzen aan het onwaarschijnlijke. Avonturen die zich afspelen op grote Franse rivieren maar ook op plassen, heldere putten en kleine Nederlandse vaartjes. Het zijn de unieke gebeurtenissen die het karpervissen zo boeiend en soms ook beangstigend maken. Dat het boek uit verhalen bestaat wil echter niet zeggen dat onderwerpen als techniek en tactiek ontbreken. Tussen de regels van de vele verhalen door is er een schat aan informatie te vinden, zeker voor de fanatieke pionier! Herwin, Raymond en de overige auteurs hebben met dit boek de lat zeer hoog gelegd voor de toekomst. Een prestatie waarop ze zeer trots mogen zijn. Tot slot wil ik eindigen met een kort citaat uit het voorwoord van dit boek dat symbool staat voor het gevoel dat velen van ons kennen en die weerspiegeld wordt in dit boek.
”Daar langs het grote kanaal tuurt een man in een wereld die niet langer is dan de lengte van zijn hengel. Het is de voltooiing van een oneindig huwelijk dat niet bezegeld is met afspraken en gouden ringen, maar met karpers en verhalen…”
Gebruikersavatar
dion van dongen
Berichten: 310
Lid geworden op: 02-06-2004 20:00
Contacteer:

19-01-2008 16:45

Frank van Amerongen schreef:
Alleen nog steeds jammer van die studentenkorting die niet is ingevoerd....

mvg, Frank


Hey frank,

Indd jammer. Maar anders had je met de kerst maar moeten gaan werken ipv. 5 nachten te pakken. :lol: En volgende keer een echte ijsbreker meenemen.

Heb hem trouwens ook besteld.
Gebruikersavatar
Ensing Martin
Berichten: 1
Lid geworden op: 21-01-2008 17:51
Locatie: Beilen

24-01-2008 20:58

Machtig boek!!!!
Zoals mijn piepers aan de waterkant piepen, piepen ze nergens!
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

28-01-2008 09:46

En dan denk je dat je alles meegemaakt hebt en dan verkoop je een boek aan Rini Groothuis in het bijzijn van mijn ouders (die even kwamen kijken).

Over hoogtepunten in je visserij gesproken...

Kwint
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

28-01-2008 11:27

Herwin Kwint schreef:En dan denk je dat je alles meegemaakt hebt en dan verkoop je een boek aan Rini Groothuis in het bijzijn van mijn ouders (die even kwamen kijken).

Over hoogtepunten in je visserij gesproken...

Kwint


En zo zie je maar weer hoe betrekkelijk het allemaal is ;-) Leuk moment om te blijven herinneren ;-)
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

28-01-2008 12:52

Herwin,

In de JC Ruk en Bierbunker hebben wij, zaterdagavond, voor het aan de pintemannetjes gaan, een DVD opgezet. Heel oud beeldmateriaal....
Met inderdaad, Rini in de hoofdrol.

Wat was dat ff keihard genieten zeg.....

Ook over toeval gesproken....

En nu maar de mand in.
Tabeeee

gr. Frank
Gebruikersavatar
Arjan Gijs Verkoelen
Berichten: 324
Lid geworden op: 24-09-2003 02:00
Locatie: Leeuwarden

29-01-2008 08:17

In één woord geweldig!


Herwin en Hakkert, een meesterstukkie hoor.

Arjan
http://www.karperbootshop.nl

Vortex Karperboten voor en door Karpervissers

http://www.sunrisebaitservice.com

Quality Carpfood
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

29-01-2008 11:36

Kwint: Rini rook al die nieuwe boeken en dacht die moet ik hebben. 8)
Misschien gaat ook hij weer vissen?

Arjen; Ik zou nog bij je langs komen op de stand.
Maar ja die ''warme broodjes he''...
Ik bleef smeren. :wink:
Komt wel. Ik heb een zwemvest alleen die doet pijn aan je ogen.
We hebben nog wel even contact.
Top en bedankt vwb je enthousiaste reactie.
Wat een beurs! Bedankt allemaal!!!

BTW:
Ik vond het prachtig om te zien dat vooral de boekenwurmen krom liepen door die hal, je pikte ze er zo tussen uit, ja wat wil je met 4,5 kilo papier in je tas hahahah :lol:

Groetjes Ray!
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

30-01-2008 07:53

Hey Hak, moeten we niet eens opbiechten waar we de de dia's ingescand hebben?
Herwin Kwint
Berichten: 412
Lid geworden op: 21-10-2003 02:00

08-03-2008 19:32

Op zondag tijdens de Zutterdagen is het boek te koop bij de KSN stand.

MVG

Herwin
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

08-03-2008 19:39

Heb vele boeken gelezen

Dit boek springt er direct uit.
het stuk over vrouwen vind ik persoonlijk erg bij mijzelf passen.
Schrijven kunnen deze mannen stuk voor stuk.
Ik was eerst kritich en heb hem gekocht met het idee dat hij wellicht zal tegenvallen.
Niks is minder waar,ik heb hem zowat uit en ben verkocht aan dit boek.
Klasse mannen,dit boek tipt zowat aan de dunne lijn van luc de beats wat ik ook een erg mooi boek vind.
Gebruikersavatar
remon van dusschoten 2
Berichten: 921
Lid geworden op: 08-07-2007 08:19
Locatie: nijkerk
Contacteer:

08-03-2008 19:56

ik begrijp dat je de dunnelijn niet heb gelezen Ruben hou eens op deze boeken zijn totaal niet te vergelijken
steun de ksn wordt lid

http://www.watersense.nl
Ruben vd Worp
Berichten: 1979
Lid geworden op: 30-07-2006 19:08
Contacteer:

08-03-2008 20:03

Zal het er maar ff bijzetten voordat er weer zn opmerking komt.
Ik vind beide boeken steengoed,maar het zijn idd erg verschillende boeken.
zo allemaal tevreden?
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

08-03-2008 20:27

Liggend aan een zwembad op 5 uur vliegen van een stormend koud Holland zo luiden de berichten is het zeker niet slecht toeven bij een temperatuur van minstens 30 graden. Tijd voor het lezen van een van de twee boeken waarmee we in korte tijd ons mochten verblijden in dit kikkerlandje.

Het boek van Kwint en Hakkie wat me zeker aan het denken zetten. De familie band die voor Kwint zo uiterst belangrijk is iets wat in de tegenwoordig snelle tijd nog wel eens vergeten wordt. Het stuk van de …… parel van Herman Koenen sprak me ook erg aan. Zelf heb ik een dergelijk geval van nabij meegemaakt. Ook hier kwam de top van het water wat ik mocht vangen zo aan zijn eind. Neem ik er de humor bij waarmee hun boek uitgebreid gelardeerd is dan is hier zeker duidelijk spraken van een meester werk. Denk er zelf over na om bepaalde hoofdstukken aan mijn vrouw te laten lezen. Niet dat het een boek voor vrouwen is maar toch. Ga al meer dan 40 jaar met tentje daarna met een vouwgeval waarna de ene caravan de ander opvolgde opstap. Echter wat Kwint in korte tijd mee maakte heb ik in al die jaren te samen niet mee gemaakt. Mijn vrouwtje krijgt mogelijk nog wat meer respect voor mij, Ha Ha als ik dit haar laat lezen


In Zwolle de kleine gevraagd of zij nog een keer in die slangenkuil zouden stappen die een dergelijk project met zich mee brengt. Kwint viel een moment stil en keek Joris Weitjens aan. Tja had ik Joris (die de nodige ervaring heeft op dit gebied) wat eerder gesproken dan wist ik nog niet. Blij kunnen we zijn dat Kwint dit over het hoofd gezien heeft.

Het Boek van beide Amsterdammers heb ik in Den Haag bij men broer achtergelaten. Hoop hem hiermee nog wat prettige herinneringen te laten beleven in de tijd die hem nog gegund is. Toch is ook dit boek een uniek naslagwerk geworden waarbij een stuk Amsterdamse humor mij als Hagenaar zeker aansprak.

Peter


Afbeelding
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

08-03-2008 22:02

Peter,

Mooi stukkie en superplaat 8)
Hopelijk kan je broer genieten van t boek van Piet en Koen.
Misschien kun je na Spiegelbeeld ook Woord van zwijgen nog bij hem langsbrengen.

Groeten Bart