bijgeloof?

Gebruikersavatar
Stef Jansens
Berichten: 978
Lid geworden op: 09-02-2007 21:59

08-08-2007 20:06

lache dat er toch nog best veel mensen bijgelovig zijn :lol:
Gebruikersavatar
pep plomp
Berichten: 59
Lid geworden op: 14-07-2006 12:37

08-08-2007 23:36

Ik heb meerdere bijgeloven. Zo hang ik mijn wakers altijd in dezelfde kleurstelling op. ik heb rood, geel en blauw, Ik hang dan ook de wakers in diezelfde volgorde van links naar rechts op. Als ik in Nederland vis(bijna altijd) hang ik alleen rood(linkse hengel) en blauw (rechtse hengel)op.

Als ik met de voerboot vis, gooi ik altijd eerst de onderkant vol met 1 mais-blik vol hennep. Dan volgt een half blikje mais en tot slot pak ik 16 boillies. De eerste doe ik aan mijn hair. De volgende 10 knip ik doormidden en de laatste vijf verdeel ik als volgt. 1 in de linkerbovenhoek van het voerbotenbakje, 1 in de rechterbovenhoek, 1 in de linkeronderhoek, 1 in de rechteronderhoek en de laatste doe ik in het midden van het bakje. Hierna gaat de onderlijn er in en uitvaren maar!!! En ik kan jullie beloven dat dit echt vis oplevert.


Bijgelovig!Ik?! NEEEEEEEE!!!
Een kleine karper is ook veel waard, maar een grote proberen te vangen zit meer in mijn aard!!!
Gebruikersavatar
roderik franken
Berichten: 333
Lid geworden op: 20-06-2006 19:49
Locatie: zuid nederland

09-08-2007 18:32

Ik heb ook een beetje last van bijgeloof. Ben een keer gaan vissen op een putje waar ik nooit blank en had van die kniklichtjes in m'n swingers gedaan, zodat ik ze s'nachts kon zien. S'ochtends wordt ik wakker en heb ik geen piep gehad. Een uurtje later krijg ik dan toch een run, maar plots schiet de haak los! Toen heb ik die dingen nooit meer gebruikt. Ik weet dat het gewoon puur toeval was, maar toch wil ik die dingen niet meer in m'n swingers hebben.
satesaus? sambal bij?
if you feed them, they will come....
in het verleden behaalde resultaten zijn geen garantie voor de toekomst
Gebruikersavatar
stephan bultman
Berichten: 163
Lid geworden op: 01-09-2007 16:47
Locatie: Doornspijk

05-09-2007 19:34

Tja ga ik nachtvissen .. in een 2 persoons tent dan moet ik rechts liggen. Anders blank ik. Het werkt echt ..
You got to lose to know how to win
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

05-09-2007 20:36

Vooral bij langere vistrips hou ik de hele trip mijn zwarte wollen sokses aan. :P
Anders vang ik alleen maar brem. :roll:
Maar of dat bijgeloof is........nou nee dat niet. :wink:
CN :lol:
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
Dirkx Smits
Berichten: 353
Lid geworden op: 28-08-2006 22:37
Locatie: De KSN vrije zone

05-09-2007 22:12

Bij het boilie's draaien, de laatste moet standaard een vierkante worden.
Vergeet ik dat, kan ik het vangen ook wel vergeten.

met boetserende groet.

Dirk
Frank de Beer, is niet meer.
Gebruikersavatar
vincent bakker
Berichten: 236
Lid geworden op: 20-07-2006 02:54
Locatie: Maastricht
Contacteer:

05-09-2007 23:59

Werkt niet, maar geloof er toch (een héél klein beetje) in:
eerst ff in het water piesen voor er wat gevangen wordt...

Geen aanrader bij stalken, pennen of in het stadspark...

Overigens, wie heeft wel eens boete gehad voor wildplassen, terwijl hij/zij(!) in de "vrije natuur" aan het hengelen was?
De karper heeft altijd gelijk... http://www.baitcalculator.com
jan van susteren
Berichten: 246
Lid geworden op: 26-04-2007 12:18
Locatie: horn
Contacteer:

06-09-2007 11:39

eerst in water pissen hahah de gekste dingen worden hier verteld op dit topic haha :D :D 8) :wink:
mooie karpers en mooie vrouwen zijn moeilijk aan de haak te slaan
Ian Demeulenaere
Berichten: 256
Lid geworden op: 21-11-2006 20:24
Locatie: Eindhoven

06-09-2007 17:20

ik ben op vijdag de 13e geboren.. dus ik blank gewoon altijd haha

nee.. ik ben idd wel bijgeloovig als het op vissen aankomt.. ik zal en moet altijd voor ik me eerste hengel in het water heb liggen me net opengeklapt hebben.. of ik nou alleen zit of niet..

ik zet me piepers pas aan als alles staat.. zodat ik bij wakers afstellen enzow geen lastige piepen heb.. ook bij het opruimen zet ik ze eerst uit voor ik me hengel pak..

als ik ingegooit heb moet ik altijd de lijn een meter teruig trekken.. (slechte gewoonte ivm troep op de haak.. )

als ik aankom heb ik altijd een vast ritueel.. als dit niet goed verloopt pak ik in en ga ik wel iets anders doen ik zit meestal binnen 10 min te vissen en binnen 20 min ben ik helemaal klaar voor de nacht enzow.. maar als dit door allerlij dingen misloopt dan zie ik het echt niet meer zitten... dan is het me dag niet en als ik dan doorga.. blank ik of gaat er toch vanalles mis...

gr Ian
Jens Dobbinga
Berichten: 559
Lid geworden op: 29-08-2007 20:08

06-09-2007 18:14

Ach bijgelovig, zo kan ik het niet noemen. Ik probeer in een goed gesprek te gaan met de karpers via de beet verklikkers :lol:

Afbeelding

Heeft nog zeer weinig succes gebracht .. :P
Ik heb al wel een paar keer gehad dat ik een boekje aan het lezen was, over karpervissen natuurlijk. En dat ik een hoofdstuk af had en dat ik mn boekje dicht sla en dan ff denken, He ik heb ook nog niets gevangen. En precies dat moment gaat de beetverklikker af, PIEEEEEEEEEEEEEEEEEEP :D

Groeten Jens 8)
Gebruikersavatar
pieter jan vd berg
Berichten: 449
Lid geworden op: 03-07-2006 11:50
Locatie: Barneveld
Contacteer:

06-09-2007 18:22

Haha, das grappig idd. Je krijgt (bijna) altijd een run op een moment dat je het totaal niet verwacht.

Met karperen heb ik nog nooit echt een run gekregen op het moment dat ik het verwachtte, wel zei ik een keer bij het snoeken tegen m'n maat iets in de trant van : Ik vang zeker wel wat, let maar o rrrrrrrrr ging mn slip dat was wel heel toevallig. :D

Mvg,

PJ :wink:
Beter 1 karper in de hand, dan 10 in het water....