hygiene aan de waterkant

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Lennart Sprenger
Berichten: 187
Lid geworden op: 10-10-2003 02:00
Locatie: leusden

22-07-2007 12:51

Na een nachtje vissen en helemaal na een twee nachtjes vissen, heb ik altijd een enorme behoefte aan een lekker douche'je. Ik stink toch meestal als een bunzing en alles is wat vochtig en smerig.

Nu is dat na een nachtje niet zo erg, maar als mensen een week, of langer aan een water bivakkeren zonder sanitaire voorzieningen... vraag ik mij af hoe deze personen zich schoon houden? Is het zo dat er rustig een week geen aandacht wordt besteed aan wassen, of wordt er toch gepoogd om zichzelf enigszinds op te frissen? Deze gedachte kwam weer bij mij op na het lezen van het artikel overdagvissen in de nieuwe kw.

Wellicht kunnen jullie hier wat tips op ervaringen delen over hoe om te gaan met de persoonlijke hygiene aan de waterkant. Ik ben zeer benieuwd!
Met deze verslaving wordt ik wel ouder dan 50!
Gebruikersavatar
Ronald Ermes
Berichten: 388
Lid geworden op: 16-06-2003 02:00
Locatie: Schiedam

22-07-2007 12:59

Een duik in het water werkt ook verfrissend !
TTB Baits !
jacob gerrit boeve
Berichten: 41
Lid geworden op: 13-05-2007 17:05
Locatie: heuvelrug

22-07-2007 13:48

Regen en zeep.En anders is even het biotoop van onze vreinden bezoeken.
Martijn Nederpel
Berichten: 4864
Lid geworden op: 28-02-2002 01:00
Locatie: leeuwarden

22-07-2007 13:54

tanden borstel mee en een washandje + handoek een daarna en deotje!
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-07-2007 14:06

Lennart,

Is er op jouw visstekken geen water voorhanden?

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

22-07-2007 14:24

Dagelijks wassen, en proper ondergoed/sokken
Heb steeds genoeg water mee, en in het slechtste geval met vijverwater.
Water in de tijl, water wat opwarmen in fluitketel en we zijn vertrokken.
Heb steeds een brolly mee, dit dient als kook-was en plasgelegenheid. Zo heb je toch steeds een beetje privacy in publieke plaatsen.

Ik weet het is meer rommel en kledij meesleuren, maar niets dat zo deugd kan doen als eens goed opgefrist te zijn.

Ken vissers die een week lang geen tandenborstel of stuk zeep zien, dat merk je ook als je je kop hun tent insteekt om ze bv te wekken, en het zijn niet de bollen die je ruikt. ( toch niet de visbollen :lol: :lol: )

Grts Peeke
Greets Gino
Gebruikersavatar
Lennart Sprenger
Berichten: 187
Lid geworden op: 10-10-2003 02:00
Locatie: leusden

22-07-2007 14:45

Haha, gelukkig is er wel degelijk water aanwezig op mijn visstek Kees!

Maar het blijft natuurlijk behelpen lijkt mij als je een week of langer, in the middle of nowhere bivakkeert. Ik heb hier geen ervaring mee, dus ben gewoon benieuwd.

Ik zou zelf denk ik ook maar een beetje prutsen met een washandje en een fles bronwater :P
Met deze verslaving wordt ik wel ouder dan 50!
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

22-07-2007 15:47

precies zoals Gino het zegt..

grote jerrycan met water mee.. teiltje water vullen. en wassen met een washandje met zeep..
daarna even met een zeepvrij washandje na wassen zodat het zeep van je af is. schone kleertjes aan en voila!!

zo fris als een hoentje..

zelfde met haren wassen. kop natmaken met water (via fles ofzo) insoppen. daarna ff je vismaat vragen of die nog een fles water over je kop wilt gooien zodat jij je haren kunt uitspoelen. of je doet het zelf. maar is iets lastiger en kost je iets meer water.

en alles hoeft bijna niet in je blootje.. ik kan me goed wassen met alleen een onderbroek en een korte broek aan.. ff washandje achter je broek langs kan net zo makkelijk. na het wassen gewoon effe snel omkleden in de tent ofzo..

Gr. Remko
Gebruikersavatar
Arjan vd Palen
Berichten: 322
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Valkenswaard
Contacteer:

22-07-2007 15:53

Meestal is het een beetje prutsen met flessen water en een washandje.
In de zomermaanden is het een optie om een douchezak mee te nemen welke door de zon opgewarmd wordt. Enige nadeel is dat het om een beperkte hoeveelheid water gaat.
Op plekken waar ik met de bus bij de stek kan komen heb ik het geluk dat er een soort van camper inbouw in de bus zit met daarin een waterreservoir met een wasbakje en slang douchekop. Jammer genoeg is dit wel alleen koud water.
Ach en tijdens het vissen hoef ik niet lekker te ruiken, ik ben er immers om vis te vangen. Al is het na een week Frankrijk wel altijd fijn om thuis onder de douche te staan.

Vangze,
Arjan
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

22-07-2007 16:38

Lennart,

In vergelijk met een verblijf in een 5 sterren hotel is het behelpen.

Altijd vers water bij me voor spaarzaam gebruik. Al het andere met het water waar ik in vis. Stel je bij lang verblijf op de hoogte van vers water mogelijkheden. Een camping of desnoods een boer. En thuisgekomen weer een weldadig bad met alle comfort.

Groet, Kees
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

22-07-2007 19:08

Michiels Gino schreef:Heb steeds een brolly mee, dit dient als kook-was en plasgelegenheid. Zo heb je toch steeds een beetje privacy in publieke plaatsen.


Even kijken of ik het goed begrijp, je kookt en wast waar je plast? Lekker fris :o

En om even ontopic te gaan, iedere avond wanneer het donker is eventjes de bosjes in duiken, daar met een washandje, fles water, zeep en een handdoek jezelf opfrissen, later een deo. direct andere boxer, sokken en shirt aantrekken. en iedere ochtend jezelf scheren, gezicht wassen en je tanden poetsen. bij elkaar ongeveer 15 a 20 min per iedere 24 uur.

echt schoon krijg je het niet, maar als je vies bent van een aantal daagjes niet douchen, moet je maar niet gaan vissen. het is een keuze die je op dat moment maakt.

in de zomermaanden helpt een duik in het water ook wel.
Gebruikersavatar
Michiels Gino
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2004 22:22
Locatie: Bredene (België)

22-07-2007 19:20

idd, heb zo en chemische toilet mee :lol:
Greets Gino
dennis hellings
Berichten: 317
Lid geworden op: 10-01-2004 17:24

22-07-2007 20:02

Laatst 12 dagen naar Frankrijk geweest.
Elke of om de andere dag (afhankelijk van het weer: zon of regen/wind) de plas in met een bus douchegel en schrobben maar. Tanden poetsen kwam er dan ook bij. Scheren deed ik iets minder, een baardje maakt me niet zoveel uit.
wel elke dag andere boxer aan en verse sokken!


mvg
Gebruikersavatar
Peter kuipers
Berichten: 1254
Lid geworden op: 20-03-2007 20:17
Locatie: Dokkum

22-07-2007 21:33

Ik draag toch graag elke dag zo niet meerdere keren per dag een schoon shirtje hoor. Gewoon in de ochtend een frisse duik nemen in het water voor je. Daarna het water uit en je wassen met zeep en een fles water. dan lekkere schone kleren aan. Als je 50 kilo boilies mee kan nemen naar frankrijk dan kan je vast ook wel een extra tasje met kleding mee nemen. en anders neem ik toch echt wat minder bollen mee :D :D
vr gr peter
jan mertens
Berichten: 44
Lid geworden op: 20-08-2005 16:35
Locatie: Westerlo (B)

23-07-2007 00:13

Peter kuipers schreef: een extra tasje met kleding mee nemen. en anders neem ik toch echt wat minder bollen mee :D :D


Daar zit je dan in de wildernis aan een groot Frans stuwmeer, ver van de bewoonde wereld... Je hebt na dagen vruchteloos zoeken en zwoegen, eindelijk een paar karpers kunnen strikken en de ene na de andere karper laat zich opmerken boven je voerplek. Met het laatste pondje boilies dat je nog overhad heb je zonet een mooie schub gevangen. Je merkt aan alles dat er nog veel meer in het verschiet zou kunnen liggen, getuige ook die enorme spiegel die op dat moment met een oorverdovende knal de waterspiegel doorbreekt. Maar het belangrijkste van al, je hebt een heerlijk naar wasverzachter ruikend shirtje aan... 8)
Gebruikersavatar
Lennart Sprenger
Berichten: 187
Lid geworden op: 10-10-2003 02:00
Locatie: leusden

23-07-2007 00:32

haha, jep, tijd voor een station met trekhaak!!
Met deze verslaving wordt ik wel ouder dan 50!
Plaats reactie