Hoe gestoord moet je zijn???

Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

30-01-2002 09:22

Ik vraag me wel eens af hoe gek wij nou als karpervisser zijn.

Zelf denk ik dat je sowieso al niet goed bij je kop bent als je op karper vist (daar ben ik een goed voorbeeld van :razz:). Als er mensen langs het water komen lopen terwijl jij net jezelf op staat te warmen door je gehele lichaam te strekken na de ontwaking uit een nacht waar het dik onder nul was en je swingers hangen nog in dezelfde positie als de avond ervoor dan krijg je toch altijd die verbaasde blikken met zo'n uitdrukking van... DIE IS GEK!!! meestal zeg ik dan zonder dat zij iets zeggen al van: "ja ik weet het... ik spoor niet".

Dan geef je ook nog eens kapitalen uit aan je materiaal en aas terwijl je in je bed net zo lekker kan slapen en de enige herinnering aan zo'n mooie karper is vaak een gedacht+foto en evt een filmpje.

Wie heeft dat karpervissen in hemelsnaam bedacht??? Ach ja... gelukkig ben ik met het virus in aanraking gekomen en daar zal ik iemand mijn hele leven dankbaar voor zijn.

Zijn er nog meer mensen die zich weleens deze dingen wel eens afvragen en... HOE GEK BEN JIJ?

Bonne Peche
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

30-01-2002 10:28

Zo gek moet je niet zijn om karpervisser te zijn. Wat is er nu gek aan de natuur lief te hebben?
Die mannen die het hele weekend stijf van de drugs in de discotheek staan, die zijn gek.

Als ik 's morgens wakker word, en uit m'n tentje kruip zonder de hele nacht een beet gehad te hebben, voel ik me de koning te rijk. En als ik een karper vang, voel ik me keizer.

Laat mij maar lekker gek zijn...

Met gestoorde groet, Mark
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

30-01-2002 10:54

Gek Ik??
Welnee Frank of moet ik nu zeggen Fr€nk?? Ben een F16.
:eek:

Met een normale?? groet.

:razz:

Douwe
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

30-01-2002 15:02

Hoi Douwe,

je mag het gewoon op Frank houden hoor haha

Mark: je hebt volkomen gelijk... het is een schitterende sport. Toch vraag ik me echt af hoe wij vissers op deze sport zijn gekomen.
Ik wil er zeker nooit meer afstand van doen!!!
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

30-01-2002 17:36

Frank,

volgens mij ben je visser of ben je geen visser. Er is niet echt iets tussenin dat definieerbaar is. Als visser word je geboren, en ga je de kist of de oven in.

Ik ben van witvisvisserij overgestapt op karper omdat deze vis mij meer aanspreekt.

Mannen die beginnen te vissen op karper, enkel en alleen om groot, groter, grootst te fotograferen (vangen is slechts een bijzaak) , die geven er na verloop van tijd toch de brui aan.

It's a way of life! Voor mij toch...
Lode Hermans
Berichten: 415
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

30-01-2002 17:55

Da verhaal van gek zijn hoor ik ma al te vaak, vooral in dit jaargetijde. Moet je je nix van aantrekken. Net zoals die opmerkingen over je grote schepnet, laat de voorbij gangers maar lachen. Ik heb het ooit meegemaakt. Een oudere man was mij aan het uitlachen toen ie mijn schepnet zag, hij dacht dat ik reigers wilde vangen. Toen hij de karper zag die ik een 20 minuten later ving was zijn lach snel verdwenen. Volgens mij had hij wel door dat je het best een groot schepnet kan gebruiken
gr lode
Karpers vangen die je met http://www.borntofish.be
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

30-01-2002 20:27

ik vis vaak op een water waar veel mensen langslopen opweg naar kantoor. (ligt namelijk aan een gratis parkeren terein)
als ik dan s'ochtends met een bak koffie op mijn stretcher zit geniet ik echt van al die mensen. lekker op weg naar kantoor.

en kost het veel geld? wat denk je van die jongens die alles aan hun auto uitgeven, of het hele weekend in het cafe zitten.

voor mij is het ook ontspanning, een uitlaatklep voor als het druk is op het werk.

karpervissen is voor mij DE manier om NIET GEK te worden!!

groeten Mark
Arnold Haandrik

30-01-2002 21:04

Op 30-01-2002 20:27, schreef Mark Zelle:




voor mij is het ook ontspanning, een uitlaatklep voor als het druk is op het werk.



............. niks meer aan toe te voegen.....



<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Harald Hendriks op 30-01-2002 23:39 ]</font>
Pieter de Jongh

30-01-2002 21:55

Frank, en de rest

Gekte is niet gerelateerd aan kwantiteit.

Onze hele maatschappij is gek.
Maar gelukkig de beste garantie dat mensen die uit de pas lopen worden getolereerd.
Maar daarmee is dus niet gezegd dat WIJ gek zijn.
Dat maak jij ervan.
Als je wat ouder word zul je zien,zoals enkele hierboven mij, dat het enerzijds aan toont dat wij zo gek nog niet zijn en dat een moment van rust en bezinning net ervoor zorgt dat je het zo ook blijft zien.

Ik ben niet echt blij met mijn eigen bewoording maar ik kan het even moeilijk uitleggen.
Relativeren is een must in mijn leven, heb ik wel eens geschreven en vissen is niet een reden om te relativeren maar je hebt er tijd genoeg voor als je wil.

Met onbestemde groeten pieter
Edwin Wouters
Berichten: 286
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Noord-Holland

30-01-2002 23:15

amen Pieter,
er lopen trouwens meer gekken in de "gewone wereld" :smile:
groet,
edwin
Arnold Haandrik

30-01-2002 23:38

ik ben er van overtuigd dat "gewone" mensen ons niet begrijpen.teminste dat ondervind ik zelf.
wat vinden jullie?

vang ze!
Michael Bouman
Berichten: 517
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

31-01-2002 03:00

Wat zijn gewone mensen????
Hoeveel hobby's zijn er niet die gekte uistralen. Neem duiken, je kan het in de Carribean met + 25 graden (kost geld), maar ook zijn er mafkezen die het hier in Nederland doen met 15 graden onder nul en een straffe oostenwind kracht 7 (mijn ex)
IJsduiken jaja, en je daarna naakt in de polder/park of waar je op dat moment dan ook bent, omkleden(full monty) terwijl anderen in winterkleding hun hond uit laten of een winters wandelingetje maken. Hmmm, lokt ook reacties uit.
Vliegtuigspotters die in Rusland in de gevangenis terecht komen omdat ze een foto proberen te maken van een of ander vliegtuig zonder welke spionage doeleinden dan ook. Parachute springen is er ook zo een. Van de raarste torens springen ze af (illegaal), om bijna te pletter te vallen en dan toch op twee voetjes landen en dan gearesteerd worden. Enz.
En wij hebben een rare hobby???
Misschien ietwat relativeren over onze hobby en de leuke, grappige, vervelende dingen die je meemaakt opnemen in je beleving van de hobby die je zo graag beoefend en vooral daar wijzer uit worden.
Neem een ding van mij aan: wat wij doen zal je af en toe een "vreemde" reactie opleveren, uiteraard relevant aan de stek waar je zit, maar laten we dit niet overdrijven.
Mits je je "normaal" gedraagd zullen weinig mensen aanstoot nemen aan iemand die ergens langs een watertje probeert zijn karper(tje) te vangen en zal je overwegend positieve reacties krijgen.
groet MB
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

31-01-2002 10:36

Hey Jongens,

leuk dat er toch gereageerd wordt.
Pieter; ik kan me niet herinneren dat ik ooit gezegd heb dat WIJ gek zijn.

Ik vraag alleen of er mensen zijn die er net zo over denken als ik.
Maar geef toe... ergens moet je wel gek zijn om al die uren in de kou te gaan zitten verkleumen in je tent om een vis te vangen waarvan je niet eens weet of hij wel aast.

En natuurlijk zijn de mensen die al hun geld in de kassa van de kroeg stoppen dom... wij hebben er gelukkig wat aan en houden er geen kater aan over... althans :razz:

Succes met de jacht op onze vriend karper en jongens... WIJ ZIJN NIET GEK... WIJ HOUDEN VAN ONZE HOBBY.

Bonne Peche
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

31-01-2002 11:00

Hallo Frank en anderen,

Eigenlijk heb ik meer te doen met die mensen die ons voor gek verslijten.

Mensen die ongevraagd durven aan te geven dat zij zo iets niet kunnen opbrengen of het geduld ervoor niet hebben.
Even eruit breken uit de maatschappij van jachten, jagen en presteren is voor zulke type's onmogelijk geworden, neen men moet vooral blijven jakkeren om hun Status hoog te houden.

En daarom is het voor hen veel gemakkelijker om ons voor gek te verklaren, zodat men niet de werkelijke reden hoeft te onderkennen van hun eigen falen, want deze type's beseffen niet eens dat ze geleefd worden door hun maatschappelijke prestatie drang.

Laat ons vissen in deze krankzinnige wereld in het besef dat er heel veel is om van te genieten.

Zij die ons voor gek verklaren kunnen niet meer genieten en het zielige is dat ze zelfs dat niet eens beseffen.

Laat ons gek zijn en laat ons genieten van alles wat er nog is.

Sportieve groeten Henk
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

31-01-2002 12:50

Hoe gek ik ben????

Ik vind het wel mee vallen. Wij vissen graag op karper en veel mensen snappen niet waarom dat leuk is. En ik moet zeggen dat ik daar begrip voor heb.
Mijn vriendin snapt niet dat ik een hele dag in de koude ga zitten, terwijl ik eigenlijk wel weet dat het niets gaat worden. Tja, ik moet bekennen dat ik dan ook wel eens denk: WAAROM?
En daar is nu geen zinnig antwoord op te geven!
Ik vis om een aantal redenen:
- om rustig over zaken te kunnen nadenken
- de sociale contacten
- lekker buiten zijn
- de spanning
- de succesen, maar ook de tegenslagen

Ben ik daarom gek??? Ik vind van niet.....

Groet,

Martijn
Hans van Moorsel
Berichten: 712
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Geldrop

31-01-2002 19:01

Frank,

niks van aan trekken wat buitenstaanders er van vinden, er zijn genoeg mensen met nog veel gekkere hobby's zoals Michael hierboven al schreef.
Zolang je omgeving er niet al te veel last van heeft hoef je je nergens geen zorgen om te maken. Wij hebben tenminste een hobby waar we van genieten, iets wat vele niet kunnen zeggen.
Moet je ze hier in Finland eens horen als ik ze vertel hoe ik na de vangst mijn vissen behandel en ze daarna weer laat zwemmen. Dan ben ik pas GEK!!!!! :smile: :grin:

groet,

Hans
Pieter de Jongh

31-01-2002 23:03

Frank, letterlijk heb je dat niet gezegd maar wat staat er elke keer onder aan jouw posting dan, snappie!!

pieter
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

01-02-2002 18:33

Mannen, in mijn stamcafé wil ik anders ook wel wat geld investeren! :grin:

Keep on fishing in the free world...
Hans-Peter van Ee

24-02-2002 10:23

Frank

Ik moet zeggen dat ik wel wat mensen ken die heel vreemd tegen mijn hobby kijken.
In mijn eigen familie niet, die vissen zelf bijna ook allemaal.
Zij kijken zelfs met bewondering naar de foto's die ze wel eens krijgen te zien.
Van daaruit begrijpen ze ook dat ik al die moeite er voor over heb.

Zelf vind ik niet dat wij gek zijn, voor mij zijn de mensen gek die overal afval dumpen of laten slingeren in de omgeving waar wij vissen, en helaas kunnen dat ook karpervissers zijn, waarom zij aan de waterkant vertoeven is mij nooit helemaal duidelijk geworden.

met vriendelijke groet

HPE
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

24-02-2002 14:27

Ik ben ooit door een voorbijganger voor gek verklaard, toen hij m'n landingsnet zag.

Toen hij even later terug langs kwam, was ik net een karper aan het drillen. Had je die kerel z'n kop eens moeten zien. Sommige mensen hebben echt geen verstand van de natuur...
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

24-02-2002 14:47

leuk dat er nog steeds gereageerd wordt...

dezelfde vraag stelde ik mezelf gisteren weer toen ik in de hagel, sneeuw en regen zat te vissen.

Erger nog was dat er een andere karpervisser was die mijn hulp nodig had met het scheppen en toen ik daar stond kreeg ik de eerste volle run van het seizoen... TE LAAT.

Weleens die aflevering van vistv gezien waar die jongens het aanbod om uit te gaan afslaan??? dat doe ik dus ook steeds en ik begin me steeds vaker af te vragen wat er mis met me is!Ik denk eerlijk gezegd dat naast mijn vriendin de karpers mijn hart hebben verovert en ik ben er maar wat blij mee :smile:

Gisteren dacht ik slim te doen om met een waadpak mijn lijnen uit te lopen en een holletje in de bodem te stampen waar ik mijn aas in kon leggen maar toen bleek dat de wind iets te sterk was... daar lag ik dan languit in het water... en ik kan je verzekeren dat het koud was...

conclusie: ik ben wel heel gestoord!!!
jeffrey spierenburgh
Berichten: 19
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Den Haag

19-04-2002 20:51

tuurlijk moet je wel een beetje gek zijn...! want zeg nou eerlijk een normaal iemand gaat echt niet snachts met min 1 of 2 in ze tentje liggen vissen maar zeg nou eerlijk!!! dat is toch het mooiste wat je ken hebben? als je snachts wakker word of smorgens vroeg wakker word en alles is wit..en dan ook nog is het geluk mogen hebben om er 1 te vangen dat is toch het mooiste wat je ken hebben???
ik weet van me eige dat het gewoon 1 van de mooiste dingen is die er zijn!!!!

en je moet maar zo denken van de mensen die smorgens komen kijken en denken van die is gek of gestoord van ze weten wat voor mooie ervaring ze missen.........!!!!!!

greetzzzz jeffrey
Gast

20-04-2002 14:16

hello allemaal,

wat kan er mooier zijn dan iets waar je van houdt?mischien,houden die mensen die steeds commentaar geven,gewoon van commentaar te geven?

groetjes :wink:
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

20-04-2002 22:15

Ik vind ook dat wij als karpervisser helemaal niet gek zijn. Wat is er nu gek aan lekker van de natuur genieten zonder gestoord te worden en (hopelijk) enkele karpers te kunnen drillen.
Ok, in de winter denk ik soms in mijzelf, wat doe ik hier? Maar als je dan er een zou kunnen vangen, dan is het pas echt geslaagd gelof ik. Of niet soms? Zo een prachtige vis midden in de sneeuw.

Met ongestoorde groet
Piotr
Willem Driessen
Berichten: 34
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Erp (bij Veghel) N.B.
Contacteer:

12-05-2002 22:37

Als je gaat denken dat je gek bent en niet meer gezond bezig bent moet je stoppen. Maar een beetje gek zijn wij wel. Maar andere zuipen hun geld altijd maar op en wat krijgen ze ervoor een avond ziek zijn emn de volgende midaag met een gare kop en een kater rondlopen. Nee laat mij de volgende dag maar wakker worden met een Karper(tje) in mijn bewaarzak wat voor 1 maakt nix uit. Natuurlijk het liefst een grote. Maar ik ga voor de onspanning vissen.

][V][azzel Willem Driessen
Een run in de morgen is een dag zonder zorgen. CarpTeamErp