hoe haal ik me moeder over?

Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

13-05-2007 17:05

de meeste kenne het wel:



ik ''mam mag ik nachtvissen?''

mam ''nej ben je nog veel te jong voor''

ik ''wrm te jong''

mam ''en lope gekken rond vieze homo's en mensen die je overvallen''

ik ''ik ben toch met een maat!"

mam ''maakt niet uit hun hebben mischien wel wapens''

ik ''die heb ik ook''

mam ''genoeg nu je wacht maar tot je ouder bent''




wordt je gek van hoe hebben jullie jullie ouders over gehaald?

ik wil namelijk nachtvissen maar mag niet van me moeder :(

hor het wel vooral hoop ik op reacties van kinderen van me eigen leeftijd

die sinds kort mogen nachtvissen
Gebruikersavatar
ramon ansing
Berichten: 655
Lid geworden op: 23-08-2006 17:46
Locatie: tolbert (groningen)
Contacteer:

13-05-2007 17:08

gewoon blijven door zeuren. heeft bij me lang geduur tmaar mag u eindelijk. ga eerst met volwassen mee en dan vissen. komt vanzelf
groet`n ramon
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

13-05-2007 17:18

Vaak is nachtvissen helemaal niet nodig, en kun je beter ochtendjes gaan.

mam ''maakt niet uit hun hebben mischien wel wapens''

ik ''die heb ik ook''


en dit is is gewoon grappig...
Jealousy is a motherfucker... A weak Jealous motherfucker... If you are jealous, you're just a weak motherfucker!!
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

13-05-2007 17:25

als ik ga nachtvissen neem ik wel een mes of iets mee om me te

verdedigen tegen iemand 25 ofzo!!!

anders maak ik geen kans ben ik bang :wink:
Gebruikersavatar
Rinus Schuurman
Berichten: 695
Lid geworden op: 26-08-2006 14:50
Locatie: Lelijkstad
Contacteer:

13-05-2007 17:32

Dayo, gewoon lekker niet nachtvissen, voelt je moeder zich ook een stuk lekkerder bij.
En je houdt toch van je moeder, dus dat heb je wel voor haar over ;)
Van al degenen die niets te zeggen hebben zijn de meest aangenamen zij die zwijgen.

http://www.icarp.nl
Gerrit Hees

13-05-2007 17:42

wrm neem je een mes mee? de meeste die zo mes meenemen durven hem toch niet te gebruiken. een bankstick komt hard genoeg aan ^_^

Ik zelf heb nog nooit genachtvist maar ik mag het wel maar heb er zelf niet echt behoefte aan. me ma weet dat ik me normaal (kan) gedragen en dat ik geen ruzie's uitlok aan de waterkant.

vraag dat je mag nachtvissen in een watertje wat vlak in de buurt is? zodat als het nodig is je je ma kan bellen

en mischien is je ma net zo als mijnes ze maakt zich zorgen als ik een avond uit ga blijft me ma de hele tijd wakker net zolang tot ik thuis ben ( geen idee waarom ze dit doet)
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

13-05-2007 17:43

op zo'n moment heb ik een hekel aan der

maar ik wil gewoon nachtvissen al helemaal als ik moet opruimen dan denk ik ''ik wil door vissen heb nog zin en al helemaal niet in opruimen''

en het lijk me uniek om waker te worden van pieeeeeeeeeeeeeeeep :lol:
Gebruikersavatar
remco de koster
Berichten: 1034
Lid geworden op: 03-04-2006 11:11

13-05-2007 17:56

ik was 14 toen ik voor het eerst mog nacht vissen en toen was mun broertje tien.ik vroeg ofdat ik mog nachtvissen rond april toen zeiden ze wag maar tot dat het nog wat warmer is :lol: .toen het eerste weekend van mij mog ik gelijk.Dat is nu jaar geleden en nu mag ik al alleen.

Remco

ps ik snap je ouders wel ik heb het ook gehad om half 12 mensen aan je tent die je hoord zeggen ben mun idee kaart kwijt kom je naar buiten zeggen ze dat ze willen gaan kamperen.
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

13-05-2007 18:49

Afbeelding
Marco Reurink
Berichten: 426
Lid geworden op: 23-05-2005 20:14
Locatie: Delft

13-05-2007 19:14

Geduld hebben, ga de eerste paar nachtjes dichtbij vissen met 2 maten ofzo. Daarna mag je denk wel vanzelf met één als alles goed gaat.
Mijn eerste nachten zijn met oudere gasten geweest, deden ze niet moeilijk over bij mij thuis, daarna met me neef bij hem achter wezen nachtvissen, nu mag ik best een eindje weg nachtvissen. Ik mag nu ook dichtbij nachtjes in me eentje vissen, maar heb 't er toch niet zo op.

En ga bij voorbaat niet vissen waar je rare verhalen over hoort oid.
Ian Demeulenaere
Berichten: 256
Lid geworden op: 21-11-2006 20:24
Locatie: Eindhoven

13-05-2007 19:29

dayo steenkist schreef:als ik ga nachtvissen neem ik wel een mes of iets mee om me te

verdedigen tegen iemand 25 ofzo!!!

anders maak ik geen kans ben ik bang :wink:


ooit gehoord van een geweldspiraal?

iemand wil jou iets aandoen..

jij pakt mes..

hij heeft al slechte intensies dus de kans is groot dat hij ook wapens draagt...

ben bang dat je het aflegt..]

maar gewoon geduldig blijven en lief zijn voor je moeder.. kan komt jou tijd nog wel..

gr Ian
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

13-05-2007 20:14

Dayo,

Een hekel hebben aan je moeder omdat jij niet mag nachtvissen? En dat schrijf jij op MOEDERDAG? Ga je mond spoelen!

*sarcastische modus aan*
Jouw moeder doet dit puur om jou te pesten, natuurlijk is ze niet bang. Ze geniet er met volle teugen van als ze jouw reactie ziet als ze jou iets verbied
*sarcastische modus uit*

Daarbij hoop jij op reacties van mensen van jouw leeftijd, hoe oud is u als ik vragen mag? Staat niet echt duidelijk vermeld.

Mocht u van mijn leeftijd zijn en nog steeds niet mogen nachtvissen dan heeft uw moeder waarschijnlijk wel een goed punt. Mocht u enigzins jonger zijn, gelet op uw schrijfstijl denk ik dat dit de waarheid meer benaderd, dan heeft uw moeder zeker een punt!

Als u een mes denkt nodig te hebben om u zelf te verdedigen is nachtvissen absoluut uit den boze. Zelf verdediging klinkt allemaal stoer etc. maar probeer eerst maar eens jezelf niet te bevuilen als er iemand jou echt iets aan wil doen. Geef de eerste keer al je spullen gewoon mee en red je vege lijf. Als je eerlijk kunt zeggen dat jij NIET bang was dan kun jij gaan nadenken over je spullen te verdedigen met wapens.

Groet Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Bart Knecht
Berichten: 203
Lid geworden op: 16-07-2006 14:19

13-05-2007 20:38

kerel..kerel! wat gaat er hier fout?!

Een mes mee om je te verdedigen?
Kom op kerel! Dat kun je niet maken!
Voor je het weet beland jij bij justitie!
Daarvan word niemand wijzer! zeker je moeder niet!

Heb je niet een ouder persoon die met je mee kan/wil??
Zodat jij voor je moeders gevoel veilig kunt vissen op karper??

Wapenen tegen potentiël delinquenten , dat zet geen zoden aan de dijk!
Wees wijs, en zoek een structurele goede oplossing!!

MVG, Bert
Laatst gewijzigd door Bart Knecht op 13-05-2007 20:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Mark kuiken
Berichten: 133
Lid geworden op: 06-08-2006 13:52
Locatie: alkmaar
Contacteer:

13-05-2007 20:39

ook wel logisch dan je niet zomaar mag nachtvissen. Als je later wat ouder bent krijg je kansen genoeg om te nachtvissen.
Vaak is het rustig aan de waterkant s'nachts maar ik heb ook is iemand met een stormpaal een zwiep moeten geven omdat hij me hengels wou jatten. Als je gaat ga dan met ze 2e of een groepje ofzo..

grtz mark
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

13-05-2007 21:13

het water is hier wel in de buurt 5 min lopen maar ik wil dus met een maat die wel mag nachtvissen...

en over die mes tjah ik weet niet ik neem hem gewoon mee of ik hem durf te gebruiken weet ik niet denk het niet en begin te twijfelen of dat wel mee moet

en over me meoder haten ik haat er niet!!!

maar op zo'n moment heb ik wel een hekel aan der

maar ze is zo eigenwijs dus ik moet iets hebben waardoor ze denk

''oe nu val ik stil en ze denkt wrm ook niet''

maar vorlopig begint ze al te zuchten als ik me partiels kook :(
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

13-05-2007 21:13

Ouders zijn bezorgd, dat ben je later zelf ook.

Een mes geeft een veilig gevoel, maar zal je helaas niet beschermen als je het niet meteen in je belagers nek steekt.

Kortom, wapens meenemen is zooooo dom.

Bij de weg, ik slaap ook thuis opmijn eigen bed! 8)
Gerrit Hees

13-05-2007 21:19

ach dayo mij ma vindt dat partikel koken ook niet zo goed plan en al helemaal niet omdat ik de vriezer volstouw met ingevroren tijgernoten en duivenvoer 8) :P en me ma zucht nog harder als ik vraag dat ze me wilt wegbrengen of als ik weer eens zeiknat thuiskom van de regen. dat zijn typische vrouwenzaken

(oowja me ma heeft ook een hekel aan me avondje rigs knopen wat een hoop rotzooi en een overbezette tafel oplevert)

dus niet denken dat jouw ma de enige is die zo lastig kan zijn
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

13-05-2007 21:22

Dayo,
Neem je moeder mee!
Gebruikersavatar
Ruud Moerkerk
Berichten: 27
Lid geworden op: 25-01-2006 18:53
Locatie: Strijen

13-05-2007 21:48

Inderdaad gewwon doorzeuren en als t dan nog niet mag gewoon gaan !

Zo heb ik het ook gedaan vroeger en als ze dan zien dat je er gewoon verstandig mee omgaat ( zonder het benoemen van een mes) dan zullen ze misschien wat soepeler worden

Of anders een oudere vismaat meevragen en meenemen naar je ouders zodat ze dan wat geruster zijn.

Groeten Ruud :wink:
Gebruikersavatar
Hans ter Haar
Berichten: 389
Lid geworden op: 22-02-2007 10:30
Locatie: Tricht

13-05-2007 21:59

Zeggen dat je anders van de stress aan de vrouwen en de drugs gaat, of dat je later met naar een psychiater moet omdat je een trauma hebt opgelopen en dat dat dan haar schuld is :lol: wil ook wel helpen
Experience……
Is not what happens to people.
Its what people do
With what happens to them.

http://www.vismaten.nl
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

13-05-2007 22:07

@ Ruud.

Vroeger? :lol:

Bij de weg, hoe oud is je moeder? :oops:
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

13-05-2007 22:11

Gerardo Heezen schreef:ach dayo mij ma vindt dat partikel koken ook niet zo goed plan en al helemaal niet omdat ik de vriezer volstouw met ingevroren tijgernoten en duivenvoer 8) :P en me ma zucht nog harder als ik vraag dat ze me wilt wegbrengen of als ik weer eens zeiknat thuiskom van de regen. dat zijn typische vrouwenzaken

(oowja me ma heeft ook een hekel aan me avondje rigs knopen wat een hoop rotzooi en een overbezette tafel oplevert)

dus niet denken dat jouw ma de enige is die zo lastig kan zijn


dit komt me heel bekend voor :wink:

Ruud Moerkerk schreef:gewoon gaan !


of dat zo verstandig is nou ik denk dat me moeder gek wordt als ik een nacht niet thuis kom maar wel handig om te zeggen tijdens zo'n duscussie:''nou eerdaags ga ik gewoon en niet in het ........... want daar weet je me te vinden maar egens anders 8)
Danny Mastenbroek
Berichten: 222
Lid geworden op: 17-02-2007 15:37
Locatie: den helder

13-05-2007 22:17

ik was ongeveer 13 toen ik mocht nachtvissen maar ik ging met iemand mee die ouder was en zijn vader was een collega van mn moeder. dus dat was mijn voordeel. maar als ik jou was zal ik gewoon eerst tot de laten uren vissen en je moeder even derover laten denken. heb ik ook moeten doen.
nu ben ik 17 en mn moeder vind het fijner als ik ga vissen dan dat ik in de stad loop. (die tijden krijg je ook nog)
nu is het bijvoorbeeld als donker en dan zeg ik tegen me ma : ik ga vissen.. jawoor doet je best..

later is het gewoon dat je ma het niet meer zo erg vind omdat ze egt het idee heeft dat je er egt doormee wil gaan (met vissen)
ik heb mijn moeder wijsgemaakt dat ik het er liefst me werk van wil maken.
en over dat mes. ik denk dat je als visser altijd een mes mee hebt voor je materiaal.
zelf heb ik ook een klein hardhoute knuppeltje mee (ong 30 cm) maar die heb ik in die 4 jaar nooit hoeven gebruiken. heb weleens last gehad van hangjongere die dronken zijn maar toen heb ik het met me mond opgelost. weet je wat het is Dayo ..
als jij iemand wat doen ,, maakt niet uit of het slaan schoppen steken schieten is. je ken niet snel genoeg weg !! hoelang duurt het om je spullen op te ruimen ?? in die tussentijd is de politie er al of die hele fucking vrienden groep van die persoon die je iets aangedaan hebt.

denk er maar even over na.. maar ik denk dat je tog even overdag ken gaan vissen. en supergoed gaan sparen voor je karperuitset !! tent enz enz. dat je gelijk goeie spullen kan kopen als je wel mag nachtvissen

Groeten : Danny
Gebruikersavatar
dayo steenkist
Berichten: 1523
Lid geworden op: 21-06-2006 14:06
Locatie: haarlem

13-05-2007 22:24

klinkt alemaal zo mooi die verhalen

maar ik denk sireus dat ik pas op mn 18e mag nachtvissen me moeder is zo eigenwijs en valt gewoon niet mee te praten als het om iets gaat waar zei het niet mee eens is :roll:
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

13-05-2007 22:31

Of omgekeerd. Altijd een kind van je ouders. :roll:

Als ze het niet vertrouwen, zit er niks anders op.

Ga je toch en gebeurt er wat dan zullen je ouders het zichzelf eeuwig verwijten.

Jouw probleem niet, maar toch iets om bij stil te staan.

Trouwens, van dat mes is niet zo slim. Ook niet als reactie naar je moeder.

Groet, Kees
Laatst gewijzigd door Kees Ouwehand op 13-05-2007 22:34, 1 keer totaal gewijzigd.
===== Zen en de kunst van het karperen ======
============Never too old============
======= http://www.karperbeheer.nl/ =======