OVERPIJNZINGEN

Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

05-11-2006 20:54

Blijf het toch maar een vreemd volk vinden wat zich karpervisser noemt.

Dom, eigenwijs, eigengereid, egotrippers waar je bewaarzakken vol me kunt vullen. Of zit ik er helemaal naast met mijn uitspraken? Nee natuurlijk niet er zijn er ook die gelukkig de handen uit de mouwen steken. Doch vele denken nog steeds dat het allemaal vanzelf gaat dat vissen op groot of wat minder groot wild.Wat wil je nu eigenlijk als karpervisser, ja,ja weet het wel vaak veel knoepers van karpers vangen lukt het niet ga ik maar naar een ander type water waar ze voor het oprapen liggen, PB komt dan vanzelf. Ondertussen nog even een snier richting een vereniging als de KSN om dat ze dit en dat niet even snel geregeld hebben. Hengelsport verenigingen daarvan het bestuur ook uit de meest wereld vreemde personen bestaat die er lol in hebben het kuise volk wat zich met de borst vooruit karpervisser noemt dwars te zitten. Dan de gekke zoals je ze tegenkomt je kent ze wel die meer onderweg zijn om belangen voor het volk wat op de foto staat met de armen vooruit te behartigen. Is nog net niet dat je kinderen vragen wie is die man die zondag het vlees snijd. Vele goede bestuurders heb ik o.a. om deze rede de bekende pijp aan maarten zien geven. Bestuurders die veelal tussen de soep en de aardappelen vergaderingen moeten verzetten om dat hun agenda zo vol is. Dat die nog tijd om te vissen op een vreemd water diep in Frankrijk hebben. Zou als ik hun was de uitnodigingen aannemen die ze krijgen om op een water te gaan vissen waar je tegen een 3 á 400 euro een stekje krijgt toegewezen met pispot. Uitspraken wat betekent die club van wereld verbeteraars nu eigenlijk voor mij is als bestuurder wel een wezenlijke vraag. Het antwoord is zo omvattend dat het me beter lijkt een keer een week met die mannen opstap te gaan. Schaamrood zal de wangen diep kleuren zo is mijn voorspelling.
Mijn agenda als simpel secretaris van een HSV en lid van wat KSN commissies deze week is als volgt.

Maandagavond vergadering in Made, Boa, HSV controleur.
Woensdag vergadering gemeente over hengelsport zaken.
Donderdagavond VBC vergadering.
Vrijdagavond een uitje, regio avond Brabant in Gilze.
Zaterdag bijeenkomst in Leerdam van onder andere KSN regio’s, commissies en het bestuur.
Kan er die de rest van de week ook nog voor u weg zijn.

Heren KSN bestuurders en de vele commissie leden die zich inzetten, dank u voor wat er de laatste jaren bereikt is.
Zonder u inzet zag het er een stuk slechter uit in karperland .

Peter
sander dekamper
Berichten: 665
Lid geworden op: 31-08-2004 23:06

05-11-2006 21:28

Maar PJ heb je er nog wel plezier in ?
Laatst gewijzigd door sander dekamper op 05-11-2006 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

05-11-2006 21:32

peter,

tja, :-? , als al die karpervissers die altijd commentaar hebben maar het hier bij laten ook echt eens wat deden, dan waren de rollen snel omgekeert, geen ledenvergadering vol witvissers, maar wij in de meerderheid, :D , wat een heerlijke gedachte, een goed lopende vereniging, alle commissies voldoende bemand, leuke info avonden, ach, noem maar op. zal wel een utopie blijven. :( .

met nog altijd hopende groet voor de toekomst,

henk
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
paul veenendaal1
Berichten: 528
Lid geworden op: 11-07-2005 10:14
Locatie: lathum

05-11-2006 21:36

P.J.

Naar de leeftijd te zien, geniet je van de "FUT"!!!

Er zijn er ook nog talloze, die of een drukke baan hebben of eigen zaak.

Maar het blijven allemaal goedwillende vrijwilligers, en!!! heel eerlijk gezegd vraag ik me wel eens af ....................WAARVOOR???

Gr Paul
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

05-11-2006 21:44

een schrale troost :( , het is overal zo, buurtver. kinderboerderij, wijkplatform, voetbal, ach , waar niet.

sterk verhaal, echt gebeurt, onze wijk wordt al jaren behoorlijk opgeknapt, nieuwbouw, renovatie, veel groen, noem maar op, dan nog.... mensen die zeggen" er gebeurt niet zoveel". tja, wat moet je dan???

gr. henk
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Gebruikersavatar
Remko Berendsen
Berichten: 671
Lid geworden op: 26-10-2006 20:25
Locatie: Westervoort

06-11-2006 14:28

ik vind wat paul zegt onzin de ksn heeft en doet veel voor ons karpervissers en als je in de fut zit wil niet zeggen dat je dan maar alles moet doen wat wij!!!!! niet willen doen.Ik heb veel respect voor die gene die zo onze hobbie behartiggen en als wij karpervissers wat vriendelijker en wat netter aan de waterkant zouden zijn en meschien wat meer betrokken zouden zijn bij de plaatselijke vereneging dat we dan onze hobbie wat posietiever zouden maken voor de biutenwereld
Mike van Zwam
Berichten: 286
Lid geworden op: 14-09-2005 22:58

06-11-2006 16:36

Maar wat hebben zij in al die jaren dat ze 'actief' zijn gedaan.
Wat is er nu structureel veranderd?

Een paar knolletjes uitgezet en verder.................???

Er wordt meer gepraat dan dat er gedaan wordt.


De KSN heeft bij mij meer de indruk van een koffietafelpraatclubje
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet.
Er is een limiet van 255 tekens.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

06-11-2006 17:06

Mike zet hier eens neer wat jij veranderd wilt zien en wat jou rol hierin dan zal zijn.

Wat je nu doet is nu net wat er bedoeld wordt, lullen als een kip zonder kop zonder te weten wat er allemaal werkelijk gedaan wordt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

07-11-2006 10:02

Sluit ik me bij aan! Als jeje iets meer verdiept in wat er allemaal rond ons karpervissers gaande praat je wel anders. Op wat voor een niveau soms overleg gevoerd moet worden om de karpervissers te redden omdat ze er weer eens een potje van hebben gemaakt (zacht uitgedrukt)! Die paar knollen zoals jij ze noemt is slechts het puntje van de ijsberg!
beetje bij beetje
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

07-11-2006 10:51

Mike,

Je haalt precies aan, wat de KSN dus NIET heeft gedaan.
De KSN is geen viswaterbeheerder, dus kan en mag geen vis uitzetten.

De KSN is helemaal nix. De KSN zijn hooguit een 1200 en een beetje leden, die samen als doel hebben:

- het samenwerken van de leden door middel van het uitwisselen van gegevens en
ervaringen, die betrekking hebben op de karpervisserij;
- het behouden en verbeteren van de mogelijkheden van de Nederlandse
karpervisserij;
- het beschermen en behartigen van de belangen van de karpervisserij en in het bijzonder van de bij de vereniging aangesloten leden;
- het bevorderen en uitdragen van een ecologisch verantwoord karperbeheer.

De KSN als vereniging tracht dit doel onder meer te bereiken door:

- het laten verschijnen van "De Karper" (zijnde het officiële orgaan van de
vereniging);
- het organiseren van landelijke en regionale meetings;
- het overleggen en/of samenwerken met andere verenigingen en organisaties.

Wat jij misschien een koffietafel praatclubje vindt, zijn wel leden die jij denigreerd, maar een flink aantal daarvan zitten wel in een bestuur van eebn HV. Doen wel hun best het beleid bij hun HV karpervisvriendelijk te houden en te krijgen.

Natuurlijk zijn er ook genoeg kaprervissende hv bestuurders die geen lid zijn van de KSN.

Moest je 1 belangrijk behaald doel noemen vind ik persoonlijk, dat het bewustwordingsproces om aan een HV deel te nemen is gestegen. Ongeveer de helft van de cursisten voor de visstandbeheerscursus, zijn karpervissers.

Inmiddels zijn er een enkel 100 jeugdige vissers op een kamp geweest. Als de jeugd de toekomst is, weet het grootste deel van die mannen hoe het hoort.


En jij?

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

07-11-2006 11:22

Beste Mike,
Ik ben redelijk lang lid geweest en per 01 Januari ben ik geen ksn lid meer. Maar ik kan je vertellen dat de ksn goed werk verricht en met zaken bezig zijn zodat jij op langere termijn nog kunt vissen.

Dat je dit niet ziet lijkt me logisch, dit zijn beleidsmatige kwesties die op langere termijn rendement dienen te halen. Ben zelf lid geweest van de regio cbb noord en heb mij daar vooral bezig gehouden met brandjes blussen. Mensen die het nachtvissen en gewoon vissen verzieken, waardoor je met instanties rond de tafel moet gaan zitten om het vissen voor de goeden onder ons te behouden. Ik heb geen motivatie en drive om me nog langer in te zetten voor dat soort figuren, heb respect voor diegene die dit wel doen.

Ik mag het dan op een x aantal fronten niet eens zijn met het gevoerde beleid en ik heb hieruit mijn conclusies getrokken, dit houdt niet in dat de ksn geen goed werk verricht en zich op vrijwillige basis inzet voor het behoud van de hobby die jij zo graag uitoefent.

met vriendelijke groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Rick Van Derks
Berichten: 1121
Lid geworden op: 24-02-2005 21:16
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

07-11-2006 17:14

Mike,

kan de mannen alleen maar gelijk geven,
heb tijdje terug met 20 karpervissers gesproken, jongens die alleen maar vissen, en geen idee hebben wat er allemaal nog meer speelt in karperland.
niet negatief bedoelt hoor, maar de meesten hadden nog nooit van de WOR gehoort, tja toch wel belangrijk voor ons hoor, misschien moet je je toch hier eens iets meer in verdiepen, dan kom je er achter wat er achter de schermen allemaal gebeurt.
wel wat meer dan visjes uitzetten hoor. :D .

gr. henk
Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dat is kennis.

Combineer wat je meemaakt, met wat je al wist




http://www.hetvettebaarsje.nl/karpergroep
Mike van Zwam
Berichten: 286
Lid geworden op: 14-09-2005 22:58

08-11-2006 12:52

Ik zit niet in het wereldje van KSN en actief zijn in een vereniging.
Dus krijg ik zeker een deel niet mee van wat er gedaan wordt.

Er is me nog iets te binnen geschoten waar de KSN achter stond.
De invoering van het onthaakmatfetisjisme!




Beste Mike,
Ik ben redelijk lang lid geweest en per 01 Januari ben ik geen ksn lid meer. Maar ik kan je vertellen dat de ksn goed werk verricht en met zaken bezig zijn zodat jij op langere termijn nog kunt vissen.

Sorry, nog bedankt peter postema!
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet.
Er is een limiet van 255 tekens.
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

08-11-2006 13:02

De invoering van het onthaakmatfetisjisme!

Vraag me af wat je hiermee bedoelt, als jij daarmee bedoelt dat je het onzin vind om een mat te gebruiken .
Buiten dat het een betere bescherming bied voor de vis , is het ook goed voor de buitenwereld die ziet hoe wij met deze vissen omgaan
groet henk
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

08-11-2006 13:29

Henk het lijkt voor de buitenwacht erg leuk, en het is voor de vis op zich ook beter, toch vind ik wel dat er veel te spastisch over gedaan wordt.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

08-11-2006 13:45

Hoi Mike,
sorry niet noodzakelijk joh ;-)
probeerde je alleen duidelijk te makne wat de ksn de nu daadwerkelijk doet.

Helaas is dit voor heel veel mensen inclusief leden onduidelijk, of dit aan de leden ligt laat ik even in het midden.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

08-11-2006 14:28

Mike,

Had al zo'n idee dat je van geen klepel wist. En zo maar iets aan nam.

Geeft niet hoor, bij een Privé worden ze rijk met zuulk soort dingen.

Een kleine 20 jaar geleden, net voor je conceptie zeg maar, kwamen de eerst onthaakmatten op de proppen. Daarna zijn er 10 tallen soorten en vormen geweest.

12 jaar geleden zijn er een paar KSN leden uit het Noorden bezig geweest en hebben zelf een mat gefabriekt.

4 Jaar geleden kwamen er een paar leden met het idee om een zo goed mogelijke mat te maken, waarbij zoveel mogelijk leden inspraak hebben gehad bij het ontwerp.

Nu zijn er bezig met een landingsnet.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

08-11-2006 17:22

Dat er door vrijwilligers veel goed werk wordt verzet moge duidelijk zijn, ik probeer mijn steentje hierin ook bij te dragen waar kan, maar je moet opletten waar je allemaal ja tegen zegt! Voordat je het weet heb je een overvolle agenda en het moet idd ook wel leuk blijven om te doen, anders kan je er net zo goed meteen een punt achter zetten.

Even wat anders in het verlengde van het antwoord van Klaas. In mijn ogen hoort het ontwikkelen van producten niet in het straatje van de KSN. Want bedrijven kunnen zo toch het idee krijgen dat het gedaan/ontwikkeld wordt en verkocht om de kas te spekken. Wanneer er ideeen zijn binnen de vereniging voor de verbetering van producten, draag deze dan gewoon aan bij de bedrijven in de handel. Want juist die bedrijven zal een organisatie als de KSN hard nodig hebben in de toekomst om meer gedaan en gefinancierd te krijgen. Dan kan je wel een stichting oprichten voor belangenbehartiging, maar het blijft toch een stichting die geassocieerd wordt met de KSN. Dit ballonnetje is onderweg ook lekgeprikt. Hou het simpel en bij de kerntaak van een vereniging als deze: Het waarborgen en verbeteren van de toekomst voor de karpervisserij in Nederland

Zaken als heel het betaalwatergezever in Frankrijk en het ontwikkelen van karpermaterialen horen hier niet bij in mijn ogen, maar goed, wie ben ik in deze? Ook maar een van de horde karpervissers met een mening. Het lijkt me dat momenteel de focus helemaal dient te liggen op Nederland en de aanstaande veranderingen in de visserij en WOR. Gelukkig bestaan er binnen een vereniging verschillende geluiden en zijn er een heel deel leden die zich hier ook in kunnen vinden.

Ook wordt er al veel werk gezet op dit gebied en wat er precies allemaal borrelt in de "torentjes" weet ik ook niet, maar het landelijk regelen van de WOR zou wat mij betreft mits mogelijk prioriteit nr. 1 moeten hebben. Ik ben hierin namelijk zeer sceptisch en heb maar weinig vertrouwen in de verenigingen en het legioen karpervissers in deze. Dit is gemakkelijker te regelen van hogerhand door SN, KSN, Federaties.Onnozele maar zeer invloedrijke regelgeving vanuit Brussel als de Habitatrichtlijnen en Kaderrichtlijn Water...

Studie is leuk, maar ook niet meer dan dat, Belangenbehartiging daarintegen vele malen belangrijker! En mocht mijn agenda na mijn studie dit aankunnen dan zal ik me hier ook volledig voor inzetten, maar met mate, want het risico om een gefrustreerd bestuurder te worden zit in een klein hoekje.
mvg

Bart van den Hurk
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

08-11-2006 17:54

Bart,

De SBBK is natuurlijk een verlengstuk van de KSN.

Nou en. Alleen de leden van de KSN willen in principe onafhankelijk blijven. Als de KSN dan met sponsoren in zee zou gaan zal het Dak ook te klein zijn.

In principe is dat middels de stichting dus mogelijk. Daarnaast is nog veel meer mogelijk.

Productontwikkeling: tja ruim 30 jaar nu. Was 1 van de pijlers: vroeger was er niets toch?

Met die mat bijvoorbeeld hebben minimaal 600 man een keer goed nagedacht waar een mat aan moet voldoen. Die 600 hebben minstens de helft dan, eer in een winkel gestaan. Als je dan toch een mat koop, koop dan geen excuuslappie. Als de helft van die 300 hun maatjes wijzen op het hoe en wat. Tja heb je toch weer een stukje belangen behartiging. Ook ik heb karpers op Salagou op de rotsen zien liggen stuiteren.

WOR en Nchjtvissen hebben nu prioriiteit da's duidelijk.

http://www.karperstudiegroep.nl/downloa ... nitief.pdf

Tja Zoals elk beleid, moet ook het KSN beleid ge (re) evalueert worden. CU 17 februari?

Alle gekheid op een stok: door de meeste mensen wordt vergeten op dingen in hun tijdsperspectief te zien. Of dit nu KSN standpunten zijn of bijv. boeken. ( De dunne lijn handelt over iets van 15 jaar geleden, de meest dachten dat het bij uitkomst van het boek nieuw was)



MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-11-2006 18:48

KSN is geen ready-made. Dus veel heb je er niet aan dat is duidelijk. :-?

Bart, laat die eigenzinnige KSN mannen die zelf een product willen ontwikkelen dat maar lekker onafhankelijk doen. Als het wat wordt dan kan de handel altijd nog inspringen.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

08-11-2006 19:04

Bart van den Hurk schreef: Ook wordt er al veel werk gezet op dit gebied en wat er precies allemaal borrelt in de "torentjes" weet ik ook niet, maar het landelijk regelen van de WOR zou wat mij betreft mits mogelijk prioriteit nr. 1 moeten hebben.


Bart, nog even, ben benieuwd hoe je dat ziet met een landelijke overheid die dit nu net decentralisseert naar gemeenteniveau.

Globaal de hengesportorganisatie: Sportvisserij Nederland landelijk niveau, federaties op provincie niveau, HSV'en op gemeentelijk niveau.

De KSN houdt zich niet zo bezig met zeveren over betaalwater hoor. Hier op het board zijn KSN-leden privépersonen. De CBB heeft een tijdje terug (vóór de WOR problematiek) een enquête gehouden om een paar zaken duidelijk te krijgen. Recent een aantal vragen aan de leden gesteld om te bepalen of enige voortgang zinvol zou zijn. That's all. Ja we houden ons als CBB ook bezig met de WOR.

Groet, Kees
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

08-11-2006 21:10

Bart, je valt met je neus in de boter...
Er ligt nu een KSN-Sportvisserij Nederland stuk bij het managemant team van Sportvisserij Nederland die daar ook nog hun zegje over moeten doen. Daarna gaat dit stuk (of in een briefvorm of in de vorm van een brochure) naar alle Federaties en HSV-en. Het mogen nachtvissen met gebruik van een tentje is NIET landelijk te regelen daar het Rijk dat heeft afgeschoven naar de Gemeenten (per 1-1-2008 geldt de WOR niet meer hiervoor).
Alle 357 Gemeenten moeten dus afzondelijk hierover worden benaderd waarbij een eenduidige aanpak natuurlijk gewenst is. Als voorbeeld zal dienen de Federatie Oost-Nederland die alle gemeenten (zo'n 40) in haar gebied hierover gaat benaderen.
De 3e hengelkwestie, met nadruk alleen op wateren die hiervoor in aanmerking komen, wordt ook in deze brief / brochure duidelijk onder de aandacht gebracht. Dit zal trouwens ook even tijd moeten hebben daar de lijst van landelijke- en federatieve al bij de drukker ligt en veel HSV-en dit ook niet meer bij hun Vispas voorwaarden kunnen opnemen. Zal dus ook niet eerder dan 1-1-2008 feitelijk realiteit kunnen worden op een aantal wateren die daarvoor in aanmerking komen. Hierbij blijft het belangrijk dat karpervissers dit punt straks ook in de ALV bij hun HSV aan de orde stellen daar NIEMANd een HSV iets kan 'opleggen' dan de leden.
Nu we toch bezig zijn...
Gezien de KRW zal het uitzetten van karper in een groot aantal wateren zeer problematisch of zelfs verboden kunnen worden door de waterbeheerders. Een aantal ecologen bij diverse Waterschappen huldigen reeds dit standpunt! En uiteindelijk is het de waterbeheerder die daarover het laatste woord gaat hebben en niet meer de visrechthebbenden zoals tot nu toe het geval was.
Volgende week is er een bespreking met 3 biologen, Sportvisserij Nederland en de KSN om een gedegen onderbouwing te maken waardoor (op bescheiden schaal ) de uitzettingen van karper ook in de toekomst hopelijk ook mogelijk zullen blijven.
Want als dat onmogelijk gaat worden hoef ik jou niet te vertellen dat er dan op een groot aantal wateren over pakweg 20 tot 30 jaar niets meer aan karper te vissen valt...

Het bovenstaande zijn zomaar enige voorbeelden van waar de KSN NU mee bezig is. En enkel vanwege een 'nitwit' posting voel ik me niet geroepen om nog veel meer voorbeelden uit het verleden ook nog eens hier neer te gaan pennen.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

08-11-2006 21:15

Nog even een kleine aanvulling: het zal hopelijk iedereen duidelijk zijn de Federatie Oost-Nederland het niet zelf verzonnen heeft om alle Gemeenten in haar gebied te gaan benaderen...
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

08-11-2006 22:31

Kan hier aan toevoegen dat waterschappen zich aan het beraden zijn om een aantal bestaande visrechten van afzonderlijke HSV onder te brengen in een groter geheel. Gedacht wordt hierbij onder andere aan de federaties. Nu denken veel HSV nog dat het allemaal niet zo vaart loopt met hun bestaande visrechten. Of zij verzetten zich met alle wapens die er tot hun beschikking staan. Als belangenbehartiger weet ik onder tussen wel beter. De rol van federaties zullen dan ook de komende jaren steeds belangrijker worden om belangen te waarborgen. Sterke HSV besturen waar in ook karpervissers zitten is dan ook het sleutel woord. Mede door je KSN lidmaatschap kunnen deuren die nu dicht zijn dan een stuk makkelijker geopend worden. Verschillende KSN regio’s zijn al buitengewoon lid van federaties. Samen kunnen we veel bereiken, denk niet dat problemen jou deur voorbij gaan als er niets gebeurd aan situaties zo als die nu heersen bij veel HSV in ons land.

Peter
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

08-11-2006 22:44

Klopt als een bus Peter. Feitelijk ook wel logisch dat de Waterschappen liever één visrechtcontract voor al hun wateren met een Federatie afsluiten dan met een aantal afzonderlijke HSV-en. Voordeel hiervan is op termijn dat er meer wateren in de Federatieve- en Landelijke vislijsten zullen gaan komen. En naast karpervissers in HSV besturen moet er ook naar gestreefd worden om een karpervisser in ieder Federatiebestuur te krijgen, maar dat kan alleen via de HSV-en zoals je weet.