CARPBOARD VERBETER PUNTEN….

Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

28-10-2006 12:11

Beste collega vissers...

Ik wil langs deze weg even voor borduren op het relaas van Willem Barnas betreffende het carpboard 2004/2006. Dat doe ik omdat ik vind dat de slotjes zich nu wel erg snel opvolgen en omdat er mensen zijn die niet meer reageren omdat er volgens hun toch alleen maar geouwehoer op komt.

Wij karpervissers zijn allen collega’s van elkaar, bij het begrip collega’s denk ik aan samenhorigheid en er voor elkaar proberen te zijn. Samenwerken naar het einddoel of elkaar helpen om beter te worden. Nu loop ik al een tijdje mee op dit board en dat doe ik omdat ik het een zeer interessant verlengstuk vind van mijn passie karpervissen, daarnaast vind ik de discussies erg leerzaam. De uitleg van verscheidene vissers die een andere visie hebben betreffende “hun” karpervissen zijn enorm interessant om door te lezen. Zo leest de één graag over vangsten, de ander over rigs en weer een ander vind het interessant om alles door te lezen. Als ik het voor mij zelf ééns op een rijtje zet kan ik zonder verder te kijken concluderen dat dit een goed board is waar éénieder zijn informatie uit kan halen en lekker kan discussiëren. Echter heeft dit board ook een schaduwzijde, dit is een gewaagd woord maar wordt wel gebaseerd op de werkelijkheid (ik kom hier zo op terug).

Gelukkig zie ik in sommige topics een stijgende lijn in de vragen en antwoorden van medeboarders, de fotografie topic is een onderwerp dat veel gebruikt wordt, dat komt omdat er iemand achter zit die er zijn verstand op los laat. Bas heeft het dan ook goed voor elkaar, hij coördineert dit naar mijn inziens perfect. De koi topic wordt voldoende bezocht, en ook de boten/bootvisserij kent een goede samenstelling.

De dalende lijn die ik helaas ook constateer zit hem naar mijns inziens in het feit dat er een generatie kloof is. Gelukkig zijn er heel wat boarders die hier een middenweg in zien en die respect hebben voor elkaar. Maar het valt mij op dat veel topics momenteel spaak lopen, ze eindigen met een slotje, of er ontstaat een woorden ruzie en men verwijt elkaar dingen die domweg onnodig zijn. Het zijn juist die kleine dingetjes die voor sommigen van ons een teken zijn om te stoppen met hun inbreng op dit board, dit vind ik erg jammer. Er gaat namelijk een hoop informatie en inzicht verloren, ik betrap mij zelf er wel eens op dat ik wel wil reageren op een vraag maar het maar nalaat omdat ik denk dat dit zal eindigen in een slotje, gewoonweg omdat ik er een andere onderbouwde mening over heb. Ik ervaar namelijk dat wanneer iemand een vraag stelt en hierop een afwijkend antwoord krijg, die persoon er niet over gaat nadenken maar juist voet bij stuk blijft houden. Dat mag overigens wel, maar het wederzijdse begrip is er niet meer bij. Ik wil naar niemand met de vinger wijzen, maar wel iedereen er op attent maken dat wij onze hobby juist kunnen verbeteren doormiddel van goed onderbouwde punten te benoemen of te bediscussiëren. Ik vraag mij dan ook af, wat voor een reden het heeft om korte zinloze antwoorden te geven waar de vrager niets aan heeft. Om een kort voorbeeld te noemen, iemand vraagt informatie betreffende een water ergens in ons groene kikkerlandje. Nu ben ik het wel eens met de mensen die reageren als “zoek het zelf even uit”, alleen dit komt ook voor als men vraagt om reactie via PB.

Natuurlijk ben ik het men iedereen eens dat wanneer er gevraagd wordt naar populatie, diepte, aasplekken etc etc, er gereageerd wordt met de woorden “weer zo’n luie donder”. Wellicht is het ook hoe men zich wil interesseren/inzetten in hun hobby. Laatst stuurde ik iemand een PB betreffende het KK, ik vroeg hem waar ik mijn vergunningen kon halen en waar dit kanaal begint en eindigt, dat is een hele andere benadering naar mijn inziens en levert veelal meer informatie op dan van te voren verwacht. Dat is effectief communiceren, het geen wat soms ontbreekt op het board.

Het doel van mijn stukje is dan ook dat men erop geattendeerd wordt om zorgvuldiger te zijn in hun antwoorden zodat we “ons” board naar een hoger niveau kunnen tillen. Wat mij ook opvalt is dat men weinig gebruik maakt van de zoek functie op het board, vaak wordt er gevraagd naar informatie die al reeds en uitgebreid aan bod is gekomen en makkelijk terug te lezen is (neem als voorbeeld, de bereiding van duivenvoer). We kunnen “ons” board ook naar een hoger niveau tillen doormiddel van onderwerpen te benoemen die hedendaags binnen de karpervisserij aan de orde zijn, ik noem als voorbeeld “Winterkleding”. Maar er zijn natuurlijk legio onderwerpen die in het verleden kort zijn besproken die gerust een keer herhaald mogen worden. Zie dit niet te dubbel, er zit een verschil in onderwerp en aandacht betreffende dit onderwerp.

Ook de topic “vangsten op datum” zou een leerzame topic kunnen worden i.p.v. alleen maar plaatjes kijken. Wellicht is het een idee om bij je foto’s te benoemen wat jouw aanpak was, je aaskeuze en bijvoorbeeld wat je opviel tijdens de sessie (waren de vissen actief, week het gedrag van de vissen af of was het voorspelbaar, hoe verliep de aanbeet/dril, deed het materiaal zijn werk). Geef gerust jouw conclusie waarom je denkt dat de vissen zo reageerden of waarom bovengenoemde zo verliep. Het is natuurlijk aan jouw of je dit wel of niet doet laat dat wel voorop staan. Kijkend naar een foto site als prologicfishing die hebben een prima foto gallery waar men beschrijft hoe men plan de campagne voerde, daarnaast leest het prettiger en kan je er nog wat van opsteken. Het zou er dus voor kunnen zorgen dat er nieuwe stof komt tot nadenken, stof waarover gediscussieerd kan worden.

Wat ik hiermee wil bereiken is het volgende. Men durft nieuwe onderwerpen te benoemen, het wederzijdse respect voor elkaar te normaliseren, discussiëren op hoog niveau en open te staan voor de meningen van anderen. En bedenk je wel, dit board kan een informatief verlengstuk zijn voor jouw hobby. Laten we de tijd die we erin steken dan ook nuttig besteden. Als laatste wil ik herhalen dat ik niemand met de beschuldigende vinger wil aanwijzen, maar men er alleen op wil wijzen hoe het beter kan.


Met karpervissende groet,



Jeroen op’t Hof.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Sander van Dongen
Berichten: 410
Lid geworden op: 21-03-2006 10:30
Locatie: Hellevoetsluis

28-10-2006 12:45

Verschillende mensen, verschillende achtergronden, verschillende leeftijden, enz, enz.

Leuk stukje maar vergeefse moeite...
Life begins at 11.000 ha
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

28-10-2006 12:53

Maar we delen dezelfde hobby....
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

28-10-2006 13:00

Jeroen Hof op't schreef:Maar we delen dezelfde hobby....


Kan wel kloppen Jeroen maar is de beleving van die hobby bij iedereen hetzelfde?
Niet dus.
Zodoende krijg je ook niet iedereen op 1 lijn.
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

28-10-2006 13:20

Wil,

Ik begrijp jullie natuurlijk wel, ik tracht alleen een signaal af te geven. De generatie kloof waarover ik het heb is overigens niet de alleen de leeftijd, ook de beleving zoals jij mooi omschrijft is hierin voor éénieder verschillend.

Ik probeer alleen de ruimte te verkleinen tussen vissers die welwillend zijn en hun mond houden i.v.m. commentaar, de vissers die welwillend zijn en wel commentaar durven te geven, en de jongere generatie 13 t/m 22 (binnen deze categorie zijn er nog heel wat lichtontvlambare bij). Het doel is dan ook om naar elkaar toe te groeien. Met andere woorden, we kunnen veel van elkaar leren....
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

28-10-2006 14:22

Een forum is bijna een afspiegeling van de ''gewone'' maatschappij. Zoals je weet is het daar ook niet altijd koek en ei en ontstaan er ook daar vaak strubbelingen. Zoals al gezegd is, we hebben allen dezelfde hobby, maar de beleving en uitvoering van deze hobby verschilt onderling wel enorm.
Gebruikersavatar
Bas Bakker
Berichten: 1598
Lid geworden op: 08-04-2002 02:00
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

28-10-2006 15:01

Jeroen,

De problemen (of uitdagingen) die jij aankaart bestaan op ieder board / forum. Alleen slaagt geen enkel forum erin om die problemen op te lossen. Problemen ontstaan en kunnen daarom ook opgelost worden als men ze bij de wortel aanpakt. Alleen wat is de wortel?

Ik ben ook lid op andere forums waarbij het niet om karpervissen gaat maar om andere “specifieker” (niet nader te noemen) onderwerpen. Ik liep daar een tijd mee en wist wat er speelde. Er was daar ook een onderscheid tussen personen die veel deden en personen die er net bij kwamen.

Ik werd ook geïrriteerd door de no-no’s die er steeds bij kwamen en zelfs de simpelste vragen elke keer herhaalde.

Er zijn nu 2 dingen die we kunnen doen.

1) De wortel van het probleem opzoeken.
2) Proberen andere (tussen)oplossingen te verzinnen.


Optie 1, tja…. Wie het weet mag het zeggen.

Optie 2 kunnen we heel creatief in zijn. Ik zal een voorschotje doen.

1) Informatie voorziening is op dit board groot. Maar dat zie je niet direct als je nieuw bent. De informatie die er is, is gewoon op het eerste gezicht verborgen. Dit kan door de zoekfunctie worden op gezocht, maar ook die werkt niet optimaal. Dit kan over het algemeen beter.

2) Karperwereld onderdelen toevoegen. Persoonlijk vind ik dat de website van karperwereld waar dit forum bij hoort zijn mogelijkheden nog veel meer kan uitbreiden. Dit uitbreiden zal een deel van de onzin vragen en dus irritatie weg kunnen werken. Nu heb ik bij Bertil al wat aangekaart voor een nieuw onderdeel, waar ik heel blij mee ben ;) . Maar ik weet niet of het verstandig is om de jongens van de website nu ineens 10 nieuwe mogelijkheden te bieden. Dit kost ook ontwikkeltijd. En ik weet niet of ze daar tijd voor hebben. Ik heb ook zelf zitten denken om een dergelijk website op te zetten met onderdelen die nog uniek zijn voor het online karper wereldje.

3) Meegaan met nieuwe leden (tolerantie). Reageer niet wanneer het in jou ogen een domme vraag is. Het is lastig (ik weet het), maar het zorgt wel voor meer rust op het forum. Een echt nieuw lid zou eerst 2 weken mogen kijken en dan mogen posten. Pas dan weet hij hoe het forum in elkaar zit en wat wel en wat niet gebruikelijk is. Maar dan leg je de gebruiker ook weer een beperking op. Er zou eventueel een PB gestuurd kunnen worden naar de nieuwe leden met Do’s en Don’t.
Maar dit probleem ligt niet alleen bij de nieuwe leden. Dit zijn ook de wat langer actieve leden. Want discussie’s op laag niveau van die leden zie ik ook wel eens voorbij komen.

4) Niet gewenste vragen strenger en persoonlijker aanpakken.

5) Smiley’s uitzetten ;). Hoewel ik het op ze tijd leuk vindt om een smiley te gebruiken wordt ik er soms gek van dat er in sommige berichten 100 staan. Hierbij lees ik soms de berichten niet eens meer en komt er weer een druppel bij de emmer (die overigens bij mij nog niet overloopt).

6) Laat het onderscheidt van de gebruikers zien. Je hebt nu moderators en gebruikers. Meer onderscheidt is er niet. Er zijn wel mensen die hier langer en actiever zijn. Maar hoe zie je dat? Niet. Zoiets moet je te weten komen. Hoewel het aantal posts ook wat aangeeft zegt het nooit iets over de persoon zelf. Door bijvoorbeeld meer verhalen of artikelen schrijft over een vangst verslag of over een rig (of iets anders) komt iemand in de spot light te staan en valt eerder op. Eventueel kan er een rang-systeem komen, maar daarmee veroorzaak je ook weer onenigheid want wie krijgt wat…..

Eigenlijk ben ik nog niet uitgeluld. Het is punt is dat als we dit echt willen oplossen er over nagedacht moet worden. Met creativiteit kan je ver komen, maar men moet ook willen.
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

28-10-2006 16:14

Bas,

Bedankt voor je zinvolle bedenkingen. Het gaat er dus om dat we een signaal gaan afgeven naar de huidige boarders en de boarders die startende zijn.

Ik begrijp als geen ander dat een aktie als deze wellicht geen zoden aan de dijk zet, maar als het maar gelezen wordt, dan doet het toch even die grijze massa laten meewerken.

Ik vind dat er soms op een verschrikkelijk slechte manier met antwoorden wordt omgegaan. Totaal niet onderbouwd en domweg uit het luchtledige gegrepen, daarnaast wil ik aankaarten dat ik het niet heb over eigen gemaakte conclusies. Deze conclusies hoeven naar mijn inziens soms echt niet getoetst te worden aan feiten.

Ander voorbeeld:

Laatst zit ik te kijken op vangsten op datum, zie ik daar foto's staan met iemand die zijn achtergrond heeft weggemaakt omdat hij echter zijn plek niet wil verraden, krijgt die persoon toch een lading commentaar....

Dat vind ik jammer, laat degene in zijn waarden. Mocht je denken wat is dit nou weer, reageer dan niet en laat het. Maar het zal het aard van het beestje wel zijn.

Dit is slecht een enkel voorbeeld...

Ik ben van mening dat de beheerder van het board aktie zou kunnen ondernemen door middel van een stukje te schrijven op bijvoorbeeld de homepage van de karperwereld.nl ofdat de moderators harder kunnen optreden tegen die onwillende doormiddel van PB. Daarnaast denk ik dat spaakgelopen topics gewoonweg verwijderd moeten worden, aan onzin hebben we geen moer.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Luc Maessen
Berichten: 264
Lid geworden op: 12-07-2006 11:02
Locatie: Nieuwegein

28-10-2006 18:39

De zinloze discussies die mensen onderling in topics doorvoeren zijn heel makkelijk aan te pakken.

Gewoon de regel in stellen offtopic eerst een waarschuwing(notation) daaran word het bijvoorbeeld een week ban en daarna bijvoorbeeld een maand. Ik denk dat je door streng op te treden en hier ook erg op let minder offtopic praatjes en discussies krijgt.

Misschien kan er ook in alle subforums een sticky gemaakt word waar de basic informatie al instaat. Het voorbeeld dat Jeroen gaf van de bereidingswijzes van aas, dat zou je dan in zo'n sticky kunnen zetten en andere dingen die gewoon heel basic zijn en waar mensen moe van worden om steeds de vragen te beantwoorden. Ander voobeeld: In het materiaal forum word vaak gevraagd welke moet ik kiezen, veel mensen antwoorden gebruik de zoekfunctie. Als je jou zoek item intypt krijg je meestal ontzettend veel matches en meestal heeft het er helemaal niks mee te maken. Daarom is het misschien slim om één topic aan te maken waar jij je vragen over materialen kan stellen welke het beste is etc. dan kun je in dat topic zoeken en klaar. Zo is er voor ieder subforum wel zoiets te verzinnen. Natuurlijk voor zo'n sticky is tijd nodig en niet iedereen heeft of de kennis ervoor, maar je maakt er veel zaken helder mee denk ik.

De wortel ligt denk ik bij het leeftijdsverschil en de beleving. Hier kan je niet veel aan doen alleen jezelf tolerant tegenover de rest opstellen en soms tot tien tellen of denken laat maar gaan.

En tsja, mensen blijven mensen en mensen worden ook wel eens pissed. Ik vind dat je best eens pissig op iemand kan reageren, maar zolang je onderbouwd waarom.

Misschien vinden jullie dat bannen een te erge maatregel, maar er is maar één manier om van de personen af te komen die zulke discussies starten...

Spelling fouten voorbehouden.
Luc
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

28-10-2006 19:07

Jongens, jullie verzinnen allemaal fantastische ''oplossingen'', maar dit is en blijft en forum. Waarin een ieder zijn mening kan en mag geven. Hier zullen ook vaak zaken tussen staan die jullie niet aanstaan, welkom in de grote mensen wereld.

Laatst zit ik te kijken op vangsten op datum, zie ik daar foto's staan met iemand die zijn achtergrond heeft weggemaakt omdat hij echter zijn plek niet wil verraden, krijgt die persoon toch een lading commentaar....


Dit is nou zo'n mooi voorbeeld. Ik vind dat soort foto's onooglijk en totaal geen toevoeging aan het board, logisch toch dat ik ( en anderen met mij )daar commentaar op geef ? Het is een discussie forum, mag daar dus maar niks van gezegd worden om de lieve vrede te bewaren ?

Ik snap jullie frustaties en begrijp ook dat het forum blijkbaar niet aansluit bij het beeld van hoe jullie het graag zouden willen zien. Maar wat kan ik zeggen, vrije wil en meningsuiting sucks.....
Gebruikersavatar
Luc Maessen
Berichten: 264
Lid geworden op: 12-07-2006 11:02
Locatie: Nieuwegein

28-10-2006 19:21

Maar als er ( om even door te gaan op dat foto gedoe ) al 5 reacties voor jou zijn geweest vind je het nou echt nodig om dan nog weer een reply erop te posten dat jij het ook niet mooi vind, want dat is nl. erg storend als je 6 antwoorden onder elkaar vind met dezelfde mening.
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

28-10-2006 19:32

Luc, daar heb je een heel goed punt. Ik denk ook dat hier het probleem in zit. Als er een bepaald statement is gemaakt, of iemand die aangeeft het ergens niet mee eens te zijn, dan moet het daar eigenlijk ook bij blijven.

Voorbeeld: iemand vraagt over de bereiding van tijgernoten ( voor de duizendste keer ). Eerste antwoord is dat de zoekfunctie geraadpleegd moet worden. In principe weet de vraagsteller nu waar hij zijn of haar antwoord vandaan kan halen en dus is dit topic ''klaar''. Nu kunner er nog 10 mensen gaan posten dat dit al vaker is behandeld, eerst eens verder te zoeken etc., maar dat was na het eerste antwoord ook al wel duidelijk natuurlijk.

Hierdoor ontstaan dus de irritaties en wordt iets heel kleins opgeblazen en aangewakkerd tot heel het forum weer op zijn kop staat en een slotje volgt. Het probleem zit hem niet zozeer in de reacties opzich, maar meer in het sneeuwbaleffect dat erop volgt.
Gebruikersavatar
Luc Maessen
Berichten: 264
Lid geworden op: 12-07-2006 11:02
Locatie: Nieuwegein

28-10-2006 19:44

Ja, en daarvoor kwam ik met het idee om die mensen dus een waarschuwing te geven en bij herhaling een ban..
stefan koolstra

28-10-2006 19:48

Bas Bakker schreef:
3) Meegaan met nieuwe leden (tolerantie). Reageer niet wanneer het in jou ogen een domme vraag is. Het is lastig (ik weet het), maar het zorgt wel voor meer rust op het forum. Een echt nieuw lid zou eerst 2 weken mogen kijken en dan mogen posten. Pas dan weet hij hoe het forum in elkaar zit en wat wel en wat niet gebruikelijk is. Maar dan leg je de gebruiker ook weer een beperking op. Er zou eventueel een PB gestuurd kunnen worden naar de nieuwe leden met Do’s en Don’t.
Maar dit probleem ligt niet alleen bij de nieuwe leden. Dit zijn ook de wat langer actieve leden. Want discussie’s op laag niveau van die leden zie ik ook wel eens voorbij komen.


6) Laat het onderscheidt van de gebruikers zien. Je hebt nu moderators en gebruikers. Meer onderscheidt is er niet. Er zijn wel mensen die hier langer en actiever zijn. Maar hoe zie je dat? Niet. Zoiets moet je te weten komen. Hoewel het aantal posts ook wat aangeeft zegt het nooit iets over de persoon zelf. Door bijvoorbeeld meer verhalen of artikelen schrijft over een vangst verslag of over een rig (of iets anders) komt iemand in de spot light te staan en valt eerder op. Eventueel kan er een rang-systeem komen, maar daarmee veroorzaak je ook weer onenigheid want wie krijgt wat…..


Medemembers,

Wat betreft punt 3, lijkt me een zeer goed punt.

Dat nieuwe members eerst voor bepaalde tijd mee moeten kijken en niks "kunnen" posten is opzich wel een leuk idee, enkel gaat hier wel veel tijd in zitten voor de Admins, na bepaalde tijd... permissions veranderen etc. en iedere dag bijhouden of er nog members op andere permissions gezet mogen worden lijkt me ook niet echt een leuke bezigheid, als je ziet hoeveel members er nu wel niet opzitten :-? (ja ik weet het board is er al een aantal jaar).
"Aan ieder voordeel hangt ook een nadeel" niet waar ?

Wat betreft de "Do’s en Don’t" is opzich wel leuk maar je weet hoe het gaat... Ja leuk ken ik wel (geen zin om te lezen) lang niet iedereen is zo... maar zijn er wel genoeg van :(

Nog even terug komen op nieuwe members, misschien is het een idee om ze de eerste maand wat scherper in de gaten te houden, dan de members die er al wat langer zitten, een soort van trial periode zal ik maar zeggen voor (nieuwe members)..

Maar de vraag is natuurlijk is dit wel realiseerbaar op zo'n groot forum met zoveel members?

Wat betreft punt 6,

Lijkt mij ook een leuk systeem heb ik ook al vaak op forums gezien werkt zeer goed want members gaan goed hun best doen om mooie statistieken in hun profiel te krijgen.
Zo is het misschien leuk om bijv. de 5 meest bezochte forumdelen (koffietafelpraat etc.) in je profiel te zetten (onder je gebruikersnaam) en dan het aantal posts erachter geeft denk ik een leuke indicatie van de member weer....

Wat hier allemaal bovenstaat is nog maar een klein gedeelte, de enige manier om dit te bereiken zal zijn door voledige inzet van de members...
Ik zelf denk dat het allemaal zeer lastig zal zijn, aangezien het een groot board is..

We kunnen kijken wat er mogelijk is als iedereen zich een beetje normaal gedraagt is het zowiezo al een stuk aangenamer.

Veel boardplezier

Groetjes,

Stefan Koolstra

EDIT:

Wat meer stickys en subforums lijkt me ook geen verkeerd idee, paar uitgebreide stukken tekst met plaatjes erbij is altijd mooi!
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

28-10-2006 20:01

Luc Maessen schreef:Ja, en daarvoor kwam ik met het idee om die mensen dus een waarschuwing te geven en bij herhaling een ban..


Het probleem is alleen welke criteria er gehanteerd moeten gaan worden. Wanneer ga je iemand een waarschuwing geven ? Wanneer is een opmerking overbodig of kwetsend ? Blijft een heel groot gris gebied.
Gebruikersavatar
Luc Maessen
Berichten: 264
Lid geworden op: 12-07-2006 11:02
Locatie: Nieuwegein

28-10-2006 20:24

Ik denk dat je die lijn moet trekken als iemand offtopic gaat en dan ook dingen bijvoorbeeld: piet gaan we vanavond nog vissen?

Maar het is aan de mods om die lijn te trekken en streng op die lijn te letten..
Willem Barnas

28-10-2006 22:30

effetjes zeggen wat ik denk.

Een beetje verdraagzaamheid, een wat langer lontje, soms even tot tien tellen en dan gewoon die muis een tik geven in plaats van 'die ander'.

Voorheen kon ik heel moeilijk mijn bek houden en ging ik met iedereen de ring in, vuisten omhoog, alle wapens doorgeladen... nu negeer ik steeds vaker dingen (moeilijk); als ik nu een verrampeneerde karper zie (om maar een voorbeeld te noemen) klik ik weg en denk ik aan iets anders of zo... Als ik nu in een zwarte bui ben en ik lees over verpest water of ellende klik ik (met de grootste moeite) toch steeds vaker door. Ik wil me er liever toch niet mee vermoeien. En voor al die keren dat ik wel reageer, negeer ik tegenwoordig een veelvoud.

en ja ik lul ook weleens heel grof en lelijk en dat terwijl ik soms ook zo mooi lul. Ik ben een mens. Zijn we eigenlijk allemaal. Mensen die 'iets' doen met andere mensen... en we zien elkaar niet eens (fucking kutinternet :oops: )

Als je dat snapt ben je al een heel eind, maar als je daar een draaiboek voor wilt maken dan worden we machines met voorgeprogrammeerde emoties en reacties. is dat dan de bedoeling? Nee toch...?

Ach... Het besef is eigenlijk genoeg.

nou ja, laat ook maar, wat een vaag gelul..........

Rokertje dan maar.

WB 8)

PS: Vandaag stond ik wederom op het punt te ontploffen door iets wat ik las. Paar jaar terug was de bom gelijk gebarsten, vanmiddag zette ik het internet even uit en pakte ik een bakkie... :wink:
stefan koolstra

29-10-2006 00:00

Net even aantal members bekeken:

Totaal aantal members: ong. 8800

Aantal members met 0 posts: ong. 3200

8800
3200 -
------
5600

En dan heb je nog niet eens alle members met 1 post etc etc meegerekend.

De echt actieve groep op het board (en wat mindere) valt denk ik toch wel redelijk mee...

Hoe kleiner de groep hoe makkelijker er dingen te melden en te veranderen zijn..

Ben zelf toch benieuwd of er ook Admin/Mods zijn die misschien er wat inzien om het een en ander te veranderen aan het board, want van deze mannen zul je toch (gedeeltelijk) afhankelijk zijn :lol:

Wat onderling ook een hoop irritatie kan voorkomen, is eerst nadenken voordat je wat gaat posten...

Groetjes,

Stefan Koolstra
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

29-10-2006 09:39

Ik zou graag mee discusiëren, ben het namelijk grotendeels wel met de hierboven genoemde punten eens.

Ik wil alleen eerst het volgende aankaarten;

Waarom word er op topics als deze nooit gereageerd door hen die echt iets kunnen veranderen? (De Modjes dus....)

Begrijp me goed, dit is geen negatief verwijt, het is gewoon iets dat me echt begint op te vallen! Ik zal een voorbeeld noemen;

In de hoek 'ideeën voor het carpboard-forum' werd er laatst de mogelijkheid geopperd voor een soort kieskeurig voor materiaal e.d. Een geweldig idee natuurlijk! Iedereen denkt mee om tot iets moois te komen, het hele basisplan ligt er, en uiteindelijk.... word er weer eens niets mee gedaan!! Dit terwijl meerdere mensen (rick B. oa) duidelijk aangeven het werk op zich te willen nemen!??

Inderdaad, dat is zonde lui en gewoon dom naar mijn bescheiden mening... Ligt er een kans uit duizenden, stappen we er voor het gemak met zijn allen even lekker overheen :0:oops:

Het lijkt erop dat we het hier met zijn allen wel goed vinden. We zijn bang om iets te veranderen, want och wat zou er toch van kunnen komen.... Het feit is alleen dat we hier door niks te veranderen de laatste jaren een steeds lager niveau hebben gekregen, en dat stompt af. Ja, mij dus ook, en met mij vele anderen.

De kwaliteit zit er (zie het riviervistopic...) alleen nu hebben we nog de wil nodig om die paar kleine dingen te veranderen, aan te passen of toe te voegen om dit board weer naar een (veel) hoger niveau te tillen!! Suggesties zijn er al voldoende gegeven...

Ik snap dat ik hier een aantal heilige huisjes platwals, maar dat moet dan maar.... :wink:

Benieuwd hoe jullie hierover denken,

Erik
Elk nadeel heb z'n voordeel...
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

29-10-2006 11:49

411 keer gelezen en de topic is nog maar net 24uur oud. Het wordt dus toch wel gelezen....

Willem...

Je hebt gelijk, ook ik merk dat ik soms erg nauw betrokken ben bij dit board....misschien klinkt het raar, maar het werkt erg verslavend bij mij..echter ervaar ik net als jouw dat ik mijn woorden soms moet inslikken om een confrontatie met een andere boarder te voorkomen. Een confrontatie waarin er niet met scheldwoorden wordt gegooid, maar waarin meningen vrij geuit kunnen worden. Natuurlijk wel op een volwassen manier.


Erik...

Kwaliteit is er zat onder de boarders hier te vinden, ook de invulling van sommige topics herbergen een schat aan informatie. Laten we dat niet vergeten, het is alleen de gemakzucht dat soms de overhand krijgt...heey hoe moet ik pinda's klaar maken, laat ik eens een nieuwe topic openen....kijk dan denk ik, kijk je nou niet verder dan je neus lang is of ben je gewoonweg een luie donder....

Het zou inderdaad een goede aktie zijn om elke nieuwe boarder een bevestigings mail te sturen waarin de regels van dit board staan en waar men op moet letten voordat hij/zij het board betreed. Dat is aan de mensen die dit board beheren.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Willem Barnas

29-10-2006 12:12

Jeroen Hof op't schreef:Willem...

ook ik merk dat ik soms erg nauw betrokken ben bij dit board.....


ik niet hoor. Ik voel me meer nauw betrokken bij het vissen en het buitenleven zelf. Dit is gewoon een geintje wat soms een beetje meer is dan een geintje en waar mensen (waarondr ik) soms wat in meegesleept worden. Het is gewoon een superlaagdrempelig kletsforum op internet waar we met z'n allen wat bakkelijen over teflon coating, ethyl-alcohol en eipoeder.

En het laatste wat ik er over kwijt wil is dat ik het echt totale onzin vind om iedereen maar regeltjes en aanwijzinkjes mee te geven. We hebben toch allemaal nog wel ergens wat normaal verstand zitten?1? We weten toch allemaal wel een beetje hoe het moet en als dat niet zo is dan wijst een ander je daar wel op en leer je weer wat.

Als ik wil dat andere mensen tot in detail bepalen hoe ik mij gedragen moet, dan verhuis ik wel naar één of ander communistisch klotenland.

basta.

WB 8)
Gebruikersavatar
pj otte
Berichten: 3417
Lid geworden op: 16-09-2006 11:42

29-10-2006 12:19

Willem,

Daar vangen ze ook grote vissen hoor. :lol:
Willem Barnas

29-10-2006 12:22

gewicht is relatief Peter :P :wink: 8)
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

29-10-2006 12:29

Jeroen,

Als ik voor mezelf mag praten: Ik kom er enkel nog om wat rond te kijken wat voor MIJ extra waarde heeft.

Het aanvullen van elkaar zoals ik dat vroeger wel deed zit er niet meer in.
Het is geen board meer van karpervissers die elkaar willen helpen. Voor sommigen is het een familie, en nu gaan we de fout in!
Het lijkt soms 1 grote kliek, P likt de hielen van K en K vindt het lekker zodat die maar teruglikt(raar voorbeeld misschien) maar zo kijk ik er wel tegen aan.
De harde kern onderscheidt zich van de bezoeker die af en toe kijkt, geen probleem......respect voor elkaar is belangrijk.
Ook als een onbekende een topic start over een interessant onderwerp wat veel reactie's uitlokt(wat de bedoeling is van een topic,toch?) wordt de topic bevuilt omdat er hielelikkers tussen zitten die elkaar gedag zeggen!!!! WTF!! denk ik dan? :-? daar is een topic niet voor bedoelt, elkaar gedag zeggen en poeppraten doe je maar mooi via PB.
En daar heb ik een schruft-hekel aan. 8)

Wat er mee gedaan wordt doet me niet veel, mensen die zich aangesproken voelen als " hielenlikker"....so be it.
Mensen die HERHAALDELIJK topics vervuilen met hielenlikkerij en elkaar gedag zeggen, eraf knikkeren. Simpel.
Ik wil me eigen niet schoon praten want ik ben ook niet de makkeijkste, wel probeer ik redelijk te blijven.

Goed initiatief Jeroen! Of ben ik nu aan het hielenlikken? Nee, ik meen het. Gelukkig wordt het een en ander besproken wat hopelijk voor anderen ter verbetering komt.
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

29-10-2006 12:39

Koen...

Bedankt voor je bijdrage. Ik kan me wel een beetje inleven in hoe jij tegenover het board staat, maar aan de andere kant is de vraag, laat je het toe of niet.

Ik zie natuurlijk ook wel dat er veel mede boarders hier rondhangen die met anderen meepraten om in een goed daglicht te blijven staan, maar dat is realiteit en dat heb je overal, je wordt niet zomaar directeur van een grote organisatie...Zo zie maar dat is overal.

De taak voor ons om hier doorheen te kijken en antwoorden te filteren die een zinvolle bijdrage hebben...

Dit topic is mede de wereld ingeroepen om sommige schaduwzijden helder te maken en er iets van op te steken, daarin wil ik voorop stellen dat iedereen die een mening heeft het binnen dit topic mag plaatsen, ook al wat heftige woorden aan vuil gemaakt.

Laat wel voorop staan dat het om het welzijn en verbetering van dit board gaat....
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding