Lokken en verjagen

Bram van der Werf
Berichten: 33
Lid geworden op: 05-10-2006 15:18
Locatie: Rinnegom nabij Alkmaar
Contacteer:

11-10-2006 08:39

Een goeie morgen,

Ik heb sinds 2 weken een nieuwe tactiek om de karpers te pakken te krijgen. Mijn buurjongen Maarten had een heel raar maar uiteindelijk toch goed en werkend idee, namelijk het volgende:

Hij heeft een hele oude golf en had toevallig toen een slang bij zich. Omdat we weer 2 dagen niets hadden gevangen waren we eigenlijk heel erg desperate. Toen mijn buurjongen aan de overkant van het meertje ging staan met zijn golf en de slang om zijn uitlaat deed die toevalligerwijs precies pastte deed hij deze in het meer. Ik werdt boos op hem omdat hij de vissen zou bangmaken in het meer, maar het tegenovergestelde gebeurde. Met de vier hengels die we hadden hadden we binnen een kwartier tweemaal een run! Blijkbaar schikken de vissen en zwemmen ze dus naar de andere kant toe waar wij lagen. Dit werkt echt!!! gister ook weer gedaan en ook met succes een mooie 30 ponder.

TIP: vergeet geen natte doek mee te nemen voor over de uitlaat anders smelt de slang!

gegroet,
bram en maarten
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

11-10-2006 08:47

Bram,

Met alle respect hoor, wordt het niet eens tijd dat jullie bij geen vangsten eens gaan verkassen.

Volgens mij had je deze opmerkingen beter in de TTB topic kunnen plaatsen. :lol:
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Jeroen Selhorst
Berichten: 12
Lid geworden op: 18-05-2006 08:06
Locatie: Utreg

11-10-2006 08:53

Lekker hoor....uitlaatgassen het meer in jagen... :-?

Groet,

Jeroen
Gebruikersavatar
Bob Klumper
Berichten: 158
Lid geworden op: 01-06-2004 10:01
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

11-10-2006 08:59

Je hebt mensen,potloden, debielen, randdebielen en Wamo's.
Wamo=wel aardig maar oliedom.
Beste medevisser bram en Maarten dit soort praktijken als het waar is slaat helemaal nergens op. Enig idee hoe het effect van uitlaatgassen in water is.
Tip probeer het ook eens rectaal.Misschien verkas je dan sneller.

Bob
Gebruikersavatar
Stef Dijkstra
Berichten: 1106
Lid geworden op: 02-06-2006 18:38
Locatie: Twente

11-10-2006 09:21

Ooit ook wel es gedacht dat het gewoon stom toeval kon zijn? Vind het best creatief bedacht, maar goed net zoals gezegt word, je had ook gewoon aan de overkant kunnen gaan zitten.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

11-10-2006 09:40

Tsjonge Tsjonge 67 jaar en dan zo dom doen.
Dat is niet een wamo maar een womo = wel oud maar oliedom.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Omar Maxim Bogerd
Berichten: 232
Lid geworden op: 16-04-2006 21:12
Locatie: Houten
Contacteer:

11-10-2006 10:06

Klinkt mij in de oren als een milieudelict :o !
Omar.
Frank Penning
Berichten: 262
Lid geworden op: 09-12-2005 20:00

11-10-2006 10:31

Het verjagen klopt wel..Op de dvd van nash vertelt een van de vissers dat ij wel eens snel naar de overkant loopt om daar ff een aantal keren in te gooien om zo de vis te verjagen. Maar een uitlaat in het water...hoe dom kun je zijn! water in je uitlaat zou een beter idee zijn!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

11-10-2006 10:36

Het is in ieder geval een overtreding op de WVO: Wet verontreiniging oppervlakte wateren, waarbij een uitgebreide PV moet worden opgemaakt.

Geen transactiebedrag maar een rechter die zich gaat buigen over de mate en het gevaar van de verontreiniging op oppervlakte en/of in de bodem.

Andere wetten waar het onder te brengen valt zijn: Wet milieubeheer, Wet Bodembescherming, Algemene plaatselijke verordening, Afvalstoffenverordening.

Er is dus altijd wel een wet te vinden die een procesverbaal rechtvaardigd.

Hopenlijk is dit voldoende reden voor de heren om de acties te staken.

Oja ook handig dat de woonplaats vermeldt is, er is vast wel iemand hier die een idee heeft waar het is en er een melding van kan maken.
Vissen is een hobby, geen religie!
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

11-10-2006 10:50

Douwe Bijlsma schreef:Het is in ieder geval een overtreding op de WVO: Wet verontreiniging oppervlakte wateren, waarbij een uitgebreide PV moet worden opgemaakt.

Geen transactiebedrag maar een rechter die zich gaat buigen over de mate en het gevaar van de verontreiniging op oppervlakte en/of in de bodem.

Andere wetten waar het onder te brengen valt zijn: Wet milieubeheer, Wet Bodembescherming, Algemene plaatselijke verordening, Afvalstoffenverordening.

Er is dus altijd wel een wet te vinden die een procesverbaal rechtvaardigd.

Hopenlijk is dit voldoende reden voor de heren om de acties te staken.

Oja ook handig dat de woonplaats vermeldt is, er is vast wel iemand hier die een idee heeft waar het is en er een melding van kan maken.


Grondig Douwe!
Zoals altijd...lol
mijn waarheid hoeft de jouwe niet zijn

http://www.hsvog.nl/kca/index.htm
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

11-10-2006 13:04

Nu te koop: Dual Performance sportuitlaat; Laat de vissen kapot schrikken waardoor het vangen van die ene 40'er een peuleschil wordt... :o

Ben blij dat kwik en flupke niet bij mij in de provincie wonen :-?
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
Kenny Willems
Berichten: 3415
Lid geworden op: 20-05-2006 15:46
Locatie: Duiven
Contacteer:

11-10-2006 14:09

volgende keer ga ik het eens testen met een handgranaat..
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

11-10-2006 15:13

Vage actie :-?

Ik kan wel vertellen dat in sommige gevallen extreem lawaai voor uitstekende vangsten kan zorgen, zo heb ik meerdere malen naast een openluchtconcert erg goed gevangen.... dus of het nu met verjagen te maken had??

Nu niet allemaal oude golfjes gaan kopen hè?! kan waarschijnlijk ook best met een wat nieuwere auto! :D

Gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
Dirkx Smits
Berichten: 353
Lid geworden op: 28-08-2006 22:37
Locatie: De KSN vrije zone

11-10-2006 16:42

Lekker verhaal.......... :roll:

Kenny.

Bij ons zit er een als je hem vraagt of het al wat is.
Hij aaltijd antwoord met "Een handgranaat erin"
Als hij weer eens niks heeft gevangen.

Dus de test resultaten zullen niet al te lang op zich
laten wachten...... :lol:

Met verbaasde groet.

Dirk
Frank de Beer, is niet meer.
Gebruikersavatar
Rolf Bril
Berichten: 468
Lid geworden op: 07-11-2005 17:43
Locatie: hardenberg

11-10-2006 16:50

Zou het ook met een brommer willen :wink: Vind het maar een absurt idee om een slang om je uitlaat te knooien en dan slang het water in en maar gas geven zodat er van alles wat niet in het water hoort er in komt. :cry:
Remco van de Wetering
Berichten: 129
Lid geworden op: 10-05-2004 15:56
Locatie: Hoofddorp

11-10-2006 17:38

Dit is vergiftiging, ooit zelf weleens de slang in je mond gedouwd.

Kan je beter een zuurstofpomp aan je eigenkant van het water maken, daar heeft de vis nog wat aan.
Bram van der Werf
Berichten: 33
Lid geworden op: 05-10-2006 15:18
Locatie: Rinnegom nabij Alkmaar
Contacteer:

11-10-2006 18:02

Wat een hoop reacties, hier volgt mijne:

Ten eerste is het natuurlijk onzin dat het slecht zou zijn voor het water, waar denk je dat deze GAS heengaat? Juist omhoog en dus de atmosfeer in waar wij met zijn allen mee bezig zijn een flink gat te maken. Ik vond het mooi gevonden van Douwe en moet ik hem meegeven een aardige studie te hebben gedaan in zijn rechtenbundel. Deze competenties die u aanhaald echter zijn wat mij inziens wel degelijk vernietigbaar. Wanneer wij het niet hebben over de kwalitatieve aansprakelijkheid zullen wij het ook zeker niet KUNNEN hebben over een rechterlijke strafvervolging. Wet verontreiniging oppervlakte wateren zal zeer zeker volgens haar basis waarin duidelijk en grofweg uiterst alleen wordt gedoeld op afvalstoffenverordening. Gezien het feit dat niemand vanwege de competentie afvalstoffenverordening jou ook niet aanhoud wanneer jij in je auto stapt (indien in bezit van een) zal men dan ook zijn schouder ophalen bij het zien en horen van mijn verhaal. Ik wil je er verder nog op wijzen dat er in een meer/sloot/vijver ook gas ontwikkeling is, wanneer jij hiervan niet op de hoogte was kan ik jou ook niet meer serieus nemen als zijnde een visser.

En natuurlijk is het ook een raar verhaal, maar geloof me dat het echt zo werkt. Zo ben ik eens een keer wezen varen in een rubberbootje door een zeer smal, klein en ondiep slootje met 1 doorgang. Aan het einde van deze sloot voelde wij de karpers/vissen tegen de boot aan zwemmen omdat wij hen " op hadden gesloten" de opjaag theorie klopt zeer zeker wel of heeft niemand van jullie eens de aflevering gezien van Rex Hunt waarin hij enthousiast als altijd verteld waarom dit klopt?!

Dit zou ook met een steen of iets anders worden gerealiseert, nadeel is dat dit geen constante dreiging is voor de vissen waardoor de "mate van opjaging" teniet wordt gedaan.

Dus nogmaals, ga aan een meer liggen of een brede sloot, jaag ze aan de ene kant op en ga aan de andere kant liggen met je aas, succes verzekerd.

Met vriendelijke groet,

Maarten & Bram
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

11-10-2006 18:54

Als ik mijn auto in via een slang uitlaatgassen laat pompen in een glas mineraalwater wil ik het jou wel zien opdrinken. Of het volgens de regelgeving nou wel of niet mag interesseert me trouwens geen moer, het heeft totaal niks maar dan ook niks meer met visserij te maken en door mensen als jullie gaat onze sport dus kapot, dat je het even begrijpt. Beetje respect voor de natuur is ook wel op zijn plaats vind ik.
Ik zet mijn huupie in
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

11-10-2006 19:08

[quote="Arjen Dijkstra"]Als ik mijn auto in via een slang uitlaatgassen laat pompen in een glas mineraalwater wil ik het jou wel zien opdrinken. quote]

:D :wink:
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

11-10-2006 19:09

Ongelooflijk dit !!!!!!! Stel je voor dat op alle stekken waar niet meer gevangen wordt, mensen een slang om hun uitlaat knopen en de plomp in flikkeren. Wat voor beeld geeft dit van de karpervisser ?

Iedere serieuse karpervisser weet een 100 tal opties om afnemende vangsten weer een nieuwe impuls te geven. En dan kiezen jullie deze manier ???????? Kan er werkelijk met mijn verstand niet bij en hoop van harte dat dit debiele voorbeeld geen navolging zal krijgen.

Ik stel dan ook voor dit topic te verwijderen voordat er mensen op hele verkeerde gedachten worden gebracht.
Bait Runner

11-10-2006 19:17

ik denk da ge u beter keer wa meer bezind over chemische en fysische reacties voor ge zo een dwaze shit uithaald. Welke persoon die nog niet volledig seniel en ronduit achterlijk is blaast er nu uitlaatgassen het water in om meer vis te vangen :evil:.
Toch wel ver weg de meest absuurde aanpak die ik ooit gehoord heb :o.

En het water neemt zeker en vast schadelijke stoffen op vanuit de gassen die gij derin pompt. waarom denkt ge da mensen een zuurstofpomp in hun vijver/aquarium steken?
omdat het wateroppervlak aan stofwisseling doet met de aanrakende lucht (in u ziekelijke en volledig belachelijke situatie zijn dit dus de gassen uit u uitlaat)

Met diep teleurgestelde groet

BR
Gebruikersavatar
Michel Vreeke
Berichten: 167
Lid geworden op: 07-09-2004 15:12
Locatie: Emmeloord

11-10-2006 19:26

Dit slaat echt nergens op inderdaad...die theorie met die boot zal best waar zijn, maar dan kun je net zo goed gelijk een electrische stroomstootstok in het water steken om de vis te vangen.
Juist door dit soort ongein krijg je een hoop negativieteit richting het karpervissen.
Luke Peters
Berichten: 517
Lid geworden op: 22-06-2006 15:24
Locatie: Limburg
Contacteer:

11-10-2006 19:32

zeggen ze tegewoordig wat over de jeugd! die 60+er met dit verhaal heeft helemaal geen hersencellen! 8)

Zal me wat worden ! in een keer 20 auto's met slangen aan de uitlaatpijp aan je viswater.... dat zal een lekker chemisch putje worden :-?

Waar gaat het heen met de karpervissers.. Wat sommige tegewoordig wel niet allemaal meenemen en doen om een visje te vangen..

(TRIEST)
mvg,
Luke
Luke Peters
Berichten: 517
Lid geworden op: 22-06-2006 15:24
Locatie: Limburg
Contacteer:

11-10-2006 19:41

Ik zag dit topic vanmorgen al staan..
mijn eerste gedachte met mijn nog half slapende kop: oei oei oei! daar gaat veel commentaar op komen!

Ik had gedacht dat een man van 60+ wel beter wist..
mvg,
Luke
Gebruikersavatar
Tim Schless
Berichten: 657
Lid geworden op: 08-07-2005 00:58

11-10-2006 20:36

Ik dacht eerst dat het grappig bedoeld was :o
Ik heb het wel een keertje gebruikt om een boot die op zn kop op de bodem lag boven water te krijgen, maar we konden toen ook echt niet anders. Dit is echt een absurd verhaal, en ik vraag me af waar de karpers van schrikken. Van het borrelend geluid, of van allerlei chemische stoffen die ze ineens opmerken in het water????

Bizar!
Als alles goed gaat, heb je waarschijnlijk iets over het hoofd gezien.