Helden en Toppers!!

Plaats reactie
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

31-08-2006 23:24

Heren

Karpervissen is in feite maar een simpele bezigheid, zeker in de ogen van een buitenstaander.
Wie goed (en veel) kan voeren, en zeeén van tijd heeft, is nog geen goede visser.
Mijn lesbische zus kan op de hedendaagse manier van karpervissen ook
uitgroeien tot een karpervisser waar menigeen U tegen zal zeggen.

1. In het magazine de Karperwereld wordt Bart van de Hurk een jeugdig aanstormend talent genoemd.

2. In het magazine de Karper roept Eddy Sterckx zich uit tot de nieuwe held van de jeugd, sterker nog hij is de natuurlijke opvolger van Rini Groothuis!!!!

3. Op dit Forum benoemd Piet Vogel een aantal lieden tot de toppers van vandaag.

Nu mag een ieder doen van mij wat hem zalig maakt. maar wat moeten jeugdige vissers hiervan denken?

Karpervissen was vroeger een aparte en geheimzinnige hobby.
Tegenwoordig draait het om status, gewichten en glimmende materialen.

met tegengewicht -biedende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Dennis Pronk
Berichten: 248
Lid geworden op: 09-06-2006 21:52
Locatie: Den Haag
Contacteer:

31-08-2006 23:27

waarom lesbische zus erbij schrijven, als je ook gewoon: mijn zus kan schrijven, het staat een beetje, alsof je wil laten merken dat je je niet voor je zus schaamt :P whehehehe, maarja, wat jij wil
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

01-09-2006 00:03

HPE,
goed weer eens iets van je te horen, scherp opgemerkt maar in iedere tijdsfactor heb je weer mensen die op dat moment door de massa worden heilig verklaard.

Voor mij zijn het gewoon normale lui die niets anders doen als ikzelf en dat is een hobby uitoefenen en hier op hun gebied goed in zijn.Ofwel voor je gemoedsrust snap niet waar je heen wilt ?
gegroet,
P
It's not who you are, it's who you know.
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

01-09-2006 01:51

In elke tak of sport zijn er mensen waar je tegenop kijkt. Er zijn altijd mensen beter dan jij, sommigen manifesteren zich dmv een artikel, anderen houden zich gedeist en schuiven de rietstengels toe.

Ik ben maar een schompig penvissertje maar ook ik heb mensen waar ik tegenop kijk en waarvan ik denk dat ik er nog een hele hoop van zou kunnen leren. Mijn kijk tegen mensen is dan ook niet zozeer bewonderingswaardig, maar meer in hetgeen "Wat doen zij wat ik niet doe, en wat kan ik van hen leren".

Namen zeggen mij niks, maar hun vangsten geeft aan wat ze kunnen en er voor doen. Als mensen nu eens zouden beseffen wat er allemaal vooraf zou gaan om dergelijke kennis te verschaffen, en hoeveel moeite ervoor moet worden gedaan, dan zou dat wijsende vingertje weleens afgezweerd kunnen worden. Het is in mijn ogen zo makkelijk om mannen af te schieten omdat zij in hun artikels vertellen hoe zij het doen, en hoeveel en wat ze vangen. Zij geven juist hun kennis prijs en in plaats dat af te schieten zou men het ook als een positieve bijdrage kunnen zien zodat men er van kan leren, want wie weet hoeveel fouten we nog in onze visserij zullen maken, genoeg dunkt me, en ik verheug me op het moment dat ik een fout ontdek.

Wat zou ik moeten doen als ik alles zelf zou moeten uitvinden? Dan zou ik wellicht nog steeds denken dat karpers slim zijn omdat ze mijn 0/2 haak en mijn 35/100e als een razende uitspugen en er een boeggolf als toegeeft bij maken. Je leert van mensen, en mensen hebben een naam, don't shoot them, leer van ze en heb eens respect voor wat ze doen en zie alles in perspectief zou ik zeggen.

Helden en toppers, ja, zelfs helden hebben namen, hoe top ze ook zijn.

Ik heb het gevoel dat zoveel vanuit het negatieve aspect wordt bekeken, waarom bekijken jullie het niet wat vaker vanuit een wat rooskleuriger perspectief, het zou alles zoveel vreugdevoller maken.

Met een zeer vriendelijke groet,

Koentie
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

01-09-2006 07:03

Hun vangsten zeggen meer iets over het water waar ze vissen volgens mij. Ik kijk liever naar hoe men omgaat met vissen, de natuur en medevissers, mentaliteit dus. Biggensleuren kan iedere gek met een zodiac, dieptemeter, voldoende tijd en geld.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

01-09-2006 08:55

Het helpt een beetje als je de mannen zelf kent. Toevallig spreek ik Piet en Bart wel eens, als er twee met beide benen op de grond staan zijn zij het wel.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

01-09-2006 09:07

Toppers van toen....

Rob Maylin
Kevin Nash
Rod Hutchinson
Kevin Maddocks
Rini Groothuis
Jaques Schouten
Kees van Kempen
Dick Langhenkel
Jan Junge
Nico de Boer
Gebroeders van der Hoven
etc etc etc
Oh oh oh..wat waren dat nog spannende tijden met de Bruins Boxmeer karperdagen, en ze liepen daar allemaal in de zaal
De een wel wat meer in beschonken toestand dan de ander :-?
Wat wel weer erggugh ontnuchterend werkte :P

Helden....zijn van alle tijden :D
Gebruikersavatar
peter bruggeling
Berichten: 108
Lid geworden op: 17-02-2006 22:46
Locatie: borft

01-09-2006 09:28

ja hoor kees,maar ondertussen voer je wel volgens hun methodes, gebruik je hun technieken, koop je hun onderlijnmateriaal, en die halfrond gebogen krimpkous heb je ook niet zelf verzonnen. dit zijn vaak wel de mensen die de kennis hebben, en het ook willen delen met anderen. en ja als je eenmaal bekend bent in het wereldje bestaat de kans dat je gesponsord kan worden, en dat heeft natuurlijk zijn voordelen(ook zeker wel nadelen,maar dat is een ander verhaal) en ik denk als jij zo,n kans zou krijgen,je hem ook niet zou laten schieten. maar ja je moet natuurlijk wel opvallen in je visserij hé".
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

01-09-2006 09:28

Tja, wat zijn helden, toppers en is een standbeeld nodig. Lol in je hobby hebben een stuk beleving, vrij in de natuur rond dollen als een jonge hond hoewel gaat me steeds moeilijker af dat laatste. Een ieder beleeft het op zijn eigen manier. Voor de degene die achter de schermen geheel belangeloos zaken voor karpervissers zaken regelen waar geen hond weet van heeft dat zijn toppers. Die personen willen niet in de publiciteit staan maar het in mijn ogen wel verdienen. Een visser die constant investeert in het uitbreiden van zijn kennissenkring om achter water te komen waar dikke vissen zwemmen, kan een leuke visser zijn maar een held of topper? Erkenning zoeken door middel van publiciteit mag maar hoeft niet. Een ieder doet het maar op zijn manier, wel valt me op dat afgunst ook hier een belangrijke rol speelt. Degene die respect toont voor vis en medemens is in mijn ogen een topper. Grote, kleine, veel,weinig of geen karpervangen voor die mannen maakt het niets uit en hoeven dan ook niet op te kijken naar en standbeeld of totempaal.

Peter
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

01-09-2006 09:40

Ik sluit me aan bij Kees!
Tijd en geld kan erg bepalend zijn in onze hobby, iemand die 10 x zoveel uren maakt vangt logischerwijs meer dan de ander. Mentaliteit is ook erg belangrijk, omgang met natuur en de vis horen ook bij het vissen.
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

01-09-2006 09:54

Hans-Peter :

Jij bent zelfs te goed voor Lapzwansland .

Hoop dan ook dat je toch ergens anders je plek zult vinden .

Gr :wink:
Mitchel van der Linden
Berichten: 1720
Lid geworden op: 03-07-2006 18:57
Locatie: Den Haag

01-09-2006 10:04

I Don't Care.

Ik vis op karper, omdat ik het leuk vind. Wat anderen doen, zou me een zorg wezen.

Sommige mensen vissen om de roem en vragen om aandacht. Ze pompen honderden, misschien nog wel duizenden euro's in hun materiaal/voer/rigs etc. Ik persoonlijk kan dat amper :roll:
Danny Disseldorp
Berichten: 233
Lid geworden op: 08-04-2006 22:45
Locatie: denhaag
Contacteer:

01-09-2006 11:36

ik vind allemaal wel reuze mooi hoe het karpervissen nu is geworden...
ik doe ook niks liever dan me helemaal kapot werken en er dan allemaal mooie visspullen voor kopen.. jullie kunnen me nu een zielig kind vinden(vind me vader ook een beetje met minder dure spullen vang je ook zegt hij) maar ja ik vind het prachtig

mijn vader zegt dat karpervissen wel een leukere tijd heeft gekent, hij vind het nu allemaal veel te commercieel en hij vind dat iedereen daar in mee getrokken word (ook hij) doet hij ook zelf maar goed... ik geloof ook wel dat karpervissen toen veel spannender was gewoon met een pennetje roggenbrood mais juttenzakken ofzo als onthaak mat weet het ook niet precies was toen allemaal veel primitiefer zal ook wel meer voldoening hebben gegeven toen...
Hou je hoofd koel
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

01-09-2006 11:39

peter bruggeling schreef:ja hoor kees,maar ondertussen voer je wel volgens hun methodes, gebruik je hun technieken, koop je hun onderlijnmateriaal, en die halfrond gebogen krimpkous heb je ook niet zelf verzonnen. dit zijn vaak wel de mensen die de kennis hebben, en het ook willen delen met anderen. en ja als je eenmaal bekend bent in het wereldje bestaat de kans dat je gesponsord kan worden, en dat heeft natuurlijk zijn voordelen(ook zeker wel nadelen,maar dat is een ander verhaal) en ik denk als jij zo,n kans zou krijgen,je hem ook niet zou laten schieten. maar ja je moet natuurlijk wel opvallen in je visserij hé".


Dat geef ik grif toe Peter, maar ik houd helden/voorbeeldfiguren en uitvinders graag gescheiden. Eerlijk gezegd heb ik zelf niks uitgevonden, ik zoek alleen maar.... :wink:

En gesponsord worden... pfffff laat maar, dat zal je toch niet geloven, hoe ik daar over denk.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Gerrit Ritmeester
Berichten: 484
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Kamerik
Contacteer:

01-09-2006 12:09

Ik ben toevallig ook lesbisch, allergisch voor karpervissers en heb lol in mijn visserij.
Gebruikersavatar
Dirkx Smits
Berichten: 353
Lid geworden op: 28-08-2006 22:37
Locatie: De KSN vrije zone

01-09-2006 12:39

Hey gerrit bij het topic, vismaat gezocht staat n oproep van de lesbische zuster van HPE.
Iets voor jouw mischien ??? :wink:
Frank de Beer, is niet meer.
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

01-09-2006 13:04

Heren

Als men denkt dat ik deze topic heb geopend om genoemde heren even af te branden dan hebben jullie dat verkeerd begrepen.
Waar het mij omgaat is dat een flink aantal vissers eens afgeremd dienen te worden in hun hang naar het vangen van zware vissen.
Maar als menigeen denkt dat dit de drijfveer moet zijn om te gaan karpervissen dan staat ons nog een hoop ellende te wachten aan de waterkant.

Echte helden redden levens, jeugdige aanstormende talenten hebben iets extra's mee gekregen bij hun geboorte en de definitie van een topper is volgens mij al helemaal niet van toepassing binnen een hobby, waar beleving en verantwoordt gedrag centraal horen te staan anno 2006.

met fronsende groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

01-09-2006 13:16

Hans-Peter,

Indien het afbranden jouw bedoeling niet was, waarom is de eerste posting dan zoals hij is?

Als jij vind dat de beleving anders moet/kan waarom begin jij daar dan niet over?

Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
joris Leferink
Berichten: 837
Lid geworden op: 15-12-2002 01:00
Locatie: Haaksbergen

01-09-2006 13:23

Als ik kijk bij sommigen zo genoemde toppers.
Kopen ze voor 2 jaar een stek op Rainbowlake en ze jagen alleen maar op puur het vlees van de karper
De passie alles is er dan volgens mij vanaf.
Zelf vind ik wel dat je bijna overal voorbeelden hebt in een hobby of sport.
Persoonlijk mag ik graag de verhalen lezen van Bart v/d Hurk.
Als ik lees hoeveel emotie, doorzettingsvermogen etc hij erin stopt petje ervoor af dat moet je maar kunnen/willen.
Als voorbeeld moet je niet alleen maar pronken met dikke vissen de rest hoort er ook bij en daar word het alleen maar mooier door.

Groeten Joris
Hans-Peter van Ee
Berichten: 607
Lid geworden op: 28-08-2006 22:19
Locatie: Ede

01-09-2006 13:38

Marc

Vertel mij eens welke functie het heeft om bepaalde karpervissers op een voetstuk te plaatsen ?

En wat mankeert er aan mijn eerste posting, of lees jij soms door een gekleurde bril?

met onafhankelijke groet

HPE
It ain't no fun, to be the hunted one!!!
peter andrae

01-09-2006 13:48

Ach Hans toen ik begon had je deze kermis toestanden niet niemand stond op een voetstuk als ik nu kijk lig ik soms dubbel van het lachen ze worden aanbeden als goden en ze zijn niet meer noch minder als een ander maar liggen veel meer passi in hun hobby want dat is het een hobby,jammer dat sommige bezeten zijn alleen op de verkeerde manier laat ze eerst maar een leren vissen.



groetje,s peter.
Dirk Westerhof
Berichten: 98
Lid geworden op: 15-08-2006 17:01
Locatie: Friesland

01-09-2006 13:51

Iedereen moet genieten op zijn eigen manier van vissen. Helden en toppers zijn er vast denk echter dat er nog meer stakkers zijn die uit jaloezie de boel voor anderen verprutsen. Door stekken kapot te voeren en er een bende van maken.

Zou je uberhaupt jaloers moeten zijn op de in dit forum genoemde helden en toppers. Tuurlijk ze kunnen vissen en vangen prachtige karpers maar beseft iedereen wel wat dit van hen vraagt. Uren maken, kilometers vreten en ga zo maar door.

Geniet van je eigen visserij en ga gewoon normaal met elkaar en de natuur om!

p.s. ik vang liever een twintiger op het kanaal dan een dertiger op een overbevist putje!

Gr Dirk
Tight lines!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

01-09-2006 14:02

Dirk, en ook Hans-Peter,

Helemaal mee eens. Overigens zijn de meeste "toppers" ook maar gewone jongens hoor en hebben ze het zelf vaak zo niet gewild. Het leven van een topper is ook niet makkelijk hoor, je moet blijven presteren en je kan niet eens ff lekker klungelen aan het water, want men verwacht perfectie van je! En als ze je ergens zien vissen wordt je meteen belaagd door een horde fans. Ik weet nog hoe ik als 17-jarige ineens de broers Groothuis aan het water tegenkwam. Ze zullen me wel knap irritant gevonden hebben met m'n gevraag en verhalen. Nee, je kunt maar beter gewoon lekker je eigen ding doen en je eigen doelen stellen, en vooral een "gewoon" vissertje zijn. Wat stelt een druiloor aan de waterkant immers voor in de maatschappij?

In ieder geval hebben we naast BN-ers ook BK-ers! :wink:
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Dirkx Smits
Berichten: 353
Lid geworden op: 28-08-2006 22:37
Locatie: De KSN vrije zone

01-09-2006 14:03

God wat verlang ik toch terug naar de tijd.
Dat ik nog vol spanning achter mijn stokken zat .
En hartkloppingen kreeg als de zilverfolie waker begon te schokken.
En aan de andere kant niets meer hing dan n haakie en n balletje schapenbix.
En de vissers nog respect voor elkaar en de omgeving hadden !
Frank de Beer, is niet meer.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

01-09-2006 14:04

Toch steeds weer t bekende verhaal :

Hij die GEEN dikkus kan vangen , die gaat maar zeik maken.

Das veel makkelijker he ???

Gr :wink:
Plaats reactie