Vis sessie te barsten

Gebruikersavatar
Peter krijnen
Berichten: 145
Lid geworden op: 03-07-2005 23:44
Locatie: Velsen Noord
Contacteer:

30-07-2006 15:41

Vandaag zou ik is lekker een nachtje gaan vissen op de Fortgaten in Beverwijk, de plek waar ik zou gaan zitten word druk bevist door vele karpervissers en dus dacht ik daar lekker een paar leuke vissen te verschalken.
Ik had namelijk eerder deze week goed navraag gedaan bij vissers over vergunningen en waar je wel en niet mocht vissen en volgens de vissers die ik had gesproken was dit water een vaart vlakbij Fort Agtendijk vrij om te vissen.
Eenmaal aangekomen maak ik het hek ( wat niet op slot zit) open zoals alle andere vissers ook doen en maak aanstalten om het terrein waar ook al een andere visser zit te betreden, tot mijn verbazing stopt er een auto met een zeer agresief figuur erin die mij een dreun tegen de borst geeft en begint te schreeuwen DOE DAT HEK DICHT, ik vraag fatsoenlijk wat er eigenlijk loos is maar de man is buiten zinnen en bedreigt mij met de woorden ik je krijgt nu een dreun voor je smoel.
Tamelijk verbouwereerd probeer ik de man rustig te krijgen wat pff ook enigzins lukt en het blijkt de lokale boer te zijn die de eigenaar is van dit stuk grond en de mensen die ongevraagd zijn land betreden het liefst met een schot hagel van ze land wil schieten altans zo komt meneer op mij over.
Ik vraag mij af waarom er ten eerste geen bord verboden toegang of eigen terrein staat en waarom het hek niet deugedelijk met een slot is afgesloten.

Wie weet meer over deze boer en de bewuste vaart bij Fort Agtendijk.

Na dit incident is trouwens me dagie vissen grondig verstierd bah bah bah
Wie de regels aan ze laars lapt moet niet zeiken over de boete.
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

30-07-2006 16:19

Als jouw deur van je huis niet gesloten is mag ik dan ongevraagd binnen komen en wat op de bank gaan liggen tv kijken? staat durf ik te wedden ook geen bordje met verboden toegang.

Wat niet weg neemt dat de eigenaar dit ook op een andere manier kan brengen.
Enig fatsoen ontbreekt dit heerschap namelijk ook, keerzijde is dat ik me kan voorstellen dat je op een gegeven moment ontploft als men te pas en te onpas jouw eigendom betreedt zonder toestemming.
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

30-07-2006 16:36

Je nodigt iemand niet uit, maar het word wel gemakkelijker om binnen te komen.



Wat staat er over in de vergunning? Als er iets over geregeld is dan zal dat in de vergunning moeten staan. Met desnoods een bordje er bij ter plekke.
In dat geval kun je de man de vergunning laten zien.

Mag er helemaal niet gevist worden dan doet hij er verstandig aan alles goed af te sluiten en goed aan te geven dat het privé terrein betreft.
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Peter krijnen
Berichten: 145
Lid geworden op: 03-07-2005 23:44
Locatie: Velsen Noord
Contacteer:

30-07-2006 17:26

Dat is dus precies het probleem er staat nergens iets dat het prive terrein is.

Ik heb altijd respect voor andermans eigendom en zou nooit willens en wetens land betreden dat van een ander is.

Ik had echt grondig navraag gedaan en het blijkt zelfs zo dat er consequent gevist word door vele vissers dus ben ik er misschien te snel vanuit gegaan dat wat ze mij vertelde klopte.

Heb dus net hier en daar nog navraag gedaan bij wat oudere vissers en het is dus niet toegestaan om daar te vissen alleen jammer dat het op zo'n manier door dit heerschap kenbaar werd gemaakt.

Gelukkig was ik nog niet op zijn land aan het vissen dus pffff hij was alleen boos over het feit dat ik ze hek open zette.

Heb alweer een sessie gepland op een water waarvan ik zeker weet dat ik er mag vissen dus dit incident maar weer snel vergeten.
Wie de regels aan ze laars lapt moet niet zeiken over de boete.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

30-07-2006 18:00

daar klopt weinig van.

heb er zelf veel gevist vroeger en er zitten altijd vissers langs die kant! beetje raar dat hij tegen jou opeens zo agressief word. :-?
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

30-07-2006 18:47

Een hek, een sloot, een gracht, allemaal kenmerken van particulier terrein, en dus verboden voor passanten. de boer is namelijk helemaal niet verplicht om een boordje voor iedereen op te hangen met verboden toegang. Je was gewoon fout, ps dat zal de rechter je ook uiteindelijk zeggen.

Wel had meneer met zijn handen van je af moeten blijven, maar je hebt nog geluk dat hij je niet heeft aangehouden.

Dus ik zou het maar zo laten.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Peter krijnen
Berichten: 145
Lid geworden op: 03-07-2005 23:44
Locatie: Velsen Noord
Contacteer:

30-07-2006 19:21

Jeroen Hof op't schreef:Een hek, een sloot, een gracht, allemaal kenmerken van particulier terrein, en dus verboden voor passanten. de boer is namelijk helemaal niet verplicht om een boordje voor iedereen op te hangen met verboden toegang. Je was gewoon fout, ps dat zal de rechter je ook uiteindelijk zeggen.

Wel had meneer met zijn handen van je af moeten blijven, maar je hebt nog geluk dat hij je niet heeft aangehouden.

Dus ik zou het maar zo laten.


Tja als je het alleen op die manier bekijkt ok, maar dan mag ie wel een 24 uurs wachtpost neerzetten bij dat hek want ik rij der vaak zat langs dat het wagenwijd openstaat en dat er 5 tenten staan maar dan komt ie niet klagen wat dat aan me komen betreft hij mag van geluk spreken dat ik geen aangifte doe wegens mishandeling want ik stond namelijk niet op zijn grond maar op de openbare weg , maar meneer en ik komen mekaar nog wel is tegen wanneer ie niet met 3 man in de auto zit en dan ga ik proberen een beschaafd normaal gesprek te voeren.
Wie de regels aan ze laars lapt moet niet zeiken over de boete.
Gebruikersavatar
Peter krijnen
Berichten: 145
Lid geworden op: 03-07-2005 23:44
Locatie: Velsen Noord
Contacteer:

30-07-2006 19:25

j van der beek schreef:daar klopt weinig van.

heb er zelf veel gevist vroeger en er zitten altijd vissers langs die kant! beetje raar dat hij tegen jou opeens zo agressief word. :-?


Tja dat vond ik dus ook als hij gewoon had gezegd luister man dit is mijn grond en er mag hier niet gevist worden had ik daar meteen vrede mee gehad maar nee hoor meteen pure agressie en ik heb geen onvertogen woord tegen de beste man gezegd alleen gevraagd wat er nou eigenlijk aan de hand was.
Wie de regels aan ze laars lapt moet niet zeiken over de boete.
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

30-07-2006 22:58

Die boer heeft altijd al problemen gemaakt daar met vissers, hij maakt vooral problemen als er weer 's nachts gevist wordt, of dat zijn schapen weer eens elders lopen doordat het hek open gezet wordt. Vislijn en andere door vissers achter gelaten rommel doet het ook al zo fijn bij de man zijn humeur. Ook zijn er regelmatig vissers die parkeren voor het hek, dan wordt het moeilijk om je eigen land te betreden met machines.
Je ben niet de eerste die dat daar wat is overkomen, hij is ook al eens met de tractor achter vissers aangereden omdat die het niet genoeg ruimte maakten terwijl hij zijn perceel wilde maaien. Ik weet het niet meer zeker, maar hier is toen nog bemiddeling van politie of de rechter nodig geweest om de gemoederen te sussen.
Je moest eens weten wat die man allemaal naar zijn hoofd geslingerd krijgt, tot bedreigingen aan toe. Vind je het gek dat hij zo af en toe over de rooie gaat.

Het water waar over gesproken wordt is van het Noordholland landschap, en die geven daar geen visrechten uit. Dus in principe mag je er niet eens vissen.

Jos.
Gebruikersavatar
Peter krijnen
Berichten: 145
Lid geworden op: 03-07-2005 23:44
Locatie: Velsen Noord
Contacteer:

30-07-2006 23:27

Jos de Wit schreef:Die boer heeft altijd al problemen gemaakt daar met vissers, hij maakt vooral problemen als er weer 's nachts gevist wordt, of dat zijn schapen weer eens elders lopen doordat het hek open gezet wordt. Vislijn en andere door vissers achter gelaten rommel doet het ook al zo fijn bij de man zijn humeur. Ook zijn er regelmatig vissers die parkeren voor het hek, dan wordt het moeilijk om je eigen land te betreden met machines.
Je ben niet de eerste die dat daar wat is overkomen, hij is ook al eens met de tractor achter vissers aangereden omdat die het niet genoeg ruimte maakten terwijl hij zijn perceel wilde maaien. Ik weet het niet meer zeker, maar hier is toen nog bemiddeling van politie of de rechter nodig geweest om de gemoederen te sussen.
Je moest eens weten wat die man allemaal naar zijn hoofd geslingerd krijgt, tot bedreigingen aan toe. Vind je het gek dat hij zo af en toe over de rooie gaat.

Het water waar over gesproken wordt is van het Noordholland landschap, en die geven daar geen visrechten uit. Dus in principe mag je er niet eens vissen.

Jos.


Natuurlijk heeft de beste man gelijk als ie uit ze dak gaat als ze zo met hem omgaan alleen jammer dat ik die hier net een paar maanden woon en voor de 1e keer dit jaar eeen nachie ging vissen meteen mee geconfronteerd word, ik snap best dat je gefrustreerd word als ze zo met je land omgaan dan zou ik ook stapelgek worden maar toch raar dat ie het dan oogluikend toelaat dat er daar gevist word, ik weet in ieder geval voor mezelf dat de beste man mij niet meer op ze land zal aantreffen er zijn genoeg andere wateren waar ik ook kan karperen dus geen man overboord.
Een ding moet ik wel zeggen met al die rietkragen ziet het er vreselijk aanlokkelijk uit dus hopelijk komt er een dag dat je er legaal mag vissen met toestemming van de bewuste eigenaar.

p.s de fortgaten 1 t/m 7 staan in de lijst van viswatern 2006 - 2008 maar misschien kan jij me iets meer vertellen zou gewaardeerd worden :-)
Wie de regels aan ze laars lapt moet niet zeiken over de boete.
marcel poppe
Berichten: 38
Lid geworden op: 28-07-2003 02:00
Locatie: ijmuiden

02-08-2006 16:42

ik denk zelf dat het te maken heb met het vuil wat veel vissers daar achterlaten.
Nu de boer sinds een paar dagen op een paar plekken weer zijn schapen en koeien op de dijken heeft staan.
ik vis zelf ook wel is op deze wateren en 9 van de 10 keer neem ik meer vuilnis mee naar huis dan als ik alleen me eigen troep opruim
Gebruikersavatar
Peter krijnen
Berichten: 145
Lid geworden op: 03-07-2005 23:44
Locatie: Velsen Noord
Contacteer:

02-08-2006 20:40

marcel poppe schreef:ik denk zelf dat het te maken heb met het vuil wat veel vissers daar achterlaten.
Nu de boer sinds een paar dagen op een paar plekken weer zijn schapen en koeien op de dijken heeft staan.
ik vis zelf ook wel is op deze wateren en 9 van de 10 keer neem ik meer vuilnis mee naar huis dan als ik alleen me eigen troep opruim


Nou ik een mooi nieuw target water op het oog waar ik aankomend weekend 2 nachten ga zitten, is een stukkie tuffen maar ben optimistisch dat ik een mooie vis(sen vangen kan daar.

Wat de fortgaten betreft daar waai ik volgend seizoen wel weer ff langs als boer ??? is afgekoeld of het water in de vergunning staat
Wie de regels aan ze laars lapt moet niet zeiken over de boete.
marcel poppe
Berichten: 38
Lid geworden op: 28-07-2003 02:00
Locatie: ijmuiden

02-08-2006 20:49

nou peter veel succes dan maar en hoop dat je er een paar mag vangen

gr marcel
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

04-08-2006 13:02

Voor zover ik het weet staat dit water vanaf volgend jaar weer in de grote vergunning.
De beste man heeft meerdere streken geleverd en is een van de grootste anti-karpervissers.
Maar gelijk heeft hij... Als ik klaar ben met mijn vissessie ruim ik ook altijd de andere stekken even netjes op, omdat het anders een te grote klerezooi word...

Er word vaak met de auto over zijn terrein gereden, dat is iets waar hij heel kwaad over wordt en terecht.
Zelf loop ik alles wel 3x naar mijn stek toe dan het hek open te gooien en de auto te pakken, hoewel het wel aanlokkelijk is...

Overigens is het land wat aan de fortgaten 1-7 grenst van een andere boer die niet zo 'heftig' reageert op vissers...
Dus wil je 100% geen gezeur krijgen over je visstekkie kan je het daar ook altijd proberen;)

Jos,

Staat dit water niet alleen in de vergunning van Kennemerland?
Jan van Groen
Berichten: 105
Lid geworden op: 31-03-2006 15:56
Locatie: Heemskerk

04-08-2006 13:27

van de week ben ik er even langs geweest en idd stonden er weer 2 vuilniszakken vol troep tegen het hek van de boer geparkeerd.
Ik kan me de frustratie van de boer wel een klein beetje voorstellen.
Verder gaat het verhaaltje rond onder een aantal luitjes die daar regelmatig zitten dat de boer er geen problemen van maakt als je even met de auto het land op gaat om je spullen uit te laden. Het is dus duidelijk dat de boer hier niet van gediend is en een gewaarschuwd mens telt voor 2.
Wat ik trouwens niet begrijp is dat deze boer geen slot op het hek heeft zitten, bespaart hem toch wel wat narigheid.
Laten we hopen dat we eens op een positieve manier met deze boer in contact kunnen komen, het is daar toch een leuk watertje.

Groet, Jan
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

04-08-2006 14:17

Jan,

Er zat nu een slot op het hek, maar nu hebben ze de andere kant van het hek losgemaakt...
Er staat geen bord, maar eigenlijk zou dat niet nodig moeten zijn, elk weldenkend mens begrijpt dat je niet met een auto op het land van een boer kan rijden en begrijpt dat je geen meters nijlon op een weiland moe laten liggen... En toch gebeurd het!

Het si een leuk water en daarom is het er ook druk, maar ja...

Overigens, je avater... 2e gat?
Gebruikersavatar
Bas Stevens
Berichten: 452
Lid geworden op: 20-04-2004 09:20

04-08-2006 14:20

Er is een ketting met slot geplaatst na het incident waar dit topic mee begint. Het hek kon niet meer open, dus wat heeft een visser gedaan...gewoon de andere kant van het hek 'gesloopt' zodat het hek toch weer open kan, alleen nu andersom.

De politie weet er inmiddels van en houdt de boel zeer scherp in de gaten. Ik heb de agenten gesproken en ze zeiden dat er absoluut niet met de auto over het terrein gereden mag worden. Blijven vissers dit doen, dan verbaast het me niets dat er binnenkort bordjes met verboden te vissen staan. Dus aan alle vissers van het betreffende water de oproep: AUB vanaf heden NIET meer met de auto het terrein betreden, maar de auto's keurig langs de weg parkeren (dus ook niet voor het hek parkeren). Houdt iedereen zich keurig aan de regels, dan zal het vissen daar ook een stuk aangenamer worden.

Groet,

Bas
Gebruikersavatar
Bas Stevens
Berichten: 452
Lid geworden op: 20-04-2004 09:20

04-08-2006 14:23

oeps, hetzelfde bericht als Marijn, tegelijk getypt.
Jan van Groen
Berichten: 105
Lid geworden op: 31-03-2006 15:56
Locatie: Heemskerk

04-08-2006 14:47

Dat mag jouw idd niet onbekend voorkomen, mijn avater. :D
Hoop er over 3 uurtjes weer te zitten.

Maar wat betreft het probleem watertje, het moet als karpervissers uit deze streek toch wel mogelijk zijn om wat meer sociale controle daar uit te oefenen.

Willen we dit als viswater behouden zal er toch iets moeten gebeuren ben ik bang voor.

Ben zelf best bereid om er (nog wat vaker) langs te rijden en waarnodig mensen aan te spreken op hun gedrag.

Groet, Jan
Gebruikersavatar
Edward van Berkum
Berichten: 2799
Lid geworden op: 19-04-2002 02:00
Locatie: Alkmaar
Contacteer:

04-08-2006 14:49

Ik heb in het veleden veel hier gevist en gevangen en nooit problemen gehad, wel van gehoord o.a. wat Jos de Wit verteld.

Tevens kan ik wel de reactie van de boer op de Ringsloot begrijpen het wordt erg vervuild en er is vaak een hoop teringzooi, wat het voor de wat serieuze vissers verkloot, en dus deze reactie van de boer vaak teweeg brengt ondanks dat de goede man zelf ook geen heilig boontje is, het is wel prive terrein (geld ook voor het vissen in het fort zelf).

Verder heb ik op de overige gaten behalve het 2e nooit veel rommel gezien, maar dit ligt ook aan andere dingen en uitdagingen die niet iedereen altijd aangaat.
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

04-08-2006 14:58

Sociale controle is wel erg mooi, maar komt in werkelijkheid te weinig van terecht...
Vaak krijg je een grote bek terug en dat is het ook niet altijd waard.
Je komt er regelmatig vissers tegen die het predikaat karpervisser niet mogen dragen, maar zich wel zo voordoen..
Ga je die lui aanspreken krijg je een grote bek terug.
Er komen ook genoeg vissers die hun zaakjes wel in orde hebben en het netjes houden, maar ja..
Vaak ruim ik toch altijd weer de rotzooi van een ander op en dat frustreerd norm...

Strengere controles zou misschien wat teweeg kunnen brengen, maar ook dat wordt lastig denk ik.
Met veel pijn en moeite komt de ringsloot weer in de grote vergunning en hebben ze een leuk plan voor het water in het verschiet.
Maar als iedereen zo doorgaat dan is het snel weer over en is het verboden terrein.
Jan van Groen
Berichten: 105
Lid geworden op: 31-03-2006 15:56
Locatie: Heemskerk

04-08-2006 15:14

Marijn,
ik ken een aantal personen die er regelmatig vissen en zich netjes gedragen.
Deze personen hebben dus naar eigen zeggen nog nooit problemen met die boer gehad (en waarom zou ook, als je als je eigen netjes gedraagt).
Verder ben ik echt niet te beroerd om iemand op zijn (mis)gedrag aan te spreken als dat nodig is.
Als iemand dan niet wil luisteren en alleen maar een grote bek kan geven, ga ik niet verder in discussie, maar pleeg daarna liever even een telefoontje. :D
Met de problemen die er daar zijn weet ik zeker dat er wel even gekeken gaat worden.

Ik zal wel wat vaker met een vuilniszakje verschijnen daar, misschien dat het anderen op iedeeën gaat brengen.

nu nog maar 2 uurtjes te gaan 8)
Jos de Wit
Berichten: 342
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heemskerk

04-08-2006 15:15

Dit water zit in geen een vergunning en zal er niet in komen ook, de eigenaar van de visrechten is niet van plan hier iets mee te doen. Dus feitelijk is het gewoon verboden te vissen.
Bovendien maakt het niets voor het betreden van de oevers, visrechten betekenen niet automatisch dat je looprechten heb op aangrenzende percelen.
20 jaar geleden speelden deze taferelen al, maar niet in de mate waarin het nu zo af en toe voorkomt. Het zal mij ook niets verbazen als er binnenkort inderdaad bordjes staan met het gehate opschrift "Verboden Toegang". Als het wel zo ver komt dan hebben we dit aan ons zelf te danken.
Ik zal niet goedpraten wat de boer zo af en toe aan de hand haalt, maar ik kan het me wel voorstellen. Er is nog nooit een boer vrolijk van geworden als zijn land betreden wordt door mensen die hij nooit uitgenodigd heeft. Het lijkt misschien marginaal, maar voor het beetje gras wat er nog groeit heeft hij betaald, en schiet er niets mee op als dit platgetrapt wordt.
De fortgaten tussen Fort Veldhuis en Fort Aagtendijk zijn verpachte viswateren, maar ook hier geld dat je altijd toestemming van de gebruiker/eigenaar van het land nodig hebt.
De wateren rondom de forten zijn verboden te vissen. Dit geld ook voor fort Wijkermeer.

Jos.
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

04-08-2006 15:29

Jan,

Jij hebt maar mazzel dat je de lijnen nat kan maken...
Vangse in ieder geval, het weer is er wel ideaal voor.
Ik ga om middernacht naar Frankrijk... Zonder hengels:(
Tuurlijk, er komen ook vissers die de boel wel netjes houden en geen problemen veroorzaken.


Ik heb wel gemerkt dat het bepaalde visser dat die rotzooi veroorzaakt bijna massaal naar de ijsbaan is vertrokken...
As ik zie wat daar allemaal gebeurd... Dat is nog veel erger!

Jos,

Je zal ook wel weten van de plannen voor de ringsloot en wat ik heb gelezen is dat de HSV Kennemerland een rol in heeft.
Maar als die niet de visrechten hebben, wie dan wel?

groeten,

Marijn
Jan van Groen
Berichten: 105
Lid geworden op: 31-03-2006 15:56
Locatie: Heemskerk

04-08-2006 15:33

Dat het feitelijk verboden is om daar te vissen, oké, maar dit word al 20 jaar oogluikend toegelaten.
Het moet toch mogelijk zijn om die boer te laten inzien dat er ook vissers zijn MET respect voor andermans land.
Als er nu niets aan word gedaan zal het inderdaad afgelopen zijn, maar het is nog niet te laat, toch?