Zoektocht naar penvissers !!!

Enrico Essdorrelli
Berichten: 2
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00

19-01-2002 18:38

alle eerst de complimenten voor deze site, eentje waar je je hart als karpervisser op kunt halen.

Maar een ding mis ik hier wel, en dat zijn de onderwerpen over PENVISSEN, ik neem toch aan dat er in dit kikkerlandje nog de nodige karpervissers zijn, die nog struinend met een pennetje langs het water lopen, om op deze nogal ouderwetse manier, een dikke big te vangen, nu valt er af en toe het woord " pennetje" wel, maar toch te weinig, jammer voor diegene, die net als mij verslaaft zijn aan penvissen, ik vis voor zo'n 80% met de pen, de rest breng ik door achter de piepers, dat betreft vooral de winter maanden, omdat er in mijn omgeving (gld) in de meeste wateren (helaas)te veel stroming staat om met de pen te vissen, maar zodra de stroming het toelaat, zit ik weer met de pen, te hopen op een mooie wegloper, en de vangst van een mooie karper, want daar draait het allemaal om.

Dus penvissers, laat jullie ook eens horen, of zijn we allemaal aan het struinen???
Groeten Enrico, goede vangst in 2002, en tot ziens bij carp 2002 (PS, wel stand 16 en 17)
Sjors Hempenius
Berichten: 132
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Wirdum, Friesland

20-01-2002 10:27

Enrico,
leuk om te horen dat er nog echte penvissers bestaan. Mijn absolute voorkeur ligt ook bij het penvissen. Alleen als de omstandigheden het niet toelaten, ga ik over over op een ander systeem. En dan ook meestal nog op de ouderwetse wakermethode. Ik woon in Friesland en daar is het meeste water stilstaand of zwakstromend. Ideaal voor het penvissen dus.

Groeten, Sjors
Jimmy verhoef
Berichten: 9
Lid geworden op: 15-01-2002 01:00

20-01-2002 18:11

ha die Enrico,
Ik zelf samen met een vismaat van van mij zijn helemaal gewoust van het penvissen
Jij begrijpt mij dan ook wel dat als je in die natuur loopt met je rugtas,net en hengel
en je loopt langs de sloten als een indiaan zo zachtjes dat dat alleen al een super gevoel geeft.Dan zie je in een keer zo'n massieve boeggolf
dat je hart tien keer sneller overslaat je gooit snel wat mais in (of korst ,wormen,whatever) en gooit je pen over de karper heen om hem vervolgens heel langzaam (kan dus ook met de stroom mee)vlak bij de plek deskarper te laten staan en dan maar wachten heel gespannen kijk je naar je dobber en dan .....dobber in een keer onder weg is ie een flinke ruk een je krijgt meteen (soms hebben ze het nog niet eens in de gaten)vette run..............ik kan hier nog uren over praten
maar je bent zeker niet alleen!!!

struinie JIM
Jimmy verhoef
Berichten: 9
Lid geworden op: 15-01-2002 01:00

20-01-2002 18:23

ENRICO EN ANDERE PENVISSERS,
Je moet voor de gein eens kijken bij bruggen of hoekjes in ieder geval plekken in de luwte
geloof me daar kan je goed met de pen vissen en er zit vaak ook karper. Ikzelf zit ook vaak in de stroming te vissen maar dan ook
bij die plekken. voor mijn werkt dit prima.
Veel vis gevangen Ook de wat zwaardere vissen komen gewoon aan die kanten,hoekjes bruggen etc.
Maar bij de obstakels zal je je hand op je spoel moeten leggen en zo snel mogelijk weg van het obstakel lopen.Anders verspeel je je beuty zeker.
Waarschijnlijk wist je dit al maar als je het
niet weet heb ik weer een karpersmaatdaad verricht. hihi
Struinie JIM
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

20-01-2002 22:11

Beste Penners,

Ook hier in Drenthe is het prachtig pennen.Denk alleen maar aan al die mooie veenkanalen hier in de buurt.Mijn maat en ik mogen dit zeer graag ff doen vooral de
"loosse" uurtjes ff met het penneke op pad.Ook is al menig maal gebleken dat dit een dressuur doorbrekende manier van vissen kan zijn (zeer scherpe registratie).

MVG "GRUM"
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

24-01-2002 18:55

Beste Penners,

Zijn er onder u al mensen die al weer/nog steeds met het penneke bezig zijn ????? Ben onlangs weer begonnen (het ijs is er eindelijk uit) tot nu toe alleen nog maar brasem.:sad:

MVG "GRUM"
Jimmy verhoef
Berichten: 9
Lid geworden op: 15-01-2002 01:00

25-01-2002 22:23

HA DIE PENNERS,
ikzelf ben nog niet begonnen met struinen al heb ik het met die zonnige dagen wel moeilijk.
Maar ik zit wel heel veel in de viswinkel erover te praten etc...maar ik weet dat dit
vispraten snel in pennen overgaat.
en ik koop me natuurlijk helemaal suf.haha
struinieJIM.
p.s Ik ga ook nog naar Frankrijk eind Maart
Raymond Hakkert
Berichten: 770
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Contacteer:

26-01-2002 15:55

Weet je wat pas echt 'wijs'is pennen en struinen in Frankrijk...dat doet dus echt helemaal niemand he!
Ikke dus (vooral 8 jaar terug) wel..alleen als het kan, maar wanneer je zo'n vette franse spiegel jouw stokbrood ziet zoenen bel dan maar vast 112 (of een frans alarm nr) want je krijgt geg. een hartverzaking!
PS pas je materiaal er wel op aan want (vooral op de traag stromende riviertjes) kunnen ze als raketten gaan zo vanonder de kant weg, bijna iedereen tegenwoordig is het gewend om de vis aan te slaan op afstand en dan naar je toe te drillen met het struinen is het net anders om de vis gaat als een raket van je af!

su6 met deze tips verder!

gr RAY
Jimmy verhoef
Berichten: 9
Lid geworden op: 15-01-2002 01:00

26-01-2002 19:29

ha die penners,
Leuk dat je dit schrijft want ik heb m'n
penhengel ook al helemaal voorbereid.
Ik ga dus met systeem zitten met m'n maten
maar ik ben de enige die ook moet en zou pennen, helaas is dit betaal water dus kan ik niet echt van mijn plek af maaaaarrrr..
s'nachts ga ik wel stiekem pennen.
Maak ik eerst een aantal voerplekjes overdag
om vervolgens s'nachts te gaan pennen.
Ik heb trouwens nog nooit in de nacht gepent
jij wel?
Struinie,
Chris Kroesen
Berichten: 677
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

04-02-2002 23:20

ik vis misschien 1 of 2 keer per jaar met "de pen" een leuk hengeltje van 3/4 lbs en 3.30 meter die je dan helemaal krom trek en een gierende slip! vollop bruut, hoe je dan een "12 ponder" na 30 min. van de lelies vandaan getrokken hebt veilig geland en al!

das is een keer wat anders dan, achter die 3 stokken staren en in je biffie te liggen maffe!
Jimmy verhoef
Berichten: 9
Lid geworden op: 15-01-2002 01:00

09-02-2002 17:30

jaja
ik heb mijn eerste karper met de pen
een mooie 15 ponds schub
hij was wel een beetje loom maar ik geniet er nu nog van,dit was op 31 januari ken je nagaan
ik hoop dat ik nog veel van dit soort karpers mag vangen.
oja als je volgens mij en mijn maat brood,
mais en wormen bij je hebt kan je in elke situatie vangen.... hopen we dan maar!!
struinie jim
Gebruikersavatar
Henk Jan Borghuis
Berichten: 77
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

09-02-2002 19:51

Ik ben begonnen met het vastlood-systeem. Ik gebruikte bijna nooit de pen om op karper te vissen, totdat .... ik in Amerika op vakantie was en daar allemaal karpers zag.
Ik helemaal gek in de kop, maar ja, hoe pak je dat aan? Ik had alleen een spinhengeltje mee. De dreg van de plug als haak gebruikt(niet netjes he, maar ja) In ieder geval, ik heb daar een paar mooie karpers mee gevangen.
Toen ik weer terug was ben ik vaker met de pen gaan vissen en vorig jaar in de zomer heb ik een goede penhengel en molen gekocht. Dit jaar ben ik van plan om meer te pennen en dit gaat wel lukken.
Gisteren voor het eerste keer dit jaar met de pen gevist en meteen twee mooie karpers gevangen. Vandaag ook weer een paar uurtjes over en gaan pennen. Drie mooie karpers gevangen en wat een sport. Echt, karpers vangen met de penhengel is zo veel mooier dan met het vastlood-systeem.
Ed van Peppen
Berichten: 131
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Delft

16-02-2002 11:35

Beste Enrico,
Penvissen ofwel struinen is een van de meest spannende manier om onze zoetwater biggies te belagen. Ik zelf ben helemaal weg van penvissen en mag dit dan ook graag doen. Een van de grootste voordelen van penvissen is dat je niet veel uren hoeft te maken om toch te vangen, je hebt altijd aktie en bent zeer mobiel zodat je op een dag vele plekken kunt bevissen. Je kan precies zien hoe de vis aast en soms met helder water zie je zelfs hoe de vis aast. Met penvissen kom je al snel het gedrag van de karpers op een water te weten. Ik mag graag nog vissen met oude karper stokkies, zoals mijn oude glashengeltjes en mijn splitcane hengels, waar ik er nog drie van heb staan, te weten twee Dirk de Vries hengels en een Alex Martin. In combinatie met een Crack molentje of mijn Abu Cardinals. Ik vind het echt super om de karper met dit oude materiaal te belagen, ook wil ik nog wel eens een vliegen reel gebruiken. Ik heb laatst nog een schub van ruim 26 pond weten te vangen met een all holland glashengel met een vliegen reel en een stekelvarken pennentje, aas; een vlokkie brood! De hengel stond volledig krom tot in het handvat, heerlijk!!! Echter hou ik ervan om mijn manier van vissen af te wisselen en vis dan ook met de waker, freelinen, met oppervlakte aas en zeker veel met de pen. Op het kanaal mag ik graag met de pen vissen, op dieptes van nog geen meter tot ca, vier meter. Penvissen rules en is de mooiste manier om de karper te belagen.
Pen groetjes, Ed van Peppen
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

16-02-2002 18:12

zit je nou me abu weer te mishandelen ed nee toch zeker
Gebruikersavatar
Bertil Siegers
Berichten: 247
Lid geworden op: 08-02-2002 01:00
Locatie: drenthe

19-02-2002 14:14

Ha die penners

Ik moet toegeven dat ik mijn delklims al een hele tijd niet gehoord heb, ik vis graag met de pen, geen gestress,gevoer, timemanagment nodig. Ik heb een bootje en er is niet fijners als pennen op de diverse watertjes in de buurt, soms op 30cm water het complete aasritueel te volgen.....brrrrrr..., erg slecht voor je gezondheid, veel roken en inwendig gevloek etc.... maar lekker bivakeren aan en op het water heeft ook zijn charmes, maar dan wel op een doodstil plekkie en niet aan een druk kanaal met alle karpermateriaalstoerepraatstekkenpezers- toeristen.
Iedereen moethet zelf weten, maar ik erger me errug aan de "ikgahiermaarvissenwanterstaatwelvakereententjemeteenkarpervisserduszalerwelviszitten" mentaliteit. ok ik heb in het begin ook wel eens de kunst afgekeken, maar ik kan me niet aan het idee ontdoen dat er tegenwoordig te veel tijd besteed wordt aan de "poespas" ipv de grondbeginselen van het vissen. De grootste en meeste karpers heb ik in mijn leven gevangen aan Aldi mais.
maar goed ik draaf door daar ging het niet over, ik hoop dat iedereen weer een plezierig seizoen beleeft, op wat voor manier dan ook.

Bertil
Jeroen Speerstra
Berichten: 69
Lid geworden op: 19-01-2002 01:00

05-03-2002 16:04

Misschien een kleine tip, Ik ben op dit moment bezig met een compleet deel over penvissen op mijn site! Uiteraard kan ik wel wat hulp gebruiken in de vorm van ervaringen, artikelen, enz. Jazeker een echt PENVIS deel.

Helaas is het pas over een week of twee actief.

http://www.dekleinekarper.nl
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

05-03-2002 18:04

hey ik zou je wel willen helpen ik ben een echte penvisser en ik doe het al heel lang ook op moeilijk water (waal, maas)
ik heb wel mooie tips en verhalen foto's van alles en nog wat en ik wil je graag helpen met je site

maar ik hoor het wel van je

strakke lijntjes
><> penvisser_kevin><>
Jeroen Speerstra
Berichten: 69
Lid geworden op: 19-01-2002 01:00

12-03-2002 12:48

Beste Kevin,

Neem even contact met mij op:

info@dekleinekarper.nl

MVG Jeroen
Jorin De Hoon
Berichten: 19
Lid geworden op: 10-03-2002 01:00
Locatie: dordrecht

13-03-2002 22:02

wie kan mij uitleggen hoe dat struinen nou eigenlijk moet?
haak op of boven de bodem? aas? waar te vissen? als ik eens met iemand me zou mogen graag.
greetzz jorin
Jeroen Grummel
Berichten: 424
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Emmen

14-03-2002 19:31

Goedemiddag !!

Gisteravond nog ff wezen pennen,helaas weer niks.Rond tienen hadden we zels ijs !!??!! op het net liggen,oeps !! Onze aardappel werd op de bodem met een liggende haak gepresenteerd op een voerplekje van zoete blikmais.

MVG "GRUM"
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

14-03-2002 21:33

hey dat is jamer dat je niks gevangen hebt ik ga zaterdag maar weer eens ik ga het met een bedje van duivenvoer en dan een aardappel lekker en mooi presenteren op het bedje voor een rietkraag met de pen heerlijk nou nog vangen eigenlijk maar ik laat het wel weten wat ik gevangen heb oke

weg lopende pennen

><> penvisser kevin ><>

ps: werkt een aardappel in deze tijd trouwens goed vindt je ?
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

14-03-2002 22:36

1 enkele maiskorrel lijkt mij beter...
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

14-03-2002 22:41

kun je me uitlegggen waarom je dat vindt ik vind een aardappel perfeckt vooral in moeilijke situatie maar ik zou graag jou ervaring horen

weg lopende pennen

><> penvisser kevin ><>
Gebruikersavatar
Henri van der Wal
Berichten: 730
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00
Locatie: visPASloo
Contacteer:

14-03-2002 23:01

Ik bedoel het gezien de tijd van het jaar. 1 of 2 maiskorels op de haak zijn nu beter denk ik dan zo'n grote aardappel, omdat een vis nu eenmaal niet zo gulzig is als in de zomer.
Meldpunt Spiegelkarpers Fryslan : spiegelkarpersinfriesland@live.nl
http://www.ksnregiofryslan.nl

http://www.sunrisebaitservice.com - Quality Carpfood
Gebruikersavatar
Kevin van Etten
Berichten: 1472
Lid geworden op: 05-03-2002 01:00
Locatie: Eindhoven

14-03-2002 23:06

ja daar heb je gelijk in maar ik hang een aarappel van pak um beet 15 tot 20 mm aan een hair en dan een maatje 6 ultimate team haak eronder dan komt het wel goed.
ik heb trouwens niet groter met aardappel gevist altijd 15 t/m 20 mm en je kunt er goed mee vangen

weg lopende pennen

><> penvisser kevin ><>