Hond mee tijdens vissen

Ivan Peeters
Berichten: 178
Lid geworden op: 01-05-2005 18:12
Locatie: Haarlem

16-04-2006 20:34

Hallo,

Wie neemt zijn hond wel eens mee tijdens het (nacht)vissen en wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Ik krijg zelf rond 20 mei een labradorpup in huis, dus dan weet ik een beetje wat ik kan verwachten.
Op welke leeftijd is dit bijv. verantwoordelijk?
En wat als je beet krijgt? Vliegt die hond dan niet door de tent?
Zomaar wat vragen die in mij opkomen...

Mvg Ivan
Carpe diem...
Gebruikersavatar
martijn dikken
Berichten: 616
Lid geworden op: 30-11-2005 00:05
Locatie: enschede
Contacteer:

16-04-2006 20:49

je mot hem zo africhten dat ie je lijnen uit zwemt, een labrador is een goede zwemmer :lol:
Le General Blankensteijn ...normally I'm generally blanking
http://www.cfclub.nl/
voor en door karpervissers
Harry Striper
Berichten: 80
Lid geworden op: 04-11-2004 08:47
Locatie: bovensmilde

16-04-2006 22:31

hallo ivan,

Hond mee nemen kan altijd,maar zou hem snachts wel vast leggen,paar jaar terug is de jack russel van een kennis van mij op een of andere manier in het kanaal terecht gekomen,en aangezien de wal daar vrij hoog is kon hij er niet meer uit komen,de gevolgen kun je wel raden,de volgende morgen dreef zijn hond dood in het water,en geloof me dat is niet echt prettig wakker worden.
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

17-04-2006 00:39

Je hond mee is wel zo veilig. Let wel op mey boilies aan een haak. Zijn heel wat honden mee bij de dierenarts geweest. Dus aanleren geen boilies te eten. Die van mij is los in de tent maar wel s'nachts achter mijn stretcher anders donder je over je hond.
Ivan Peeters
Berichten: 178
Lid geworden op: 01-05-2005 18:12
Locatie: Haarlem

17-04-2006 11:01

Hoi,

Goeie tips van die boillies, en het kanaal.
Hoe reageert jullie hond dan op een aanbeet?
Ik schrik me altijd rot van een aanbeet, het lijkt me dat de hond dit ook heeft?
Ik neem hem trouwens niet mee voor de veiligheid, hoor.
Ik vind het zo zielig als ie alleen thuis moet zitten.
Mijn vriendin is stewardess, dus ook vaak niet thuis, vandaar, en er gaat natuurlijk wel gevist worden!

Mvg Ivan
Carpe diem...
Gebruikersavatar
Tom Engel
Berichten: 403
Lid geworden op: 30-07-2005 11:08
Locatie: almere

17-04-2006 11:16

Mijn hond is bijna 15 jaar ( Golden ) dus die reageert helemaal niet meer op een run. Toen ze jong was was ze sneller bij de hengels dan ik. Daarom achter mijn stretcher snachts want je breek je nek over je eigen hond.Honden vinden het over het algemeen wel tegek aLs ze mee kunnen. Neem wel een kleedje voor ze mee want in de tent op de kale grond is erg koud. En die van mijh is al 15 dus ik kan het weten. :lol:
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

17-04-2006 11:26

Hoi,

ik heb de hond (Grote Munsterlander, jachthond (soort van duitse staander, maar dan in het zwart)) in het verleden ook regelmatig meegehad bij het vissen s'avonds.

Dat gaat harstikke goed.

Op een run oid doet ze niks op uit.
De vis die op de kant komt, daar kijkt ze niet naar.
De eendjes in het riet moeten natuurlijk wel weggejaagd worden (dus de hond pleurt even in het water om ze weg te jagen) dit is dan wel jammer, met name omdat ze zich weer gaat droogschudden als ze vlak voor me staat.
En voorbijlopende mensen worden altijd vakkundig weggeblaft. Ook handig, dat scheelt weer van die "he'j nog wat vang'n??"-gesprekken waar ik niet op zit te wachten.

Tip: koop zo'n ding wat je in de grond kunt draaien en waar je een honde-riem aan vast kunt maken (zo'n kurketrekker met een ring er aan, maar dan in het groot, een bankstick trekken ze de grond uit).

Oja, en misschien is t handig om 2 onthakingsmatten mee te slepen, zodra ze de eerste in bezit genomen hebben......

MVrGr;

WouteR StegginK
--
Om wat te lachen (iedere dag actueel):
FokkE&SukkE=@ http://www.foksuk.nl

Dringend gezocht: -> link naar een site met dagelijks een nieuwe DirKJaN strip!!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

17-04-2006 12:36

Kun je een hond ook dusdanig africhten dat hij zijn eigen uitwerpselen opruimt?

Als je voor de zoveelste keer onder het vissen in de hondestront staat te dansen dan word je daar niet vrolijk van.

Hoe doen jullie dat?

Ruimen jullie als vissende hondebezitters wel de shit op?
Vissie kump zo!
Ivan Peeters
Berichten: 178
Lid geworden op: 01-05-2005 18:12
Locatie: Haarlem

17-04-2006 12:54

Lukas,

Het lijkt mij dat dat hetzelfde is als met ander afval.
Als je klaar bent met vissen, zorg je dat de volgende er geen last van zal hebben dat jij daar gezeten hebt.
Ik neem altijd een plastic tasje mee om een paar biertjes en wat eten in te doen, en die gaat als vuilniszak weer mee terug.
Zo vis ik nu, en zo zal ik ook gaan vissen als ik mijn hond mee ga nemen.

Mvg Ivan
Carpe diem...
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

17-04-2006 13:05

Dat lijkt mij ook Ivan

Maar rommel als blikjes heb je zelf ergens neergegooid, meestal in de buurt van je bivy. Dat weet je te liggen en dat ruim je in no-time op.
De hond daarintegen snuffeld wat in de ronde, heb je niet altijd oog op, en beurt z'n poot ergens in de bosjes op en laat het vallen. Zoek je dat na de tijd dan weer op? En ruim je dat alsnog op? Of hou je de hond altijd in de gaten tijdens het vissen, zodat je precies weet waar hij die shit laat vallen.

Ik heb hier door de jaren heen menig hondenthread voorbij zien komen en iedereen was het erover eens dat het fantastisch is om een hond bij je te hebben, vooral voor wat veiligheid betreft, maar niemand heb ik gehoord over het opruimen van de uitwerpselen.

Vandaar dat ik daar nieuwschierig naar was.

En dat ik de laatste tijd vaker dan mij lief is in een keutel ben gestapt speelt uiteraard ook mee :o
Vissie kump zo!
Ivan Peeters
Berichten: 178
Lid geworden op: 01-05-2005 18:12
Locatie: Haarlem

17-04-2006 21:01

Lukas,

Ben ik toch benieuwd wat jij in die bosjes doet. :wink:
Nee serieus, ik heb ook een hekel aan het trappen in een drol en zal er dus alles aan doen om te voorkomen dat dit een last voor andere mensen wordt.
Nu vis ik meestal sowieso het liefst op plekken waar het niet zo druk is, dus dat scheelt ook weer.
Maar je hebt gelijk, wel iets om bij stil te staan.

Mvg Ivan
Carpe diem...
Gebruikersavatar
peter van welij
Berichten: 67
Lid geworden op: 15-01-2006 23:48

17-04-2006 22:43

die van mij gaat ook weleens mee!!

hij vind het heerlijk en heb van niemand geen last de meeste zijn bang voor hem!!

Afbeelding

alleen hij wil s nachts nog weleens een keer aanslaan als hij wat hoord
Richard de Klein
Berichten: 15
Lid geworden op: 11-12-2005 02:14
Locatie: Assen

17-04-2006 23:11

Hoi,

Ik neem mijn hond ook altijd mee, is een jack russel van 14 jaar maar laatste 2 jaar toch 2 keer gehad dat ie een boilie te pakken had met een haak er aan, en das niet echt fijn kan ik je zeggen, een hond gaat er dan net zo vandoor als een karper. hij probeerde het vroeger nooit maar hij luisterd dan ook niet meer zo goed sinds ie doof is :D , nu gooi ik mijn lood enzo direct voor aan de kant als ik iets gevangen heb maar ja je denkt er nou eenmaal niet altijd aan he. mocht je met weer haken vissen dan zou ik deze in ieder geval voor de zekerheid dicht knijpen, scheelt al een hoop gedoe mocht er wel iets gebeuren.
Gebruikersavatar
Jesse Oud
Berichten: 344
Lid geworden op: 26-08-2005 17:43

18-04-2006 07:50

Afbeelding


8) lekker waaks

mvg
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

18-04-2006 20:27

ik nam mijn hond ook vaak mee! was een kruising tussen een dobberman en een duitse herder, ging altijd goed je kan hem het besten wel van jongs af aan meenemen.

heb echt gelachen en een leuke afwisseling. helaas moesten we hem vorig jaar laten inslapen i.v.m een tumor in zijn hoofd.

als ik een nieuwe heb neem ik hem zo weer mee.

gr
jan van kranenburg

19-04-2006 02:21

Heel lullig, Beek.

Snel een nieuwe, lieve maat nemen!
Liefst uit een asiel; zijn er zat.
Gebruikersavatar
j van der beek
Berichten: 2281
Lid geworden op: 17-04-2005 12:52

19-04-2006 08:39

ik heb gelukkig goede maten hoor dus dat zit wel goed, maar het blijft wennen natuurlijk.
kev zmindah
Berichten: 218
Lid geworden op: 07-07-2005 13:38
Locatie: leidseveen

19-04-2006 16:13

ik ben natuurlijk weer uitzondering op de regel, ik heb namelijk een flatcoat retriever... als mijn hond water ziet ligt hij er binnen no time in ... en als je iets in het water gooid (voer bijvoorbeeld..) duikt hij het op(hoop vreemde blikken als er voorbijgangers zijn...).
dus niet echt de ideale viervoeter om mee te nemen op een sessie, wel weer de ideale hond tegen stekkenpeesers 8) steentje het water in en weg zijn ze...
vinnie brule
Berichten: 259
Lid geworden op: 13-07-2005 22:12
Locatie: den haag

19-04-2006 17:52

kev,

met jou ken ik praten ik heb een kruising labrador rottweiler
as ie alleen al water ruikt
sta ik zoooo een uurtje aan de water kant voor ie dr uit is
zelfs met een bal of een fricandel krijg ik hem er niet uit
dus niet alle honden zijn geschikt



mzzl vinnie
shit doesn't happen it is caused by ass-holes!!!!
p.s fuck the fucking krbbpls!!!!!
Ivan Peeters
Berichten: 178
Lid geworden op: 01-05-2005 18:12
Locatie: Haarlem

19-04-2006 20:06

Goed, dat wordt dus wel even aan de fokker vragen of het er een kan worden die niet zo heel gek is op water. :lol:
Bedankt voor de tips in ieder geval.
Ik ga het gewoon proberen, en dan komt het wel goed, hoop ik. :roll:

Mvg Ivan
Carpe diem...
erwin snaaijer

20-04-2006 00:36

ik neem me rottweiler ook mee naar frankrijk zelfs ,wel gezellie en hoef nie bang te zijn dat ze me hengelgs weg nemen haha

ohwja en lukas waar de hond poept is ver in het bos naast die drol van mij lol ruim jij je eigen drol ook op als je ben wezen vissen dan????
Gebruikersavatar
nico offerman
Berichten: 383
Lid geworden op: 03-05-2004 20:50
Locatie: Schiedam

20-04-2006 20:20

ik ga vanaf de zomer ook mn hond meenemen.
ik heb een uit de kluite geschoten Am Stafford.
lief voor iedereen.onlasting doet hij alleen in de bosjes dus dat is wel
meegenomen. :D
het enige nadeel is dat ik m moet aanlijnen van de wet en voor mezelf.
hij kan namelijk niet zo goed met andere reutjes omgaan.
dus even een paar keer aankijken hoe het gaat.
een ding weet ik wel.dat als ze s'nachts mn tent openritsen voor mn
spullen zullen ze niet blij weggaan.haha
groeten nico
Gebruikersavatar
koen bril
Berichten: 895
Lid geworden op: 07-11-2005 16:22
Locatie: lutten
Contacteer:

20-04-2006 21:09

Hier vist ook wel eens iemand die heeft altijd 2 herders bij zich die blaffen altijd als er iemand aankomt lopen. Maar hij heeft ze goed afgericht ze blijven altijd bij de tent in de buurt.
Johan Vanmeerbeek
Berichten: 70
Lid geworden op: 28-03-2003 01:00
Locatie: Edegem, België

21-04-2006 10:14

Hey,

ik heb ook een labrador lopen thuis en die gaat altijd mee visse. Ik had em toen ie acht weken was en vanaf zn tien weken is ie keer op keer meegegaan. Voordeel is dan wel dat je ze veel makkelijker kan leren wat mag en niet mag. De mijne maakt me zelfs wakker als ik mn biepers niet gehoord heb. Eén korte droge blaf net naast je oor is voldoende om deruit te springen hoor ! :)

Greetz en veel plezier met je pup,
Jokke
Gebruikersavatar
Barry Koster
Berichten: 154
Lid geworden op: 31-03-2006 14:43
Locatie: Muntendam

24-04-2006 19:03

ga gewoon met je hond als ie jong is naar een cursus das denk ik geen over bodige luxe... kost in het begin misschien beetje geld maar dan heb je der 10 tot 15 jaar meer plezier van denk ik...

Me ouders hebben een beagle en heb der ook wel aan gedacht om um mee te nemen... maar die knijpt er cker tussen uit als ik um niet constant vast heb en zou mooier zijn als je dat niet nodig hebt
Waarom hip doen als je Groninger kan zijn??