geen gepraat meer over gewichte ?!?!

Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

28-03-2006 16:59

Jongens goeiemiddag,

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen : Waarom word er niet meer gepraat over gewichten ????
Zat net ff te controleren voor ik deze topic zou plaatsen in de topic vangsten op datum. En wat me opviel en wat ook tevens bevestigd werd was dat er in de topic van 2005 veel over gewicht werd gesproken. Dit monde ook uit in veel negatiefe discussie die vaak nergens over gingen.
Nu in de topic van 2006 zie ik eigenlijk nog maar een enkeling die het gewicht er wel bij 'durft' te zetten. OF heb het niks met durfen te maken denk jullie ? Is het dan een soort nieuwe mode die je nu weer moet volgen omdat je anders dan weer gelijk de reactie krijg : gewicht is niet belangrijk bla bla bla...
NAtuurlijk vind ik gewicht niet het belangrijkste maar als ik een leuke vis vang is groter altijd beter :D . Zo denk ik tenminste...
Nou ben ik wel benieuwd hoe jullie erover denken en waarom opeens die omezwaai van de toch wel 'gewichtepraat' naar de 'niet-gewichtepraat' , om het zo maar even te noemen !!


Groeten aan je 15 ponds zware voeten....
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

28-03-2006 17:08

Wouter,

praten over gewichten is niets mis mee.. maar vaak komt het op het forum over als "kijk eens wat ik nou eens gevangen heb!" alsof je een goede visser bent als je een 40er kunt vangen!!

de meeste mensen die gewichten erop zetten doen dit om anderen jaloers te maken. dit zal niet bij iedereen zijn maar vele hebben wel die intentie.
en daarom krijg je vaak van die negatieve discussies.

Voor mij is gewicht niet het aller belangrijkste. ik vind het heel leuk om mijn PR te verbeteren maar ik vind het leuker om grote aantallen te vangen terwijl anderen maar 1 a 2 vissen vangen op het water..

situatie wat ik vorig jaar mee maakte: ik viste een sessie van 20 uur en ving hierin 13 vissen met een gemiddeld gewicht van 16 pond ongeveer. enkele uitschieters naar de 20-25 pond..

nu zat er verderop een koppel die vingen met hun 2en maar 1 vis. maar wel gelijk een topper op 33 pond.. nu vonden hun dat ze betere vissers waren omdat ik nog geen 30er had gevangen daar.. maar aan de andere kant ving ik wel 11 vissen boven het gemiddelde aantal!!

wat moet je hiermee?? ik heb ze gewoon in hun waan gelaten.. maar persoonlijk had ik het gevoel. Yes!! ik heb gewoon dik geslacht daar..

Dus tja ik denk dat daarom veel mensen nu gewichten stil houden om zinloze discussies te vermijden..

Gr. Remko
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

28-03-2006 17:15

Remko Oude Elferink schreef:praten over gewichten is niets mis mee.. maar vaak komt het op het forum over als "kijk eens wat ik nou eens gevangen heb!" alsof je een goede visser bent als je een 40er kunt vangen!!

de meeste mensen die gewichten erop zetten doen dit om anderen jaloers te maken. dit zal niet bij iedereen zijn maar vele hebben wel die intentie.
en daarom krijg je vaak van die negatieve discussies.


Ik denk dat het eerder andersom is. Als je trots laat zien dat je een grote vis hebt gevangen vinden ze je:

a) een patser die stoer doet met z'n grote vis
b) een vuile leugenaar, want je hebt vast verkeerd gewogen
c) een manipulator met je geshopte foto

Ik heb foto's waar de vissen (door het persepectief) er stukken groter uit zien dan ze in werklijkheid zijn. Als ik dan zeg dat het een 30er is, zal niemand zeggen: "welnee joh, je hebt verkleerd gewogen! Hij is zeker 35..."

Karpervissers zijn 9 van de 10 keer stik jaloers 8)
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

28-03-2006 17:25

tja de vis van een anders is volgens ons toch altijd mooier en zwaarder.. maar goed.. over dat groter lijken van een vis op de foto dat vind ik echt zwak.. dit heb ik al eerder gezegd en ik doe het nu weer: de vis die j vangt is de vis die je vangt en als deze vis mooi is is ie mooi hij wordt niet mooier doordat hij heel erg is/lijkt op de foto. Ikzelf houd altijd de vis tegen mijn buik of ietsjes ervoor en houd hem dan recht op... in tegestelling tot andere vissers die hem proberen hem 1 meter naar voren te houden... en maar wijs doen want wat is die vis toch "groot". Maar goed daar ging deze topic eigenlijk niet om... dat over die gewichten dat valt mij ook op er word inderdaad minder over gebabbelt waarom?: ik zou het niet weten! Hopelijk komen we daar achter verder in deze topic.
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

28-03-2006 21:56

ik zet er alleen maar een gewicht bij als ik een dikke vang 8)
Mike van Zwam
Berichten: 286
Lid geworden op: 14-09-2005 22:58

28-03-2006 22:44

Lijkt wel of het gewicht geheim moet blijven.

Je leest een verhaal in de KW van 4 pagina's hoe ze naar een vis toewerken, en zelfs dan staat er aan het eind van het verhaal niet in hoe groot de vis daadwerkelijk is.
Vaak betreft het hier een grote zoniet de grootste vis van het water dus het gewicht doet er voor de vanger wel degelijk toe (speelt een rol).
En er dan nog niet vooruit komen hoe zwaar die is, hoogst irritant.
NMBM
Onderschrift:
Dit is een stukje tekst dat onder je berichten wordt gezet.
Er is een limiet van 255 tekens.
jeroen van der hulst
Berichten: 68
Lid geworden op: 14-05-2004 15:10
Locatie: Nijverdal

29-03-2006 09:41

voor jezelf weet je toch hoe zwaar hij is? Ik vind het een beetje overbodig om dit rond te bazuinen. Bovendien zal het je weinig goeds doen als je dit wel aan iedereen vertelt :wink:
de waarheid zit in t midden
Gebruikersavatar
Bouke Langius
Berichten: 365
Lid geworden op: 01-11-2005 13:58

29-03-2006 10:57

Mijn mening is dat iedereen zelf maar moet weten wat die kwijt wilt over zijn vangst.
Het lijkt mij toch geen staatsgeheim wat een karper weegt of waar die gevangen is.
Dat sommige mensen daar anders over denken dan dat we zelf doen moeten we dan ook maar respecteren.

Mvg Bouke
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

29-03-2006 12:44

Waarom zouden anderen moeten weten wat mijn zwaarste vis is?

Als ik het zelf maar weet, dan voel ik mij goed genoeg!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

29-03-2006 13:54

Tsja Mike,
ik lees liever een goed geschreven verhaal waarin de romantiek van vissen wordt weergegeven en er nog enige verbeelding overblijft.

het exacte gewicht van de vissen die eventueel worden beschreven zal mij dan ook werkelijk een zorg zijn.

mvg,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

29-03-2006 15:54

Piotr Schiettekatte schreef:Waarom zouden anderen moeten weten wat mijn zwaarste vis is?

Als ik het zelf maar weet, dan voel ik mij goed genoeg!


Het is inderdaad alleen voor jezelf (min of meer) van belang hoe groot en zwaar een vis is.
Dit is denk ik niet wat Wouter bedoelt. Ik denk dat mensen de gewichten verzwijgen, omdat ze anders alleen maar negatief commentaar over zich afroepen. Alsof je je moet schamen voor het vangen van een grote vis. En dat is echt typisch Nederlands. Als je meer of beter hebt dan een ander, is dat schandelijk. Foei dat je een dikke karper hebt gevangen! Foei dat je mooie, dure spullen hebt! Driewerf foei dat jouw spullen in een riante BMW X5 worden vervoerd! Bah... :(
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

29-03-2006 16:09

BMXtje? Heb ik iets gemist?

Dus de gazelle of de giant tweewieler waarmee ik het doe is niet meer goed genoeg?

Sorry dat ik de gewichten niet altijd meer, of bijna nooit meer vermeld. Unstertje ligt namelijk ergens in een donker hoekje van mijn tas en komt alleen bij speciale gelegenheid er uit.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
john van der waal2
Berichten: 639
Lid geworden op: 27-03-2006 15:14
Locatie: Hendrik Ido Ambacht

29-03-2006 16:51

ja wat moe tik hier op zeggen.

ik ben trots op elke vis die ik vang het gewicht is leuk maar als het een zware is ben ik er blij mee maar als het een kleinere is maar er zit een speciale dril bij ben ik er even blij mee.
ik denk mensen verzwijgen ze omdat ze bang zijn wat andere over hun denken.
en mij kan het niks schelen wat ze over me denken een vis blijft een vis en de een is zwaarder van een ander en mischien heb jij het gelukt dat jij een zwaardere vangt maar er is niks verkeerds aan.
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

29-03-2006 17:04

kevin diederen schreef:BMXtje? Heb ik iets gemist?

Dus de gazelle of de giant tweewieler waarmee ik het doe is niet meer goed genoeg?

Sorry dat ik de gewichten niet altijd meer, of bijna nooit meer vermeld. Unstertje ligt namelijk ergens in een donker hoekje van mijn tas en komt alleen bij speciale gelegenheid er uit.


Lees jij wel hetzelfde forum als ik?
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

29-03-2006 17:45

BMWtje bedoelde ik... nevermind... Zelfde forumpje...

Waar logica eindigt begint Defensie. Het personeel begint het blijkbaar over te nemen.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

29-03-2006 19:06

Het lijkt me dat iedereen lekker zelf moet weten of hij wel of geen gewichten op het board zet. Ik zie liever geen gewicht dan een gewicht wat nergens op slaat.
Overigens begint jaloerzie hier pas een beetje op te spelen als het om mijn thuiswater zou gaan ofzo. Ik word er verder echt niet warm of koud van als iemand ergens een 40er meer of minder vangt.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
wouter de roos
Berichten: 1111
Lid geworden op: 10-07-2005 13:22
Locatie: rijswijk ZH
Contacteer:

29-03-2006 20:18

Nou lees ik dat veel mensen 'bang' zijn om negatieve reactie's op berichte te krijgen waarin de mooie welverdiende ponden worden vermeld !
Maar zoals ik eerder al noemde is dit een ontwikkeling die eigenlijk pas in 2006 sterk in kracht toenam. Voor dit jaar zag je bij elke vis wel de leuke pondjes vermeld :lol: .
Als je het dus van deze kant zou bekijken dan komt het er op neer dat de sfeer op het board steeds grimmiger wordt ? Blijkbaar 'durven' de meeste mensen sinds 2006 er geen gewichte er meer bij te zetten. Of is dit een ontwikkeling van zoiets als 'eten doet eten' ??

Groeten....
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

29-03-2006 21:53

Er zijn dit jaar ook nog niet veel mensen die al echt dikke vis hebben gevangen.. misschien is dit straks wel anders en komen de pondjes er weer bij..
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

29-03-2006 22:08

Bij mij komen de pondjes er ook wel bij...Alleen eraf is wat moeilijker :D
Gebruikersavatar
Christian Hummelink
Berichten: 1857
Lid geworden op: 02-10-2005 22:56
Locatie: Zwolle

30-03-2006 02:33

Hehe wat je zegt Ruud. Ik moet nu wel, pas nog maar één broek :o

Elke twee dagen wassen wordt ik ook niet vrolijker van dus ik ga maar weer als een dolle lopen fitnessen.
Penvissen, omdat een wegzakker een mooie opsteker kan zijn!
http://www.karperbeheer.nl, word lid van de BVK!
Gebruikersavatar
steef zenden
Berichten: 376
Lid geworden op: 29-03-2005 13:48
Locatie: westland

30-03-2006 02:57

ik zeg als iemand mij vraagt he zwaar was de karper die je net hebt gevangen zeg ik dat het altijd een normale maat was.....
Als ze me vragen wat me PB is dan zeg ik gerust dat is 36,8pond
Ik heb geen zin in stekkenpezers, bij ons in de buurt zijn al zo weinig goede stekken meer die niet kapot zijn gevist door zulke visser. [u]Die als iemand goed vangt of een grote, zware karper vangt de stek helemaal stuk maken qua voeren of zo verpesten dat daar niet meer gevist mag worden of geen nachtvissen meer mag[/u]
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

30-03-2006 11:09

je kan ze ook niet wegen,weer een zorg minder :wink:
8)
Gebruikersavatar
Martijn Julien
Berichten: 1119
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Purmerend

30-03-2006 11:44

robert de jong schreef:je kan ze ook niet wegen,weer een zorg minder :wink:


Zeggen dat je jouw vangsten niet meer weegt, begint meer en meer de nieuwe vorm van patsen te worden ;)
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

30-03-2006 12:00

niet niet meer,gewoon eigenlijk nooit gedaan, vroeger(al 10 jaar geleden 8) ) deed ik centimeters, heb denk ik 10 vissen gewogen,van alle die ik heb gevangen,
en dan meestal omdat anderen wouden weten hoe zwaar ze waren.
het boeit me gewoon niet,als ze groot zijn vind ik het prima,dat is genoeg,
een weegschaal hoeft voor mij niet te bepalen,of ie groot is,red ik zelf ook wel.

als dat nu patsen is,tsja,boeie :lol:
8)
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

30-03-2006 12:09

Er zijn meer vissen van 20 pond dan vissen van 19 pond.

MVG

Klaas