Stil op de landelijke KSN meeting.

Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

20-03-2006 09:45

Mannen
Ik vond het heel stil voor een landelijke meeting! al was ik er maar tot 1 uur. Wat vonden jullie?
GrPiet
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

20-03-2006 09:54

Hai Piet,

Ik vond dat de grootste drukte na een uur of 2 er was.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

20-03-2006 11:01

Dat heb ik dan gemist! Hoe was het forum over slechte bekken?
Gr piet
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

20-03-2006 11:57

Was inderdaad veel minder druk dan vorige meetings(jaren).
Zal waarschijnlijk iets te maken hebben gehad met het programma.
Door het vele praten met mensen heb ik weinig tot niets van de middagpresentatie gezien.
Gehoord dat de presentatie van Co erg mooi was. Heb daar zelf een 10 minuten nog wat van meegepikt.
Door de disccussie 's ochtend was alles erg uitgelopen.

gr Harnold
Frank Huisman
Berichten: 671
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Dwingeloo

20-03-2006 12:37

Piet,

Het forum over 'frommelmondjes' was m.i. te kort om aan de leden duidelijk te maken waardoor ze veroorzaakt worden en hoe dit te voorkomen. Anderzijds is het ook praktisch onmogelijk om dit probleem in 45 minuten geheel te bespreken.
Wel werden de mogelijke oorzaken praktisch allemaal aangestipt. Ik ga er een uitvoerig artikel over schrijven in het najaarsnummer van De Karper, temeer omdat ik denk dat dit verschijnsel vaker en vaker zal opduiken de komende jaren ivm de toenemende hengeldruk op steeds minder water...

Met vriendelijke groet,


Frank Huisman

PS: De laatste foto uit de reeks die vertoond werden voor de discussie kwam me bekend voor trouwens :wink:
Gebruikersavatar
Martin Post
Berichten: 397
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Franeker

20-03-2006 20:01

Piet,

Of het stil was? Ochtends weet ik niet, maar heb jij Barnass geroken? Ik denk dat deze geur bepalend is geweest voor de middagdrukte...

Het programma zal er ook alles mee te maken hebben. Met diep respect, maar ik denk niet dat de leden zitten te wachten op dit soort lezingen/discussies. Hoe belangrijk ze ook moge zijn, de meeste leden zullen de antwoorden op de vragen wel weten. Ik denk dat ze het moeten zoeken in een andere doelgroep. Eentje die je niet bereikt via de KSN maar die je breder moet zoeken.

De lezing van Co was daarentegen puur Co. Anders als anders, zijn voorliefde voor windes werd nog eens duidelijk benadrukt. Verder heb ik lekker kun babbelen, voor mij het belangrijkste en leukste tijdens zo’n dag...

Gr., Martin
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

20-03-2006 20:20

Voor een grote opkomst was er teveel S van studie...
Als er weer zo`n vleesshow was geweest had de zaal vol gezeten!
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

20-03-2006 21:00

Dat zou dan aangeven dat de Karper nog leeft, Studie achterhaald is, Groep alleen als het over vlees gaat 8) 8) 8) 8)
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

20-03-2006 21:25

Piet Vogel schreef:Mannen
Ik vond het heel stil voor een landelijke meeting! al was ik er maar tot 1 uur. Wat vonden jullie?
GrPiet

Was jij er ook dan? :wink:
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

20-03-2006 21:39

Ik had grote drukte verwacht, buiten nog erg koud, goed programma. Maar het viel me inderdaad op dat de grote zaal dit jaar groter leek dan anders en er dus veel stoeltjes onbezet waren.

Zou er dan toch echt een vleesshow met veel kabaal aan te pas moeten komen om die zaal vol te krijgen? Dan maar zo. De presentaties van Lex Snoeijs en natuurlijk ook Co Sielhorst waren de moeite meer dan waard. En het was ook weer gezellig!

Boekjesleden, bedankt weer voor de sponsoring van dit evenement! 8)
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

20-03-2006 21:41

Martin Post schreef:Piet,

Het programma zal er ook alles mee te maken hebben. Met diep respect, maar ik denk niet dat de leden zitten te wachten op dit soort lezingen/discussies. Hoe belangrijk ze ook moge zijn, de meeste leden zullen de antwoorden op de vragen wel weten.

Ik denk dat ze het moeten zoeken in een andere doelgroep. Eentje die je niet bereikt via de KSN maar die je breder moet zoeken.

Gr., Martin


Martin, graag verneem ik waar de leden wel op zitten te wachten.
Wat is die andere doelgroep, en hoe zou je die willen bereiken, leer graag.
Kreeg van verschillende kanten de vraag, of we op de najaars meeting er op terug willen komen als CBB. Een ieder het na de zin maken kan nu eenmaal niet. Wel de vraag of je voor kwantiteit of kwaliteit gaat, of een combinatie van beide.

Fatsoenlijk visstandbeheer, wil je die waarborgen is het belangrijk hier kennis over te vergaren. Zolang vele karpervissers denken dat het allemaal vanzelf gaat, om in lengte van jaren veel en liefs grote karper te vangen zullen we de S van studie er zeker in moeten laten. Interesse en daardoor kennis van zaken op dit gebied en is stijgende maar nog veel te laag in mijn ogen.

Verneem ik dat op een bekend water karper regelmatig met lijnen aan beschoeiingen vast zit en enkel door hun bek finaal kapot te trekken loskomt, valt er nog veel te leren hoe dit te voorkomen.
Die kennis en interesse is bij veel karpervissers niet aanwezig. Heb nog het beeld van de laatste dia voorogen, waar de lip op het dikste gedeelte finaal doormidden was gescheurd, ook een karper met 10 meter draad aan en in zijn lijf. Zeg nou niet dat de gemiddelde karpervisser het allemaal weet. Een voorbeeld nog van DE KAPITALE VIS op het KK die door de schuld van karpervissers veel te vroeg aan zijn einde kwam, is voor mij een waarschuwing geweest. Wie weet nog welke vis dat is en wat de oorzaak was? De gezondheid van een karper gaat verder dan het gebruik van een onthaakmat.

Peter
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

20-03-2006 21:46

Hans
Ja ik was er ook! en je liep mij een paar keer zo voorbij!!!!
Simon
Vleesshow? ik vind dat als je 1000 leden hebt er toch wel één van die 1000 kan zorgen voor een dialezing vleesshow of niet!!
Na zo een posting vraag ik mij weer eens af of grote vissen vangen soms een vies woord is!! Ik zou wel eens willen weten wat er gebeurt als ik een keer een lezing zou geven met alleen maar kleine vissen. Is dat dan wat jullie willen? Laat iedereen toch in zijn waarde, de één vangt grote vissen en de andere niet zo what!
Persoonlijk vind ik dat de organisatie wel meer moet letten op het belang van de meute ( 1000 leden) en voor een iedereen een leuk programa samen moet stellen. Dat wil zeggen een presentatie voor diegene die alleen maar leuke kleinere vissen wil zien en een bekende grote vissen vanger die zijn verhaal vertelt.
Ik hoop dat dat de volgende keer wel zo is.
Gr Piet Vogel
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

20-03-2006 22:07

Ik vond het een beetje teeurstellend, vooral de veel te lange pauzes vond ik een heel erg groot nadeel.

Het forum over de kapotte bekken vond ik niet zo heel erg interessant, want steeds al iemand een goed antwoord dreigde te geven, werd er ingegrepen omdat er te weinig tijd was.

Sorry mannen...
Gebruikersavatar
Simon Dekker
Berichten: 558
Lid geworden op: 11-12-2002 01:00
Locatie: Odijk

20-03-2006 22:10

Piet,

Begrijp me niet verkeerd, ik zit ook verlekkerd naar vleesshows te kijken!
Ik constateer alleen een feit. Het is altijd veel drukker als er een vleesshow is. Ik denk dat er volgende keer wel weer zoiets zal zijn.

De presentatie van Co was geweldig en zeker geen vleesshow!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

20-03-2006 22:58

Piet,

Als ik even op de discussie over vleesshow mag aanhaken:

Uiteraard kan ik ook genieten van mooie foto's van grote (neeeeeeeeee, niet perse dikke) vissen. Maar met de term vleesshow bedoel ik vooral die presentaties, waarin je de ene groothoeklens-vis na de andere voorbij ziet komen, met nul komma nul tekst of uitleg en knetterharde kolere-muziek. Plaatjes kijken kan ik thuis ook wel en dan onder het genot van wat lekkere rock. We gaan toch liever voor iets inhoudelijks, dat zul je met me eens zijn. Persoonlijk hoor ik dan graag hoe, wat, waarmee, waarom enz...

groet,
Kees
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

20-03-2006 23:07

Piet Vogel schreef:Hans
Ja ik was er ook! en je liep mij een paar keer zo voorbij!!!!


sorry Piet...ik was niet geheel helder meer die dag...heb meer mensen gemist die dag, die er achteraf wel bleken te zijn.
Had je anders zeker persoonlijk nogmaals bedankt voor de dia's
Laten we het er maar op houden dat je nu minder opvalt in de massa nu je zo flink bent afgevallen :)

H 8) B
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

20-03-2006 23:15

Kees
Dat kan toch ook als je wel dikke vissen vangt! neem me niet kwalijk maar iemand die grote vissen vangt heeft toch ook wel een verhaal te vertellen. Wat ik mij dus niet voor kan stellen is dat als je 1000 leden hebt er maar heel weinig genegen zijn om een lezing te verzorgen. Wat is daar de oorzaak van? Komt dat misschien omdat je tegenwoordig vogelvrij (wat een lekkere woordspeling) bent als je dikke vissen vangt?
Waarom kon je op regio avonden wel goede programma's tegen? misschien iets om over na te denken. Let wel op, ik heb niets tegen een lezing van Co S of tegen een discussie over frommel bekken maar dan mag er ook wel iets tegenover gesteld op een programma staan. Kijk eens naar het VBK daar zie hogere kwaliteit lezingen als bij de KSN. De laatste jaren is er (vind ik) bij de KSN een negatief gevoel ten opzichte van grote vissen vangers, waarom. Nogmaals ik laat iedereen in zijn waarde of je nu met de pen een tienponder vangt of als je je zinnen gezet hebt op een grote target. Als de organisatie dat ook vind en dat weet over te brengen moet het toch lukken om een completer programma samen te stellen.
Dit is een opbouwende kritische noot. Ook moet er door de organisatie de potentiele sprekers eerder benaderd en beter gestuurd worden.
Gr Piet
Piet Vogel
Berichten: 853
Lid geworden op: 19-02-2002 01:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

20-03-2006 23:18

Hans
Flink ben afgevallen? was maar waar. Mijn buik groeit harder dan de vissen op mijn thuiswater! Hans maakt niet uit hoor! als ik je kan helpen doe ikk dat graag.
Gr Piet
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

20-03-2006 23:19

Piet,

zoiets dergelijks heb ik ook in mijn regio voorgesteld. Deel de info en ervaringen die je hebt met je medevissers op de meeting. Iedereen kan leren! Maar dan trekken ze allemaal hun keuteltje in. Dan zijn ze bang voor stekkenpezers en wat niet al. "Jaaah want stel dat .... "

Ik persoonlijk vind dat erg jammer. Leven we dan echt in een tijd waarin je geen lezing meer kan geven omdat je bang bent voor stekkenpezers? Of zijn ze gewoon lui? Maarja, da's mijn mening.

Groet,
Stefan
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

20-03-2006 23:39

Wellicht ook een kwetsie van faalangst?
Het is niet iedereen gegeven om een presentatie te houden.

De laatste twee regio meetings die ik heb meegemaakt, waren absoluut top. De voorlaatste meeting bij regio Rotterdam met Jacco & Klaas was toppie..lees je de dag erop hier op het board hoe iemand afgezeken wordt omdat er geen gedag gezegd is tijdens de meeting.
Nou flinke jongen als je dan nog een volgende keer wilt...
En dan die van vrijdag van Mitz, wederom een toppresentatie met heel veel info...zit er toch een enkeling in mijn beleving in de zaal een beetje onfatsoenlijk te doen richting Mitz.
In Nederland heb je 15 miljoen voetbal coaches..en ook in de hengelsportwereldje heeft iedereen blijkbaar wel zijn mening klaar liggen om iemand als het kan af te branden.
Ben er nooit geweest, maar ik schat zo in dat de Belgen op dit punt toch gemoedelijker met elkaar omgaan en vast en zeker ook met meer respect richting elkaar op de meetings.
Zal het soms daar aan liggen?
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

21-03-2006 00:15

Tja :

Het is niet snel goed he.

Laat iemand te veel dikke vissen zien dan is ie meteen n patser.

Verteld hij niet alles dan deugd hij ook niet.

Maar in de tijd dat de meesten te moe zijn om zelf eens iets uit te zoeken zal dit wel de trend worden.

Zou iemand de ksn dag op " video " hebben dan hoor ik t graag.

Hoor uit div hoeken dat er toch wel wat gebeurd was :o


Gr
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

21-03-2006 09:02

Tja Menno,

Waar was jij eigenlijk?
Vissen zeker?
Heb je dat dan ook op video? :wink:

grtz
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

21-03-2006 09:11

Piet, we zijn het wel eens met elkaar hoor! Zie mijn definitie van vleesshow. Natuurlijk mogen de dikke vissen bijna van het scherm afrollen. Mijn kritiekpunt was vooral gericht op het ontbreken van tekst en uitleg, de verhalen erbij. Het mooist is wellicht af en toe uitleg en "omgevingsgeluid" en af en toe ondersteund met muziek.

Als ik alleen maar 10 ponds schuppies voorbij zie komen, moet het verhaal erbij wel erg goed worden wil het nog boeien.....

Maar zoveel hoofden, zoveel zinnen natuurlijk, en ook binnen de KSN mag er best wat rekening worden gehouden met de vraag. Als we maar nooit de S uit de naam kwijtraken...

Dit najaar voor mijn part wat herrie erbij dan maar, kan ik nog altijd met wat gelijkgestemden onder het genot van een goudgele rakker wat bijpraten.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

21-03-2006 10:51

Tijdens de landelijke heb ik getracht om van mijn directe concurrent het Leerdamse kampioenschap bankhangen te verbeteren, helaas speelde W.J. vals door al ruim een half uur voor aanvang te starten, tegen vieren gaf ik de moed dan ook maar op en verplaatste mezelf richting de bar... :wink:... Gelijktijdig zag mijn concollega de kansloosheid van zijn actie in en vertrok maar weer in zijn zilvergrijze bolide richting het Limburgse land, om zijn bilspieren te ontlasten zal hij dat wel in een klein uurtje gedaan hebben... 8)
mvg

Bart van den Hurk
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

21-03-2006 11:01

Kees en Piet,

Ik denk inderdaad, dat jullie wel het zelfde bedoelen. Er mag wel een vleesshow gepresenteerd worden (targetvisserij met Bart) Daar zat wel een verhaal bij. Voeren, taktiek, techniek, blanken etc. etc. Dat is een verhaal wat er dan bij hoort. Ik heb ook een keer een diaserie gezien op weg naar Frankrijk. Ik heb alleen maar kaboem muziek gehoord. Niets anders. Ook niet hoe ze het water hebben aangepakt etc. Dat ze dan mooie vissen laten zien, is een paar dia's leuk. Daarna heb ik het dan wel gezien. Er zat totaal geen verhaal in, alleen maar muziek. Ik denk, dat Kees dat ook bedoeld. Bij jouw presentatie zat toch ook een uitleg. Prima. Daar komt de S ook dik naar voren.
Voor de rest was de dag lang. Ik zat boven en her en der was men aan het knikkebollen. De gouden rakkers smaakten wel.

Groetjes John