Branden of Origineeeeel?

Branden of Origineel

Origineel
21
26%
Branden
61
74%
 
Totaal aantal stemmen: 82
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

08-02-2006 22:35

Ik download liedjes van groepen, zangers of zangeressen. Bevalt wat ik hoor, dan koop ik het album. Dit heb ik bijv. al gedaan bij Coldplay, Live, The Doors, Eric Clapton etc.

Beetje een middenweg dus.

Vergeet niet dat sommige groepen ook echt doorbreken via internet hè, juist omdat radiostations het niet draaien, maar wel superveel gedownload wordt via internet. Ieder voordeel hep ze nadeel, en vise versa.

Groet,
Stefan
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

08-02-2006 22:44

zo gaat het bij mij inderdaad ook...
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

09-02-2006 06:09

Kees Ouwehand schreef:.............Inmiddels hangt het illegaal downloaden van muziek mij wel de keel uit. Wat een ellende! Albums compleet krijgen kost een eeuwigheid en dat niet vanwege mijn super breedbandverbinding. Kwaliteit uiterst bedroevend. Maar veel beter wordt het met MP3 niet. Dat zal met die grote grijze dreundeunkliek niet zo opvallen. Dus we zijn gezegend voor de toekomst. :D
.......knip .......
Films heb ik gelukkig geen tijd voor. Dat scheelt een stuk.

Groet, Kees


Pfff Kees kom eens onder die steen vandaan man .....

Downloaden DVD, hier binnen een uur hier. CD (loss less) is exact zelfde als origineel dus de kwaliteit hoeft geen issue te zijn.




oud klasgenoten hebben in de begin jaren van de brander (7 a 8 jaar geleden) echt grof geld verdient aan het kopieren van games. sommige zijn helaas ook een keer opgepakt maar anderen hebben er gewoon duizenden guldens aan verdient..

maar ik blijf er bij dat als de branders niet voor de consument te verkrijgen zou zijn dat de piraterij stukken minder is..
de computerbranche heeft het gewoon verkloot voor de muziek en film maatschappijen..


Eerste opmerking ....... ik vraag mij af waarom die illegale kopieerders duizenden guldens durfden te verdienen :evil: De originele makers mogen schinbaar niet verdienen maar die illegale bakkers wel?

2e opmerking is te banaal voor woorden ..... ik ken mensen die het ook al met video's, bandjes etc etc etc deden. Het feit dat iets kan hoeft geen argument te zijn het ook daadwerkelijk te doen :x

@Henk ter Maat ....

Klaas heeft waarschijnlijk al 20 jaar te eten, maar daar doet hij dan wel iedere dag een nieuw kunstje voor en niet ooit eens een dagje waardoor hij de rest van zijn leven lekker kan eten.

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

09-02-2006 07:53

voila Marc.


Aardige film van die Nanny trouwens. :roll:

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

09-02-2006 09:50

Mark,

Je wilt niet weten wat je op de door mij genoemde vrije download sites tegenkomt. Het is heel wat zoekwerk om een topkwaliteit versie van een nummer te vinden. En dan moet je alle nummers nog bij elkaar gaan zoeken. Dat er legale download opties zijn met betere kwaliteit waar je per track betaalt is mij bekend. Maar ik ben mijn interesse compleet verloren en ga wel naar de CD winkel. Kom je ook nog eens met echte mensen in aanraking. :o

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

09-02-2006 09:57

Branden die handel....

Zolang er in mijn tuin nog geen geldboom groeit zal ik blijven doorgaan met illegale praktijken.
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

09-02-2006 10:28

Echte mensen?

:-?
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

09-02-2006 10:31

Ja,
die met die rechte ruggen. :o
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

10-02-2006 06:45

Klaas,

Opmerking over nannyfilm ontgaat mij, maar het is nog vroeg :lol:

Kees,

Ik zeg alt.binaries ..... mag jij de rest aanvullen :lol:

Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
michel kemp
Berichten: 622
Lid geworden op: 27-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

11-02-2006 12:41

Het downloaden, en branden voor eigen gebruik is nog steeds niet verboden!
Dus er is niks ilegaals aan... soms is het leven zo simpel!
branden dus!

Mvg Michel
Tight Lines......
Canada where carping is catching!!!!!!!
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

11-02-2006 14:17

Burn Burn Burn!!!!!

Gewoonweg lekker branden ik kopieerde in der tijd ook al cassetebandjes dus ik ga gewoon lekker verder alleen met de nieuwe technologie gaat het stukken makkelijker.....In mijn tuin ook geen geldboom...
Trouwens slaat Michel hier de spijker wel degelijk op zijn kop!
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

11-02-2006 15:10

mcperson

Al een week in de bioscoop. Op onverklaarbare wijze ineens op de computer.

Snap er nix van.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

12-02-2006 08:04

michel kemp schreef:Het downloaden, en branden voor eigen gebruik is nog steeds niet verboden!
Dus er is niks ilegaals aan... soms is het leven zo simpel!
branden dus!

Mvg Michel


Klopt,

Het is ook niet verboden je eigen onderlijn materiaal te maken, je eigen haakjes te smeden etc etc.

Het ging niet om verboden, maar om of jij het doet :lol:

Stel jij hebt straks een gouden idee, jij vraagt patent aan en krijgt het. JE brengt je idee op de markt en het loopt als een gek. 2 maanden later, jij hebt je investering er nog lang niet uit. Ineens zie jij iemand die het ook maakt, je doet niets want dit mag voor eigen gebruik. Dan zie jij dat mensen een kopieerding hebben bedacht waardoor ze exact JOUW idee na kunnen maken. Jouw inkomsten lopen achteruit, je blijft met een restschuld zitten, gaat falliet je kindjes kunnen niet meer eten etc etc etc.

Kijken of jij dan ook nog staat te klappen ..........


Marc (die trouwens niet heiliger is dan de paus, verre van dat)
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

12-02-2006 10:01

Zal ik het zeggen?....ja wat geef ik erom.

Ik heb laatst de gehele reks dvd's van korda gedownload en wat losse karperfilms oja en de 2 nederlandse onderwater dvd's. 8)

Waarom? Omdat ik de prijs om te kopen belachelijk hoog vind. En voor die korda dvd's heb ik nu, achteraf gezien, geen 5 euro voor over.

Maar, als de prijs zou zakken wordt ook de piraterij een stuk minder.

Overigens heb ik nog steeds geen medelijden met de platenindustrie hoor. Als ik een topjaar draai blijft mijn loon hetzelfde, een zager verdiend dan een berg geld, ondanks de piraterij.
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

12-02-2006 17:57

De prijzen moeten omlaag zodat het kopen van origineel of een kopie bijna geen verschil maakt.
Zo verkopen ze meer dvd's of cd's en verdienen ze op de lange baan ook meer geld !!!!!!!!

Mijn mening :wink:
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

12-02-2006 18:33

Ruud,

Dat lossen ze wel anders op hoor, gewoon de "rechten" op lege cd's/dvd's opschroeven. HIerdoor wordt t prijsverschil inderdaad een stuk minder :lol:

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

12-02-2006 18:57

Marc Schrikkema schreef:Ruud,

Dat lossen ze wel anders op hoor, gewoon de "rechten" op lege cd's/dvd's opschroeven. HIerdoor wordt t prijsverschil inderdaad een stuk minder :lol:

M.


Hoe komt het dan dat alle lege media steeds goedkoper word :wink:
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
Jurg Bergsma
Berichten: 109
Lid geworden op: 28-03-2005 19:35
Locatie: Hengelo

12-02-2006 21:01

Downloaden en dan branden. karpder dvds alleen, zal niet zeggen hoeveel, maar (1+1)x11 tot nu toe 8)
Second Place, First Loser
Bert Cremers
Berichten: 9
Lid geworden op: 18-08-2004 12:39

13-02-2006 13:10

Beste Ruud,

De prijs van het origineel gelijkstellen aan die van een kopie is niet reeel. De producent van films maakt normaliter veel kosten en zeker bij special interest dvd's waar de oplage doorgaans toch al lager is, is de prijs dan ook navenant hoger.

Ik denk dat al zou een origineel 10,00 euro kosten en een kopietje 5,00 euro dan nog zouden er genoeg lieden zijn die hem zouden laten branden voor de lagere prijs.

In het buitenland spelen deze toestanden minder. Daar blijkt het kopieren veel minder te zijn (weet ik als filmproducent). Kennelijk speelt ook de Nederlandse mentaliteit mee dat alles zo goedkoop mogelijk hoort te zijn, ook al schaf je een illegale kopie aan waarmee je de auteursrechten schendt.

Stichting Brein is thans bezig deze wantoestanden op het internet te onderzoeken. Niet zozeer een kopietje laten branden, maar wel die paar mensen die op grote schaal illegale kopieen verhandelen, is hen een doorn in het oog. Let wel: wordt je gepakt met je illegale activiteiten, dan loop je kans op een gevangenisstraf. Illegale kopieen branden is zeker niet zo onschuldig als sommigen misschien denken.
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

13-02-2006 19:41

Je bent het toch wel met me eens dat een origineel in verhouding met ene kopie wel erg overdreven duur is in nederland !!
Ik bedoel te zeggen maken ze het origineel goedkoper gaan meer mensen een origineel kopen, en heb je meer omzet en uiteindelijk meer winst :roll:
Maar in NL plukt de regering ook een flinke duit mee 8)
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Gebruikersavatar
michel kemp
Berichten: 622
Lid geworden op: 27-05-2003 02:00
Locatie: zoetermeer

14-02-2006 19:55

Marc Schrikkema schreef:
michel kemp schreef:Het downloaden, en branden voor eigen gebruik is nog steeds niet verboden!
Dus er is niks ilegaals aan... soms is het leven zo simpel!
branden dus!

Mvg Michel


Klopt,

Het is ook niet verboden je eigen onderlijn materiaal te maken, je eigen haakjes te smeden etc etc.

Het ging niet om verboden, maar om of jij het doet :lol:

Stel jij hebt straks een gouden idee, jij vraagt patent aan en krijgt het. JE brengt je idee op de markt en het loopt als een gek. 2 maanden later, jij hebt je investering er nog lang niet uit. Ineens zie jij iemand die het ook maakt, je doet niets want dit mag voor eigen gebruik. Dan zie jij dat mensen een kopieerding hebben bedacht waardoor ze exact JOUW idee na kunnen maken. Jouw inkomsten lopen achteruit, je blijft met een restschuld zitten, gaat falliet je kindjes kunnen niet meer eten etc etc etc.

Kijken of jij dan ook nog staat te klappen ..........


Marc (die trouwens niet heiliger is dan de paus, verre van dat)



Dat staat er toch ook onder branden dus! ik relativeer alleen mijn antwoord effe!!!!!!!!! ( lezen he ! )
Tight Lines......
Canada where carping is catching!!!!!!!