Bezwaarschrijft n.a.v. lasergun

Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

01-02-2006 14:34

Heren,

Heeft er iemand ervaring met een bezwaarschrift n.a.v. een lasergun?
Kan wel wat hulp gebruiken hierin... :)

Dus als er mensen zijn die hier ervaring mee hebben met het opstellen van een bezwaarschrift, graag...
Reinder van Lune

01-02-2006 14:39

Succes:

Onderstaande brief is tegen een boete door laser.

Officier van Justitie ...........,
adres......................

datum

Betreft: Bezwaarschrift Wet Mulder

Klager:
naam,
adres,
geboortedatum + plaats,
rek.nr ( met twee typefouten).

Edelachtbare Heer, Mevrouw,

Hierbij maak ik bezwaar tegen Uw beschikking met beschikkingsnummer ........ d.d. ........ waarvan kopie is bijgevoegd.

Ik wijs daartoe op het volgende.

Naar mijn beste weten reed ik op het in de beschikking genoemde tijdstip niet op de in de beschikking genoemde plaats. Ik ga er dan ook van uit dat de waarneming van de betreffende opsporingsambtenaar niet correct geweest is. Het kan immers zijn dat door de snelheid van handelen een schrijffout, danwel typefout is gemaakt. Als voorbeeld verwijs ik u naar

(onderstaand zelf kiezen)

1)www.flitsservice.nl waar de webmaster van voornoemde site een schikking heeft ontvangen met daarop het verkeerde kenteken. Ik voeg kopieen van foto's en schikking bij.

2) Verzin een verhaal en gebruik de voornoemde foto's als tegenbewijs

(we gaan verder)

Mocht dit al anders zijn, dan is in ieder geval de snelheidsmeting niet juist geweest.

((deze paragraaf kan alleen als je niet bent aangehouden, als je wel bent aangehouden laat dit dan weg en ga dan door naar de volgende tekst).

Ik ben ervan overtuigd, onder meer op basis van eigen waarneming c.q. ervaringsregelen, dat ik niet aldaar op dat tijdstip te hard, althans met de in de beschikking genoemde snelheid, heb gereden. Dit betekent dus dat de snelheidmeting onjuist moet zijn geweest. Dit laatste is veroorzaakt doordat het gebruikte meetmiddel niet deugdelijk functioneerde, of doordat deze niet volgens de voorschriften of niet door een gekwalificeerde ambtenaar werd gebruikt.
Gelet op de op het OM rustende bewijslast dient dan ook te worden aangetoond dat de meting deugdelijk is gebeurd. Daartoe dienen de volgende documenten te worden geproduceerd:
a) Het ambtsedig proces-verbaal waaruit ondubbelzinnig blijkt de door de opsporingsambtenaren gedane waarneming van de gereden snelheid en het constateren van het kenteken. Uit het zelfde proces-verbaal dient eveneens te blijken dat het meetmiddel volgens de voorschriften is bediend door een daartoe gekwalificeerde ambtenaar. Hiertoe dient ook het bedieningscertificaat van de betreffende ambtenaar te worden overgelegd.


b) een verklaring van een onderzoek van de betreffende meetapparatuur (dus waarmee deze meting is verricht) door het NMi, waaruit het serienummer blijkt en waardoor de betrouwbaarheid van dit meetmiddel is geverifieerd als bedoeld in de Regeling Meetmiddelen Politie en KLPD d.d. 4 en 7 juli 1997. Ik verwijs u hiervoor naar de uitspraak van de Hoge Raad d.d. 22 augustus 2000 Zaaknr. 323-99-V.

Indien u om nadere informatie aan de politie vraagt verzoek ik u hiervan mij op de hoogte te stellen. Indien de informatie u niet binnen 4 weken bereikt verzoek ik u, op grond van de Aanwijzing administratiefrechtelijke handhaving verkeersvoorschriften d.d. 29 juni 1999 (registratienummer 1999A027; laatst gewijzigd per 7 november 2000; Stcrt 1999, 137 en 2000, 236, 238) de beschikking te vernietigen.

Ik verzoek u om mij de behandeling van dit bezwaarschrift als belanghebbende te horen,

Hoogachtend,

Naam
Reinder van Lune

01-02-2006 14:39

zie http://www.flitsservice.nl voor meer informatie !
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

01-02-2006 14:49

Helaas gaat deze brief niet voor mij op...
Ik ben gelasered en reed 40 km te hard bij wegwerkzaamheden (waar al een week niemand bezig was) en daar werd ik dus gelaserd.

Ik kreeg even later een stopteken van de politie en mocht aan de kant gaan staan. Aangezien ik dudanig te hard reed krijg ik een boete van de officier van justitie.

Ik ben dus niet geflitst maar op heterdaad aangehouden.
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

01-02-2006 14:57

Ben je lekker mee, bij wegwerkzaamheden is de boete behoorlijk hoger.
Op een snelweg is de boete bij 40 kilometer € 234,00.

http://www.snelheidsinfo.nl/index.html
Vissen is een hobby, geen religie!
Reinder van Lune

01-02-2006 14:59

En als ik het goed heb gaat het bij werkzaamheden aan de weg maal 2. :cry:
Reinder van Lune

01-02-2006 15:00

Ik denk trouwens dat je sowieso voor moet komen, dus een brief schrijven o.i.d. heeft geen zin.
Je kan eens gaan informeren bij een rechtswinkel o.i.d. . . .
Of meteen naar een advocaat gaan . . . 1ste uur is toch gratis ?
John de Vries
Berichten: 192
Lid geworden op: 26-04-2002 02:00
Locatie: Heemskerk

01-02-2006 15:03

Marijn,

Goed idee van je om het on board te zetten. De boete bij wegwerkzaamheden is inderdaad hoger, maar dan moet er wel degelijk aan de weg gewerkt worden. Hier zijn ook uitspraken over.

Succes.

Gr. John
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

01-02-2006 15:09

Er werd niet gewerkt en kwam van de snelweg.
De electronische borden werkten niet (die staan meestal op 70 te gloeien) daarna laat ik hem uitrijden op mijn koppeling.
Er zat een knik in de weg (schijnt ook belangrijk te zijn ivm laseren)

Ik weet wel dat ik te hard reed, maar de 40 km die me werd vertekld leek mij veel te veel, ik dacht zelf aan 25 km.
Neemt niet weg dat ik te hard reed, maar iedereen rijd daar 80 of harder...

Er schijnen nogal wat haken en ogen te zitten aan het laseren, maar die kerel vertelde me dat het tussen de 350 en 400 euro ging kosten...

Moet je eerlijk zeggen dat ik daar echt vreselijk van schrok.

Toen ik aan de kant werd gehaald werd ik met een rotgang ingehaald door een of andere mafkees die veel harder reed dan ik...
Reinder van Lune

01-02-2006 15:11

Er werd op dat moment niet gewerkt, en de borden waren uit . . . lijkt mij dat je dan wel een zaak hebt.
Zou gewoon naar een advocaat of een rechtswinkel toestappen.
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

01-02-2006 15:30

Ik ben dom Ik ben dom Ik ben dom Ik ben dom
Ik ben dom Ik ben dom Ik ben dom Ik ben dom
Ik ben dom Ik ben dom
Ik ben dom Ik ben dom
Ik ben dom Ik ben dom
Ik ben dom Ik ben dom
Ik ben dom Ik ben dom
Ik ben dom Ik ben dom
ik ben dom Ik ben dom
Ik ben dom Ik ben dom
Ik ben dom Ik ben dom
Ik ben dom Ik ben dom
Ik ben dom Ik ben dom
Ik ben dom Ik ben dom
Ik ben dom Ik ben dom
Ik ben dom Ik ben dom
Ik ben dom Ik ben dom
Ik ben dom Ik ben dom
Ik ben dom Ik ben dom
Ik ben dom Ik ben dom
Ik ben dom Ik ben dom
Ik ben dom Ik ben dom
Ik ben dom Ik ben dom
Ik ben dom Ik ben dom
Ik ben dom Ik ben dom
Ik ben dom Ik ben dom
Ik ben dom Ik ben dom
Ik ben dom Ik ben dom
Ik ben dom Ik ben dom
Ik ben dom Ik ben dom
Ik ben dom Ik ben dom
Ik ben dom Ik ben dom
Ik ben dom Ik ben dom
Ik ben dom Ik ben dom
Ik ben dom Ik ben dom
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

01-02-2006 15:35

Marijn,

Kijk inderdaad even op flitsservice.nl, daar staan nog meer tips over de procedures die politie dient te volgen.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

01-02-2006 16:03

bij 10 km/u of minder....heb je nog een kansje... Héél klein welliswaar.....als je goede brieven kunt schrijven e.d.

Op de 2e plaats is deze beschikking op naam uitgeschreven en zal derhalve altijd door de OVJ bij de desbetreffende verbalisant komen voor een verweer inzake beroep. En met alle respect, ook al zijn er geen wegwerkzaamheden....bij 40 km/u te hard heb je geen schijn van kans dat deze zaak geseponeerd wordt.


:o
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

01-02-2006 16:15

Dat er niemand bezig is wanneer je er langs komt zegt niets. Dat is enkel een momentopname. Ik kom op zoveel plekken langs waar wegens werkzaamheden snelheidsberperkingen gelden maar net op het moment dat ik er altijd langs kom is er niemand bezig. Maar ze kunnen natuurlijk niet altijd maar die borden weghalen en er weer neerzetten elke keer. Dan duurt het werk nóg langer en houdt men nooit eens op met het werken aan de weg.

Als je soms ziet hoe asociaal hard men langs de mensen scheuren die werken aan ons wegennet dan zul je die idioten uit de wagen trekken en terstond onder het asfalt plakken. Die wegwerkers willen aan het einde van de dag ook weer naar vrouw en kids.
Die snelheidsberperkingen voeren ze dus niet voor niets in. En terecht ook.

En effe van je gas af, wat scheelt het aan het einde van de rit?

Het bespaart je een hoge boete in ieder geval, dat blijkt nu wel weer.
Laatst gewijzigd door Lukas Linde op 01-02-2006 16:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Vissie kump zo!
Reinder van Lune

01-02-2006 16:19

Als de electronische borden NIET werken . . . en er werkt niemand aan de weg . . . hoe moet je dan in godsnaam weten dat je daar snelheid moet minderen . . . l
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

01-02-2006 16:24

Haastige spoed is zelden goed....... ( behalve als je poepe moet..)



Zonde geld Marijn....




groetjes,



Ruud
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

01-02-2006 16:35

Reinder van Lune schreef:Als de electronische borden NIET werken . . . en er werkt niemand aan de weg . . . hoe moet je dan in godsnaam weten dat je daar snelheid moet minderen . . . l



Als er niemand aan de weg werkt, geen matrix borden staan te knipperen en verder niets doet denken aan werkzaamheden dan kun je niet gelaserd worden met 40 km/h te hard bij werkzaamheden en een boete krijgen van 300/400 euro.
Dus er zal wel iets geweest zijn ;)
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

01-02-2006 17:16

Voor laten komen en neem een dag vrij.
Ik heb vorig jaar een probleem gehad en er werd mij € 375,- ten laste gelegd.
Ik er naar toe : pleidooi voor mezelf gehouden, et voila: vrijgesproken.

gr Harnold en succes.
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

01-02-2006 17:47

Er stonden wel borden van 50 km, maar die waren pas nadat de electronische borden hun werk niet hadden gedaan...

Het was 22.30 en er wordt op dat stuk al weken niet gewerkt. De matrix borden stonden uit en ineens moet je dan van 100 naar 70... :(
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

01-02-2006 18:23

Marijn,

Het is algemeen bekend dat je bij wegwerkzaamheden niet hard mag rijden. Daarnaast kun je nooit aantonen dat er niet wordt gewerkt, want wie weet wordt er wel gewerkt alleen is het visueel niet zichtbaar.

Je zegt zelf dat je van de weg af ben gehaald door een opsporingsambtenaar. Dat betekent ook dat hij je heeft geklokt. Je zegt dat je 40 km te hard reed, dat kan alleen hij via een meting bepalen. Als hij het op waarneming heeft gedaan, kan hij je alleen maar bekeuren op associaal rijgedrag, en dat staat vermeld in het verslag van de ambtenaar. de Boete is dan al veel minder!

Ook al staan de borden niet aan, dan zal de rechter altijd zeggen dat je te hard reed bij wegwerkzaamheden en dat je schuldig ben.

Meneer u had beter moeten weten, bla bla bla.

Dit heeft geen zin naar mijn inzien!

Daar gaan weer 3 fox hengeltjes!! (geintje :lol: )
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

01-02-2006 18:26

1 tip als je voor moet komen.. wees niet zo snugger om te proberen de rechter om te lullen en zo proberen de boete te verminderen..

beste is gewoon niet komen en de boete gewoon te betalen..
want als je je woordje gaan doen kan de straf wel eens hoger uitkomen, omdat de rechter misschien wel gaat denken.. gohh heb je weer zo'n beidehand knaapje. laten we heb ook maar gelijk 2 jaar voorwaardelijk erbij geven..

bovenstaande is wat ik regelmatig gehoord heb van hardrijders. maarja als je zelf denkt dat het beter is je proberen te verdedigen voor de rechter is dit jou keuze..

Gr. Remko
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

01-02-2006 18:27

:roll: :roll: :roll: :roll:

Zit wat in!!!!
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

01-02-2006 18:48

Juist,
om te gaan zeggen dat er niet gewerkt werd zal tegen je werken !

Als de matrixborden niet werkten, werd je dan er vóór of erna gelaserd ?

Als je kan hard maken dat je gelaserd bent voordat er een verkeersbord stond sta je allicht een stuk sterker.

Of een billijk consultje bij HarNold ?!
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

01-02-2006 19:06

Marijn,

Wat een gelul, je komt er niet mee weg!

Jij rijd te hard, jij betaald de prijs. Dat jij opeens 70 mag (of 50) is geen excuus natuurlijk, dat heb je ook als jij de bebouwde kom inrijd.

Ja het is kloten, maar meer ook niet. Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten. En ja ze hebben mijn rijbewijs eens ingenomen omdat ik zonodig 170 op de ring van A'dam moest rijden van mijzelf.

Boetes voor te hard rijden zijn wel verlaagd sinds 01-01-2006 misschien dat dit een troost is?


Ik vind ook dat jij wel alle informatie moet geven hier, er stan al weken borden daar met wegwerkzaamheden :lol: Ook de afzettingspaaltjes staan er al een hele tijd.

Sorry man ..... dat wordt dokken :cry:

Maar nu even voor de mannen die zeggen dat de wegwerker veilig thuis wil komen ....... mijn ervaring is dat die gasten zelf (m.n. die van rijkswaterstaat) zelf het hardts rijden bij wegwerkzaamheden ...........

Groetols Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Kees Verheij
Berichten: 2866
Lid geworden op: 09-12-2005 20:49

01-02-2006 19:34

Dat de boete's verlaagd zijn is een sprookje, alleen voor de hele kleine snelheidsovertredingen is dit het geval. De regel is hoe meer gevaar, hoe hoger de boete (zegt men, in het geval van de Visserijwet zijn de boete's fors omhoog gegaan, terwijl hier geen gevaar bij om de hoek komt kijken :roll: ).

Je kunt natuurlijk altijd proberen om onder een boete uit te komen, niet geschoten is altijd mis. Zorg dan wel voor een goed verhaal!

Kom echter niet aan met standaardbrieven of lulverhalen, dan kan het je inderdaad wel eens meer gaan kosten, omdat je dan onnodig het justitieapparaat belast en daar zijn ze niet vrolijk van.
The human spirit needs places where nature has not been rearanged by the hand of man.

http://www.canadiancarpsafari.com : rivieravontuur in het groot!