De karperwereld

Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

30-01-2006 13:14

Tieme Santes schreef:Ik heb er geen problemen mee als bepaalde firma's in een artikel genoemd worden zolang het binnen de perken blijft. Toch vind ik de foto van Bart op de voorkant een beetje te. Het lijkt alsof iedereen die met een een Pro Line mat vist, deze eerst met de letters de goede kant op legt en vervolgens op de foto gaat. Ik vind zoiets niet mooi op een cover.


Die mat is er vast niet expres zo neergelegd. Als je zoals Bart een vis vangt waar je al tijden achteraan zit en dan opeens gebeurt het, dan denk ik niet dat je je druk maakt om een mat die misschien met het logo aan de kant ligt zodat het merknaam met het maken van een foto wel of niet in beeld ligt.

Zo kun je ook overal over beginnen natuurlijk.
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

30-01-2006 15:22

Ik heb altijd , wanneer het koud is een muts op met de opdruk : Pro Pain.(hardcoreband voor de onwetenden!)

Uhm lijkt wel veel op Pro Line.

Doet niks aan mijn knapheid af, niets aan de vis, en ook niets aan de taktiek of techniek.
Dus waar zeuren we over, dat er nu toevallig P.L. opstaat is nu eenmaal niet anders. Moet Bart zijn vissen op een harde ondergrond leggen of op zoek gaan naar een mat waar niets opstaat, of de letters wegschuren?
Kom op zeg.
Bart schrijft mooie informatieve artikelen, maakt goeie en mooie foto's.
PUNT.

gr Harnold
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

30-01-2006 15:37

Klaas, krijg de indruk dat dit Harnold een hoogtepunt geeft, gun het hem van harte. :lol:
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

30-01-2006 15:51

Zalig zijn de onwetenden, toch?
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

30-01-2006 16:00

dat weet ik niet :D
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

30-01-2006 16:17

Heren,

Ik volg al een tijdje dit topic. Als ik eerlijk moet zijn zat ik erop te wachten totdat men over die mat begon. En ja hoor...

Hoever gaan we nog!??
Ik zie diverse mutsen van korda en fox voorbij komen. Ook een rig setup. Daarbij liggen ook merken van onderlijn materiaal. Gaan we daar ook nog over mierenneuken?
En wat dacht je van die sfeer foto's? ik zie hele mooie delkims, solars, daiwa's, foxen, enz enz. Stoor je je zelf daar dan ook aan?

Als je je zelf aan dat soort dingen stoort, Dan moet je het blad gewoon niet kopen. GEwoon laten voor wat het is.

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

30-01-2006 19:57

Ik zie echt het probleem niet in hoor. We gebruiken allemaal spullen van een bepaald merk, we gaan er ook zowat allemaal mee op de foto. Als ik mijn foto's maak let ik er hooguit op dat de belichting goed is en daarmee dan ook de achtergrond. Ook zal ik in sommige gevallen een foto maken waarbij aan de achtergrond het beviste water niet te herkennen is. Als er nou, per ongeluk of expres, een boilie emmertje of een merkje van een mat, dan maak ik daar zeker geen probleem van. Om eerlijk te zien valt het me vaak niet eens op, ik kijk namelijk hoe mooi de vis is, niet of er ergens toevallig een merkje te bespeuren valt.

Als we het van de andere kant bekijken, als mensen hun gebruikte merken helemaal voor zichzelf zouden houden, dan zouden veel mensen met vragen blijven zitten over de gebruikte merken.

Natuurlijk is er een grens. Vooral op internet zie ik die nogal eens overschreden worden, in de bladen vind ik dit nogal meevallen. Waar die grens ligt is voor iedereen anders, maar ik denk dat je wel erg kinderachtig bezig bent als je je gaat storen aan een merkje van een onthaakmat.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Gebruikersavatar
Tieme Santes
Berichten: 82
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00

30-01-2006 22:23

Leuk dat erover gediscussieerd wordt mensen. Laat ik voorop stellen dat ik geen mierenneuker ben. Mijn persoonlijke mening is dat voorop een karpermagazine geen sponsorvermeldingen staan in welke vorm dan ook. Dit wekt de gedachte dat deze (niet alleen pro line natuurlijk!) voor een gedeelte mede bepalen hoe zo'n magazine er uit komt te zien. En de slogan van De KW is "voor en door de karpervisser" en niet "door" een sponsor. Tuurlijk begrijp ik ook dat sponsoring terugverdiend moet worden.

Buiten dit ben ik zeer te spreken over de KW en zeker ook over jouw artikelen Bart en als jij zegt dat die mat toevallig zo lag dan geloof ik dat zeker.

Mvg Tieme
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

30-01-2006 22:27

Waar deze topic al niet naar toe gaat....get a life
Gebruikersavatar
Tieme Santes
Berichten: 82
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00

30-01-2006 22:48

Mijn life is prima hoor Hans.....Er word hier gesproken over sponsorvermeldingen in een karperblad. Ik geef hier mijn visie op.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

30-01-2006 22:51

Tieme...mijn reactie was niet enkel richting jou bedoeld, sorry als dit zo overkwam
Was meer in het algemeen bedoeld.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

30-01-2006 23:05

Hmmm Karperwereld?

Schijnt een mooi stukkie van Bart in te staan, morgenvroeg effe de fiets op..eentje kopen.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Tieme Santes
Berichten: 82
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00

30-01-2006 23:06

Ik begrijp je Hans. Het laatste wat ik wil, is mierenneuken over sponsorplaatjes. Het gaat meer om de algemene tendens. De sponsoring/reclame breidt zich steeds verder uit. Zelfs tot de cover zo leek het.

Als je ,zoals ik, vanaf het begin lid bent en dus betaalt voor jouw blad, wil je niet dat commercieel belang bepaalt wat er in dat blad komt. Ik wil ervaringen, verhalen van karpervissers zoals jij en ik lezen. Dat daarbij het woord Pro Line of Solar e.d. een keer valt, is geen enkel probleem.

Ik dacht een nieuwe trend te zien doordat Bart met deze mat op de foto stond maar dat heeft Bart inmiddels zelf ontzenuwd.

Deze keer is het toeval dat Bart met de mat op de cover staat en dat is zeker geen enkel probleem!

Mvg Tieme

P.S. Henk zeker kopen, is echt de moeite waard.....
Gebruikersavatar
Albert v Hasselt
Berichten: 197
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: vught

31-01-2006 00:54

en nu iedereen kijken naar de mat van bart op de cover van kw
laat ze maar ouwehoeren.weer gratis reclame?? of niet bart. :lol:
groetjes albert.en nog vele strakken lijnen toe gewenst
Bein westerlaan

31-01-2006 01:24

gaat het nu om de naaaaaaaaaam proline of omdat het zo,n dun matje is volgens mij gaat dit gezien eerder geschreven stukjes in allerlij artikelen weer helemaal nergens over, stel je voor dat de hulk niets meer publiceerd zou toch jammer zijn.
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

31-01-2006 08:54

Laten we hier gewoon alle produktnamen opschrijven, waarvan me met z'n allen gebruik van maken...

gr Harnold
Gebruikersavatar
Kenneth Pepels
Berichten: 267
Lid geworden op: 30-01-2005 13:58
Locatie: Spaubeek (limburg)

31-01-2006 10:31

Ik snap het probleem helemaal niet, ik stoor me er niet zo aan. Op de cover kijk ik naar vis wat hij in zen handen heeft niet welke naam er op de mat staat!

Groetjes Kenneth
Carpfishing isn't just a sport, it's a lifestyle!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

31-01-2006 10:49

Tieme,
Je zegt dat het je stoort heb je hier al actie op ondernemen of profileer je dit alleen hier ? contact op te nemen met de redactie en hier je klacht neerleggen of je abonnement opzeggen zijn twee opties.

gegroet,
P
It's not who you are, it's who you know.
Chris Gabriele

31-01-2006 11:30

Ik ben reuze benieuwd wat een karperwereld gaat kosten zonder reclame
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

31-01-2006 11:52

Chris,

Zal wel rond de 5 tientjes gaan worden...
Gebruikersavatar
Tieme Santes
Berichten: 82
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00

31-01-2006 12:25

Hallo Peter,

ik ben niet zo principieel dat ik nu gelijk ga lopen zeuren bij de KW of mijn abonnement op ga zeggen. Zeker niet.
In deze discussie was dit hetgene wat mij opviel en het blijkt een incidentje. Kan gebeuren.

Ik blijf lid van dit mooie blad met leuke, interessante artikelen en dat kan ik iedereen aanraden.

Mvg Tieme
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

31-01-2006 13:00

Kenneth Pepels schreef:Ik snap het probleem helemaal niet, ik stoor me er niet zo aan. Op de cover kijk ik naar vis wat hij in zen handen heeft niet welke naam er op de mat staat! Groetjes Kenneth


Gelukkig, mensen de cover die ik heb "gekregen" van de redactie/karperwereld draait om een van de mooiste spiegels van Nederland! Niet om al dan niet toegepaste sluikreclame...

Op mijn vorige cover (Karperwereld 38) had ik een vest aan van KORDA, gewoon omdat deze lekker warm zijn, mooi groen en dus mooi wegvallen in de omgeving. Niet omdat er toevallig het merkje Korda op staat. Is dit dan ook sluikreclame (heb de vest gewoon gekocht). Maar hier hoorde je dus niemand over (buiten een aantal mensen die het niet vonden "kunnen" dat ik Korda, waar ik geen binding mee heb, zo evt. promoot...

Nu de mat, simpelgezegd en zonder zeveren, het is gewoon de beste commercieel verkrijgbare mat op de markt voor mijn visserij, zou bijv. Nash een betere mat in zijn assortiment hebben dan lag die onder die vis en niet die van Koos, ondanks dat ik daar veel minder voor zou betalen!! Dat PL ervoor kiest om zijn merknaam op de producten te zetten zoals elk ander merk is logisch en dat dit dus "toevallig" op de foto staat moge ook duidelijk zijn gezien mijn vorige uitleg, want daar let je simpelweg niet op met een vis op de kant. Tenminste, ik niet bewust!

Als ik kijk naar mijn materiaal dan bestaat dit uit tal van merken, allemaal omdat ze kwalitatief het beste product leveren geschikt voor mijn manier van vissen. Ikzelf ben niet gebonden aan een merk voor mijn materialen, zou het ook helemaal niet willen, ik zoek simpelweg het beste wat past binnen mijn visserij (voordeeltje van in een hengelsportzaak werken)... Maar goed, de mensen die mijn lezing gezien hebben, zeker op het gebied van kleinmateriaal, kunnen dit beamen. Ik zeg wat goed en slecht is en waarom, wat je ermee doet moet je uiteindelijk zelf weten.

Ach waar maken we ons druk om, het kwijl loopt nog steeds uit mijn mondhoeken naar mijn kin bij het zien van deze foto's, het blijft toch raar een gedroomde vis ook mogen vangen, onwerkelijk zelfs.. De glimlach en bewondering in het gezicht, de spetters water van zijn laatste worsteling op de mat gevuld met water, de rood/oranje flank met vuistgrote schubben schitterend in het opkomende zonlicht, vereeuwigd door Dennis. Het meegenieten van een glorieus moment van een targetvisser, dat is waar deze cover om draait!!
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Tieme Santes
Berichten: 82
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00

31-01-2006 13:12

ik heb gisteravond jouw artikel gelezen Bart en dat was weer een puik stukkie! Wat een drive om voor die ene vis te gaan. Heb ik respect voor.

Ik denk dat deze discussie ten einde loopt. Het is allemaal duidelijk, voor mij althans wel. Zoals ik jou ken van het Carpboard en de KW Bart, twijfel ik niet aan jouw motieven om een Pro Line mat te gebruiken. Die mat ziet er zeker ook uitstekend uit.

Gefeliciteerd met de mooie covervis Bart.
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

31-01-2006 13:17

Bart,

Je verdedigt jezelf veel te veel, is helemaal niet nodig. Schitterende vis, prachtige foto. Basta.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

31-01-2006 13:25

Bart laat ze lullen man, ze zijn jalours op je enorme verdiensten, al dat gratis materiaal, benzinevergoeding, uitbetalingen verviste uren, rittenkaarten bij Yab Yum en noem maar op.
Vissen is een hobby, geen religie!