De karperwereld

Gebruikersavatar
tobie derksen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 11-02-2005 09:44

28-01-2006 16:56

prachtig verhaal en een prachtige vis bart !!
mijn complimenten!!
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

28-01-2006 17:21

haha,

Ik zag de cover en dacht, goddomme, heeft hij hem ook al, die woestijn vis.
Toen ik de titel las van je artikel dacht ik, jezus is het een dubbelganger, tweelingzusje of is ie overgezet... Aangezien ik bella betsy zag staan...

Maar ik begin te lezen tot mijn grote opluchting is het gewoon de zelfde vis op het zelfde water :wink:

Bart, t'is een Prachtexemplaar!


Het verhaal van Kees Vaags klinkt me vrij bekent in de oren...
Zat vannacht ineens vol spanning te vissen op die ene grote schub op een thuiswater van me. Maar tervergeefs. Weer niet...

Groeten,

Luuk
Laatst gewijzigd door luuk schenkelaars op 28-01-2006 17:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper
Gebruikersavatar
Kenneth Pepels
Berichten: 267
Lid geworden op: 30-01-2005 13:58
Locatie: Spaubeek (limburg)

28-01-2006 17:22

Zeker mooi stuk, heb het al 2x gelezen.

Groetjes Kenneth
Carpfishing isn't just a sport, it's a lifestyle!
Gebruikersavatar
Kees van der Voorden
Berichten: 227
Lid geworden op: 30-10-2004 03:53

28-01-2006 17:46

Kun je als auteur de voorwaarde stellen dat er geen reklame geplaatst wordt in je artikel? Of heb je daar niks over te zeggen? Ik vind het ook altijd hinderlijk die reklames in een artikel, al lees ik ze eigenlijk nooit.

Heb de karperwereld nog niet gekocht, maar moet hem toch binnenkort halen. ff kijken of er wat info uit te halen is, met het oog op de toekomst. :wink:

mvg,
Kees
tom langens
Berichten: 133
Lid geworden op: 30-12-2005 13:00
Locatie: Bocholt

28-01-2006 18:22

Het is normaal dat wanneer je aan een firma gebonden bent dat je hun naar rechtstreeks of onrechtstreeks vermeld. Voor wat hoort wat vind ik en vele zullen mij daarin volgen.

Ik heb er geen moeite mee dat wanneer ik een artikel lees dat daar bepaalde firma's in vermeld worden. Ik zet het ook meestal in mijn artikels. Als ik hun zo een beetje naambekendheid kan geven, dan doe ik dat met plezier.

grts
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

29-01-2006 01:26

Kees,

Ik vrees het ergste.
En ben volgens mij een van de weinige die zich er groots aan stoort.
Zo ook in deze KW. artikel... met jawel... FOTO's van een boiliezakje!
Kan het nog erger?

Waar gaan we naar toe? ik hoop niet dat we naar een tijd gaan waarin, je niet meetelt als je geen foto's van je zo zeer geliefde aasfirma plaatst.
Verschrikkelijk.

Maarja, zal mijn klaagzang verder stoppen. Geen zin in opmerkingen over stuurlui en de wal enzo.

Tabée!
Frank
Hendrik Mienstra (henk)
Berichten: 532
Lid geworden op: 22-12-2005 00:36

29-01-2006 01:49

Frank,

Ik denk echt niet dat je een van de weinigen bent.
Die zijn er meer als je denkt!

Henk,
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

29-01-2006 10:53

Beste Frank,

Niet echt overtuigend van iemand die te bewonderen is met O.F. t-shirts en mutsen........... en ook stukjes schrijft..........en ook fotos van zakjes boilies...... Beetje jammer. Jaloers misschien?
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

29-01-2006 12:04

Dennis sluit me volledig bij jou aan!
Volgens mij vergeet hij dat hijzelf ook gebonden is aan een aasfirma maargoed boeit verder niet.
persoon in kwestie heft een foto van hem en een mooie vis en erbij een zak aas van de firma waarmee die deze vis heeft gevangen !!!
Wat is hier het probleem van vraag ik me dan af ?
Vooral de Engelse merken hebben er de grootste hand van en volgens mij bij jij zelf fieldtester van een engels merk niet ??

Maargoed


Daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

29-01-2006 13:10

Daniel Legrand schreef:Dennis sluit me volledig bij jou aan!
Volgens mij vergeet hij dat hijzelf ook gebonden is aan een aasfirma maargoed boeit verder niet.
persoon in kwestie heft een foto van hem en een mooie vis en erbij een zak aas van de firma waarmee die deze vis heeft gevangen !!!
Wat is hier het probleem van vraag ik me dan af ?
Vooral de Engelse merken hebben er de grootste hand van en volgens mij bij jij zelf fieldtester van een engels merk niet ??

Maargoed


Daan


daniel,

frank is naar mijn weten niet verbonden aan een aasfirma hoor. Dit heeft hij achter zich gelaten vorig jaar.
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

29-01-2006 13:28

Goedendag,

Jaloers? Haha, alles behalve dat!
Een groot verschil zit er m.i. tussen websites en bladen.
Voornamelijk in het bereik.

Ik kan jullie scheven gezichten best begrijpen hoor. Alleen jammer dat je het verhaal er achter niet kent.

Zal een poging wagen om het uit te leggen, zie dit alleen niet als verdediging. Daar ik dit niet nodig vind. Alleen wat uitleg.
Ik heb een tijdje ja, met OF muts en shirtje aan de waterkant gezeten. Zal ik zeker niet ontkennen. Je moet immers toch alles een keer meegemaakt hebben in je leven.
Na een klein jaartje ben ik er toch mee gestopt. Ik wilde zelf gaan kloten weer. En lekker rustig hengelen. Niet mijn "ding" dus. Niks verder ten nadele van het bedrijf overigens.

Mag ik nu blijven?
Zoniet, pech.

Salut.

Frank
Dennis de Wilde
Berichten: 492
Lid geworden op: 05-01-2004 21:20
Locatie: Schiedam
Contacteer:

29-01-2006 13:50

Wat is het verschil tussen websites en bladen? Denk dat het bereik van de KW(oplage) kleiner is als een website, oa met een banner op deze site. Daarnaast gaat het daar toch niet om, je hebt hetzelfde geprobeerd, ongeacht welk medium, ongeacht welk argument/doel/reden. En nu ineens dit veroordelen, beetje hypocriet vind je niet?
En wat betreft kloten/lekker rustig hengelen, wie zegt dat ik dat niet doe??? Geen verplichtingen hoor, gewoon je ding doen, net als ieder ander. De enige realiteit is dat we in 2006 leven en het vrij normaal is dat er iets bestaat als geven en nemen. Ben niets verplicht maar vind het vrij normaal dat je iets terugdoet. Kijk maar over een paar jaar in de diverse bladen, of al sinds jaren in buitenlandse bladen. Paar weken geleden al een hele disussie geweest op deze site.
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

29-01-2006 17:03

Frank Avezaat, ok dat wist ik nog niet bedankt voor het mededelen.

Andere Frank, heb niets gezegt neem het terug wist niet dat je aftsnad had gedaan van je testvisserij.


Greetz Daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
Kees Vaags
Berichten: 934
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Aalten

29-01-2006 17:57

Heej Luuk,

heel leuk dat mijn verhaal je een bepaalde binding geeft met je eigen beleving, daar is het ook om te doen geweest.

Frank v A.

Ik heb begrip voor je meningen. persoonlijk stoor ik me er ook aan als zo'n zakje in de achtergrond op de foto staat. waarom? tja, dat weet ik ook niet precies.
Ik vind in ieder geval dat een foto van trotse vanger en vis maar om 2 dingen gaat. de vis en de trotse vanger dus. Dat je hierbij een shirt of pet op hebt van een firma waar je aan verbonden bent heb ik geen probleem mee, maar bewust zo'n zakkie aas ofzo in de achtergrond...
Zelf vis ik sinds anderhalf jaar ook voor ocean. Zoiets heeft zijn voordelen en zijn nadelen. Ik begrijp dan ook maar al te goed waarom frank een tijd geleden uit het fieldtesters team gestapt is, ik kan daar niet meer dan bewondering voor hebben.
frank, Schrijf anders zelf eens een leuk stuk, ik weet dat je best handig bent met een pen(of een PC)!

Bart, zeer fraaie vis op de cover, ik had er al eens van mogen genieten tijdens je presentatie in Giesbeek. zal ook het bijbehorende artikel z.s.m. lezen.
groetjes Da Fox
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

29-01-2006 20:18

Heren, staat er een boeiend verhaal in, met mooie foto’s waarbij de vis in kwestie met de meeste zorg en niet te lang bloot gesteld is aan het flitslicht, zal beperkte reclame uitingen me een biet zijn. Helaas kwam ik een diepte punt tegen in de laatste Kaperwereld, de auteur was (dat is mijn mening althans) constant veren en reclame uitingen in zijn achterste aan het steken waarbij de aantallen van gevangen karper en kg boilies je om de oren suisde. Jammer, viel me des te meer op daar andere verhalen en foto’s meer dan de moeite waard waren om te lezen. Als redactie zal het altijd wel een moeilijk punt blijven om al je lezers het voor de volle 100% naar de zin te maken. Ondanks deze opmerking heb ik toch weer een jaar bijgetekend op dit voor mij toch uniek blad DÉ KARPERWERELD.
jan van kranenburg

30-01-2006 03:08

Peter,

Bijgetekend?

zeer jammer dus :cry:
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

30-01-2006 08:10

Jan,

Verklaar je nader? Dat er behoefte is aan dergelijke bladen is wel gebleken, de redactie volgt een beleid waar ik me in grote lijnen wel in kan vinden zeker ten opzichten van een ander karperblad. Dat blad omarmt de commercie ten volle waarbij het behartigen van belangen daarin tegen van de karper op een erg laag pijl staat. Inhoudelijk een duidelijk verschil, waarbij mijn eerdere opmerking (een redactie kan het niet ieder een naar de zin maken) op jou slaat? Kijk je naar andere karperbladen b.v. in het buitenland vind ik het niveau van een blad als DÉ KARPERWERELD een stuk hoger. Kan je aangeven wat je zo tegen staat en waar aan een blad als DÉ KARPERWERELD zou moeten voldoen in jou ogen.

Met vriendelijke groet,
Peter
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

30-01-2006 12:16

Ik lees dat mensen vallen van de halve kolom van de karperwereld in mijn artikel, heb daar zelf niet zo'n moeite mee. Kijk, ik verwijs zelf in mijn artikel naar een vorige uitgave van de Karperwereld, wellicht dat mensen daardoor geboeid zijn en ook interesse hebben in vorige uitgaves. Vandaar het stukje, dat je weet waar je die kan krijgen. Het blijft een commercieel blad en ik geef de mogelijkheid in het artikel.

Reclame en sluikreclame

Van reclame in artikelen, tja, het is gewoon zo dat het gros van de artikelen in de landelijke bladen geschreven wordt door karpervissers die verbonden zijn met een firma, dit omdat ze zelf ervoor kiezen wat meer in de picture te staan (waardoor ze interessanter zijn om te sponsoren) of omdat de firma verlangt dat ze af en toe van zich laten horen (als voorwaarde van de sponsoring). Dat er mijn inziens een grens is binnen de reclame in de tekst is ook duidelijk, anders verlies je simpelweg je geloofwaardigheid. Vangsten ophangen aan een bepaald onderdeel van je visserij (zoals het aas waar je mee vist, in dit geval het gesponsorde aas) is mijn inziens geen goed iets, dit omdat het maar een klein onderdeel is van waarom je die vis hebt gevangen en ook wellicht helemaal niet het belangrijkste onderdeel. Ik zou het iig nooit doen in welk artikel dan ook en voor de vele mensen die inmiddels mijn lezing hebben gezien weten ook dat ik zelfs juist niet te veel mijn nadruk op het aas probeer te leggen, het is simpelweg maar een klein onderdeel...

Zakjes e.d. vasthouden dan wel op de achtergrond, tja, dat is iets wat je uit Engeland over ziet waaien. Niet enkel tekstgewijs het product/merk vermelden, maar ook visueel. Daar is het nog vele malen erger met de bewuste auteur die een rolletje vashoudt, een zak ballen of wat dan ook. Een andere manier van productfotografie die mijn inziens wat doorslaat...
Tja, dergelijke foto's vallen natuurlijk in de smaak bij een sponsor, moge duidelijk zijn.

Het gezeur van reclameuitingen en advertenties in de Karperwereld vind ik onterecht, dat hoort er nu eenmaal bij! Een commercieel bedrijf wat geld wil verdienen en dat doet met abonnementen en de reclames. Het is wel zo dat ze mijn inziens wel op de grens bezig zijn, want gaat het reclamegehalte de overhand krijgen dan zal de consument het abonnement simpelweg laten vallen, omdat ze dan wel een folder uit de hengelsportzaak meenemen en niet 8,75 per boekje gaan betalen (wat trouwens meer dan behoorlijk is...).
mvg

Bart van den Hurk
Gebruikersavatar
Jelle van Middelaar
Berichten: 218
Lid geworden op: 03-01-2005 15:01
Locatie: Hoogland
Contacteer:

30-01-2006 12:19

hooitjes..

Ik vond dat het artikel van Dennis wel heel erg veel om Dynamite baits draaide. Dat was bij heel veel dingen te merken en dan toch nog even een zakjes boilies erop..

Pff alsof DIE boilies er alleen voor zorgde( dus alleen Dynamite) dat er vis op de kant kwam.

Erg jammer,

Jelle
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

30-01-2006 12:27

Bart,

Aangezien Proline veel in jou investeerd vind ik het een normale zaak dat het emmertje Proline bollen op de foto komt...
Ik stoor me er niet aan.

Het gaat toch om het verhaal en hoe ie vis op de kant is gekomen...
Al zal je die vis misschien ook aan een ander bol ook hebben gevangen...
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

30-01-2006 12:49

Peter Otte schreef:daarin tegen van de karper op een erg laag pijl staat.

Peter


:oops:

Op een pijl staan ?

:oops:

Of op een laag peil staat :wink:

Als er nu geen reklame in het boekje zou staan, zou het dan niet zo kunnen zijn dat het abonnement aanzienlijk duurder zou worden?

Maar een teveel aan reklame zou ook wel eens het effect kunnen bewerkstelligen dat mensen idd hun abonnement opzeggen.

gr Harnold
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

30-01-2006 13:00

Harnold,

Niet doen aub.

We zijn niet allemaal neerlandicus.

MVG

Klaas
Gebruikersavatar
Tieme Santes
Berichten: 82
Lid geworden op: 29-01-2002 01:00

30-01-2006 13:02

Ik heb er geen problemen mee als bepaalde firma's in een artikel genoemd worden zolang het binnen de perken blijft. Toch vind ik de foto van Bart op de voorkant een beetje te. Het lijkt alsof iedereen die met een een Pro Line mat vist, deze eerst met de letters de goede kant op legt en vervolgens op de foto gaat. Ik vind zoiets niet mooi op een cover.

Dit betekent niet dat ik afbreuk wil doen aan Bart zijn bijdrages in de KW want die zijn altijd zeer boeiend en informatief.

Mvg Tieme
Gebruikersavatar
Sebastian Huvenaars
Berichten: 2078
Lid geworden op: 18-02-2005 16:02
Locatie: Eindhoven

30-01-2006 13:07

Ik moet zeggen, ik heb de cover nog niet gezien hoor. Maar als er dan
tóch reclame gemaakt moet worden om een dergelijk blad te financiëren,
doe het dan op deze manier. Eén van de sterke punten van de
Karperwereld tov. Karper vind ik de hoeveelheid reclame! Die is in de
Karperwereld toch nog een stuk kleiner, of iniedergeval minder nadrukkelijk
aanwezig...

Grs sebastian
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

30-01-2006 13:08

Beste Tieme,

Ik let er eerlijk gezegd nooit op, de ene keer liggen ze van me af de andere keer naar met toe. Maar die letters op de mat hebben een functie, anders zouden ze er niet opstaan. Bedrukken kost namelijk ook geld.

De een vindt de letters storend aan de foto, ik kijk enkel naar de vis en Koos (eigenaar van Proline) vindt het natuurlijk ook nog eens een hele welkome plaat.

Maar ik let er dus niet direct op hoor en mijn meeste foto's die ik gebruik zijn liggend, waardoor de mat wegvalt op de foto...
mvg

Bart van den Hurk