barney return off a legend ??

Gebruikersavatar
tobie derksen
Berichten: 1514
Lid geworden op: 11-02-2005 09:44

15-01-2006 09:51

ik denk dat jelle het wel gaat winnen, want Barney gooit iets sneller dan jelle's vorige tegenstanders waardoor jelle waarschijnlijk beter in zijn spel komt!!!! :D
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

15-01-2006 10:40

Jelle heeft barney gisteren al met de mond afgebluft nu nog met de pijlen! Waarschijnlijk is iedereen die in de zaal zit voor jelle ipv barney dus dat zal jelle zeker helpen! Barney heeft een complete serie spycho's nodig om daar te komen dus zo labiel is ie wel :lol:
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

15-01-2006 11:26

Kom op jongens twee Nederlandse toppers nu niet gaan zeiken, gewoon genieten en hopen op een goede partij.
Ervaring kon wel eens de doorslag geven, voordeel van Jelle is hij hoeft niet Barney moet wel.
Wie er ook wint Nederland blijft toppers leveren in wat voor sport dan ook.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Mark Zelle
Berichten: 943
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Vorden
Contacteer:

15-01-2006 11:33

bij ons in het dorp is elke jaar ook een dart-toernooi. bij deze een kleine impressie.



Afbeelding
Jan-Jaap de Zutter
Berichten: 48
Lid geworden op: 28-04-2004 17:38

15-01-2006 11:47

Heren,

waarom allemaal toch zo negatief over Barney. Als hij er niet was geweest zaten velen van jullie vanavond niet darten te kijken maar gezellig bij de schoonouders op de koffie. Hij mag dan wel niet zo vriendelijk zijn als hij verloren heeft, maar dat is onderdeel van zijn winnaarsmentaliteit. Daar kan Stompe nog eens een voorbeeld aan nemen, kan beter een vast contract tekenen bij SBS6, want een winnaar zal hij toch nooit worden. En wat betreft vanavond, alle respect voor Jelle, maar tegen Barney zal hij toch echt het onderspit delven, die is echt een maatje te groot met al de ervaring die hij al heeft op de Lakeside

Barney proficiat met je 5de tiel, Jelle je word een waardig opvolger maar dit jaar nog niet,

MVG
Vrouwen maken meer kapot dan vissen goed kan maken.
Peter van den Top
Berichten: 125
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00
Locatie: putten

15-01-2006 11:50

Mark Zelle schreef:bij ons in het dorp is elke jaar ook een dart-toernooi. bij deze een kleine impressie.



Afbeelding


Zijn dat de prijzen :lol:
Gebruikersavatar
Kevinskie de Boer
Berichten: 542
Lid geworden op: 12-02-2005 17:34

15-01-2006 11:53

whahah dan kun je je nooit op je spel concentreren sta je de hele tijd achterom te kijken naar wat er te "winnen" valt :lol:
Ga toch vissen, dan vang je nog eens wat 8)
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

15-01-2006 12:21

Jan-Jaap de Zutter schreef:Heren,

waarom allemaal toch zo negatief over Barney. Als hij er niet was geweest zaten velen van jullie vanavond niet darten te kijken maar gezellig bij de schoonouders op de koffie.


Toch jammer, maar dit is complete ONZIN ! Raymond doet dit de mensen graag geloven en strijkt maar wat graag de eer op, maar wie heeft nu uiteindelijk als dartspionier het pad geeffend voor jongens als van Barneveld en Stompe ? Juist, Roland Scholten. Heeft nog geen ( bij het grote publiek bekend ) toernooi gewonnen, maar draait al tientallen jaren op zeer hoog niveau mee. Heeft een zeer trouwe aanhang, ook in Engeland en is een zeer sportief en nuchter persoon. Hier kan onze blaaskaak uit Den Haag een heel groot voorbeeld aan nemen. Verder kan ik alleen maar hopen dat Jelle hem fors op zijn kloten gaat geven vanavond. En als dat gebeurd zal Barney wel weer een kutsmoesje klaar hebben ( last van een tril-oog bijvoorbeeld ).
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

15-01-2006 12:22

Heren,
Laat de beste van de dag winnen, en dat mag van mij Jelle zijn maar ook Raymond! dat gelul over van barneveld komt me ook de strot uit, Het overgrote deel heeft de voorgaande jaren zitten juichen voor raymond en nu is het een opgeblazen pad etc etc etc lekker hypocriet.

Of men hem nu mag of niet hij presteeert het wel om even 4 keer de embassy te winnen in 8 jaar en gaat nu voor een evenaring van het record van bristow. Tevens heeft raymond een heleboel betekent voor de dartsport in nederland. Beetje meer respect zou op zijn plaats zijn. De engelsen hebben in ieder geval een stuk meer respect voor hem als de nederlanders maar goed o zo nederlands niet waar.

Wat betreft ronald een prima darter maar de darthype niels is toch begonnen na de winst van raymond tijdens de lakeside. hiermee zeker geen afbreuk willen doen aan ronald zijn capaciteiten. En co tsja sbs darts kijk ik toch niet, blijf gewoon heerlijk zoals altijd naar de bbc kijken.

gegroet,
Peter

p.s Mark wanneer is dat toernooi :D :D :D
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

15-01-2006 12:28

peter postema schreef: De engelsen hebben in ieder geval een stuk meer respect voor hem als de nederlanders


Wil ik wel eens weten waar je deze wijsheid vandaan haalt ? De Engelsen kotsen Barney namelijk al jaren uit. Mocht hij de prestatie van Bristow evenaren, dan zijn ze al helemaal klaar met hem. De collega darters spreken in de pers met respect over hem, maar hopen ondertussen dat ieder jaar zijn laatste is op Lakeside. Arrogantie binnen de dartssoprt is dodelijk, helemaal als ''buitenlander'' op dit Engelse feest. Gelukkig is er altijd Phil Taylor om hem op zijn plaats te zetten :lol:
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

15-01-2006 12:33

peter postema schreef:Wat betreft ronald een prima darter maar de darthype niels is toch begonnen na de winst van raymond tijdens de lakeside. hiermee zeker geen afbreuk willen doen aan ronald zijn capaciteiten.


Zeker waar, alleen zonder Scholten, ook geen van Barneveld. Hij heeft het pad geeffend, sponsoren warm gemaakt, darts als sport laten erkennen, de ervaring opgedaan en doorgegeven. En als zo'n dweil gaat lopen ophangen dat ie alles op eigen kracht heeft gedaan en totaal geen credits geeft aan degene die het ECHTE pionierwerk heeft verricht, dan zakt mijn broek af ja :evil:
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

15-01-2006 12:48

Ik hoop dat die Klaasen Barney is ff flink op ze flikker geeft, misschien dat ie dan weer een keer terugkomt op deze wereld waar het allemaal gebeurd.

Maar moge de beste winnen.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

15-01-2006 13:09

Niels,
Betreffende engeland, er zit een groot verschil tussen mensen niet mogen en respect hebben voor elkaar. Kan mensen totaal niet mogen maar wel respect hebben voor behaalde resultaten, zegt voldoende denk ik. Dus de broek afzakken heb ik geen last van zet dingen liever in perspectief en handel hierna.

Ik ga in ieder geval met plezier kijken naar een hoop ik eneverende partij, en betreffende phil taylor. Zou wel een revanche willen zien van raymond, of die er komt betwijfel ik phil is een klasse beter 8)

Qua ronald klopt heeft die zeker gedaan en ook altijd met veel plezier naar hem gekeken op de lakeside. heb wel eens een intervieuw gelezen van raymond waarin die refereert aan ronald op een positieve wijze trouwens. betreffende de hype die naar de winst is ontstaan daar zul je de credits toch richting van barneveld moeten schuiven, hij stond er en deed het en hieruit voortvloeiend kwam de boost in de nederlandse dartscene ongeacht wie het pad heeft gelegd. De winst is de bepalende factor geweest, als ronald het had gedaan had nederland nu over hem lopen zeveren.

groet,
Peter
Laatst gewijzigd door peter postema op 15-01-2006 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Melvin Miltenburg
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-10-2002 02:00

15-01-2006 13:15

Barney moet winnen, dan heeft ie 5x de titel en nederland er weer een record bij, zo wordt de reputatie van Nederland nog groter in het darten ;)
Gebruikersavatar
Ruud Laros
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: delft

15-01-2006 13:57

peter ,

wat ik gehoord heb is dat beide bonden bdo en pdc met elkaar in gesprek zijn .

zal nog wel een aantal jaren duren maar dan zullen beiden weer tot 1 bond worden gevoegd.
kan mij niet snel genoeg gebeuren in ieder geval.

zie klaassen nog wel winnen vanavond ondanks dat barney de favoriet is.
klaassen gooide overigens ook deze week nog een 9 darter in de oefen ruimte achter het podium.


gr. ruud
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

15-01-2006 14:08

1 ding is een feit.. de titel is voor nederland ;)

maar van mij mag klaassen wel winnen.. niet omdat barney een blaaskaak is maar gewoon omdat hij het verdient.. Barney heeft itt Klaassen de makkelijke tegenstanders gehad en Klaassen heeft echt moeilijke tegenstanders gehad..

dus ik ben voor klaassen vanavond.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

15-01-2006 14:22

Ruud,
zou niet verkeerd zijn dat die ruzie eens werd bijgelegd, ben benieuwd.

Remco,
Dit was het speelschema heeftvab barneveld het zo veel makkelijker gehad ? zker o`shea en martin adams daarmee geef je deze toch zeer goede darters niet de credit die ze verdienen.

ronde 1:
Jelle Klaasen - Dennis Harbour (Eng)
Raymond van Barneveld - Brian Sorensen (Den)

ronde 2:
Jelle Klaasen - Mervyn King (Eng,)
Raymond van Barneveld - Gary Anderson (Eng)

kwartfinale:
Jelle Klaasen - Paul Hogan (Eng)
Raymond van Barneveld - Tony O'Shea

halve finale:
Jelle Klaasen - Shaun Greatbatch (Eng)
Raymond van Barneveld - Martin Adams (Eng)

groet,
Peter
Laatst gewijzigd door peter postema op 15-01-2006 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
It's not who you are, it's who you know.
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

15-01-2006 14:27

laatste 2 potjes van barney waren wel tegen moeilijkere spelers maar hun spel was niet echt super.. en barney had zelf ook wat problemen. dus het was een geluk bij een ongeluk dat barney ze gewonnen heeft..

Klaassen heeft ze gewoon afgemaakt.. het werd wel eens spannend maar zodra die weer terug komt in de wedstijd staat die te gooien alsof het niets is..

als ik kijk naar alleen dit toernooi dan gooit klaassen stukken beter dan barney.. barney heeft last van ster allures en wil zich zo graag bewijzen.. en klaassen heeft niets te verliezen en zegt waarop het staat.. ik durf te wedden als hij verliest vanavond dat hij geen smoesjes heeft. en barney wel..
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

15-01-2006 14:29

allemaal zeikwijven.

Wie het tuintje van een ander wied, ziet de balk in zijn eigen ogen neit ozfzo.

Dan zal ie arrogant zijn, nou en.

Die Scholten is wel leuk, heeft ook een keer een paar pijlen geraakt. Verder kan ie niet in de schaduw staan. Hoewel plek zat.

De winnaar heeft gewoon gelijk. Nu dus 4 keer barneveld.

Je krijgt eerst Taylor dan een week niets en dan Barneveld en consorten.
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

15-01-2006 14:45

Enne je vergeet die met die rode lamp en dat bordje van leendesk om zn nek :P
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

15-01-2006 14:48

Remco,
sorry hoor heeft ook iets met de klasse te maken, niets ten nadele van jelle hij speelt zeker subliem maar de stats van raymond zijn overall wel beter:
Raymond:
28.61 / 32.17 / 31.51 / 32.07

Jelle:
29.98 / 30.12 / 30.06 / 29.83

Als ik de stats van martin adams (30.96) bekijk dan is deze hoger in de semi finale als de stats van jelle (29.83). Als raymond zijn 32 tot 33 gemiddeld houdt en jelle blijft in de 29 tot 30 zitten dan kan ik de uitkomst raden.

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Gebruikersavatar
Niels Schouten
Berichten: 879
Lid geworden op: 02-10-2005 18:11
Locatie: Almere

15-01-2006 15:03

Klaas van den Herik schreef:Die Scholten is wel leuk, heeft ook een keer een paar pijlen geraakt. Verder kan ie niet in de schaduw staan. Hoewel plek zat.


Hier een kleine opsomming wat deze man al gepresteerd heeft:

British Open winner,
Swedish Open winner
World Champs 1993
World Champion Pairs 1997 (met Raymond van Barneveld)
6yrs at Embassy 1992-98
Pairs winner in Holland, Germany, Sweden, Finland
2002: Semi-finalist Las Vegas Desert Classic

Voor de dartssport zou het overigens wel goed zijn als BDO en PDC weer zouden samensmelten. Maar goed, zij zijn al jaren bezig om dit voor elkaar te boksen en ze komen alleen maar verder van elkaar te staan ipv dichterbij. Tevens spelen er zulke grote commerciele aspecten mee, dat dit wellicht nog een aantal jaren gaat duren.

Peter, wat betreft de hype die Barney ontketent heeft, moet ik je helemaal gelijk geven. Dit is ook iets waar hij alle eer voor verdient. Verder geef ik Raymond ook het meeste kans om te winnen gezien de statistieken. Echter de vorm van de dag is bij darts toch doorslaggevend.
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

15-01-2006 15:14

Niels,
gaat niet om mijn gelijk eerder iemand de credit geven die hij verdient.
Veder ben ik van mening dat raymond zijn vorm wel houdt, ben zeer benieuwd of jelle nog verder boven zich uit kan stijgen en niet de terugslag krijgt die zijn stats zo omlaag hebben laten gaan. deze dipjes kan hij zich tegen een speler met het kaliber van raymond niet permiteren. Over de andere kant ben ik heel benieuwd of het jelle lukt om raymond van zij stuk te brengen. Ongeacht de uitkomst alle respect voor jelle.

smullen dus ! hoop op een tie break ;-)
groet en veel pelzier met kijken vanavond
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Jorrit Hazen
Berichten: 100
Lid geworden op: 30-03-2005 00:27
Locatie: FISHTOWN!
Contacteer:

15-01-2006 16:13

speerwerp finale!
Hatsikidee!
Gebruikersavatar
Rick Boerboom
Berichten: 3459
Lid geworden op: 11-07-2002 02:00
Locatie: Doetinchem

15-01-2006 16:46

Als Nederlander zijnde kan het al niet meer stuk natuurlijk, een compleet Nederlandse finale en winnaar dus. Wat Peter zegt over Jelle en zijn dipjes klopt zeker. Het lijkt of hij geweldig staat te gooien, dat doet hij bij tijden ook wel, maar hij heeft er ook legs, sets tussen dat ie geen pijl raakt. Dat zie je ook terug aan zijn gemiddelde. Daarom zijn die niet zo hoog als je zou verwachten, ook gezien de vele 180'ers. Nu scheelt het dat het een lange wedstrijd is. En dat Barney ook vrij snel gooit zodat Jelle beter in zn ritme komt. Maar hij moet goed opletten dat ie niet te snel een te grote achterstand krijgt. Ik moet zeggen dat ik Barney ook weleens beter heb zien spelen in voorgaande jaren. Het is niet zo indrukwekkend als het geweest is. Degelijk, niet spetterend. En hij mist nogal wat dubbels. We zullen wel zien straks.