is blowen een hobby

is blowen een hobby?

ja
38
28%
nee
96
72%
 
Totaal aantal stemmen: 134
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-01-2006 08:55

Ja hoor, Peter.

Ik ben slechts verslaafd aan roken, dat is al triest genoeg, dus geen ervaringsdeskundige voor wat betreft drank en blowen. Maar volgens de echte deskundigen die momenteel een verontrustende groei zien van canabisverslaafden:

Bij blowen en roken is er geen sociale factor die het gebruik beperkt tot bepaalde tijdstippen zoals het weekend. Dat is bij alcohol wel zo.

Eenmaal verslaafd aan drank valt die drempel weg, denk ik mij zo in. Maar dan moet je eerst die drempel over. Bij de jeugd is de drempel voor wat betreft blowen zeker een stuk lager dan vroeger en dat is op zich gevaarlijker dan een weekendje doorzakken.

Voor de rest moet je niet bij mij wezen. Houdt gewoon de media eens bij. Er wordt de laatste tijd veel over geschreven.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

10-01-2006 09:50

Ik zou zeggen : neem een BLOW-JOB :wink:

gr Harnold
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

10-01-2006 10:14

waar kan dat? :oops:
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

10-01-2006 10:54

als je in de coffeshop werkt heb je ook een Blow -Job :wink:
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

10-01-2006 11:00

Maar wel allemaal Lullen over :

BLOW-out Rigs en Big-PIT molens :roll:
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

10-01-2006 12:06

Lees dit maar eens over alcohol, en helaas zit er alcohol verslaving bij ons
in de familie. Over drugs (drank is eigenlijk hard drugs!) kan ik me niet o-
ver uitlaten, heb hier geen ervaring mee!

Veelgestelde vragen


Algemene vragen over alcohol

Alcohol en zwangerschap

Alcohol en gezondheid

Alcohol en Verkeer

Alcohol en sport

Alcohol en verslaving


Klik op de vragen voor het antwoord:
Wat is alcohol?
Wat zijn de belangrijkste eigenschappen van de stof alcohol?
Wat is het effect van alcohol?
Waarom drinken mensen alcohol?
Zit in een glas jenever evenveel alcohol als in een glas bier of wijn?
Is sterke drank gevaarlijker dan bier en wijn?
Waarom kunnen vrouwen slechter tegen alcohol dan mannen?
Hoe komt het dat sommige mensen zo goed tegen veel alcohol kunnen?
Wat is teveel drinken?
Wat is een kater?
Heeft het drinken van alcohol op een lege maag een sneller effect in verband met dronken worden?
Is bier een goede dorstlesser?
Is een glas bier gelijk aan twee boterhammen?
Is alcohol goed voor de sex?
Hoe komt het dat mensen onder invloed van alcohol agressief kunnen worden?
Hoe weet je of iemand teveel drinkt?
Wat is "dronken" zijn?
Hoe wordt je dronken?
Alcohol in het lichaam
Wordt je lichaam warmer als je alcohol drinkt?



Wat is alcohol?
Pure alcohol is een heldere en kleurloze vloeistof en heeft geen bepaalde smaak. Pure alcohol is zeer giftig. Het ontstaat uit gisting van vruchten of granen. In het alledaagse spraakgebruik bedoelen we met 'alcohol' vaak een drank waarin de alcohol verdund is. Wijn, bier en sterke drank bestaan voor een deel uit alcohol. Het andere deel bestaat uit water en stoffen die smaak aan de drank geven. Bijvoorbeeld:



Bier wordt gemaakt van graan
Wijn wordt gemaakt van rode of witte druiven
Sterke drank wordt gemaakt van allerlei producten.
Voor jenever worden granen gebruikt, voor wodka aardappelen en cognac wordt van vruchten gemaakt. Likeur wordt ook tot de sterke drank gerekend. Er zijn ongeveer 300 verschillende soorten likeuren. Likeur is vaak zoet omdat er veel suiker in zit. Verder kunnen ze allerlei smaakjes en kleurtjes hebben. Ze kunnen gemaakt zijn van vruchten, bijvoorbeeld perzik of banaan; van bonen, bijvoorbeeld koffie en cacao; en van kruiden.



Wat zijn de belangrijkste eigenschappen van de stof alcohol?
* Alcohol ontvet; met spiritus (=ondrinkbaar gemaakte alcohol) kun je ramen schoon maken.
* Alcohol ontsmet; de dokter ontsmet de huid met alcohol voordat hij iemand een injectie geeft.
* Alcohol verdooft; in oorlogssituaties gebruik(t)en de dokters het bij gebrek aan beter om mensen te kunnen opereren.
* Alcohol heeft een bijtende of etsende werking; dit is goed te merken wanneer je de eerste slok sterke drank doorslikt. Je voelt het in je slokdarm 'branden'.



Wat is het effect van alcohol?
Alcohol verdooft de hersenen. Hoeveel ze verdoofd worden hangt af van de hoeveelheid alcohol die je drinkt. Het effect is per persoon verschillend. Het is afhankelijk van je geslacht, wat je gewicht is en of je gewend bent om alcohol te drinken. Gemiddeld kun je zeggen dat alcohol drinken de volgende effecten heeft:

Na twee tot drie glazen:
De hersenen worden een beetje verdoofd. Je voelt je wat vrijer, meer ontspannen en vrolijker.
Je durft meer en wordt minder verlegen. Dit wordt loskomen genoemd.

Na vier tot zes glazen:
Je zelfvertrouwen wordt groter. Je durft meer dan anders. Je denkt ook dat je meer kunt. In werkelijkheid kun je minder goed horen, zien en bewegen. Je reactievermogen neemt snel af. Alleen heb je dat zelf niet in de gaten. Alcohol versterkt hoe je je voelt. je kunt daardoor vrolijk worden, maar je kunt je ook verdrietig gaan voelen of aggressief worden. Je wordt aangeschoten.

Na zeven of meer glazen:
Als je nog meer drinkt wordt je dronken. Als je dronken bent zie je de dingen niet meer scherp. Je kunt je bewegingen moeilijker beheersen. Je wordt onverschillig en je reactievermogen wordt nog slechter. Je doet dingen die je niet zou moeten doen als je nuchter was. Het geheugen werkt niet meer zo goed en soms herinner je je later niet meer zo goed wat er gebeurd is. Soms wordt je overdreven emotioneel, bijvoorbeeld heel zielig of romantisch. Praten gaat niet meer zo goed, je gaat 'lallen'.



Waarom drinken mensen alcohol?
Er zijn vele redenen waarom mensen alcohol drinken een aantal ervan zijn: omdat het lekker is, je voelt je ontspannener, het is feestelijk, het is gezellig en het verfrist. Dit zijn goede redenen om te drinken maar er zijn ook foute redenen om te drinken. Dat is als mensen gaan drinken omdat ze bijvoorbeeld gefrustreerd zijn, zich onzeker voelen, angst of verdriet hebben of zich eenzaam voelen. Als je gaat drinken omdat je je rot voelt dan beland je makkelijk in een vicieuze cirkel. Want alcohol lost je problemen niet op. Als je langdurig te veel blijft drinken, beland je uiteindelijk echt in de ellende.



Zit in een glas jenever evenveel alcohol als in een glas bier of wijn?
Ja, als we tenminste uitgaan van standaardglazen. Dus bier in een bierglas, wijn in een wijnglas en jenever in een jeneverglaasje. Bier en wijn hebben wel een lager alcoholgehalte, maar er gaat zeven keer meer in een bierglas dan in een jeneverglas. En het gaat om de hoeveelheid pure alcohol die je binnen krijgt. In elke soort drank zit een bepaalde hoeveelheid alcohol. Dit wordt percentage genoemd. In bier zit 5% alcohol. Dat wil zeggen dat van elke 100ml (milliliter) bier 5 ml pure alcohol is. In wijn zit 12% alcohol en in sterke drank zit ongeveer 35% alcohol. Deze percentages zijn gemiddelde. Zo heeft bijvoorbeeld niet elk soort bier precies hetzelfde percentage alcohol. Elk soort drank wordt geschonken in een eigen glas. Als je bier, wijn en sterke drank in het juiste glas schenkt zit er ongeveer evenveel alcohol in: 12 ml dat is hetzelfde als 12 cc.



Is sterke drank gevaarlijker dan bier en wijn?
In een gewoon glas bier of wijn gaat net zoveel alcohol als in een normaal glaasje jenever. Het wordt natuurlijk anders als mensen hun bierglas met jenever vol gaan schenken. Toch hoor je weleens dat mensen zich eerder dronken voelen of gedragen door jenever dan door bier, terwijl ze evenveel glazen hebben gedronken. Dit komt doordat je bij bier heel geleidelijk dronken wordt, zodat je het minder merkt. Sterke dranken komen als het ware schoksgewijs in je bloed terecht in plaats van geleidelijk. En die schokjes voel je.



Waarom kunnen vrouwen slechter tegen alcohol dan mannen?
Bij vrouwen is de verhouding tussen vocht en vet in het lichaam anders dan bij mannen. Vrouwen hebben meer vetweefsel en minder spierweefsel dan mannen. Spierweefsel is rijk aan vocht. Vrouwen hebben dus een lager vochtgehalte. Dezelfde hoeveelheid alcohol levert dus een hogere alcoholconcentratie op dan bij een man net hetzelfde gewicht. (Vergelijk het maar wat er gebeurt met limonadesiroop in een klein glaasje water en dezelfde hoeveelheid in een groter glas water. Het ene is mierzoet en het andere waterig). Overigens, hetzelfde gaat op voor oudere mensen. Na je vijfentwintigste levens­jaar neemt de hoeveelheid vocht in je lichaam langzamerhand met de jaren af. Rimpels zijn daar een teken van.



Hoe komt het dat sommige mensen zo goed tegen veel alcohol kunnen?
Als iemand er 'goed' tegen kan betekent dit dat zijn lichaam zich heeft aange­past aan het consumptieniveau. Eigenlijk is dit een signaal dat het de verkeerde kant gaat. Immers, het lichaam is gewend geraakt aan alcohol. Dus zal het ook moeilijker genoegen nemen met minder drank. Zo'n lichaam loopt al een beetje op alcohol. Terug naar matig drinken zal dan niet meer zo eenvoudig zijn. Iemand heeft op deze manier een belangrijke stap gezet om verder afhankelijk worden van alcohol, met mogelijk verslaving als eindpunt.





Wat is teveel drinken?
Teveel drinken, ook wel riskant drinken genoemd, is dat je zoveel drinkt dat je hierdoor problemen krijgt. Bijvoorbeeld een geïrriteerde maag of een geïrriteerde partner.



Wat is een kater?
De kater is het vervelende gevoel na teveel drinken. Het wordt veroorzaakt door een combinatie van factoren. Enkele van deze factoren zijn: slaapgebrek, de werking van het giftige tussenprodukt bij de afbraak van alcohol en een verstoorde waterbalans in het lichaam.



Heeft het drinken van alcohol op een lege maag een sneller effect in verband met dronken worden?
In het algemeen wel. Bij een lege maag wordt de alcohol sneller opgenomen in je bloed waardoor je het effect eerder voelt.



Is bier een goede dorstlesser?
Ja en nee. Natuurlijk kan het heerlijk zijn om op een warme dag een koel pilsje te drinken. Als je het bij twee à drie biertjes houdt is het wel dorstlessend, ga je meer drinken dan wordt je dorst groter, want bier stimuleert vochtverlies. Hierdoor ontstaat er op den duur een vochttekort. Je gaat dan weer drinken om dit tekort op te heffen.



Is een glas bier gelijk aan twee boterhammen?
Een glas bier bevat minder calorieën dan twee boterhammen (zonder beleg). Alcohol is een brandstof voor je lichaam. Maar als het opgebrand is, heeft je lichaam er niets aan gehad. Het zijn namelijk wat men noemt 'loze calorieën'. Je krijgt er geen bouwstoffen mee binnen en daar zit het lichaam nu juist wel op te wachten. Alcohol gebruiken als voedsel is dus onverstandig. Zolang je alcohol consumeert komt je lichaam niet toe aan de verwerking van echt voedsel.



Is alcohol goed voor de sex?
Het is maar hoe je het bekijkt. Alcohol neemt door de verdovende werking op de hersenen, remmingen weg. Daardoor doe je dingen makkelijker dan wanneer je nuchter bent. Ook op sexueel gebied. Maar of dit dan ook altijd goed voor jezelf en de ander is, is daarmee niet gezegd. In een tijd waarin duidelijk de gevolgen zichtbaar zijn van via sex overdraagbare ziekten, is het van belang je hoofd erbij te houden. Verder loopt iemand die verslaafd is geraakt aan alcohol een grote kans impotent te worden.



Hoe komt het dat mensen onder invloed van alcohol agressief kunnen worden?
Lang niet iedereen wordt agressief van alcohol. Meestal is het zo dat wanneer je al agressief bent, je agressiever wordt wanneer je alcohol drinkt. Wanneer we nuchter zijn kunnen we eerst tot tien tellen voordat we iets doen dat wellicht grote gevolgen kan hebben. Als ons vermogen om tot tien te tellen is verdoofd door alcohol, dan laten we onszelf eerder gaan; we raken ontremd. Boosheid, verdriet of een nadere emotie gaat met ons op de loop.



Hoe weet je of iemand teveel drinkt?
Er zijn signalementen die erop kunnen wijzen dat iemand teveel drinkt zoals:

elke gelegenheid aangrijpen om te kunnen drinken
geen maat kunnen houden
snel, veel en gulzig drinken; het ene glas is nog niet leeg of het volgende staat er al weer
snel rood worden en veel transpireren
geheugenverlies na het drinken
alleen of stiekem drinken
smoezen gebruiken of liegen
flessen drank verstoppen
drinken om een kater weg te werken
verzuim van het werk, vooral op maandagochtend
lichamelijke klachten zoals maag-, darm- en leverklachten
agressief worden
de dranklucht camoufleren door kauwgom, parfum of after-shave
verwaarlozen van je uiterlijk, huis en gezin
Als iemand regelmatig aan een aantal van deze signalementen voldoet kun je je terecht afvragen of zo iemand niet teveel drinkt.



Wat is "dronken" zijn?
Onder invloed van, bedwelmd, verbijsterd door de drank maar ook buiten zichzelf zijn door het nuttigen of genieten van iets.



Hoe wordt je dronken?
Dat kan op verschillende manieren maar meestal komt het door het drinken van een grote hoeveelheid alcohol in een korte tijd. Het lichaam kan 1 consumptie afbreken in ongeveer 1,5 uur. Dus als je veel meer drinkt in die tijd hoopt de alcohol zich in je lichaam op en dat geeft dat je op den duur dronken bent.



Alcohol in het lichaam
Als je een drankje met alcohol drinkt, komt de alcohol via de mond en de slokdarm in de maag. Een klein deel wordt in de maag verteerd. De rest komt via de darmen in het bloed terecht. Een volle maag kan er voor zorgen dat de alcohol minder snel in het bloed komt. Een drankje op een lege maag merk je daardoor sneller dan een drankje na het eten. Het gaat dus langzamer, maar het effect is uiteindelijk hetzelfde. De alcohol verdeelt zich via het bloed over het lichaamsvocht van het hele lichaam. Via het bloed komt het in de hersenen. De hersenen worden door de alcohol verdoofd. Hoe meer alcohol gedronken wordt, hoe meer de hersenen verdoofd worden. Gemiddeld kunnen meisjes slechter tegen alcohol dan jongens. Dit komt omdat het lichaam van een jongen meer lichaamsvocht heeft dan het lichaam van een meisje. De alcohol wordt daardoor bij jongens meer verdund.
Hoe lang duurt het voordat een glas bier is afgebroken?
Of het nu om een glas bier, een glas wijn of een glaasje jenever gaat het lichaam heeft voor iedere consumptie ongeveer anderhalf uur nodig om de alcohol te verwer­ken. Mensen die bijvoorbeeld op een avond in het weekend erg veel drinken, kunnen dus nog de volgende dag onder invloed zijn. De lever heeft dan nog niet genoeg tijd gehad om alle alcohol te verwerken. Een voorbeeld: Iemand heeft op een feestje stevig gedronken. Om middernacht heeft hij tussen de 10 en 15 glazen op. Zijn bloedalcoholgehalte bedraagt dan ongeveer 2,0 promille. Om 07.30 uur ligt dat gehalte nog op 1,3 promille.



Wordt je lichaam warmer als je alcohol drinkt?
Nee, je lichaamstemperatuur daalt zelfs. Toch kun je je warmer voelen wanneer je op een koude winterdag iets sterks drinkt. Dit komt doordat alcohol de bloedvaten wijder maakt, dus ook de bloedvaatjes die dicht onder je huid liggen. Je voelt je warmer, maar in feite ben je kouder.
peter andrae

10-01-2006 13:47

:o Hoe zou een karper reageren op cannabis vraag mij af of ie achterstevoren gaat zwemmen of kunstje,s doen net zoals flipper.



t,is verschrikkelijk Mitsz de ene na de andere steek ik op :wink:.blowing in the wind.


Nee Kees zeker geen sociale factor zelfs jan de politieagent steekt soms een joint op na een dag criminelen oppakken dus wat dat betreft is het hek van de dam.

groeten peet.
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

10-01-2006 13:53

De lucht is groen, het gras is blauw Ik ben niet stoned wat LUL JE NOU! :roll:

Groetjes
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

10-01-2006 13:57

Wat zeg je : is je lul nou? :wink:
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

10-01-2006 14:08

Een lekkere pijp gevuld met wat geestveruimende middelen er in is ook voor mij lang in de tas mee gegaan naar het water.
Ik vind het heerlijk om ff lekker te relaxen en een potje te schaken aan de waterkant terwijl mijn hengels er in liggen
De laatste tijd is het niet meer gebeurd, geen maat meer die mee rookt en alleen stoned is naar mijn idee niet leuk.
Alleen drinken is ook niet gezellig naar mijn idee.
Maar of blowen een hobby is........dat denk ik niet.
Het blowen is alleen geestelijk verslavend, sigaretten en drank enz zijn lichamelijk verslavend.
Dus als je de realitijd wilt ontvluchten is het een verslavingsgevoelig goedje ( geld voor alle drugs denk ik net als Benny over de alcohol schrijft)
Rook je voor de lol dan is het gewoon niet gevaarlijk zolang je het normaal houd.

Met vriendelijke groet Marc
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-01-2006 14:45

Maar dat oom agent er ook één opstak hadden we toch al gemerkt, Peter? :roll:
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

10-01-2006 14:59

ik zat een keer toen ik 15 a 16 was met een maatje op een stoeprand een joint te roken , kwam er ook een agent, die zei : waar hebben jullie die wiet vandaan ?

wij zeggen , die ene shop daar ,en vrienden van mn zus hebben het voor ons gehaald.zegt die agent,laat eens proeven dan ?

wij geven hem een paar hijsen(en dat terwijl hij in dienst was)en wij vragen waarom hij het vroeg,er scheen een huis verkoper /Huisdealer in de buurt te wonen die wiet verkocht aan kleine jochies (zoals wij toen) en dat scheen niet zo een frisse jongen te zijn.

maar toen hij wist dat het uit de shop kwam ,was alles ok :-?

maar ik heb wel met oom agent een joint mogen roken :lol:

zal tegenwoordig ook niet snel meer gebeuren denk ik , dit was ongv.in 1994.
peter andrae

10-01-2006 15:12

Michel dat was een testagent nog mazzel dat hij hem niet tot aan het filtertje heeft opgerookt :lol:.
sjakie lips
Berichten: 191
Lid geworden op: 05-05-2004 20:45

10-01-2006 15:36

ff een vraagje
is een blowjob een baantje bij de tabaksfabriek ???
Jeffrey Pijl
Berichten: 157
Lid geworden op: 31-08-2004 18:54
Locatie: Delft

10-01-2006 16:03

[quote="marc heerema1"]Een lekkere pijp gevuld met wat geestveruimende middelen er in is ook voor mij lang in de tas mee gegaan naar het water.
Ik vind het heerlijk om ff lekker te relaxen en een potje te schaken aan de waterkant terwijl mijn hengels er in liggen
De laatste tijd is het niet meer gebeurd, geen maat meer die mee rookt en alleen stoned is naar mijn idee niet leuk.
Alleen drinken is ook niet gezellig naar mijn idee.
Maar of blowen een hobby is........dat denk ik niet.
Het blowen is alleen geestelijk verslavend, sigaretten en drank enz zijn lichamelijk verslavend.
Dus als je de realitijd wilt ontvluchten is het een verslavingsgevoelig goedje ( geld voor alle drugs denk ik net als Benny over de alcohol schrijft)
Rook je voor de lol dan is het gewoon niet gevaarlijk zolang je het normaal houd.

Met vriendelijke groet Marc[/quote]

Vissen, schaken en een blowtje......
Jij zocht nog een maat?! :P
marc heerema1
Berichten: 516
Lid geworden op: 29-09-2005 12:22
Locatie: almere

10-01-2006 16:30

Jeffrey,

Ben niet opzoek naar een maat maar een potje schaken aan de waterkant met hengels en pijp moet kunnen.
Stuur maar een pb

Met vriendelijke groet Marc
Gebruikersavatar
Bart-Jaap Koorn
Berichten: 1639
Lid geworden op: 22-11-2003 01:00

10-01-2006 19:11

Benny het gaat over wiet en hasj, geen alcohol :wink:
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

10-01-2006 19:31

Kees Ouwehand schreef:Blowen is even verslavend als roken. Beide zijn meer verslavend dan alcohol en beide zijn slecht voor de longen. Bij dagelijks cannabis gebruik vermindert het geestelijk vermogen. Leuk een volwassene met de geestelijke ontwikkeling van een tiener. Een hobby?

Groet, Kees


Fout!

Blowen is even verslavend als roken door het feit dat er in een joint tabak zit. Het roken van pure cannabis is niet lichamelijk verslavend. Ooit een voorlichting over gehad namelijk en ik mag aannemen dat die mensen wel weten waar ze het over hebben. Of het geestelijk verslavend is, is per persoon verschillend. Een vermindering van het korte termijn geheugen is volgens mij wel een feit. Maar dit is bij teveel zuipen ook altijd het probleem :)
Waar een wilg is, is een heg
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

10-01-2006 20:49

Alweer. Tja, krijg je ervan als je het volgende leest ben je de vorige reactie al weer vergeten. :wink:

Ik druk het (bewust) wat sterk uit, maar doel op de lage drempel waarbij cannabis gebruik gemakkelijk tot dagelijks gebruik kan vervallen. Dezelfde lage drempel als roken en die verslaving is wijd verspreid. Problemen met cannabisgebruik lijken de laatste tijd significant toe te nemen en dat wordt zorgwekkend gevonden.

Er wordt altijd selectief gelezen en de informatie hangt af van wie het geeft, hoe actueel het is en waar de definitie van verslavend ligt. Soms wordt die gelegd bij een (verplichte) toename van het gebruik door een afname van het lichamelijke effect. Dit is bij cannabis niet zo, maar bij roken ook al niet echt. Toch is roken zeker weten zeer verslavend. Noem het maar een gewoonteverslaving met een geringe lichamelijke verslaving. Dat zal bij cannabis dus nog wat minder zijn voor wat betreft de lichamelijke verslaving. Voor wat het waard is, dit is één van de links:

http://www.drugsinfoteam.nl/Cannabis.html

Uitgelicht:

Risico's

lange termijn

Roken van hasj en wiet is schadelijk voor de longen. Bij verbranding van hasj en wiet komen net als bij tabak koolmonoxide en teer vrij. Koolmonoxide is slecht voor hart- en bloedvaten en teer is slecht voor je longen.

Hasj en wiet kunnen eventueel je persoonlijke ontwikkeling in de weg staan. Vooral als je dagelijks blowt om je prettig te kunnen voelen. Als je dan dagelijks blowt, kun je geestelijk afhankelijk worden. Je hebt wellicht wat meer nodig om het effect te voelen (=tolerantie).

Uit onderzoek blijkt dat geestelijke afhankelijkheid optreedt bij ongeveer 10% van de cannabisgebruikers. Dat is meer dan vroeger gedacht werd. Cannabis is echter minder verslavend dan tabak, cocaine en opiaten.
Bij stoppen kunnen zij ook enige tijd lichte onthoudingsverschijnselen krijgen zoals: wat onrustig, zweten en slechter slapen.

Een alcohol verslaving is weer wat anders. Het is niet mijn intentie dat te bagataliseren, maar ligt op een ander niveau.

Nog steeds is blowen geen echte hobby volgens mij. En aan middelen die mijn geestelijke vermogens beïnvloeden waag ik mij liever niet.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

10-01-2006 21:57

Yeaaaaaah Meeeeeeeen PEACEEE :lol: ( sorry kon het niet laten :oops: )

groetjes Klaas ruud Hendrik Godefridus leopard Visser van Amsterdam
Gebruikersavatar
Jeroen Hof op't
Berichten: 1346
Lid geworden op: 05-08-2004 10:28
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

10-01-2006 21:59

En een Blow job,,, kan dat ook?

Ja ja ja gaat weer nergens over :lol: :lol: :lol:
BORN TO FISH, FORCED TO WORK

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

10-01-2006 22:07

Ja Jopie,

Mijn schuld :oops:

Ik zal wat serieuzer proberen te posten.

Deze topic is echt naar mijn Nifo,Nivo, niveau vandaar dat ik er een beetje op reageer hopelijk jullie begrip.

1 Blow Job kan ook verslavend werken..
Iemand hier wat theoriën over? Oja sorry verkeerd forum :oops:

Ja Benny Alcohol is in mijn ogen ook zeker HARD DRUGS! Heb genoeg om mijn heen gezien.. Tenen werden eraf geknipt "Tja heb er toch genoeg, weg met dat klote ding" ( van een bekende gehoord )
Niet dat als ik aan het vissen ben met me slippertjes aan dat ik bij bezoek meteen het schaamrood op mijn kaken krijg dat er naar mijn tenen word gestaard :wink:
Nuttig stukje tekst van jou kant..

Kees,

Ik had hetzelfde stukje gelezen op hun site.
Mensen met reuma jullie hebben het gelezen.

Een hobby? Nee

groetjes Klaas ruud Hendrik Godefridus leopard Visser van Amsterdam
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

10-01-2006 22:14

waar gaaaaaat dit over......

net een grammetje cocaine gesnoven, weggespoelt met een flesje Jack Daniels en nu nog een waterpijpje......

ga vissen jongens. Ik heb vandaag al 20 sigaretten niet gerookt
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

10-01-2006 22:19

Een en ander hangt natuurlijk samen met de reden waarom je blowt. Doe je het om te relaxen, dan zou ik er geen problemen mee hebben, en dan kan je het gerust als hobby zien, al vind ik hobby een raar gekozen woord.
Blow je omdat je problemen hebt, of omdat er wat schroefjes niet zo vast zitten in je kop, dan heb je wel een probleem, en dan kan het fout gaan (ja ook ik ken ze). Ik blow zelf niet, wel gedaan, maar vond er geen zak aan. Heb nu genoeg aan een peuk. Erg genoeg, maarja..

Maar was dit niet een karperforum? Dat het maar rap stopt met vriezen :lol:

Groenten,
Stefan
Gebruikersavatar
Ruud Visser
Berichten: 2987
Lid geworden op: 16-11-2003 01:00
Locatie: Mokum
Contacteer:

10-01-2006 22:20

Zullen de karpers ooit van hun boillie verslaving afkomen ( als Mitsz van zijn rokertjes) en de aardappel periode weer populair worden onder de boillie vissers?
Vergeet het rietje of broodkorstje niet haak mt 1...*zucht*

:wink:

groetjes Klaas ruud Hendrik Godefridus leopard Visser van Amsterdam