Henk de Jonge?

bert Bieshaar
Berichten: 13
Lid geworden op: 23-02-2004 08:25
Locatie: zaanstreek

03-10-2005 19:14

Henk, gezien mijn geringe kennis op de computer ben ik niet zeker of mijn pb is aangekomen. Kan je een berichtje geven.
vr.gr. Bert
Emiel Den Hartog
Berichten: 141
Lid geworden op: 07-03-2004 09:18
Locatie: Sleeuwijk

03-10-2005 20:36

Hoi henk,

ook al ken ik je niet ik wens je heel veel sterkte, en hoop dat je weer snel de oude bent zo dat je weer aan de waterkant kan vertoeven
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

03-10-2005 21:16

Henk, sterkte kerel :wink:

Mvg...
ted van der veen
Berichten: 251
Lid geworden op: 16-10-2003 02:00
Locatie: Geleen (limburg)

03-10-2005 21:36

Henk,

Voor zover ik recht van spreken heb:

Er is maar één die weet wat goed voor je is, jijzelf. Overhaast niets, alles heeft zijn eigen tijd.

heel erg veel sterkte, rust toegewenst

groetz
Ted
Gebruikersavatar
henk kostense
Berichten: 467
Lid geworden op: 14-10-2004 19:31
Locatie: Almere

03-10-2005 21:58

Henk,
sterkte man!
groetjes henk
jan van kranenburg

04-10-2005 03:10

Beste Henk,

Als het in werkelijkheid niet lukt; dan maar weer een imagianaire visssessie plannen.

Het mooiste topic dat ik ooit ervaren heb.

Was voor mij de eerste op afstand kennismaking met je; en ik ben dankbaar voor het feit dat er meer op gevolgd zijn.

mvg

Jan
Gebruikersavatar
Bertil Wielink
Berichten: 1760
Lid geworden op: 27-12-2001 01:00
Locatie: Nederland
Contacteer:

04-10-2005 08:40

Ha Henk, goed om toch weer teken van leven van je te horen!

Heel veel sterkte!

Vr.Gr.,

Bertil
Leer van andermans fouten. Je leeft niet lang genoeg om ze allemaal zelf te maken.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

04-10-2005 10:26

Henk,

Heb de wijsheid zeker niet in pacht...doe wat je moet doen en ik hoop oprecht dat jij samen met je naasten een manier weet te vinden om uit dit diepe dal te komen.
Mocht ik op welke wijze dan ook, ook maar iets voor je kunnen betekenen dan hoor ik graag van je.

Sterkte,
Hans Brinkel
Benny van de Werfhorst
Berichten: 4482
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Gelderland
Contacteer:

04-10-2005 12:08

Henk,

Tja depressie....is zeer vervelend! Kan er over mee praten!
Ik lijd hier al een hele tijd aan, zowel chronisch als manisch. Je mag ge-
rust contact met mij opnemen, is misschien wel fijn als je met iemand
kunt praten die ongeveer hetzelfde heeft!

Mail maar naar: bvandewerfhorst@hotmail.com

groetjes Benny
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

04-10-2005 12:55

Henk en anderen,

heb nooit geweten dat er zo veel mensen zijn die een soortgelijk verschijnsel hebben. Ik heb zelf een beetje onderzoek gedaan en kan alleen maar zeggen...enorm respect voor de mensen die het moeten doormaken!!!

ik wens jullie allen alle sterkte toe die nodig is om dit te tacklen!
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

04-10-2005 13:37

SONGS & LYRICS
OH WELL; FLEETWOOD MAC
========================

DON'T ASK ME ABOUT THE SHAPE I'M IN
I CAN'T SING I AIN'T PRETTY
AND MY LEGS ARE THIN

DON'T ASK ME WHAT I THINK OF YOU
I MIGHT NOT GIVE YOU THE ANSWERS
THAT YOU WANT ME TO

GOD COME TO ME 'N SAID
DON'T YOU UNDERSTAND STICK BY ME
I'LL BE YOUR GUIDING HAND

DON'T ASK ME ABOUT THE SHAPE I'M IN
I CAN'T SING I AIN'T PRETTY
AND MY LEGS ARE THIN

solo

DON'T ASK ME ABOUT THE SHAPE I'M IN
I CAN'T SING I AIN'T PRETTY
AND MY LEGS ARE THIN

DON'T ASK ME ABOUT THE SHAPE I'M IN
I CAN'T SING I AIN'T PRETTY
AND MY LEGS ARE THIN

DON'T ASK ME WHAT I THINK OF YOU
I MIGHT NOT GIVE YOU THE ANSWERS
THAT YOU WANT ME TO
==========================

Gewonnen met "fietsen" Henk?
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

04-10-2005 21:25

Tien keer beginnen te schrijven, negen keer op delete drukken.

Jongens jullie hebben wat teweeg gebracht. De emails,PB’en en telefoontjes waren overweldigend ( in die zin van het woord ) Tranendal, glimlach en dan hoe nu verder met al die harten onder de riem. Hoe moet ik daar in hemelsnaam mee omgaan.
Het afgelopen jaar heb ik me verscholen gehouden voor ieder die me dierbaar was, familie en vrienden, mede doordat depressie of geestelijk ziek zijn dat nou eenmaal met zich meebrengt.
Contacten afgedaan met de meest ingewikkelde excuses.

De afgelopen jaren heb ik met veel plezier geprobeerd een bijdrage te leveren aan dit forum en uitgerekend via dit topic op dit forum zit ik weer aan het toetsenbord. Als het ware er weer bij gesleurd. Andere fora die speciaal op de ziekte zijn toegespitst bezoek ik niet, ik weet nu waarom.
We hebben een gezamenlijke hobby en voor velen ook een zelfde levenswijze, namelijk het vertoeven in de natuur, het vissen op de oervis Karper, en het vermogen om daar positieve energie uit te putten.
Vanuit die filosofie deze geweldige feedback te krijgen doet me enorm goed, dit voelt echt als “home” .
Niet voor niets heb ik ooit eens geopperd een rubriek op te nemen als “Lief en Leed”. Van een aantal medeboarders wist ik wel dat ze met dezelfde ziekte te kampen hebben ( gehad) maar een (h)erkenning als deze had ik niet snel bedacht.
En, neen, het is niet fijn te lezen dat anderen het ook hebben of hebben gehad, het is geen troost, maar meer een besef dat je niet de enige bent alhoewel je je zo wel voelt.

In ieder geval communiceer ik weer, dank zij jullie, dankzij die lieve,bezorgde Frank…
Nu de rest nog, ik hoop dat dit het diepste gedeelte is en dat ik daar weer langzaamaan uit naar boven kan komen.
De eerste tien minuten op de hometrainer zitten er inmiddels al op, en ik LEEF nog, 2,5 km op niveau 1, een lachertje, maar voor mij een mijlpaal.
Morgen ga ik overleggen met een heel lief vrouwmens van de fysiotherapie om meer conditie op te bouwen. Uit het verleden weet ik dat dat bij mij goed werkt om weer vertrouwen in mijn lijf te krijgen, waarna de “Mind “ vanzelf gaat volgen.
Medicatie heeft me de afgelopen veertien dagen 2x op de eerste harthulp doen belanden, het moet maar zonder…
Prozac, Amitriptiline, Seroxat, maar even niet meer, Oxasepam werkt minder, maar ik heb er ook minder last van.

Iedereen die gereageerd heeft per PB ( ontvangen hoor Bert) of email of anderszins ik ben er trots op ( een ander woord heb ik even niet) dat jullie zo meeleven en mij alle goeds van de wereld toewensen.
Dank daarvoor.

En nu genoeg!

Groetjes Henk
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

04-10-2005 21:42

Zie je wel Henk..
10 minuten fietsen,
en Kampioen worden! :wink:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

04-10-2005 21:54

en dan maak ik me druk om een blankje meer of minder :-?

wordt je weer even stil van.....
Heel veel sterkte Henk, respect voor je instelling!


Vincent
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

04-10-2005 22:25

2 doelen bereikt:

1. Weet waar Henkie is
2. Dat er zoveel mensern met hem meeleven... dikke top!

Koppie op Henk.

Groet,
Frank
Koen Workel
Berichten: 1242
Lid geworden op: 29-04-2003 02:00
Locatie: Goor(Twente)

04-10-2005 23:45

Henk?

Good hearing from you.

Goodgoan!

Kone
Gebruikersavatar
Arjen Dijkstra
Berichten: 578
Lid geworden op: 15-05-2005 23:46
Locatie: Tsjusterboxum (fr)

04-10-2005 23:58

Henk, achter de wolken schijnt altijd de zon...

Sterkte!
Ik zet mijn huupie in
Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

05-10-2005 00:49

Kop op Henk
Zodra je kan moet je de fiets pakken en naar buiten om te kijken naar
de bladeren die bruin en verdord naar beneden vallen.
Die eerst moeten vallen en vergaan, want alleen dan kunnen er in het voorjaar weer nieuwe groene voor in de plaats komen.
En iemand zal de geest van J.Bde Witer in leven moeten houden.

Sterkte

gr Gerrit
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

05-10-2005 13:54

wat fantastisch om te horen dat u een stap in de goede richting doet!

houdt u hoofd geheven en u zult meer licht zien!
Groet'n,
Tim
Willem Barnas

05-10-2005 14:27

Henk man,

Goed dit van je te horen, goed...

Volg je gevoel, al verneukt het je soms zo erg, het is het gevoel Henk.
En dat bij ons dat gevoel soms zo zoek kan zijn, misschien is dat wel juist de keerzijde van dat mooie, intense gevoel dat wij zo koesteren en waar wij ook zo op kunnen leven.

Zo'n zoektocht vind ik het soms, om een spontane glimlach te voelen opkomen, waar is die lol en die voldoening...?

Vissen is zoals Hans Moolenaar ooit eens aan me schreef, de belangrijkste bijzaak. Het kleine hengelen kan echter grote dingen geven..............

Ik stond afgelopen zaterdag om iets na zevenen weer eens ongegeneerd en puur hardop te glimlachen en gewoon in mijn dooie uppie te juichen in een weiland, met mijn vuisten gebald in de lucht. En dan voel ik me weer zoals ik me voelen wil.

Ik had een mooie 'karper' gevangen op mijn eigen mooie maniertje...

Dat dáár nou net weer die andere kant van het gevoel uit komt is mooi...
De één gaat vissen, de ander springt op zijn hometrainer, weer een ander gaat hardlopen of zwemmen of whatever. Hoe maakt niet uit, het gaat erom dat je je op wat voor manier dan ook weer een beetje je echte zelf voelt en jezelf weer herkent. Maar het is moeilijk, soms haast onbereikbaar, zo lijkt dat dan. Het is er echter wel, altijd.

Henk, wees trots op datgene wat jij bereikt en wat jou dát gevoel geeft !!!

Kleine dingetjes....................

Henk, het ga je goed.
Willem :wink:
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

05-10-2005 14:29

Henk,uiteindelijk komt alles weer min of meer goed,tegenslagen blijven er,kunst is om te genieten van die momenten die wel positief zijn,en dat is helaas veel moeilijker als het lijkt.
We hebben (ik met mijn vrouw) jaren gevochten tegen deze ziekte,door de vele tegenslagen die we hebben gehad kwam mijn vrouw in een heel diepe put te zitten,samen zijn we er weer uitgeklommen,af en toe glij je terug maar wat the fuck,vooruit moet het.
Alles bij elkaar genomen is dit ook te overwinnen hoe raar het ook klinkt.

Het leven is te mooi om in de put te zitten (en dat is een waarheid als een koe)

Ik kan het weten,een ander had er goud voor over.

Morgen ga ik wat heel moeilijks doen,ik ga een goeie vriend van me naar zijn laatste rustplaats brengen.
43 jaar en uitgegleden met zijn mountainbike.
Maar ook dan gaat het leven door,hoe moeilijk die momenten ook zijn.

Je zult er niets mee kunnen Henk met datgene wat ik hier heb geschreven,maar ik wens je het allerbeste en hoop dat je weer snel datgene kunt doen wat je leuk vind.
Beterschap.
Gebruikersavatar
marijn ham
Berichten: 2429
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Waarland

05-10-2005 14:45

Wil,

Jij ook sterkte morgen!
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

05-10-2005 15:43

Henk de Jonge schreef: Uit het verleden weet ik dat dat bij mij goed werkt om weer vertrouwen in mijn lijf te krijgen, waarna de “Mind “ vanzelf gaat volgen.

Groetjes Henk


Ik geloof daar ook in Henk! Jouw situatie verschilt nogal wat van die van mij, maar ik heb ooit moeten revalideren. Je hoeft niet de marathon van Rotterdam te winnen, enige verbetering zien in je conditie, kracht en kunnen doet enorm goed. Daar kan geen pilletje tegenop. Mischien als je zo doorgaat je lichaam zelfs endorfines aan gaat maken. Dan kun je je lol weer op. Rustig an weer wat opbouwen, je hebt toch de tijd?!
Piekeren kost volgens mij veel meer energie dan wat bewegen. Verliezen kun je dus niet.
bert Bieshaar
Berichten: 13
Lid geworden op: 23-02-2004 08:25
Locatie: zaanstreek

05-10-2005 18:54

Henk, nu op de fiets. Binnen niet afzienbare tijd maak jij ook je lijnen weer nat.

hou je taai

Bert.
Rene de vries

06-10-2005 09:18

Het is heel fijn om al deze steunbetuigingen te lezen en om iemand een heel kelin zetje de goede richting op te geven door middel van dit board.

Wat me is opgevallen in dit onderwerp is dat er inderdaad veel meer mensen zijn met dezelfde belangstelling die op de 1 of andere manier geestelijk dan wel lichamelijk naar de kl.... zijn.

Laten we dit onderwerp gebruiken als voorbeeld hoe we in het algemeen met elkaar omgaan op het board.....!!!!!!!

Dus een ieder die het momenteel (even) niet heeft door wat voor een oorzaak ook, sterkte en put moed uit de kleine dingen die wel goed gaan.
Twee stapjes vooruit en er weer 1 terugvallen....... opstaan en weer 2 vooruit..... maar blijf vechten voor vrienden, famillie en de mooie dingen in het leven en dat ondervind ik momenteel zelf ook.... dat kan van alles zijn....een glimlache van iemand die je na aan het hart staat, de ontwapende glimlach van een klein kind ..... de zon die opkomt.... ja zelfs een regenbui om lekker in te wandelen.

En voor de rest doe je ding op jou manier in jou tempo wanneer het jou uitkomt.




En jongens blijf op elkaar letten!!!!!!