Beroep i.c.m de karpervisserij

Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

07-09-2005 23:10

Beste boarders,

Steeds vaker bekruipt mij het gevoel, hoe ik mij zelf later zal zien.
In het werk/beroep bedoel ik dan.

Ik weet zo nu en dan waty ik niet wil, en automatisch ook een beetje wat ik wel wil.

Ik zou eens graag van jullie willen horen wat voor beroep jullie hebben. En hoe dit te combineren valt met jullie visserij.

Kan je alleen de weekenden. Of vis je ook regelmatig doordeweeks.
En natuurlijk erg belangrijk; de thuis situatie. Iemand die af en toe via de kroeg een "leuke avond heeft" of die thuis 2 kids en een vrouw heeft zitten. Speelt ook erg in deze. :)

Nu over mij zelf dan; ik "studeer" nu aan het Grafisch Lyceum. Volg hier de opleiding Grafisch Intermediair. En weet mijn god niet of dit later in "mijn visserij" te combineren valt. Vandaar ook een beetje dit topic, eens kijken wat en hoe jullie dit combineren.

Mochten jullie het te persoonlijk vinden, reageer dan maar gewoon niet:) Heb ik alle begrip voor. Maar zou het tof vinden als je wel inhoudelijk reageer.

Met nog steeds niet weten wat ik wil-groet,

Frank
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

07-09-2005 23:11

Frank:

gewoon lotto winnen, ben je van alle zeik af.

Proost,

Stefan
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

07-09-2005 23:27

Frank,

Enige dat ik kan vertellen is dat "de visserij" ook straks bij jou hoogstwaarschijnlijk niet meer nr.1 is en daarmee pas je "de visserij" aan aan je prioriteiten, zoals werk, thuissituatie of andere sociale bezigheden.

Ik woon samen en werk van maandag tot vrijdag en in het weekend klus ik thuis wat aan ons huisje en vis ik tegenwoordig hoofdzakelijk slechts ochtenden en avonden met af en toe een hele dagsessie of een nachtje en probeer per jaar een keer naar Frankrijk te gaan.
Gebruikersavatar
Harmen Sleeuwenhoek
Berichten: 98
Lid geworden op: 30-01-2005 00:23
Locatie: Ede
Contacteer:

07-09-2005 23:39

Ik werk in een supermarkt (full-time) en heb daardoor een flexibel rooster. Vaak moet ik pas om 9 uur of 9.30 uur beginnen waardoor een nachtje vissen doordeweeks zeker wordt gepakt als het ook maar even kan. Ook in de weekends vis ik uiteraard. Ik heb geen vriendin/verplichting dus ik ben vrij en gelukkig wat dat betreft. Vissen zal voor mij altijd op de eerste plaats blijven staan 8)
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

07-09-2005 23:57

He hallo,

ik werk bij een container transport bedrijf als waterklerk. Zegt bijna niemand iets, maar ik kan je vertellen dat ik gemiddeld 25 uur per week aanwezig ben en zeer gevarieerd vrij ben. Dit is ook meestal door de weeks het geval waardoor ik veel kan vissen :) Ik heb een auto, inclusief benzinepas, van de zaak waardoor voeren geen enkel probleem is, welke afstand dan ook. Voor de rest is het geen fijn werk (moet niet teveel concurrentie krijgen ;)).

Ik woon sinds heel kort samen met mijn vriendin en moet nog even af wachten hoe dit gaat lopen :D. Maar aangezien zij ook 4 dagen per week werkt en ik door de weeks vaak vrij ben komt dit wel goed zalk maar zeggen. En sinds kort heb ik een bijbaantje aangegaan op visgebied, dus toekomst plannen zat..

mvg LC
Laatst gewijzigd door Lexus Cuyten op 08-09-2005 09:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

08-09-2005 00:00

Frank,
Denk dat het soort beroep niet zoveel ter zake toe doet, kan me wel in de woorden van Quido vinden.
Zaak is dat jij werk-ervaring op gaat doen met iets wat jij leuk vindt.
Verder kun je dan een keuze maken hoe belangrijk een carriere voor jou persoonlijk is en kun je evt aan een carriereplanning gaan beginnen.
Je kunt natuurlijk net als zovelen ook gewoon voor een baas gaan werken, waar niets mis mee is en je tevreden stellen met de baan die je op dat moment hebt.
Dan ga je kijken naar je inkomen en zul je een afweging moeten maken wat voor jou persoonlijk belangrijk is, ...als jij het belangrijk vindt om luxe te leven, elk jaar een andere auto, wintersport , het beste van het beste aan hobby-(materiaal).mag aanemen vissen :wink: dan zul je gewoon uren moeten maken, tenzij je uiteraard zeer royaal uitbetaald gaat worden (Of een goede aas-sponsor weet te vinden) hahaha.
Kortom....je bepaalt zelf je keuze.
Heb er zelf voor gekozen om minder te gaan werken (deels door mijn gezondheid) en hier gewoon dingen voor te laten, dan maar om de 5 jaar een andere auto b.v., vreemdt genoeg heb ik hierdoor niet per definitie meer vistijd gekregen :-? (Tja kinderen moeten ook naar school gebracht worden he! :lol: )

Werktijden zijn altijd afhankelijk van het soort beroep wat je gaat uitvoeren, dus deze situatie is voor een ieder verschillend.
Werk je in de Horeca dan zul je overwegend in de avonduren en altijd in het weekend moeten werken. In de detailhandel tijdens winkelopeningstijden en op kantoor from 9 to 5 o'clock :D
Dus in deze kun je zelf al bepalen welke kant je wilt kiezen.

Huwelijkse situatie...ook dit heb je zelf in de hand en is afhankelijk van de afspraken die je gezamenlijk met je vrouw/vriendin weet te maken. Kinderen kosten gewoon tijd totdat ze de deur uit zijn...dit is gewoon een feit, luiers, naar school brengen, naar sport brengen, bekijken van sportuitvoeringen, naar de disco,gezinsvakantie's en gezinsuitjes, verjaardagen en tegen die tijd dat ze de deur uit zijn ben je alweer 50 jaar oud :roll:

Vissen is gewoon vaak een egoistische bezigheid , mede daarom zijn heldere en duidelijke afspraken met je (toekomstige ) partner gewoon serieus belangrijk...en zorg er dan wel voor dat op dat moment je hormonen niet opspeelt...want dan sta je al met 1-0 achter :P
succ6 met je keuze
Hans
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

08-09-2005 01:28

Frank, is een simpel rekensommetje.
In een week zitten 7 x 24 uren = 168 uren.
Zeg 7 x 8 uren slapen = 56 uren en 5 x 8 uren werken = 40 uren.
168 - (56 + 40) = 72 uren.
Zolang je vrijgezel bent kun je zelf bepalen hoe je die ca. 72 uur per week in wilt vullen. Met vriendin of met vrouw/vriendin + kinderen wordt dat een situatie van duidelijke afspraken en ook andere verantwoordelijkheden nemen en zal de visserij op de 2e of wellicht op de 3e à 4e plaats moeten komen.
Bij dit alles vakantiedagen niet meegerekend.
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

08-09-2005 03:41

Vissen staat voor mijn al enkele jaren op de eerste plaats,maar sindskort is daar verandering in gekomen.
Heb 6 jaar bij m'n vriendin(verloofde) gezeten tot het moment dat ze met de relatie wilde nokken een maand of 6 geleden :cry: en ze had nog gelijk ook!!
Ik maakte het in die tijd gewoon te gek om maar een voorbeeld te noemen,ik ging zelfs op haar verjaardag vissen(m'n schoonmoeder is ook op die dag jarig,dus is dubbel zo erg)
en ik kan je vertellen ze vond het verre van leuk,achteraf.
Toen ik terug kwam van die sessie was ze dus flink pist :evil: waarop een preek van enkele uren volgde.
Tijdens die woordenwisseling zei ik ook nog eens,maak je toch niet zo druk ik ga volgend jaar gewoon weer HEB ER 4 GEVANGEN !!! :P
En dat was ook zo 4 gevangen waaronder m'n zwaarste spiegel tot nog toe en een gelost en dat allemaal op een zwaar moeilijk water.
Dus ik beschouwde het als een geluksdag die dag en keek al uit naar de volgende 9-7 :D
Dat was dus de druppel voor haar en zei: bye,bye zwei,zwei
Maar nu is het sinds een maand ongeveer weer dik aan(gelukkig) en ik kan je vertellen vanaf dat moment staat er iets anders op de eerste plaats :wink:
Wat betreft werk/beroep heb ik niet veel nuttigs te zeggen alleen dat vissen met stip op de 2de plek staat en blijft staan al word ik burgermeester met een kwast in zijn hand of controleur 8)

Dus wat de toekomst me te bieden heeft weet ik nog niet,maar ik hoop i.i.g. veel vis !! 8)

mvg.....
Laatst gewijzigd door Robbie Faber op 08-09-2005 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

08-09-2005 15:48

Voor mij komt het vissen straks gewoon echt niet meer in de top 2 te staan. Over een dikke maand begin ik bij Defensie (landmacht, luchtmacht en marine voor de leken) en ben ik alleen nog de vrijdagavond, zaterdag en zondag tot het begin van de avond thuis.
Hierdoor zal ik me moeten aanpassen.

*Geen tijd meer om te voeren.

*Weinig vistijd die ik zeker niet wil besteden aan boilies draaien.

*Een vriendin die ook de nodige tijd eist en zeer zeker verdient.

*Na een vermoeiende week gewoon rust aan mijn kop. Dus zeer zeker niet op enkele wateren hier in de buurt vissen waar je met een burn-out van terugkomt door de stress.

Gewoon leuk werk zoeken en dan kijken hoe je hobby erbij past. Je zal vijf dagen per week werken. En dan kan je beter zorgen dat het werk je bevalt dan dat je het aanpast aan je hobby.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Stefan Sand
Berichten: 529
Lid geworden op: 08-09-2003 02:00
Locatie: Doublu U city

08-09-2005 17:21

Kan momenteel elke nacht aan de waterkant vertoeven en m'n WO er naast doen. :P
Maargoed dat is geen werken dus ik kan me beter stil houden...
Gebruikersavatar
Kevin Johannesen
Berichten: 221
Lid geworden op: 18-07-2005 16:11
Locatie: Brabant
Contacteer:

08-09-2005 17:30

Vrijheid is voor de belangrijkste reden dat ik 4 jaar geleden mijn eigen bedrijfje begonnen ben, inmiddels begint het zijn vruchten af te werpen en kan ik met een gerust hart zeggen dat ik er geen spijt van zal krijgen. Vooral in combinatie met vissen is het echt ideaal, ik kom overal in Nederland, kan vrij nemen wanneer ik wil, heb net iets meer te besteden dan mijn meeste leeftijdsgenoten en rijd nog een nieuwe volkswagen transporter ook (ideale visbus). Voor de rest woon ik samen met een schat van een vriendin, die niet altijd ff blij is met al mijn bezigheden, maar ik probeer een beetje de gulden middenweg te pakken en hoop zo iedereen een beetje tevreden te houden. Ben van plan om volgend jaar mijn tweede bedrijfje op te startten, waardoor ik als het goed is nog meer kan reizen en vissen. Ik heb de ideale combinatie tussen vissen, werken en een relatie denk ik wel gevonden.

Gr. Kevin
Quo Vadis
renzo oudshoorn
Berichten: 41
Lid geworden op: 27-07-2005 10:31
Locatie: leiderdorp

08-09-2005 19:01

tyd indelen is vrij moeilijk ik zelf ben torenkraanmachinist werk van maandag tot vrijdag van 0.7.00 uur tot ? elke dag daarin ook 2 keer trainen dinsdag en vrijdag zondag spelen dus ik kan alleen zaterdags een nachtje pakje maar ook niet elke zaterdag want heb ook nog een vrouw dus dat is allemaal krap maar vang zeker wel me visjes
Frank van Amerongen
Berichten: 2768
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Heinekenoord en een beetje Tilburg

08-09-2005 19:37

Heren,
Dank voor de reacties.

Waar het mij om gaat, vissen zal in denk ik grotendeels van mijn leven (zoals het er nu naar uitziet, natuurlijk weet je het nooit helemaal zeker, voor de toekomst) de overhand nemen.

Niet dat ik later niet wil werken, maar ik kan me maar zo in denken, als je 5 dagen per week werkt, dat je dan in het weekend alleen maar kan vissen. Zeker als ik deze opleiding haal, vrees ik ook voor een kantorenbaan, als ik tenminste werk wil in die opleiding. Dat is nog helemaasl de vraag. :) Dat hangt mij af van de stage, die gaat volgen eind dit jaar. :)

Tom wat jij zegt, kan ik begrijpen. Je weet niet wat je over 10 jaar wil doen. Ik zie me zelf, over 10 jaar nog steeds aan de waterkant zitten. Misschien niet zo fanatiek als op dit moment. Door bijvoorbeeld een vrouw (je zult denken; die van Amerongen en een vrouw....... ja... alles kan jongens :)) Maar zijn er dan geen mensen die hun baan, om het vissen hebben hangen.
Een baan gekozen, wat GOED te combineren valt met jullie visserij.

Ik zie/hoor/lees vaak zat verhalen van mannen, die gewoon fulltime werken, die doordeweeks 4 nachten maken. Ben benieuwd wat voor werk zij dan hebben :)

Een eigen bedrijf klinkt allemaal erg leuk, maar dan moet je je de eerste jaren helemaal het schompes in werken, wil je het later op rolletjes hebben lopen. Zo lijkt mij dit?

Tuurlijk is elk mensenleven totaal verschillend. Maar er zullen toch wel jongens zijn die een baan om het vissen hebben hangen? Of ben ik de enige met die denkwijze?

De tijd, zal het hopelijk voor mij zeggen. Hoe alles gaat lopen :)

Gr. Frank [/i]
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

08-09-2005 20:10

Frank van Amerongen schreef:Heren,
Dank voor de reacties.

Waar het mij om gaat, vissen zal in denk ik grotendeels van mijn leven (zoals het er nu naar uitziet, natuurlijk weet je het nooit helemaal zeker, voor de toekomst) de overhand nemen.

Niet dat ik later niet wil werken, maar ik kan me maar zo in denken, als je 5 dagen per week werkt, dat je dan in het weekend alleen maar kan vissen. Zeker als ik deze opleiding haal, vrees ik ook voor een kantorenbaan, als ik tenminste werk wil in die opleiding. Dat is nog helemaasl de vraag. :) Dat hangt mij af van de stage, die gaat volgen eind dit jaar. :)

Tom wat jij zegt, kan ik begrijpen. Je weet niet wat je over 10 jaar wil doen. Ik zie me zelf, over 10 jaar nog steeds aan de waterkant zitten. Misschien niet zo fanatiek als op dit moment. Door bijvoorbeeld een vrouw (je zult denken; die van Amerongen en een vrouw....... ja... alles kan jongens :)) Maar zijn er dan geen mensen die hun baan, om het vissen hebben hangen.
Een baan gekozen, wat GOED te combineren valt met jullie visserij.

Ik zie/hoor/lees vaak zat verhalen van mannen, die gewoon fulltime werken, die doordeweeks 4 nachten maken. Ben benieuwd wat voor werk zij dan hebben :)

Een eigen bedrijf klinkt allemaal erg leuk, maar dan moet je je de eerste jaren helemaal het schompes in werken, wil je het later op rolletjes hebben lopen. Zo lijkt mij dit?

Tuurlijk is elk mensenleven totaal verschillend. Maar er zullen toch wel jongens zijn die een baan om het vissen hebben hangen? Of ben ik de enige met die denkwijze?

De tijd, zal het hopelijk voor mij zeggen. Hoe alles gaat lopen :)

Gr. Frank [/i]

Frank als het vissen in je bloed zit, zul je dit inderdaad altijd wel blijven doen.
Denk dat die mensen die 4 nachten doordeweeks vissen en een fultime baan hebben.....gewoon hun nachtrust behalen aan de waterkant i.p.v. thuis in eigen bed. Denk niet dat veel partners dit zullen waarderen...wellicht tref jij het beter dan de meesten :wink: ..maar je kan op 1 hand tellen dat zo'n relatie vragen is om moeilijkheden. De 5 e nacht ben je dan kapot en de 6 e nacht kom je zeker enkel thuis om te n..ken :oops: om de 7 e nacht weer bij te komen zeker van de 6 e nacht :D
Kom zeg...da's toch geen relatie.
Buiten dat zal dit je lelijk op gaan breken en ben je je hobby binnen no-time gewoon zat (Just my thoughts )....t's geen werken dat vissen .
Wellicht is een baan binnen de hengelsportindustrie wel wat voor je..kun je in ieder geval de hele dag ouwehoeren over het vissen.
Je zal ook een contact kunnen leggen met Raymond Hakkert, deze werkt volgens mij ook in de grafische industrie wat meer richting jouw beroepskeuze/opleiding gaat?
gr
Hans
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

08-09-2005 22:54

Ik ben bezig met de koksopleiding maar of ik later echt in de keuken blijf werken??? Denk het niet!

Te weinig tijd voor hobby en gezin, zeker als je ziet dat je al snel 50 uur maakt op een week..... :-?
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

09-09-2005 00:44

Koen de Been schreef:Ik ben bezig met de koksopleiding maar of ik later echt in de keuken blijf werken??? Denk het niet!

Te weinig tijd voor hobby en gezin, zeker als je ziet dat je al snel 50 uur maakt op een week..... :-?

Daar kan ik nou eerlijk gezegd met mijn pet niet bij :-? ...dan zit je toch je tijd op school te verdoen?
enne
In de horeca zal het inderdaad best kunnen dat je 50 p.week werkt..je bent hier wel bijna altijd in de ochtend tot de namiddag vrij...toch de beste uurtjes om te vissen? :wink:
Je kunt ook nog altijd werken als instellingskok...kun je gewoon kiezen voor een baan van 32/36 of 40 uur p.week..meestal werk je hier om de week.
Werk momenteel zelf als kok in de instelling voor 30 p. week , elk weekend vrij :D
gr
Hans
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

09-09-2005 08:41

ik zit in de automatisering.
normale werkweek van 36 uur.. heel af en toe 1 a 2 uurtjes overwerk. (gepland)

maar thuis zit ook een vriendin die aandacht nodig heeft dus voor mij zit er hooguit 1 dag of nacht sessie per week in.. (maximaal)

komt ook bij dat ik gemiddeld 2 a 3x in de week sport s'avonds.

ik heb tijden gehad dat ik 3 a 4 dagen en nachten per week weg was. maar daar heb ik nu echt geen zin meer in.. ik vis puur voor de ontspanning en vind de dingen die om het vissen heen zitten ook heel leuk zoals boilies maken peilen observeren etc..

maar af en toe baal ik er ook wel van dat ik niet een aantal weken intensief op een nieuw water aan de slag kan. want met 3 tot 5x in de maand een sessie op dat water is niet echt rendabel.. maarja misschien komt die tijd ooit wel weer terug..
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

09-09-2005 14:04

Hypotheken en nu ook in huizen.

Onze nieuwe tak:

http://www.mijnhuisuwhuis.nl/


Of mag ik geen reclame maken? Het is wel mijn sponsor hoor. :P

MVG

Klaas
Marcel Jansen
Berichten: 123
Lid geworden op: 03-05-2005 16:08
Locatie: randstad

09-09-2005 14:09

Heel leuk besparen op makelaarscourtage bij de verkoop van je huis.

Maar als ik het niet mis heb is er zoiets al kosten koper......
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

09-09-2005 14:34

Inderdaad. Die moet je ook nog betalen. Heeft niets met de manier van verkopen te maken.

De staat wil graag hun 6%.

Het boeit de staat niet wie het betaalt. de koper = kk of de verkoper = VON


MVG

Klaas
Boudewijn Stolk
Berichten: 287
Lid geworden op: 29-09-2003 02:00
Locatie: Waterland
Contacteer:

10-09-2005 02:40

ik ben zelf sous-chef in een restaurant en werk ongeveer 50 uur per week van don-ma.Di en Wo kan ik altijd vissen omdat vrouwtje dan werkt,ik moet alleen voordat ik ga vissen afwassen,opruimen, stofzuigen, dweilen, kattebakken verschonen en boodschappen doen dat alles kost mij 2 uur. Ik slaap in sommige periodes gem. 6 uur.
7X 24=168 uren

7X 6 = 42 uren
werk 50 uren -
76 uren vrije tijd voor maximale inzet inzake terretoriale dwangnerreutische speurtocht naar bodemschatten
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

10-09-2005 10:06

Vergeet je de slaapkamer schat niet boud? Of word deze inspanning niet in uren uitgedrukt?
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
jaimy dijkhuizen
Berichten: 299
Lid geworden op: 21-02-2004 11:21
Locatie: scheveningen
Contacteer:

10-09-2005 15:43

ik ben bezig met een zeevaart opleiding en als dit lukt dan ben ik stuurman dalijk dan heb heel veel vrij je heb dan werk maanden of weken 3 weken werken is 3 weken vrij 6 weken weg is 6 weken thuis of half jaar weg 3 maanden thuis wat jij wil :) idiaale baan dus ene goed verdienen ook
robert de jong
Berichten: 1325
Lid geworden op: 06-12-2004 13:22

12-09-2005 09:00

ik woon bij me ouders ,ik werk 3 dagen per week als postbode,af en toe wat klussen.ik heb buiten het vissen om geen ambities,heb 2 oppervlakkige,maar lekkere relaties :D

dat is niet een vetpot,dat is geen goeie carriere move,nog zullen mijn oppervlakkige relaties stand houden.maar ik kan 4 nachten per week vissen,en dat is waar het om draait bij mij.

m.v.g. robert
Gebruikersavatar
Hans van Vrouwerf
Berichten: 526
Lid geworden op: 11-06-2003 02:00
Locatie: aant watur
Contacteer:

12-09-2005 09:41

Hoi Frank,

Ben zelf een grafisch vakidioot en werk 5 dagen per week van 8.30 tot 5.00 uur. Ben gelukkig nog thuiswonend en kan hierdoor veel vissen. Ik kom s'avonds thuis schuif me vreten naar binnen en vetrek naar de waterkant alwaar ik dan weer vertrek om s'ochtends een uurtje of 7! Geloof me een betere baan als kantoorbaan kan je niet hebben en als je moet overwerken so what ga je toch gewoon erna :D
Met doordeweeksvissende groet
hans
In het land der blinden is éénoog koning!