Mensen wakker worden.

Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

28-08-2005 20:04

Wat mij opvalt hier is :

Dat er wel continu mensen online zijn maar soms word er uren niet gespost dank denk ik bij mezzelf wat doenn die mensen in godsnaam al die tijd.

Lezen alleen ????

Kom op mensen post eens wat meer ! :) :)

Ja ben een ontiegelijke zeikerd.

Greetz Daan
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

28-08-2005 20:11

Och Daniel, als jij eens de lijst met gebruikers bekijkt en ziet hoeveel mensen al 2 of 3 jaar geregistreerd zijn, maar met 0 posts. Ieder zijn eigen recht natuurlijk, maar dan is het niet gek dat er soms weinig nieuwe posts bijkomen natuurlijk.

Wat mij dan ook opvalt, dat we heel veel onderwerpen opnieuw bespreken terwijl ze al in den treure zijn besproken.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

28-08-2005 20:35

Klopt Bas,

Ben ik met je eens, echter moet je het wel zo bekijken dat als dat niet zou gebeuren dat er een stuk minder activiteit op het board zou zijn.

Greetz Daan :D
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
stefan koolstra

28-08-2005 20:38

Beste Daniel Legrand,

Dat de serieuse "posters" niet meer of nauwelijks actief zijn, komt voor een groot gedeelte doordat er een bepaald aantal members hier niet serieus kan zijn.
Die aantal members komen dan een hele mooie discussie "topic" verzieken met een paar domme opmerkingen of ze gaan offtopic zodat de discussie weer ergens anders op uitloopt.
Ik zelf heb soms ook geen trek meer om serieus aan een discussie mee te doen zoals ik sommige zie reageren, ze kwakken er zomaar een antwoord neer waar totaal niet overnagedacht is!
Nu kan je wel zeggen foei foei tegen die mensen maar dat heeft totaal geen nut!
Als je wilt dat het board weer goed gaat lopen denk ik dat er wat zal moeten veranderen.
Ik voel zelf veel voor een ander soort board (registratie), hiermee bedoel ik dat niet iedere klungel zomaar een account kan krijgen.
Mijn idee is om een soort vouch formulier te maken waar je je nickname+password+motivatie moet invoeren, ( de members die niet serieus zijn zullen hier geen tijd aanbesteden... motivatie...)
De ingevulde vouchformulieren komen dan in de admin/mod chat en dan kunnen die bepalen of ze die user aan willen maken of niet, zo is de kans op "topic-verpesters" niet zo groot als bij een normale "open" registratie.
En wat mij ook behoorlijk stoort is dat er gigantisch veel members met 0 posts zijn wat heeft dat voor zin?
Dit was alleen een idee van mij, ik ben geen admin/mod dus heb hier totaal niks over te zeggen alleen een sugestie ;)
En dan nog iets... je moet niet vergeten dat het de zomer-periode is, dan zijn mensen meer buiten dan achter de pc, in de winter zal het wel weer wat drukker worden neem ik aan ;)

Met Vriendelijke Groeten,

Stefan Koolstra
Gebruikersavatar
menno laarmans
Berichten: 2070
Lid geworden op: 20-09-2004 10:34
Locatie: lapzwansland

28-08-2005 20:45

Wat is er mis met leesvinken ???
Gebruikersavatar
jordyopthof
Berichten: 1606
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Zuid-Holland

28-08-2005 20:58

wat ik zo jammer vindt, is dat er soms teveel verwezen wordt naar eerdere topics. En natuurlijk kan hier nieuw leven in worden geblazen.

Soms geeft een nieuwe topic wel aanleiding tot nieuwe serieuze reacties. En ik ben van mening dat er wel nieuwe dingen zijn om over te discusseren, maar niet genoeg. Dit houd in dat als we continu gaan verwijzen naar eerdere topics er helemaal niet veel nieuwe postings komen.

En dat zou jammer zijn van dit board dat al jaren een goed bestaan heeft.
Mij valt op dat van de velen geregistreerder we eigenlijk met een vaste groep karpervissers actief op het board bezig zijn. De overigen zijn lezers, zegmaar mensen die info willen opdoen, en dit kan natuurlijk helemaal geen kwaad.
Geniet van alle vissen, klein en groot. Maar, zodra de het genieten van klein verdwijnt is het wellicht tijd om te stoppen...
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

28-08-2005 21:00

Je zult toch eerst moeten lezen om te weten waar het over gaat en of je wilt reageren! Soms lees ik iets wat ik wel leuk vindt maar ik zelf geen zinnige dingen over weet, dan post ik niet.
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

28-08-2005 21:36

Of je een zeikerd bent Daniel, dat zijn jouw woorden.

Sinds het bestaan van het board zijn er 200.000 postings gedaan. Dan vergeet ik even de opruimacties die er zijn geweest en tel ik daarmee meer dan 100 postings per dag of ongeveer 5 per uur. Ikzelf heb nooit het gevoel dat het board uren stil staat. Vernieuw jij de pagina wel regelmatig?

Ik denk dat als het om kwaliteit gaat er belangrijk minder postings kunnen komen, Stefan. Lijkt me niet helemaal wat Daniel bedoelt. Wat betreft het even off-topic gaan lijkt me dat niet zo heel erg. Er zijn meerder kanten en even een zijweg bewandelen kan de discussie ook verdiepen. Maar er lijkt veel behoefte aan het spammen van onzin en prietpraat en topics met niet teveel diepgang. Dat begint onderhand wel wat te vervelen, ja.

Groet, Kees
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

28-08-2005 21:37

Ahum,

BEn zelf ook vele vele vele uren online, althans zo lijkt t ......

Ik kijk 'sochtends meestal even of er iets nieuws / leuks etc etc te bespreken valt en "vergeet" dan meestal uit te loggen. Ik ga dan braaf naar mijn werk, maar mijn PC doet net alsof ik er nog ben :cry:

Ik denk idd dat er soms te gemakkelijk verwezen wordt naar eerdere topics, soms terecht soms niet. Probleem is dat ik soms iets zoek en het niet kan vinden, terwijl ik weet dat het er wel moet zijn. Ik open dan maar geen nieuw topic omdat ik anders weer de soms erg lieve en motiverende verwijzingen krijg naar andere topics. Sterker nog men presteert het om te verwijzen naar een topic, waarin verwezen wordt naar een ander topic waar verwezen wordt naar enz enz enz ..... het originele topic is dan een soms wel 2-3 jaar oud. De relevantie hiervan lijkt soms een beetje achterhaald, maar goed het nieuwe topic is alweer doodgeslagen door al die verwijzers ......

Uiteraard zijn er onderwerpen vaker aan bod gekomen, maar laten we eerlijk zijn .... hoe vaak kun je een zinnig topic openen over RIGS?

Ik kan ook geen trend ontdekken in wanneer iets wel "nieuw" is en wanneer men vind van niet, soms heel soms denk ik wel eens dat het persoons afhankelijk is :o

Anyway ....... dit waren ff snel mijn gedachten hierover.

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Lesley Adamzek
Berichten: 355
Lid geworden op: 25-07-2005 23:18

28-08-2005 22:11

Ik hou me vooral op achtergrond. Ik lees vooral
Je moet 't niet ondergaan, maar beleven.
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

28-08-2005 23:22

Die-Hard-Poster-Hierow-Die-Joris
Gebruikersavatar
Martijn Huisman
Berichten: 239
Lid geworden op: 07-08-2003 02:00
Locatie: Krimpen aan den IJssel

29-08-2005 15:01

Daniel,

Ik lees ook redelijk wat als het onderwerp mij interesseert maar post pas op het moment dat ikzelf denk iets te kunnen toevoegen aan het topic!!

Er zijn er hier al genoeg die posten om het posten wat mijns inziens alleen maar het topic vervuilt wat ook de aandacht weer afleid van het daadwerkelijke onderwerp en dat willen we ook weer niet lijkt mij.
het gaat niet enkel om gewichten, hou plezier in je hobby

http://www.karperstudiegroep.nl
http://www.specialbaits.com
Gebruikersavatar
Benjamin Conen
Berichten: 108
Lid geworden op: 25-08-2003 02:00
Locatie: Groningen

29-08-2005 15:44

Ik ben op m'n werk bijna continu ingelogd. Af en toe als ik tijd heb,lees ik ff en als ik wat nuttigs toe te voegen heb reageer ik. Soms open ik zelf een topic
Vind ook dat inderdaad men soms te snel doorverwezen wordt naar een eerder geopende topic. Als we daar mee beginnen kun je bijna niets meer aan kaarten. Men moet natuurlijk ook niet 10x over hetzelfde beginnen.
Ook die loze reacties,die niet aan de orde zijn (hey Piet,zag ik je gister niet op de rietvoornplas aan de gang? Nog wat gevangen?) op sommige topics zijn een beetje vervelend. Reageer dan via pb.

Aldus mijn mening
Water masseert de ziel
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

29-08-2005 16:28

Zitten hier in ieder geval wel een paar relevante reply's tussen voor de verandering.

Mooi joh :)
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

29-08-2005 16:49

Lezen alleen ????
Kom op mensen post eens wat meer !

icon_rolleyes.gif icon_rolleyes.gif icon_rolleyes.gif icon_rolleyes.gif icon_rolleyes.gif icon_rolleyes.gif
_________________
Team Eclips Baitrange
High Quality Carpfood
http://www.eclipsbaitrange.nl

Kijk Daniël,
dat was nog 's een relevante reply op de m.b.t. Lt vismeel en L-zero-30.
:o :cry:
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

29-08-2005 16:53

Henk wat bedoel je daar nou weer mee ?

Elke keer heb tot nu toe wat te zeiken gehad over mij, en dat is mij duidelijk opgevallen!

Zou dat mischien een keer niet kunnen !!!!!!!!!!!!!

Mischien zie ik het dit keer verkeerd of lees ik het verkeerd en snap ik het niet.

Bedankt

Ajuu

Daan :lol:
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

29-08-2005 16:57

Zie je eigen oproep in dit topic,
En lees vervolgens jou reactie in het freezerbaits topic..

Wanneer er dan nog geen lichtje gaat branden laat het dan maar zitten.
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Daniel Legrand
Berichten: 459
Lid geworden op: 23-06-2004 10:17
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

29-08-2005 17:02

Henk Sorry,

Erg scherp wanneer zie je nou eens een keer iets niet over het hoofd ! :wink:

Nou snap ik hem en je heb gelijk (zit Klem)

Greetz Daan :)
<Eclips Baitrange-Carpsounder Nederland-Atropa Benelux-Bush Boats Nederland-Carpwear Benelux>
Gebruikersavatar
Bert Kruit
Berichten: 330
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Hooghalen
Contacteer:

29-08-2005 17:37

Wat ik nou jammer vind over dit onderwerp is dat er al eens eerder een discussie hierover is geweest. Men was bijna bereid om iemand die een tijdje niet gepost had te verwijderen uit de lijst.

Wat ik eigenlijk bedoel is begin niet weer met een onderwerp waar al eens eerder aan de orde is geweest maar begin over een onderwerp wat de mensen wakker houd/maakt. Maak het board weer spannend en leerzaam en niet met onzinnige discussies waar we elkaar vanaf de 4e pagina het leven zuur maken.

Ik zelf post ook niet veel maar vind wel als je het doet doe het dan goed zodat iedereen er iets aan heeft toch ???
MVG"BK" 8)
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

29-08-2005 19:36

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaappppppppppppppppppppppppp
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Kees Ouwehand
Berichten: 11597
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00
Locatie: Nederland

29-08-2005 20:03

Je was on-line en je hebt gereageerd, Marco.

Dus perfect. :wink:

Groet, Kees
Ted den Hollander
Berichten: 8
Lid geworden op: 07-05-2004 15:11

29-08-2005 20:49

Bekijk dit forum zeer regelmatig, maar denk dat dit pas mijn tweede reactie is.
Reden? Voel me echt een beetje een beginner en heb zelf weinig toe te voegen. Als ik zo al de postings lees voel ik me echt een beetje een prutser af en toe. Vis ook enkel met de pen en misschien maar een keertje of tien per jaar. Wat me wel ontzettend interesseert is de leefwereld van de karper en heb ook deze zomer een koi-vijver aangelegd en heb ook op deze site de nodige informatie gevonden.

Als ik niets post, ben ik dan nog steeds welkom als bezoeker, of moet ik maar op elk onderwerp gaan reageren en off-topic gaan?
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

29-08-2005 20:52

Ted wat mij betreft ben je van harte welkom.
Als je iets opsteekt van onze kronkels is het ook nog eens meegenomen zo ijdel ben ik nog wel en de meeste posters ook denk ik zeker te weten.
Vissen is een hobby, geen religie!
ivo pagen
Berichten: 375
Lid geworden op: 06-08-2005 22:47
Locatie: zoetermeer

29-08-2005 21:54

ik ben pas nieuw maar ik ben meer bezig met lezen dan met posten omdat er veel te lezen en tee leren is.
Gerben Akkerboer
Berichten: 221
Lid geworden op: 13-04-2005 13:47

30-08-2005 12:05

Ik ben al een aantal weken actief op t forum, maar heb amper posts.. Ik lees veel, zoek info,.. Lijkt me beter dan nutteloos gaan posten :P :roll: