Onbegrijpelijk......

Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

12-07-2005 18:26

Stel je zit lekker te vissen ergens in Amsterdam. Je krijgt behoorlijk veel runs. Het water bied mogelijkheid voor veel vissers en er zit bijna niemand. Plek zat dus.... Stopt er een brommertje achter je, beetje ouwe kerel met karperspulletjes gaat een kwartier kijken naar de runs en vangsten die jij boekt. Pakt vervolgens z'n spullen en gaat 5 meter naast je zitten??? Je vraagt aan die man wat hij van plan is, die ouwe zegt niks, vraagt het nog een keer, en die ouwe zegt weer helemaal niks en gaat rustig door met opbouwen en gooit vervolgens z'n hengels in waarvan eentje dwars over jouw lijn heen?????

Bovengenoemde is mij dus overkomen,

Wat zouden jullie in dit geval gedaan hebben. Eerlijk antwoorden graag.


Ben benieuwd.

Bart
mike broeders
Berichten: 77
Lid geworden op: 22-06-2004 20:16
Contacteer:

12-07-2005 18:39

wat een hufter!

Ik zou het hem toch echt goed duidelijk maken.
(gebarentaal?)

Zou met jou lijnen over zijn hengels heen gooien, als ie niet luistert.

Je blijft natuurlijk toch houden dat er meer mensen op een water zitten te vissen, ook al ben je daar niet altijd even blij mee.

succes op dit topwater :-?
Iwan Koster
Berichten: 103
Lid geworden op: 03-08-2003 02:00
Locatie: Monnickendam

12-07-2005 18:40

Hand op z'n schouder leggen (dan reageert ie wel) en vragen of ie opkrast.
stefan koolstra

12-07-2005 18:52

Uhm...

Ook wel eens gehad, dat er niet veel uitkwam maar toch wel wat (ook al was het niet nuttig).
Uhm bij dat soort mensen zeg ik gewoon, moet je eens luisteren ik bevis dit stuk (aangeven met bepaalde herkenningspunten).... pak maar ander stuk van het water....
Maar mocht die dan toch op dat stuk gaan liggen waarvan ik hem heb vertelt dat ik daar lig dan doe ik een van deze twee dingen:

1. (99%) Ik ga nog eens naar die gene toe om het hem nog eens uit te leggen...

2 (1%) Ik ga uit m'n stekker maar dit is nog maar 1 keer gebeurt van al die keren dat dit is voorgekomen, niet veel mee opgeschoten kwamen daarna allemaal "vriendjes" van hem om mij te "slaan". (daarna was deze beste man trouwens wel weg)

Owjaa... en wat ik de laatste tijd nog wel eens doe, is gewoon weg gaan bij die stek, naar huis maar dit doe ik om frustraties en andere "vervelende" dingen te voorkomen..

Maar als iemand zo iets doet zoals je hier boven hebt beschreven ben je in mijn ogen geen "prof" maar gewoon een NEPVISSER (als iemand naast je gaat zitten)!!

Met Vriendelijke Groeten,

Stefan Koolstra
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

12-07-2005 19:23

Ongeacht de leeftijd, vind ik het tamelijk onbeschoft niet te reageren op een vraag van iemand anders, zeker als deze meerdere malen herhaald worden. Als er niks anders opzat had ik de hengels binnengedraaid van meneer OF, misschien een betere oplossing, m'n spulletjes gepakt en een klein stukje verder op gaan zitten en lekker door gaan met vangen
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

12-07-2005 19:28

Bart,

Had die ouwe soms tot op de draad versleten pantoffels aan en zat ie toevallig op een gruwelijk oud blauw gestreept tuinstoeltje??
Dan kan het Pantoffels geweest zijn, die woont daar schijnbaar!?

http://www.karperwereld.nl/artikel/mvzijl2.php

Sportieve groet'n Henk
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

12-07-2005 19:35

Nee, hij had zo'n ouwe ribbeltjes pet op, een trainingsbroekie en sportschoenen. Saffie op de lip en zag er uit als een echte stekkenpezer.... hehe.

Nee het was niet pantoffel denk ik.

Tot op heden vrij veel genuanceerde antwoorden dacht ik zo. Er zit al in ieder geval al 1 antwoord bij van hoe ik het aanpakte die beruchte middag.
Gebruikersavatar
lindsey de boer
Berichten: 153
Lid geworden op: 13-06-2005 11:04
Locatie: amstelveen

12-07-2005 19:40

heette hij martin en reed hij op een cita gilera met krantetassen?
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

12-07-2005 20:00

Ik zou het echt niet weten. Die kerel heeft geen woord gezegt, enkel naderhand gevloekt en getierd. Ik weet ook niet wat voor een brommer het was.

Maakt me verder ook weinig uit wie het was. Het was gewoon een eikel. Ik weet wel zeker dat hij nooit meer naast mij gaat zitten....... hehe

Cheers
laurens v emmerik

12-07-2005 20:10

heel bizar en heel triest!

verpest gelijk je heledag,dat kan ik me goed voorstellen!!

lekker bijdehand,jij alle moeite doen en tijd en geld erin steken,en dan hij lekker simpel ff kijken en er vol op gooien.....heb ik gewoon geen woorden voor,kan er ook niet bij hoe hij het in zn domme harses haalt!

vrij netjes geformuleerd wel he...:P:P

laurens
Rudi van Vliet

12-07-2005 20:19

ik zou hem op den duur een paar beuken geven [ik zou het tenminste wel willen, doen is een tweede]... of mijn spoel met gevlochten draad erop.. dikke dreg eraan .. over zijn lijnen heen en trekken met die handel

ook een goede.. gewoon nog dichter naast hem gaan zitten .. gewoon net voor hem eigenlijk met een stok over zijn lijnen heengooien en niet reageren... wat hij ook zegt.
Gebruikersavatar
lindsey de boer
Berichten: 153
Lid geworden op: 13-06-2005 11:04
Locatie: amstelveen

12-07-2005 20:37

drennan pult met 80 gram erin,op ze knieschijven
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

12-07-2005 20:40

drennan pult met 80 gram erin,op ze knieschijven



:cry: :-? :( :roll:
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

12-07-2005 20:55

Ik weet wel zeker dat hij nooit meer naast mij gaat zitten....... hehe


WAT heb je uiteindelijk zelf gedaan?????????? :roll: :roll:
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

12-07-2005 21:08

Allereerst nadat praten niet bleek te helpen ben ik z'n hengels in gaan draaien. Dit vond hij niet leuk, hij viel me aan. Hierop heb ik hem in het water gedonderd. Dit gaf mij genoeg tijd om z'n hengels op te draaien en de hele zooi bij z'n brommertje neer te leggen. Toen hij uit het water was pakte die gek een bankstick en wilde mij slaan, twee keer gewaarschuwd dat hij moest opzouten met die bankstick maar meneer bleef aanvallen. Tja, toen had ik geen andere keus en heb ik hem een behoorlijke op de neus gegeven. Meneer ging helemaal vlak.

Spullen opgeruimd, ff gekeken of die kerel nog wel op wilde staan, gelukkig deed hij dit en ben naar huis gegaan. Wel even een paar omstanders naar gegevens gevraagd voor het geval die ouwe ook nog eens zo gek was om aangifte te gaan doen. De omstanders vonden dat ik veel eerder had moeten slaan..... en waren meer dan bereid om mij eventueel te helpen met getuigen. Altijd fijn want je weet maar nooit.

Nooit meer wat van gehoord overigens. Dit gedonder betrof vorig jaar zomer.
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

12-07-2005 21:12

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Jorrit Hazen
Berichten: 100
Lid geworden op: 30-03-2005 00:27
Locatie: FISHTOWN!
Contacteer:

12-07-2005 22:10

120 gram in ze nek
Hatsikidee!
joel merken
Berichten: 257
Lid geworden op: 26-09-2004 13:20
Locatie: maasbrecht

12-07-2005 23:18

mag je fier op zijn een ouwe man afslaan
echt chapeau

denk wel dat er andere manieren bestaan

gaat in ieder geval de reputatie niet vooruithelpen vd karpervisser

het probleem is wel dat je overal mag gaan zitten waar je wil en dat is soms klote

die ouwe was dus volledig in zen recht

hij zal de nieuwe stekkencode van de nieuwe generatie nog niet gekend hebben he

met weinig aanbiddende groet
op het randje
Rudi van Vliet

12-07-2005 23:32

hij begon met slaan en hij reageerde niet op een behoorlijk gesprek .. i zou hetzelfde hebben gedaan.

Oude man of niet .. maakt niet uit.. dat gelul van onderscheid maken.

Als ik dit tegenkom met wie dan ook als iemand slaat krijgt hij het terug.. klein, groot, dik, dun, lang , kort , oud of jong.

IS het eerlijkste .. geen onderscheid maken
joel merken
Berichten: 257
Lid geworden op: 26-09-2004 13:20
Locatie: maasbrecht

12-07-2005 23:40

sla dan je oma ook he of je vrouw als je geen onderscheid maakt
op het randje
Rudi van Vliet

12-07-2005 23:42

[quote="joel merken"]sla dan je oma ook he of je vrouw als je geen onderscheid maakt[/quote]

als zij mij zonder reden slaan dan zal ik eerst waarschuwen .. als ik het slaan niet kan verduren.. zoals dat het pijn gaat doen of dan ik gevaar loop dan sla ik jah..
Mensen moeten leren hun handen thuis te houden als ze het normaal niet kunnen winnen.
Als je onderscheid daarin maakt is dat alleen maar hypocriet....
Gebruikersavatar
Remco van Hal
Berichten: 550
Lid geworden op: 28-06-2005 00:13
Locatie: Strijen

13-07-2005 00:48

lindsey de boer schreef:drennan pult met 80 gram erin,op ze knieschijven


Als je achter de tralies wil komen voor poging tot doodslag moet je vooral dit doen. Als dit op een knieschijf kom is die verbrijzeld. En door zulke dingen mogen er straks geen kattepulten meer gebruikt worden ook.
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

13-07-2005 01:06

zou waarschijnlijk hetzelfde gedaan hebben,Bart

in ieder geval zeker zijn hengels binnen draaien,en als ie dan eenmaal toch vlak op de grond ligt had ik zijn bankstick ook nog ergens ingestoken
al is het maar om te kijken of meneer dan wel reageren wil..... :)

mvg.....
Gerrit Pook
Berichten: 306
Lid geworden op: 12-06-2005 18:12
Locatie: maarsbergen

13-07-2005 01:57

Ach die arme oude man
Hij was natuurlijk ze n bril vergeten en heeft jou nooit zien zitten
Al die tijd was hij bezig met turen of dit zijn stek wel was.
Hier moet het zijn zal hij gedacht hebben, toen hij jou in een waas zag,bij die boom.
Hij zag wat heen en weer gaan,het waait flink vandaag,dacht de oude man
Hij was blij en had de afgelopen weken veel geld uitgegeven aan voer, zoveel zelfs dat hij geen battarijen voor zijn gehoorapperaat had kunnen kopen.
Nou ja dacht de oude man, over drie dagen komt me n AOW cheque weer binnen en dan zie ik wel weer.
Zuiver op routine gooide de oude man zijn lood op de nu al maanden onderhoude voerplekken.
Dit was de dag het zou gebeuren nu zou iedereen naar hem opkijken.
Sinds de dood van zijn vrouw,alweer zo n vijf jaar terug, had hij zich niet zo goed meer gevoeld.
Rustig leunde hij achter over in zijn versleten camping stoel vertrouwend op zijn intuitie,wat kon hen die bril en battarijen schelen
Dwars door de staar, in zijn door de tijd aangetastte ogen,zag hij nog net de glinstering van het alluminiumfolie van zijn waker.
Vroeger hadden zijn ogen helder en alert in zijn hoofd gestaan,maar inplaats van een operatie aan zijn ogen had hij gekozen voor een scootmobiel voor zijn vrouw om zo de laatste jaren toch nog enigzins mobiel samen door te brengen.
Zij was zijn ogen,en samen konden ze de hele wereld aan
Maar dat was nu al 5 jaar terug.
Hij had zijn vrouw naar het graf gebracht en de scootmobiel ingruild voor een brommertje om zo de laatste jaren van zijn leven door te kunnen brengen met het enigste wat hem nog in leven hield het vangen van de grootste vis in de vijver aan de rand van de stad.
Plotseling was zijn waker omhooggeschoten,en verbazend snel voor zo n oude man,greep hij naar de oude. door de zon uitgedroogde, kurken.
Dit moest inderdaad de grote vis zijn waar hij al jaren al dat voer voor in het water smeet, want voor hij het wist lag hij in het water er in getrokken door de monster jkarper
Het volgende wat hij zich kon herinneren waren de omstanders die hem bij brachten.
En langzaam kwam hij tot het besef dat het geen vis was geweest
Hij trapte zijn brommer aan met aan zijn voet de enige pantoffel die het avontuur had overleeft en hij wist dat dit zijn laatste droom was geweest

gr Gerrit
jan van kranenburg

13-07-2005 02:26

Neen, Henk, ik was 't ook niet. :)

Maar die andere oude visser kan natuurlijk gaan zitten waar die wil.
Of je dat leuk vindt of niet.

Reactie van Bart kan ik wel begrijpen, maar is volkomen fout.