na 5 seconden beet

almer de swaaf
Berichten: 43
Lid geworden op: 08-05-2002 02:00
Locatie: Middelburg/Utrecht

15-06-2005 15:59

Voor het eerst ben ik afgelopen zaterdag gaan vissen op een plas bij Utrecht. Het waaide hard en ik ben dan ook maar aan de windkant gaan zitten. Ik wierp voor het eerst van mijn leven op dit water een boilie +pva zakje met nog 10 verkruimelde boilies in de hoek bij wat riet en struikjes. Bij het neerleggen van de hengel wordt ineens lijn van de spoel getrokken.. ik dacht bij de eerste ruk nog dat ik het mischien zelf was ofzo... maar nee, 20 pond schubkarper! hahahaha. daarna nog 5 uurtjes gezeten, geen stootje..
waza?
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

15-06-2005 16:32

Mooi man,

Dat zijn de sessies die het thuisfront kan waarderen ..... "Zeg, ik ga vissen" "Oke ik zet de koffie vast aan, koekje erbij?" .....

M.
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

15-06-2005 17:14

Het juiste moment,op de juiste plaats,met het juiste aas!! :)
klasse :wink:

mvg....
jeff severeyns
Berichten: 122
Lid geworden op: 18-07-2004 21:31
Locatie: kasterlee (belgie)

15-06-2005 17:35

heb ik ook een keertje meegemaakt nog niet lang geleden.. ik zag een karper spring en het was nogal een warm weertje(waaide wel een beetje), ik dacht even proberen met een stuk boord het systeem was eenvoudig, ik deed het wartellood af de leadclip en smeet zonder lood een metertje of 15 uit de kant of de plaats waar de karper sprong. (het was wel een 40 meter van men banksticks vandaan. tussen de banksticks en de plaats waar m'n brood zow komen liggen stonden enkele struikjes. door de wind geraakte de draad in een van de struikjes vast. even proberen rustig of ik de draad eruit kon krijgen.. het lukte me niet. zonder het brood in het oog te houden gaf een enkele korte trekken aan de hengel. ondertussen (jawel hoorr :lol: ) had de vis het brood al naar binnen zo moest het toch gegaan zijn denk ik. zonder iets gemerkt te hebben was de draad los. de draad trok ineens strak in het water en verplaatste zich (zocht het brood en zag niets meer liggen) keek nog even naar men molen ofdat daar iets mee mis was. en ineens begint de molenspoel op volle toeren te draaien. :o na een dril van een kleine 20 minuten kon ik een mooie spiegelkarper scheppen die na weging 12.8 kg (of 25 pond geloof ik) bleek te zijn. de rest van de dag ook niets meer gevangen. maar was zeker een geslaagde sessie!!!
Gebruikersavatar
Henny van Roomen
Berichten: 127
Lid geworden op: 03-02-2003 01:00
Locatie: Tegelen
Contacteer:

15-06-2005 17:43

Nog zo een: Een keer worp ik ook in en me molen wilde niet echt meewerken met als resultaat een vogelnestje in de lijn. Dus ik knip de lijn door en zie ineens mijn lijn strak lopen? Voor de zekerheid trok ik eraan en je raad het al een karper. Met wat publiek(was in een stadspark) die vis met de hand binnen weten te halen...

Overigens duurde het 3 weken geleden ook niet lang voordat ik beet kreeg. Terwijl ik de andere hengel nog niet ingegooid had kreeg ik na 5 minuten al beet op de andere hengel. Overigens is 5 sec wel erg frapant :) Moest geen schuwe karper geweest zijn lijkt me???

Groet
Alles voor de karper! :D
http://www.hanguh-fishing.nl
Gebruikersavatar
robbin kremer
Berichten: 760
Lid geworden op: 25-02-2004 09:20
Locatie: Norg!

15-06-2005 17:55

Zoiets maak je niet vaak mee...maar het is zeker harstikke leuk om eens mee te maken!
FCG, Trots van het Noorden!
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

15-06-2005 19:20

Heb het inmiddels 3 keer gehad. 2x op een stadswatertje, na resp. 3 en 60 seconden, en een keer op een rivier. Die laatste was al helemaal frappant. Ik liep m'n aas (rijtje zoete mais, op een brasemrijk water :roll: ) uit, onder hoongelach van m'n vismaat. Toen ik m'n hengel op de steunen had liggen was m'n maatje net weggelopen om z'n aas te droppen. Geen 5 seconden nadat ik de hengel op de steun had gelegd trok m'n top krom, en hing er een lange schub van 22p aan :)

Mvg. Daniel
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

15-06-2005 19:42

Heb een keer meegemaakt dat ik ik de swinger naar beneden wilde trekken. Terwijl ik eat doe wordt die uit m,n handen getrokken. Klein schubkarpertje maar wel een leuke ervaring.


Richard
Gebruikersavatar
Mourad Aviara
Berichten: 3299
Lid geworden op: 01-03-2005 22:28
Locatie: Noord Holland

15-06-2005 20:46

Klopt, heb ik ook weleens gehad. De karper is een nieuwsgierige vis, vandaar..
Gebruikersavatar
Bart van der Velden
Berichten: 242
Lid geworden op: 10-06-2003 02:00
Locatie: Venlo

15-06-2005 23:06

Ik heb ook een keer gehad dat ik een karper had gevangen op een bepaalde stek. Nadat de karper netjes was terug gezet een nieuwe boilie op de hair en op dezelfde plek ingeworpen. Hengel in de rodpod, swinger bevestigd en daarna weer lekker op de stretcher....dacht ik. Daarkreeg ik de kans niet eens voor. Ik zat dus nog niet toen de pieper weer afging.
Tja das toch gewoon lachuh :D

mzzzls Bart
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

16-06-2005 09:17

Ik heb ook een paar jaar geleden zoiets meegemaakt. Was toen ook op een cultuurwatertje.
We zaten in een kommetje en in een hoekje aan de overkant (25-30 meter) stonden een paar paaltjes, onder een brede overhangende treurwilg. Ik werp daarheen en hij ligt er precies mooi onder.
Ik wil dus mijn toploodje eraan doen, maar deze licht nog in me tent.
Ik zet de hengel dus effe neer, pak een toploodje.
Ik loop naar buiten, pak de hengel en geef lijn om de hengel naar achteren te zetten om het toploodje te kunnen bevestigen. Ik zet de hengel dus naar achteren en de lijn staat alweer strak. Dus ik denk dat ik gek word, geef nog een beetje lijn, wil het toploodje erop doen, staat die top ineens krom.
Toen had ik ineens door dat er dus en vis aanhing.

Dit alles heeft tussen de 30-45 seconden geduurd. De aanbieding was een squid boilie, met 5 erbij aan en stringetje.
Het was nog wel in de winter en het resulteerde in een schub van 21,4 pond. Mijn 2e vis van het jaar was binnen!
Michael Vorstenbosch
Berichten: 40
Lid geworden op: 19-05-2005 12:59
Locatie: Den Bosch

16-06-2005 09:41

Robbie Faber schreef:Het juiste moment,op de juiste plaats,met het juiste aas!! :)
klasse :wink:

mvg....


Juist, zo is da jah
Do you want that fish?

Yahhhh Starbaits jaaaaaaah
Gebruikersavatar
vinnie kuiper
Berichten: 861
Lid geworden op: 16-06-2004 12:06
Locatie: Den Haag
Contacteer:

16-06-2005 09:48

Mooie momenten!

De allerseerste keer dat ik m'n lijn nat maakte op de kaag ook zo iets meegemaakt.
Geplande sessie van 10 dagen. Als eerst ingeworpen om te kijken in hoeverre ik last had van de aanwezige zeilschepen..... ff later 13 kg op de kant. De rest vande 10 dagen geen schub meer gevangen :-? (wind draaide weg van de kant en helaas konden we er niet achteraan ivm gebrek aan vervoer)

Het kan echter nog gekker..... Ving ooit eens een schubje 2 keer binnen 1 minuut bij het pennen........ Direct na het terugzetten en weer inleggen een aanbeet en ik trok weer dezelfde vis boven (duidelijk hekenbaar).De vis kwam binnen als een brasem en ik denk dat hij/zij ook ziek was.... :(

Gr Vin
als je doet wat je deed vang je nog steeds geen reet

http://nl.youtube.com/watch?v=eG7RbQmAb0o
Gebruikersavatar
Rob de Boer
Berichten: 524
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Noord Holland

16-06-2005 22:07

Meerdere keren gehad op een klein lokaal watertje. Met het vastzetten van de swinger een oploper, heerlijk.

Laatst stond ik verslagen te kijken bij mijn stokken die al uren doodstil lagen te liggen zonder één piepje, zelfs geen lijnzwemmer.

Ik zeg tegen ze, wat is er jongens? Zijn jullie stuk? Is het batterijtje van de waker leeg? Kom op, laat eens een mooie piep horen....bij de laatste letter van -horen- kreeg ik een mooie run erop, dat was pas schrikken.
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

16-06-2005 22:50

Ook een keer met ee maat van me bij het nachten. Tijdje geen aanbeet gehad, ik zeg: nu bijten, en tel af van 10 naar nul. Ik spreek de l van nul uit en hij gaat lopen.
Later die nacht nog een paar vage dingen gebeurd/gehoord.
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

17-06-2005 11:19

Zo snel mogelijk een beet krijgen? Zeker 10 keer gelukt in de laatste 4 jaar en altijd tijdens het struinen.

Bellenspoortje, pennetje ervoor laten zakken en dan zien dat de vis er meteen naartoe zwemt.

Pennetje op de voerplek laten zakken en zien dat hij meteen naar rechts gaat.

Pennetje op een halve meter diepte zetten en dan nog zien dat hij onder gaat als je hem op de stek laat zakken. Beet!

Freelining.... Het aas op de stek laten zakken en de lijn enigzins in een bochtje houden zodat je hem mooi strak kan zien gaan. De vis hielp meteen om de lijn wat strakker te laten gaan.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Reinder van Lune

17-06-2005 11:40

Ik maak het ook elk jaar wel een paar keer mee wanneer ik mijn
lijntje ingooi op een aangelegde voerplek.
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

17-06-2005 14:58

Op 1 feb een aantal jaar geleden ging ik eens op een putje zitten met mijn toenmalige vismaat. Toen we aankwamen bleken er al twee jongens er drie nachten te zitten zonder resultaat. Wij liepen iets door en besloten in een kommetje te gaan vissen. Ik wierp mijn eerste hengel in en nog voordat ie op de steunen lag ging ie al. (zonder voor te voeren)
Na het drillen en opnieuw ingooien liep ik naar deen jongens toe om daar ff te kijken. Nog voordat ik daar aankwam (zo'n 50 tot 75 meter) riep mijn maat dat hij er ook een had. Twee vissen in max tien minuten.

Verder is het me op een beekje bij mijn ouders in de buurt al regelmatig voorgekomen, ook zonder te voeren. Maar het bestand hier vraagt er ook wel om, als je beetje een goede nacht heb vang je 5 tot 6 vissen op een nacht, en dan niet alleen maar knolletjes :D

Blijft een rare gewaarwording. Instant al meerdere keren meegemaakt, o p een voerplek nog nooit (Tenminste niet bij mijn eerste worp) Wel gehad dat ik een minuut na de ene vis op dezelfde hengel meteen weer beet kreeg. Maar ja das dan niet aan het begin van de sessie.

Mvg Anton
Gebruikersavatar
Michael Bakker
Berichten: 167
Lid geworden op: 08-09-2004 19:06
Locatie: Krommenie

17-06-2005 15:17

Hehehe....Schitterend is dat.
Ik heb het zelf eens gehad dat ik inwierp en echts waar direct zijn top van mijn hengel krom trok.
Dan sta je ook raar te kijken hoor.
Was geen grote toen maar een vreemde gewaarwording :lol:
Gebruikersavatar
jeroen stuut
Berichten: 420
Lid geworden op: 30-10-2003 01:00
Locatie: garrelsweer
Contacteer:

17-06-2005 15:20

Dat heb ik ook eens gehad.

Ik werpte in en ik draai de lijn een beetje strak tot dat ik gewoon door moest draaien. dit was een soort van zakker maar ik had de hengel nog in de hand
dus mee draaien tot ik weer wat voel een klein tikje gegeven. en even later lag er een leuk vis op de onthaak mat.

Jeroen
Gebruikersavatar
jeroen ten westeneind
Berichten: 98
Lid geworden op: 22-11-2002 01:00
Locatie: millingen

18-06-2005 15:31

laats had ik er een op het laaste moment
had al 2 hengels ingehaald en bij de derde alvast de hanger er afgehaalt en de pieper uit gezet. toen ik de hengelhoes pakte dacht ikdat er een fiets aankwam (onmogelijk in dat achter tuintje) je raad het al de molen stond te stomen.

en een andere keer had ik een hele nacht gezeten 1 vis gevangen. maar in de ochtend niks (11 uur) terwijl ik daar altijd vis heb om 10 uur onder desbetreffende omstandig hede.
maar ik verbaaste me er eenorm onder dus teste ik de piers effe. toen ik de laaste had getest begon de middelste weer te piepen,ik dat rek of spaning op de lijn maar het resulteerde enkele minuten later in een dikke run.

hebben julie ook zoiets gehad,
mvg
care 4 carp
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

25-06-2005 00:02

Hier nog een voor mij leuk verhaaltje hele nacht zitten blanken, 1 hengel opdraaien en bijna uit verveling gewoon ergens neergegooit zo van ga daar maar liggen want daar zit toch geen vis haha
De hengel ingegooid en nog voordat ik hem op de grond kon leggen liep me lijn al van de spoel echt ongelooflijk :o
En nog een keertje ingegooid en nog voor ik me pieper kon aanzetten had ik al een run overigens dat heb ik al vaker meegemaakt 8)
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

25-06-2005 02:52

verwijderen aub..
Laatst gewijzigd door Robbie Faber op 30-11-2005 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bart van bezouw
Berichten: 2161
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00
Locatie: groningen
Contacteer:

25-06-2005 10:24

Terwijl ik stond te drillen moest mijn maat even de andere stok omhoog houden zodat de vis niet door die lijn zou zwemmen. Ineens zag je zijn top doorbuigen en begon de molen te gieren :D Best leuk een fluiter IN je hand :D

Groeten Bart
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

25-06-2005 10:37

Gisteren even bij een maat wezen kijken,

Ik kwam bij hem omstreeks 17.30, en? Gaat lekker heb er 4, zit net 2 uurtjes, en nu je toch hier bent, schiet ff een fototje. Heb er eentje in de zak zitten, 14 kg. :roll: Okidoki. Vis net terug gezet, fluiter op de linker, 10.5 kg, fototje en weer teurg, fluiter rechter hengel, 12 kg, fototje en weer terug. Linker weer ingegooid, rechter weer ingegooid. 3 minuten en fluiter linker hengel, 11 kg schub, fototje en weer terug, wilt hij de linker ingooien gaat de rechter weer........9 kg. en weer terug. Beide hengels weer op de stekken, 10 minuten rust en ja hoor wederom een fluiter, toen ben ik maar weg gegaan, was al aardig bezweet van het harde werken. Stuurd ie om 2100 een sms, had nog een schub van 8 kg, 8 kg, en 15.2 kg. Ben maar naar huis gegaan, lekker douchen want de buit is binnen :o :o :o

Dat zeg ik........ Je hebt van die dagen........