Karper aan het oppervlakte!

Gebruikersavatar
Daaf Wolters
Berichten: 4012
Lid geworden op: 02-03-2003 01:00
Locatie: Hengelo

21-06-2005 23:08

Rick Boerboom schreef:misschien een beetje off-topic.....

Maar heeft iemand ervaring met brasems die aan de oppervlakte azen? Ik kreeg een aantal keer beet op mn drijvende broodkorst van vissen en het waren geen karpers. Ik kon door schaduw en weerspiegeling niet zien wat voor vis het was, maar duidelijk geen karper. Ze hadden ook wel moeite met de (vrij grote) broodkorst op te eten. En het waren geen kleine voorntjes die aan het broodje aan het snoepen waren.


Heb vorig jaar wel eens een brasem op de korst gevangen, die zwom gewoon met de karpers mee.
Overigens een opvallend detail: Die paar keer dat ik brasem in de oppervlakte ving was het elke keer op water waar erg weinig brasem rondzwemt. Dat is niet omdat ik niet op water met veel brasem in de oppervlakte heb gevist.

Oh ja, alleen een brasem vangen noem ik toch echt ook een blank aangezien ik die beesten toch altijd wel vang op mijn thuiswater. Liever niets dan een brasem, als ik een brasem vang moet ik die hengel opnieuw op de plek zien te krijgen, verstoor je weer iets, moet je misschien zelfs de boot in, enz.
There aint no way but the hard way!

Spiegel gevangen op het Twentekanaal? Skp@ksnregiooost.nl
Robbie Faber
Berichten: 1008
Lid geworden op: 09-04-2005 22:39

21-06-2005 23:23

Daaf Wolters schreef:
Oh ja, alleen een brasem vangen noem ik toch echt ook een blank aangezien ik die beesten toch altijd wel vang op mijn thuiswater. Liever niets dan een brasem, als ik een brasem vang moet ik die hengel opnieuw op de plek zien te krijgen, verstoor je weer iets, moet je misschien zelfs de boot in, enz.


Helemaal mee eens Daaf !!
Van het weekend 8 brazzzzems gevangen,kon iedere keer weer
ongeveer 150 meter varen maar werd toch beloond voor de moeite
met 3 karpers :wink:
Johan Vanmeerbeek
Berichten: 70
Lid geworden op: 28-03-2003 01:00
Locatie: Edegem, België

22-06-2005 07:28

Hey,

echt leuke foto's. Maar mss een tip voor de volgende keer. Wanneer je een wateroppervlak fotografeerd krijg je zoals je ziet de schittering van het water op de foto. Mss even ene polarisatiefilter halen voor op je lens en dan worden je foto's van zwervende karpers nog mooier.

Groetjes,
Jokke
Gebruikersavatar
Peter Ponsteen
Berichten: 1632
Lid geworden op: 08-05-2005 15:17
Locatie: Nunspeet

24-08-2005 13:56

[quote="Robbie Faber"]

Helemaal mee eens Daaf !!
Van het weekend 8 brazzzzems gevangen,kon iedere keer weer
ongeveer 150 meter varen maar werd toch beloond voor de moeite
met 3 karpers :wink:[/quote]

ik had pas hetzelfde, roei me de longen uit mijn lijf, komt op de kant en leg de lijn strak. 2 minuten hing er een aan. kon ik weer opnieuw varen. uiteindelijk had ik er 2 en men maat 1 die losschoot (mazzelpik).

Alleen had jij 3 karpers en ik niets :cry:
''Een schone waterkant ligt voor het opruimen!''
Jordy Lam
Berichten: 110
Lid geworden op: 24-11-2004 14:32

24-08-2005 19:22

ik roeide me de longen uit mn lijf ja :) maar die brasems kwamen gewoon op die stinkrodpod van je af :wink: