hoe denken die van jullie erover?

laurens v emmerik

15-05-2005 12:59

hey hallow!

ben wel eens benieuwd hoe jullie vrouwen/vriendinnen over het karpervissen denken!

die van mij moet er niks van hebben,ze snapt niet wat er zo leuk aan is,beetje wachten op n vis snachts vanuit n tent....nee,want snachts hoor je in je bed te liggen zegt ze dan :o

en toen had ik er een keer zo ver dat ze meeging,liep ze gelijk n teek op inclusief de bjijbehoorende ziekte van lym.....die was trouwens met n keurtje zo verdwenen..haha!

dus mijn vraag:wat krijgen jullie zoal te horen,en hoe denken jullie vriendinnen of vrouwen erover..


mvg laurens
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

15-05-2005 13:23

Wat ik al niet te horen heb gekregen dat wil je niet weten.
Het "opvoeden" van een vrouw valt niet mee, ze komen van een totaal andere planeet.
Het is wel een kwestie van elkaar de ruimte gunnen om een hobby uit te voeren.
De beste remedie is gewoon erg vervelend doen als ze weer eens moeilijk doen over je vissen dan sturen ze je vanzelf het huis uit.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Jeroen Flokstra
Berichten: 72
Lid geworden op: 26-02-2004 10:38
Locatie: Almere

15-05-2005 13:41

De mijne wil niks met vissen te maken hebben, maar gaat wél mee naar Frankrijk, schept mijn vissen op de juiste manier, maakt geweldige foto's, verzorgt het eten en de koffie...... en ligt of te lezen of in het zonnetje te bakken... Een hengel raakt ze niet aan..... :wink:

Luxe, of kwestie van goed opvoeden??? 8)
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

15-05-2005 13:48

Gewoon mazzel hebben jeroen net als ik, laat dat opvoeden waar men over spreekt maar zitten men weet wel beter niet waar :wink:

Trouwens als ik de keuze moet maken tussen mijn gezin en het vissen dan is deze zeer snel gemaakt, het gezin heeft gewoon prio 1 simpel.

Groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
laurens v emmerik

15-05-2005 13:59

oke,das wel tof!

die van mij doet ook niet moeilijk trouwens,maar ben erg vaak weg,dart vind ze dan wel niet zo leuk,helemaal na n paar nachten vissen,dan ben je tog redelijk gaar,en dan heb ik wel eens dat ik niet zo veel zin heb om nog iets te doen of ergens heen te gaan....gelukkig hou ik de laatste tijd wel meer rekening met haar..
Gebruikersavatar
Rob van Halteren
Berichten: 233
Lid geworden op: 27-01-2005 17:49
Locatie: Den Haag
Contacteer:

15-05-2005 14:12

Mijn vrouw heeft er geen problemen mee als ik langer als 1 nacht wegga, moet ik het wel ff een week of 2 van tevoren melden dan kan ze haar vriendje uitnodigen :wink:

Maar ff serieus, als ik wil vissen dan is die mogelijkheid er altijd ( ik ga gelukkig niet zo heel erg vaak voor een nachtsessie omdat ze niet graag alleen thuis is 's nachts.)
Greetzzz

Rob

Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan..ehmmmm laat ook maar.........
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

15-05-2005 14:52

Enkele weken geleden is ze voor de eerste keer meegeweest. We hebben een klein schubje gevangen en nu is ze verkocht :-). Vanaf toen zitten we elke vrijdagavond aan het water. Nog erger is dat ik ze iedere keer moet wakker bellen als ik er eentje gevangen heb.

Je moet er gewoon geluk mee hebben 8)
henk gerressen

16-05-2005 10:51

hallo mensen

mijn aanstaande vrouw is zeer fanatiek met vissen
haar pr is 22 pond in frankrijk gevangen en haar nl pr is 20 pond
moet af en toe zelf een sprint trekken naar de hengels anders heeft ze hem al in de hand(???) :lol:
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

16-05-2005 15:43

Piotr en Henk, ik vind jullie maar een stelletje mazzelpikken. :o
Gebruikersavatar
Bart Janssen
Berichten: 1354
Lid geworden op: 18-01-2002 01:00
Locatie: Tussen de Rivieren
Contacteer:

16-05-2005 15:57

Mijn vriendin gaat af en toe mee, enkel bij heeeeeel mooi weer. Verder heeft ze er absoluut geen problemen mee als ik ga vissen. Uiteraard hou ik wel rekening met haar, het is niet zo dat het vissen boven alles gaat natuurlijk.

Maar om heel eerlijk te zijn ga ik liever met een karpercollega op jacht. Die snapt tenminste de adrenalinestoot, het gevoel, de beleving, de drang, kortom de hele mikmak waarom we vissen. Ik bedoel, ik weet niet hoe jullie vrouwen kijken als je een dubbele flikflak maakt na het vangen van een prachtige karper.... :o

En daarnaast, als de vriendin mee gaat moet ik na elke vangst m'n handen wassen voordat ik er weer naast mag kruipen. :P :roll: :)

Nee, de vrouw mee is af en toe hartstikke leuk maar ik zou dat niet elke keer moeten hebben.

Cheers
henk gerressen

17-05-2005 14:50

hey Bart

daar heb ik nou geen las van wat dat betreft is ze eigenlijk vrij gemakkelijk daarin :lol:
ze houd van het camperen hoef ook geen speciale emmer mee te nemen

maar denk nou nie wat een boere trien want dat is ze ech nie hoef nie met schoenen binnen te komen thuis (als voorbeeld)

zal is een paar foto's sturen naar kw nl

de groete en vang ze
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

17-05-2005 14:58

Tijdens een van mijn spaarzame uitjes naar de kroeg wist ik een schone brunette te strikken. Ik vertelde haar dat ik "wel eens" ging vissen. Je weet hoe dat gaat, een beetje eromheen lullen, en dom lachen als je de "mijn opa vist ook wel eens" reactie krijgt.

Toen ze erachter kwam dat ik zowat iedere avond langs het water zwerf begon het gezeurs....

Nu ben ik weer vrijgezel :lol:

Groetjes,
Stefan
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

17-05-2005 15:03

Die van mij, in zoverre we van "mij" mogen spreken vind het allemaal allang goed. Sterker nogieder weekend dat wij de kids bij opa's en oma's onder kunnen brengen zit ze voor mij in de auto .... kom we gaan vissen.

Windkracht 10, deert haar niet net als regen en storm. Helaas hebben wij samen nog geen vis gevangen maar dat komt nog wel en als dan denk ik dat ze ook verkocht is. De kracht de dril ze zal er van genieten!!

Maar soms wil je idd ook gewoon met je maten vissen. Lekker NIETS zeggen als je niet wilt!

Zelfs ons huwelijksweekend gaan we saampjes vissen, de zomervakantie gaan we naar een huisje meteen aan het water ..... overdag dingen met de kids doen en 's avonds lekker vissen!

Trouwens ook mijn oudste zoon is in de ban, die vraagt soms zelfs aan mijn vrouw of ik weer eens met hem mag vissen :lol: :lol:


Groetols Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

17-05-2005 15:29

mijn vriendin heeft begin februarie al 4 snoeken gevangen en ik nog geen een dit jaar :-?

maar ik heb al 7 karpers op de kant en zij weer geen een :wink:

maar mijn vriendin is de meest vaste vismaat die ik heb.ze gaat altijd mee, weer of geen weer.
Gebruikersavatar
Erik Scholtes
Berichten: 79
Lid geworden op: 19-04-2004 18:51
Locatie: Delft

17-05-2005 15:58

Ik heb het geluk dat er een redelijk aantal waters binnen loopafstand liggen dan komt moeders samen met de kleine 's ochtends lekker koffie brengen. :D
Voordat die kleine er was ging ze gewoon mee en moest ik goed op letten anders stond zij al met de hengel in haar handen. :lol:
't is stil aan de waterkant
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

17-05-2005 18:04

Stefan Slechten schreef:Tijdens een van mijn spaarzame uitjes naar de kroeg wist ik een schone brunette te strikken. Ik vertelde haar dat ik "wel eens" ging vissen. Je weet hoe dat gaat, een beetje eromheen lullen, en dom lachen als je de "mijn opa vist ook wel eens" reactie krijgt.

Toen ze erachter kwam dat ik zowat iedere avond langs het water zwerf begon het gezeurs....

Nu ben ik weer vrijgezel :lol:

Groetjes,
Stefan


Stefan, je moet ook beginnen over de prachtige zonsondergangen he! Dat heeft bijna bij elke vrouw effect denk ik :)
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

17-05-2005 21:34

Stefan Slechten schreef:Tijdens een van mijn spaarzame uitjes naar de kroeg wist ik een schone brunette te strikken. Ik vertelde haar dat ik "wel eens" ging vissen. Je weet hoe dat gaat, een beetje eromheen lullen, en dom lachen als je de "mijn opa vist ook wel eens" reactie krijgt.

Toen ze erachter kwam dat ik zowat iedere avond langs het water zwerf begon het gezeurs....

Nu ben ik weer vrijgezel :lol:

Groetjes,
Stefan



Komt mij wel eeeeerg bekend voor, dit! :D :lol:



Fp
Remco Oudhuyzen
Berichten: 2162
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Hengelo

18-05-2005 08:14

dit jaar gaat mijn vriendin bijna elke keer mee.. ze vind het steeds leuker maar als we een uurtje of 5 niets gevangen hebben word ze het al snel zat. meestal nemen we dan een spelletje mee ofzo (kaarten of iets dergelijks) en dan houd ze het iets langer uit.. met nachtvissen is ze dit jaar ook al 1x mee geweest en wil nu ook ineens vaker mee.. het is in ieder geval een stuk gezelliger dan in je eentje..

maar zelf vissen wil ze nog niet.. ze heeft wel eens een karper proberen binnen te halen maar na 2 minuten had ze al een lamme arm en hield het voor gezien. ik mocht de rest doen.. terwijl het om een 10p vis ging die amper weerstand gaf.
laurens v emmerik

18-05-2005 09:18

leuk om te horen allemaal!


die van mij moet bijna afrijden,dan wil ze me maar wat graag naar de waterkant brengen.....kan ze lekker de helenacht me autootjuh afraggen :P:P
marc molanuss
Berichten: 103
Lid geworden op: 01-02-2003 01:00
Locatie: Haarlem

18-05-2005 11:19

Hahah,

Na een lange tijd met iemand geleefd te hebben die er moeite mee had. Heb ik er nu een die het geweldig vindt, ze wil ook af en toe mee.
Ik kan elke avond vissen en ook nachten/ langere periode is geen probleem.
Een week geleden nog te horen gekregen dat ik maar weer eens een nacht moest gaan vissen......bij thuiskomst was die bekende negervriend weer langsgeweest........tja het is geven en nemen.

Maar ik ben geloof ik een van de weinigen die zo'n flexibel vriendinnetje heeft.

Marc
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

18-05-2005 11:35

het is geven en nemen. Mijn vrouw vind het allemaal best hoewel het er geen bal interesseert. Echter veel nachten maken doe ik niet simpelweg omdat ik vind dat ik dat niet kan maken, heb ook nog eens drie jonge kinderen. Echter voor mij is het eniet zo,n punt omdat ik veelal met de pen en drijvend vis.
Wat meer een probleem is is de zooi van de visspullen die ik altijd thuis laat rondslingeren, starks in m,n nieuwe huis heb ik gelukkig een viskamer en dan (zo heb ik d,r beloofd) ga ik m,n leven beteren.


Richard
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

18-05-2005 12:29

Die van mij werd een beetje TE bijdehand !
Nu ligt ze dan ook al een paar maanden lek en opgevouwen in de kast.....
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Klaas van den Herik
Berichten: 4624
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00

18-05-2005 12:35

vloog het raam uit zeker?
Gebruikersavatar
Theo Nieuwenhuijsen
Berichten: 379
Lid geworden op: 03-10-2002 02:00

18-05-2005 13:28

"Die" "van" mij geeft totaal niets om vissen. Ze gunt het mij van harte. zij houdt bijvoorbeld van wandelen en ik weer niet. Inmiddels is ze aan het Pieterpad begonnen en is eens in de vier weken een weekend aan het wandelen of stappen zoals ik het noem. Het is dus leven en laten leven of geven en krijgen (ipv nemen). Ik ga vissen. Alleen ben ik geen nachtvisser. Ik ga wel af en toe om een uurtje of zeven 's-avonds weg en ben de ene keer na twee uurtjes terug en de andere keer pas om een uur of elf. Vaakzegt ze tegen me: "Joh, het is heerlijk weer, ga lekker een uurtje vissen. al vang je niks je bent toch lekker buiten." Maar zelf zal ze geen hengel aanraken.
Hé mod. Hoe kan ik hier een onderschrift plaatsen????
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

18-05-2005 18:06

Gelukkig heb ik de mazzel dat me meissie van kamperen houd. En nachtvissen wat we doen lijkt ook op kamperen toch? Nu wil ze wel eens een nachtje meepakken! En dat is nog eens gezellig ook!! maar zodra ze een vis ziet gaat ze er snel vandoor haha :lol: !!

mvg Patrick