Mag ik even uithuilen......

Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

04-05-2005 15:43

Mannen,

Ik ben net terug van mijn boot en zittend hier achter mijn computer heb ik een aardige brok in m'n keel.
De gevoelens woede en teleurstelling kriskrassen door elkaar, ik wil een traantje laten maar ben te boos, Ik wil tegen "diegene" boos doen maar ben te teleurgesteld.

Waarom is natuurlijk de volgende vraag, hier het volgende....

Een tijdje terug het ik een jaren lange droom kunnen realiseren.
Met mijn eigen kajuitboot een bepaald water aanpakken.
Via een kennis (voor mij een bijzondere man) heb ik een ligplek kunnen krijgen.
Toen was de boot aan de beurt.
Op Botentekoop.nl heb ik een schitterend kajuit uitgezocht.
Telefoonnummer gebeld en de boot bleek bij een watersportbedrijf te staan, hee dat is even mooi meegenomen, ik krijg er dan toch garantie op.
Heeft u ook motoren liggen, stelde ik gelijk over de telefoon.
Jawel meneer die hebben we vanaf 450E.
Toen heb ik die maar genomen omdat ik voor de boot 1450E moest betalen.
Al met al, best veel geld.

Ik ben toen bij hem langs gegaan en heb alles bekeken (niet dat ik er verstand van heb) maargoed..
Het klonk allemaal goed, de boot zou op de plas worden afgeleverd en er zou met mij een proef stukje worden gevaren om te laten zien hoe het allemaal werkt.

De dag van aflevering werd de boot 3 uur na de afgesproken tijd gebracht.
Hij word te water gelaten en ik vraag de man om een stukje mee te varen.
OOO neee mij krijg je niet in een boot zegt die kerel.
Goed dan, ik vragen hoe het allemaal werkte.
Die man was 1 uur en 4 telefoontjes verder voordat de motor eindelijk liep.
Je snapt wel, ik voelde al nattigheid.

Ik een stukje varen, zo blij als een klein kind natuurlijk.
Later zou ik door een kennis worden opgehaald om naar de ligplek te varen dus ben ik de boel alvast gaan verkennen.
Het viel me op dat ik natte voeten kreeg...... maar kon eigenlijk niet geloven dat die lek zou zijn.
Tijdens het varen sloeg de motor een paar keer uit en ik begon een naar smaak ik m'n mond te krijgen.
Later bleek dat ik het ventieltje van m'n benzienetank moest losdraaien, dat was me ook niet verteld.
Toen ik werd opgehaald om naar de ligplek te gaan hoorde ik dus dat het helemaal niet goed is dat er water in lag.
Ik heb dat bedrijf gebeld en verteld wat er aan de hand was.
Ik werd netjes behandeld en hij zou de boot 3 dagen later komen ophalen.
Ondertussen kon ik niet wachten en ben toch lekker de boel verder gaan verkennen.
Toen bleek dat de motor toch elke keer uitsloeg als ik langzaam vaarde.
Ik heb de boot laten staan en gewacht tot hij werd opgehaald.
Tegen die tijd dat ik met het botenbedrijf bij mijn boot aankwam lag die helemaal op z'n zij op de bodem te steunen.
We hebben hem leeggeschept en ik vertelde hem dat ik niet blij was met de motor.
Hij bood aan een veel betere maar dan moest ik 200E bij betalen.
Daar ben ik mee accoord gegaan want ik zag dus ook wel in dat als je een beetje degelijk spul wil je er ook voor moet betalen.
De boot werd opgehaald en stond 3 dagen later weer op m'n ligplek met de andere motor.
Echt super was die, hier zat tenminste een achteruit en een neutraal op.

Het feest kon beginnen maar niet vissen tot koninginnedag.
Dat deerde niet want ik moest nog veel voor onderzoek doen en plekken aanvoeren.
Eindelijk was het zover, er mocht gevist worden!
Ik heb heerlijk een nachtje gezeten, wel geblankt maar ik was helemaal de man.
Hup er tegenaan dus.
Gisternacht, vanacht en dan weer vrijdag en zaterdag nacht zou ik gaan vissen.
Gisteren vanuit mijn werk gauw naar huis gesjeest, niks gegeten, alleen wat boterhammen mee omdat ik wilde liggen voordat het donker werd.
Ik vaar een klein stukje en krijg vervolgens een warmloper, dat kon ik nog wel constateren met de rookpluimen die uit de motor vandaan kwamen.
Met de steekstokken heb ik mezelf weer aan wal kunnen krijgen en ben zeer teleurgesteld weer naar huis toe gereden.

Vanmorgen gelijk het bedrijf gebeld waar ik heb heb gekocht en het verhaal uitgelegt.
Hij kwam gelijk met het verhaal dat er waarschijnlijk een stuk plastic voor de inlaat heeft gezeten en dat dit niet onder de garantie viel en dat hij 50E per uur kost voor reparaties.

Het zat me allemaal niet lekker, mijn vertrouwen was echt weg ondertussen.
Dus heb ik de motor vanmorgen naar een ander bedrijf gebracht die daar dichter in de buurt ligt.
Wat ik toen allemaal hoorde.....
Het gaat om een Mercury 4.5pk.
Deze schijnt heel erg oud te zijn en het schijnt dat kapotte pompen een veel voorkomend probleem is bij deze motoren.
Toen ik hem vertelde wat ik er voor betaald had zag ik zijn gezicht vertrekken.
Bij mij had je er eentje van een jaar oud kunnen kopen voor dat geld zegt hij.
Toen ik vroeg wat die van mij dan had moeten kosten... 200E vertelde die :evil: in top conditie wel iets meer maargoed dat was deze dus duidelijk niet.

Ik heb toen het bedrijf gebeld waar ik hem gekocht heb en verteld dat wat ik nu allemaal hoor ik niet vrolijk van word.
Hij vond het achterbaks dat ik naar een ander bedrijf ben gegaan en vond het een klote streek dat die andere dat aan mij vertelde.
Ik probeerde hem rustig uit te leggen (ik wil natuurlijk dat het netjes word opgelost) hoe of wat maar hij werd maar kwader en voelde zich in een hoekje gedreven.
Ik kreeg er echt geen woord tussen en hij zegt: Ik ben nou aan het eten, sodemieter op met dat gezeik. En gooid zo de hoorn er op.

Ik zie mezelf al aankomen daar na dit gesprek, ik ben echt in staat om die motor door zijn voorruit te gooien.
Dus heb ik hem maar bij de andere laten staan en dan maar op goed geluk dat die gemaakt kan worden want ook dat is niet zeker.
De blok schijnt van een zacht metaal te zijn en als daar iets mee mis is dan kan die naar de sloop.

Dus al met al, hij kan mischien gemaakt worden.
Kost me wel weer een paar honderd euro.
Zo niet dan laat ik m'n droom varen, dan is het gewoon niet voor me weggelecht en verkoop ik de boot weer.
Ik ben echt niet van plan om nu weer zo veel geld uit te geven voor een andere.

Hoe schakel ik een karpervisser uit?
Pluk hem eerst leeg en ontneem hem zijn dromen.
Gegarandeerd dat je hem voorlopig niet meer aan het water ziet.

Sorry voor dit kut gezemel maar ik ben het wel even kwijt.

O ja, ik vergeet het bijna.
Zelf heb ik later een prijskaartje van de boot geknipt, daar stond 1250E op.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Patrick van Leur
Berichten: 581
Lid geworden op: 18-03-2002 01:00
Locatie: maarssen

04-05-2005 15:57

niet normaal vuile oplichter dat het is,

met irriterende groet

pvl :evil:
sam claus
Berichten: 32
Lid geworden op: 22-06-2004 13:35

04-05-2005 16:01

nog veel succes verder, dat het na die tegenslagen meer weer lekker loopt voor jou
groeten sam
Reinder van Lune

04-05-2005 16:10

Ik zou het hele spulletje terug brengen en mijn geld terug eisen. Mocht de verkoper moeilijk gaan doen, dan maak je het hem moeilijk !

Volgens mij is het gewoon mogelijk om binnen zoveel tijd een gekocht iets terug te brengen.
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

04-05-2005 16:30

Klopt Reinder, dat is in de wet zo geregeld.
Maar volgens mij moet je dat binnen 2 weken doen....

Ik wacht nog even af of de motor gemaakt kan worden.
In de loop van volgende week weet ik meer.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

04-05-2005 16:34

Hey Robert,

Ik weet hoeveel zin je had in de eerst komende sessie's.Jammer dat ik dit nu moet lezen..... :cry: Maar waar karpervissers een goede eigenschap aan hebben is het doorzettingsvermogen, maak hier gebruik van en laat zeker niet je dromen varen omdat die schoft de boel opligt!

Ik heb minder geduld in dat soort dingen.....Terug gaan met je kapotte motor en lekke boot en achterelkaar je geld terugeisen.
Gaat hij moeilijk doen dan heb jij je best gedaan.
De enige optie is dan de boot op een trailer zetten en in z'n achteruit door de voorpui van de winkel rijden. Het motortje?? Oooow, die kan hij wel vangen!

Zulk soort lui hebben het schijt aan garantie van een ontevreden klant, als het geld maar binnen is denken ze.
Niet goedschiks dan maar kwaadschiks, toch?

Succes Robert! Laat je niet gek maken door die beunhaas. :evil:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Reinder van Lune

04-05-2005 16:36

Inderdaad . . dan maar kwaadschiks !!
Gebruikersavatar
Robert Valkeneer
Berichten: 261
Lid geworden op: 30-03-2005 14:19
Locatie: Lelystad

04-05-2005 16:59

Het is tegenwoordig bij de wet geregeld dat je op al je aankopen een garantie hebt van hetzij 3 hetzij 6 maanden. Exact weet ik het niet. Maar die kerel moet de boot terugnemen, absoluut. Gewoon aanpakken die eikel.
Gebruikersavatar
Wouter Vennekens
Berichten: 804
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: As (B)

04-05-2005 17:06

pffff ...
dat is het enigste wat ik hierop kan zeggen

ik hoop dat je je geld terug kan krijgen.
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

04-05-2005 17:17

Je hebt ook gelijk Koen, gewoon doorgaan.

Ik had er zo'n zin in.
De hele winter heb ik er naar uitgekeken om weer flink aan de slag te gaan.
Je weet met de geboorte van m'n zoon viste ik even stukken minder.
Stond ik daar gisteren, ik wist zeker dat het mijn nacht zou worden.
Weken had ik 4 plekken aangevoerd.
Op de eerste geblankt en nu was de tweede aan de beurt (bij de paaiplaatsen!) dus ik was all fired up dat begrijp je wel.
Wat een teleurstelling is dat dan, waarschijnlijk al mijn aas geld en tijd wat ik er in heb gestoken voor niks geweest.

Bianca zei net dat het allemaal wel goed zou komen en dat de boot moet blijven.
Desnoods wilde ze een nieuwe motor voor me kopen, schatje he.
Maar het maakt me niet blijer eerlijk gezegd, zij is ook geen lopende geldboom en met de kleine en zo.......het is allemaal duur genoeg...

Kwaadschiks, daar moet ik niet aan mee doen.
Ik ken mezelf daar goed genoeg voor, daarom heb ik hem vanmiddag ook bij die andere laten staan.
Dat zou over en weer blijven gaan omdat hun met z'n velen zijn en ik ook een eigenwijze klootzak kan zijn als ze te ver gaan.
Dat word van kwaad tot erger....

Bedankt voor de steun mannen.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

04-05-2005 17:21

Robert

Dat word een welles nietes spelletje.
Ik kan niet bewijzen dat er geen stukje plastic voor kwam.
En die modderbodems daar op die plas, ja daar krijg je dat ook door....
Dat gaat me een hoop tijd en nog meer geld kosten wil ik het juridies aanpakken.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Maik van de Camp
Berichten: 595
Lid geworden op: 21-04-2005 21:26
Locatie: Noord-Brabant

04-05-2005 17:37

Ik zou men geld gaan opeisen met een knokploegje, hij deed het achterbaks, dat kun jij ook. Ik ken bedrijven die geld schuldig zijn die dit ook doen, werkt perfect. maar zeker een naaistreek van dat bedrijfje. Een andere optie is om het bootje naar binnen te rijden. Ik zou ze zeker onder druk zetten, misschien komt het dan allemaal goed.




mvg Maik van de Camp
Carpe Diem...!
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

04-05-2005 18:04

Nou Robert, het zit allemaal niet echt mee zo te horen.
Als ik jouw was zou ik koste wat het kost mijn geld terug gaan halen.
Bij dat andere bedrijf waar je het over hebt zou ik mee in zee gaan en van tevoren even wat meer infrmatie vergaren, zodat je voor minder onaangename verassingen komt te staan.

Ik hoop dat je als nog dit seizoen het water op kan met een boot en motor naar jouw zin.
Succes ermee.

Denny
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

04-05-2005 18:04

Ik probeer een goed leven te creeeren voor mijn gezin.
Knokploegen moet ik me niet mee bezig gaan houden jongens.

Been there, done that, warn the t-shirt.... there's more to life..

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

04-05-2005 18:08

Sowieso proberen op een andere manier je geld terug te krijgen. Zoek eens ergens op dat jij er recht op hebt. Kunnen ze dan niets tegen beginnen.
Ik zou het er zeker niet bij laten zitten.
ted van der veen
Berichten: 251
Lid geworden op: 16-10-2003 02:00
Locatie: Geleen (limburg)

04-05-2005 18:20

Robert,

Eén van de eerste dingen:

Heb je een rechtsbijstand verzekering, inclusief voor huis, tuin en keuken zaken? Zo ja, informeer daar eens wat je kunt doen.

Ten tweede: als de verkoper niet willens en wetens de zaak besodemieterd, vraag dan aan hem, wat hij voorstelt om e.e.a. naar BEIDER tevredenheid af te handelen. Jij bent hem i.i.g. al tegemoet gekomen door een duurdere motor aan te schaffen; nu is het zijn beurt.

Geef ook duidelijk aan, dat ontevreden klanten hem in zijn beurs treffen: wie goed doet, goed ontmoet. Voor een winkel is mond op mond reclame veel belangrijker dat advertenties e.d.

Spreek hem aan op zijn verantwoording!

heel veel sterkte!

groetz
Ted
Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

04-05-2005 19:15

Robert,

Ik zou in ieder geval met die man gaan praten, en er zelf voor zorgen dat ik zo netjes mogelijk zou blijven. Je stoorde hem tijdens het eten? dan ga je naar hem toe op een moment dat hij gewoon open is.

Opgeven zou ik niet doen en hemnogmaals vragen hoe e.e.a. voor beiden op een mooie manier opgelost kan worden.

Knokploegen / boten door de pui enz enz enz ..... kost je alleen maar geld en lijkt me geen goede optie.

Soms moet je, hoe wrang ook, ontdekken dat je bij je neus genomen bent door een minder plezierige medeburger. "Lesson Learned" moet je dan maar denken en het je levenlang niet meer vergeten en alleen nog maar met vertrouwde leveranciers zaken doen. Ja het is K*T enz enz, timing sucks met net een kleine en ga zo maar door. Maar je doet er geen moer meer aan, het leven is te kort om spijt te hebben dus gewoon in een hoekje kruipen uithuilen en daarna weer doorgaan zonder ooit nog weer terug te kijken naar deze eikels.

Succes iig en geniet gewoon van die kleine die er op vertrouwd dat jij geen domme dingen doet!

Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Joris Kroes
Berichten: 691
Lid geworden op: 26-07-2003 02:00
Locatie: X2 Ovaal!!

04-05-2005 19:29

Zorg dat je dit soort dingen zoveel mogelijk 'face-to-face' afhandeld.. Het is veel lastiger om recht in je gezicht te zeggen dat je geen geld terug krijgt dan door de telefoon..

Ik zou er nog maar eens langs gaan, laat hem blijken dat je er super hard van baalt, maar wel op een vriendelijke manier... Misschien kun je op deze manier nog wat geld terug krijgen, iets is altijd beter dan niets...
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

04-05-2005 19:59

Er zijn mij een paar dingen niet helemaal duidelijk:

Op Botentekoop.nl heb ik een schitterend kajuit uitgezocht.
Telefoonnummer gebeld en de boot bleek bij een watersportbedrijf te staan, hee dat is even mooi meegenomen, ik krijg er dan toch garantie op.
Heeft u ook motoren liggen, stelde ik gelijk over de telefoon.
Jawel meneer die hebben we vanaf 450E.
Toen heb ik die maar genomen omdat ik voor de boot 1450E moest betalen.
Al met al, best veel geld.


Was het nieuw? Tweedehands?
Heb je eerst gekocht, en betaald, en ben je toen pas wezen kijken?
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

04-05-2005 20:38

Lucas.

2de hands, eerst wezen kijken, afgerekend bij aflevering.

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Lukas Linde
Berichten: 912
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: ZW Drenthe

04-05-2005 21:41

Oke, Als je het bij een erkend bedrijf hebt gekocht dan moet het zeker mogelijk wezen om er nog wat uit te slepen. Je hebt het gemeld binnen 2 weken, of wat voor tijd er voor staat, en je hebt ze de gelegenheid gegeven om het op te lossen, zelfs na bijbetaling, en dat is dus nog niet na volle tevredenheid gebeurt. Wacht er niet te lang mee in ieder geval.

Succes!
Vissie kump zo!
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

04-05-2005 23:23

Robert,
Je staat compleet in je recht en kunt hem zelfs nog het vuur aan de schenen leggen. Voor meer info verwijs ik je:
http://www.justitie.nl/publicaties/broc ... rantie.asp

Groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
sander dekamper
Berichten: 665
Lid geworden op: 31-08-2004 23:06

04-05-2005 23:32

He Robert

zonde hoor maar niet opgeven !!
zou maar gewoon vooruit blijven kijken ,is wel moeilijk maar de aan houder wint!!
heb z`on zelfde geval gehad ook met een bbm liep ook warm enzo
heb sinds 4 jaar een grotere boot met een goede bbm [honda 9.9 viertakt]
maar die hebben ze afgelopen najaar maar even gestolen [de bbm]
motor pleite, boot beschadigt en veel kopzorgen rijker :cry: :cry:
van de winter alles weer perfect gerepareerd hagel nieuwe bbm aangeschaft dus ik heb er al weer een paar nachtjes opzitten
maar toen was ik ook niet erg gelukkig
dus je moet maar niet opgeven!!
misschien kom ik je wel een keertje tegen ik vis er ook.

gr : Sander :wink:
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

05-05-2005 00:04

Tjeemig Robert...wat een ellende!!, die man is gewoon een schoft!
Een boot hoort niet lek te zijn...da's duidelijk :evil:
Verder ben je behoorlijk afgezet en dat maakt het geheel extra triest.Zelf heb ik onlangs ook een tweedehands bbm aangeschaft..en als je er geen verstand van hebt blijft zo'n aankoop een gok. Vindt wel dat je vooraf zelf voor wat richtprijzen had moeten rondkijken op de marktplaats b.v.
Alles tweedehands spullen (dus ook boten een bbm) zijn wat prijs betreft onderhandelbaar, doe je dit niet dan handel je ter goeder trouw en ben je voor zo'n afzetter een fijne klant...kortom je bent er ingestonken en dat doet pijn...zeker als je net als ik vertrouwen hebt in de mensheid en dit ook terugverwacht van anderen...wat helaas niet altijd zo is :cry:
Een kostbare grap en financieel verlies heb je nu geleden, gelukkig ben je wel zo wijs en verstandig om je niet in te laten met een knokploeg om je gelijk te gaan halen....hier bereik je niets mee en doe je enkel je vrouw en kind verdriet mee...blijf verstandig.
Moet niet meevallen voor jou om face to face met een onderhuidse woede je recht te halen, toch proberen en het helpt als je iemand mee kunt nemen die verbaal niet zo gauw uit het veld te slaan is.
Ik hoop dat je wat kunt bereiken met Peter Postema zijn suggestie en als alles niet werkt en je geeft het op dan kun je altijd de gegevens van die verkoper openbaar maken en dan bellen en mailen wij die goede man toch om de beurt een maand lang elke dag rond etenstijd :wink:
succ6 en blijf vooral verstandig
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
robbin kremer
Berichten: 760
Lid geworden op: 25-02-2004 09:20
Locatie: Norg!

05-05-2005 10:31

Robert, ik zou zeker naar die man toegaan en je geld terug eisen !!!
Want je staat volgends mij volledig in je recht...

Zo zie je maar weer dat niet iedereen te vertrouwen is he...
Al kunnen ze nog zo mooi praten toch moet je altijd weer uitkijken dat blijkt wel!
Hoplijk is dit een wijze les voor je en zal je dit geen tweede keer overkomen...... :oops:

Wat is die vent (oplichter) een klootzak !!!
FCG, Trots van het Noorden!