Jong vs Oud?

Plaats reactie
Bob Smit
Berichten: 133
Lid geworden op: 25-03-2002 01:00
Locatie: enschede

18-07-2002 12:18

Hoi,
gisteren zat ik met mijn broertje te vissen bij een vijver hier in Enschede. Na een uur of wat (nog niks gevangen) komt er een oudere man op ons afgelopen.

"Al wat gevangen?" "Nee, nog niks." "Ja, deze vijver is pas geleden leeggevist door een paar Joegoslaven met een groot net. 60 Karpers hebben ze eruit gehaald, er zitten er nog maar 2 ofzo." Mijn broertje en ik keken elkaar aan. Wat moesten we hiervan geloven? Even doorvragen dan maar. "Wat doen ze met die karpers dan?" "Wat denk je? Verkopen op de markt! Brengt zo 5 euro de kilo op. Laats zat hier nog iemand, die haalde 1 van de laatste karpers eruit en gooit hem zo op de barbeque! Die is toen door een controleur en wat omstanders hier weggeschopt." Sterk verhaal nietwaar?

Maargoed, toen herinnerde ik mij een ontmoeting met 2 andere vissers die "toevallig" op een door mijn broertje en mij aangelegde voerstek zaten te vissen. Ook zij vertelden dat die vijver (een andere vijver dus) was leeggevist door Oostblokkers. Zou het dan toch?
Ikzelf weet niet wat ik ervan moet denken. Zou het kunnen dat deze figuren ons gewoon weg wilden hebben bij die vijvers? Dat ze denken: Hoe minder vissers, hoe groter mijn kans op vis? Ik hoor wel eens verhalen over mensen die zich voordoen als controleur en dan kinderen van de waterkant wegsturen.

Ben benieuwd of 1 van jullie dat ook wel eens heeft meegemaakt? Of misschien zelf jongeren/kinderen dergelijke verhalen op de mouw probeert te spelden?

MVG Bob
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

18-07-2002 13:00

Beste Bob,

Ik woon zelf ook in Enschede en ik ben er benieuwd om welke vijver(s) het zou gaan.
Als je me ff een mailtje ofzo zou willen sturen. (toevallig een vijver op Boswinkel???????)

Groeten, Sjoerd
Tim Boelema
Berichten: 605
Lid geworden op: 21-01-2002 01:00
Locatie: Omg. Sittard

18-07-2002 17:48

ELijkt me sterk dat ie compleet leeggevist is! Ik wordt in limburg vrijwel dagelijks met oostblokkers geconfronteerd. Ik kan je mede delen dat die gasten hier proberen karper te vangen maar er zelden tot nooit in slagen!
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

18-07-2002 20:31

ik heb ze wel eens gezien hier in de buurt. Er is mij ook wel eens 250 gulden geboden voor 'Mount Everest'. Een schitterende spiegel. Veel vrienden die niet vissen zeggen: Je bent gek dat je dat niet gedaan hebt!" maar ik heb zoiets van: Wa uit de natuur komt, gaat ook weer terug de natuur in, en niet in jouw maag!!!!!!!!"

Sjoerd
Christiaan van Klaveren
Berichten: 1178
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Zaandam
Contacteer:

19-07-2002 15:43

Dat is vaak onwetendheid bij de mensen.

Vanmiddag kwamen er ook een paar mensen naar me toe, toen ik een 17ponder op de onthaakmat had liggen.
Zegt die man, bij de chinees aan de overkant geven ze je er zo 25euro voor.
Ik zeg ookal geeft ie me 500euro, hij krijgt 'm nog niet.

staat er nog een vrouw bij te kijken die zegt,
Je bent gek dat je het niet doet, bla bla bla.

Naja ik heb die mensen het maar uitgelegt dat je niet vist voor het geld, en dat het een 'not done' is om zoiets te doen.
ze begrepen het nog niet helemaal, en zaten me een beetje vaag aan te kijken.
Piotr Schiettekatte
Berichten: 731
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Maaseik (België)

19-07-2002 18:32

Ik heb dat ook eens meegemaakt. Ik ving een schub van ong 5 kg en er komt een man op mij af gelopen en vraagt hoeveel ik er voor wil. Ik zeg dat ik hem netjes terug zet in het water en plots zegt hij dat ik er 20 euro voor krijg. Toen heb ik hem duidelijk gemaakt dat wij niet vissen voor te eten maar voor ons plezier. En dat je een mooie vis als een karper mooi moet terug laten te water.

Toen ik dat gezegd had keek hij me eens raar aan en liep hij weg. de keren dat ik hem nog heb gezien heeft hij me echt niks meer gevraagd hoor, een goeiedag kon er nog niet meer vanaf.

Piotr
dennis meenderink
Berichten: 10
Lid geworden op: 28-08-2007 13:47
Locatie: enschede

23-09-2007 21:16

In 2003 of 2004 is dit idd voorgevallen aan de vijver gelegen aan de vlierstraat bij de rotonde.
Gebruikersavatar
tim slagter
Berichten: 219
Lid geworden op: 05-08-2007 22:05
Locatie: Zoetermeer

23-09-2007 21:59

Het is een schande.. :( :cry:

Als ik ze in me handen had dan zou ik ze vermoorden,
eigelijk moet hier wat aan gedaan worden..
Gewoon via via dealen en dan met verborgen camera die dieven opppaken.

Ik hoor genoeg die het doen in de buurt van Zoetermeer op de wateren waar makkelijk gevist wordt.
De politie moeten het veel strenger aanpakken.
Tight Lines.
Rudi van Vliet
Berichten: 119
Lid geworden op: 21-08-2007 15:02

23-09-2007 22:16

Ik denk dat het hier vaaak om mooie praatjes gaat...

Bij hoge uitzondering hooguit..

Die gasten vissen met de lompste hengels en vaak zonder vergunning... worden snel weg gestuurd...

Denk je dat voor die paar euro per karper iemand een groot net aanschaft met waadpakken en al? Dat kost veel meer... en dat net moet mega zijn om echt alles af te sluiten...

Ik denk.. HOAX..
Een run in de morgen, is een dag zonder zorgen....
Plaats reactie