spullen kwijt??

henk gerressen

12-02-2005 11:01

bij wie zijn de spullen te water geraakt tijdens het vissen
dus geen diefstal maar door onbenulligheid van de visser zelf
bijvoorbeeld pod te water ivm runner niet los gezet

barst los zal ik maar zeggen :lol:


bij mij is de pod te water gegaan door de slip nie los te zetten
2 uur staan kou kleunen om mijn hengels te vinden in november was dat en mijn pod lag 2 mtr diepmaar mijn hengels nie
daar heben mijn vismaten en ik 2 uur naar gezocht(wel gevonden :lol: )
was zo blaauw als een tientje maar dan van de kou
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

12-02-2005 11:39

ehm een paar t-shirts die ik te drogen had gehangen...maar in een storm weg zijn gewaaid. :D
en natuurlijk de wereld aan boilie prikkers, boilieboortjes en warteldoosjes.
Groet'n,
Tim
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

12-02-2005 11:50

Tsja, Aantal zaken wel mee gemaakt ja....

Met pennen, even de hengel tegen een muurtje aanzetten om even een behoefte te doen. kijk ik om zie ik m'n hengel op 1 oog balanceren. Dat was afknijpen en rennen. Die schub wel gevangen gelukkig. :o

Op het zoute water aan de water weg, hengel ingooien en dan los laten hengel bijna te water kon hem nog net redden. 8)

Met een picker op een zandputje, kijk even om vanwege een vogel. Kijk weer terug zie ik nog net de achterkant van m' hengel de diepte in verdwijnen. Die was ik dus echt kwijt en heb ik dus nooit meer terug gevonden. :cry:

O ja ook wel een leuke... m'n huis sleutels en het brood om mee te korsten in een en dezelfde zak te stoppen. Toen ik klaar was gooide ik het brood dus in het water. Maar helaas dit keer met huis sleutel en al. Wat heb ik op m'n sodemieter gehad van m'n ouders :oops:

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

12-02-2005 11:50

# Voerschep dat ik los in de hand hield..vloog erachter aan in het water tijdens het voeren..bleef wel mooi drijven als een bootje :D
# Tijdens het aanslaan van een vis bij een obstakel-stek onder de eigen kant...brak de boomtak af waar ik op stond....dus viel ik zelf in het water.(Telt dat ook mee? :lol: )
gr
HB
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

12-02-2005 12:31

ben je jezelf zindsdien kwijt? dan wel. :lol:
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

12-02-2005 12:56

Zeker...sindsdien ben ik geheel de weg kwijt en weet ik niks meer te vangen :D
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

12-02-2005 13:07

Ik heb in Groningen tijdens een storm eens de plu van een vismaat zien vertrekken. (nooit meer gevonden, is waarschijnlijk in Duitsland ergens weer geland ;) )

En een wel hele slordige, vastzitten en gewoon je hengel breken ipv. je lijn !
:oops:

MC
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

12-02-2005 14:20

Uiteraard een lading boilienaaldjes, een rubberboot die met peddels en al tijdens een redelijk onverwachte storm ervandoor ging, gelukkig hebben we die een dikke 200 meter verder uit een volkstuintje kunnen terughalen.
Ook een wincklepicker te water zien gaan toen ik eventjes niet op zat te letten, ook ik heb hem nooit meer terug gezien.
Een bankstick zover de grond ingeduwd dat ie er aan de onderkant uitkwam en het water inschoot(overhangend stukje kant).
En ook weleens mijn oude pluutje op zien stijgen tijdens een windvlaag, ook die konden we gelukkig nog redden...


MVG

FP
Gebruikersavatar
Erik Rozen
Berichten: 588
Lid geworden op: 24-11-2003 01:00

12-02-2005 15:43

Oude glasstok breken vanwege vastzitten in de top van een boom met snoeken :roll:

Hengel van een maat met de top in het water zetten om geen problemen te krijgen tijdens het drillen, en per ongeluk de baitrunner dicht.

Dikke run daarop dus, hengel vliegt het water in....
Ik duik erachteraan. 15 hectare groot ven, met prutbodem, het bellenspoor ging gewoon te snel. Dus ik dacht hem te weten liggen, ga met mijn volcarbon schepnetsteel dreggen. Moet alleen te diep de modderbodem in, verzuip half, kom proestend boven, en schup de steel proestend uit mijn handen. Nooit meer teruggevonden.

Dus, binnen een kwartiertje voor zo'n 200euro in het ven :-?


Maar hé, kop op, je hebt tenminste wel weer iets te vertellen!!! 8) :lol:

Gr. Erik
Gebruikersavatar
raymond van ommeren
Berichten: 453
Lid geworden op: 12-01-2004 20:13
Locatie: Vijfhuizen

12-02-2005 18:08

ben ook best veel kwijt geraakt,
Boilie prikkers,lood,haken,sokken :p, en een hengel die ik vergeten ben om mee te nemen.
Ik hou van het geluid van een pieper in de vroege ochtend...
henk gerressen

12-02-2005 18:36

hallo mensen

dus ben niet de enigste met zulke flaters blij om te horen :lol:

heb toen wel alles terug gevonden .
wel de spoel gescheurd maar wel alles terug gelukkig
kan het nie verkroppe als je duur verdiende spaar geld het water in gaat

maar moet er ook bij zegge als ik het gebeure zie zoals bij hans nou dan bescheur ik me eigen van het lache
Gebruikersavatar
Bart Hofstede
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-04-2004 13:19
Locatie: Oud-Beyerland
Contacteer:

12-02-2005 19:17

een hele lading aan haakjes en wartels tijdens het rig knopen onder een sessie, maar maat van mij die zat vaamncht in de storm te vissen , en zijn pod is ook t water ingewaaid, maar alles doe t nog :o (alles was helemaal onder water :o ) en dat heeft hij ook al meegemaakt vorige zomer, maar toen vloog er nog 1 pod erachter aan :lol:

mvg

Bart
keihard de geksteeeeeee
Gebruikersavatar
Maarten Darkje
Berichten: 106
Lid geworden op: 03-09-2004 20:57
Locatie: Zeeland

12-02-2005 21:52

hengel zien vertrekken door vergeten op baitrunner te zetten, er achteraan duiken en niets vinden :S Een jaar later op dezelfde stek vast zitten en na een flinke ruk je eigen geheel verrotte hengel + molen ophalen...

bij het voeren even een markertje gebruiken om het talud te vinden, en na het voeren de hengel met de marker er aan laten liggen. de volgende dag op die stek gaan zitten en denken verrek d'r ligt een hengel, zeker een stekkenpezer geweest die hem is vergeten, en dan pas merken dat het je eigen hengel is...

in frankrijk aangekomen even 5 minuten aan het beoogde water kijken, bij de auto terug komen: leeg geroofd. na een frans politieburo en een garage even ergens een drankje doen en denken verrek daar loopt iemand met mijn jas, dus ik roepen, gaat die gast ervandoor in een auto, na een kwartier achtervolging raak ik de macht over het stuur kwijt in een bocht met veel grind en beland rechtop in een greppel, 8000 euro schade aan de auto :S en spullen kwijt in een dag ...
Gebruikersavatar
Bart Hofstede
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-04-2004 13:19
Locatie: Oud-Beyerland
Contacteer:

12-02-2005 21:59

zo, kolere maarten jouw visserscarriere is niet egt zonnig verlopen :lol:
keihard de geksteeeeeee
henk gerressen

13-02-2005 09:45

dacht dat ik er slecht van af kom maar jij heb het nog erger gehad
maarten

suc6 ermee
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

13-02-2005 11:31

Maarten,

Karpervisser is niet echt je sterkste kant blijkbaar, achtervolger al helemaal niet. Ik vraag me dan nu wel af wat je volgende hobby zal zijn :oops:

Men, zoveel ongeluk, dan moet je wel een hele vrolijke aard hebben wil je dan nog steeds niet denken ... ik stop ermee!

Gr. M
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

13-02-2005 11:34

In frankrijk een snoeiharde run gekregen en hengel kwijt, vergeten de baitrunner aan te zetten. Het was pikdonker, dus ik was alles kwijt.
Twee andere vissers vingen zes uur later zo,n 300 meter verderop mijn hengel. Geloof het of niet, vis zat er nog aan. Bootje ingestapt alleen de vis zat muurvast en uiteindelijk heb ik ,m niet eens weten te landen. Wel staat het hele gedoe inclusief de bonken op m,n hengel op video, wel geinig.
Tevens ben ik als kind zelf te water gegaan in de rijn. M,n laarsen hadden zich vastgezogen in de modder en dankzij een voorbijganger ben ik ternauwernood aan de dood ontsnapt. Angstig moment.

Richard
Gebruikersavatar
Denny Verdoold
Berichten: 1562
Lid geworden op: 08-09-2004 12:33
Locatie: Hoogvliet

13-02-2005 12:09

Mijn buzerbar met 3 Delkims is een keer het water in gelazerd.

Kon ze er met moeite weer uit halen.
Thuis deden ze het niet meer, gelijk de batterij eruit gehaald etc.
Hierna heb ik ze uit laten lekken en de handleiding weer gepakt.

Hier stond dat je de batterij moest verwijderen en ze op de kachel moet laten liggen.
Na dit gedaan te hebben deden ze het nog niet.

Toen had ik de fohn maar gepakt en die er flink lang op gezet.
Na een tijdje deden ze het gelukkig weer.

Ik had nog wel garantie, maar daar heb je op zo'n moment ook vrij weinig aan. Geloof dus nooit wat er in een handleiding staat, maar doe wat jouw het beste lijkt.

mvg DV
Gebruikersavatar
Maarten Darkje
Berichten: 106
Lid geworden op: 03-09-2004 20:57
Locatie: Zeeland

13-02-2005 12:17

Ja dat is dan nog de korte versie van het verhaal, achteraf gezien mag ik blij zijn dat het zonder letsel is afgelopen, als ik 10m eerder de bocht uit was gevlogen was het geen greppel maar een ravijn geweest waar ik in terecht kwam, dus als je zelf onverhoopt in zo'n situatie mocht belanden, laat je dan ondanks de adrenaline niet verlijden tot achtervolgingen aangaan over buitenlandse, onbekende bergweggetjes, want dat loopt gegarandeerd verkeerd af.

Nodeloos te vermelden dat de vakantie in het water viel, de auto kon ik daar achterlaten, die werd daar gerepareerd en vervolgens naar nederland gehaald daar de anwb, met een huurauto konden we huiswaarts gaan.

De spullen bleken gestolen door in die buurt rondtrekkende zigeuners, die ons kennelijk achterna gereden zijn na een observatie. Een ware plaag in die omgeving heb ik later gehoord. De crash vond plaats op korte afstand van het kampement van deze lieden, en je raad dan ook al door wie de auto werd weggesleept en ontdaan van alles waar je makkelijk bij kon; de velgen waren ook weg toen ie eenmaal in de garage stond.

Door goede verzekering kon de schade ongeveer gehalveerd worden, dus het was een heel kort en duur uitstapje, maar het had nog duurder kunnen zijn of slechter af kunnen lopen. Gelukkig heb ik bij pech situaties altijd geluk ... grrrumpf...

Dat jaar weinig meer gevist, ondanks dat ik nog wel nieuwe spullen had aangeschafd had ik er even helemaal geen trek meer in, maar na een poosje begon het toch wel weer te kriebelen.
Gebruikersavatar
toon martens
Berichten: 47
Lid geworden op: 27-12-2003 21:24
Locatie: helmond
Contacteer:

13-02-2005 17:01

kreeg snachts een run.... maar ik gad me buitrunner te dicht staan dus hengel er in :oops: een geluk dat karper om de paal heen zwom en da me lijn geknapt was.. En da voor aan de kant een dike pak wier lag want daar lag net me hengel onder :roll:.....Maar zo lang als ik al op karper vis heb ik nog nooit ietz anders meegemaakt gelukkig maar.
Afbeelding
randy nieman
Berichten: 293
Lid geworden op: 15-06-2002 02:00
Locatie: Alkmaar

13-02-2005 21:31

Hoi,

Op de plas in Amsterdam, keiharde run, baitrunner stond ingeschakeld maar blokkeerde (op een of andere vage manier?!?!) net dat ik de tent uit kwam. Zag zo me hengel t water in schieten. Enigste wat reste waren de bellensporen die me hengel achter liet en naar boven kwamen. Nog wel geprobeerd met andere hengels een lijn o.i.d op te dreggen maar mocht helaas niet meer baten.

Mvg,

Randy.
laurens v emmerik

13-02-2005 22:05

niet met karperen maar met palingen!

tentje opgezet bij de waal op een zand strandje,gingen we om een uur of 3 sochtends maar slapen!
worden we wakker,hengels weg!!best bizar,want ze stonden een meter of 20 van t water,bleken er een paar rauwe zuigboten te zijn geweest en het helespul was meegesleurt....het enigste dat er nog stond was de tent en de steunen helemaal scheef....en me bakje met lood enzo dobberde half gaar in de kant....hengels niet meer gevonden...wijze les rijker,haha
erik snijders
Berichten: 265
Lid geworden op: 30-06-2002 02:00
Locatie: veenendaal

13-02-2005 22:31

heb vandaag op de beurs wat gezien, dat je zeker niet kwijtraakt,, jeetje wat was die onthaakmat groot, volgens mij van proline, je kunt er zo een 15 pk buitenboordmotor achterhangen,, die raak je dus NIET kwijt
Gebruikersavatar
Barry Postma
Berichten: 281
Lid geworden op: 14-03-2004 16:46
Locatie: Apeldoorn

13-02-2005 22:35

ik had vroeger altijd discussies met mijn vismaat over toploot
hij was voorstander en ik niet
tot op een ochtend we hadden net lekker koffie gedronken hoor ik ineens het zware geluid van een dieselmoter op het moment dat ik hem zag pakte hij al twee lijnen die molens begonnen als een gek te loeien
ik rende naar mijn pot toen ik daar aankwam ging hij ook door de derde lijn daar stont ik met drie hengels in mijn hand elke keer wilde ik de lijn doorbijten maar ik moets oppassen dat ik mezelf niet zou snijden en omdat ik nog een beetje slaapduf was liep alles in het honderd ik liet 1 stok uit mijn handen vallen doordat hij op de grond viel ging de baitrunner er af en spande de lijn zich aan de hengeltop bleef nog heel even achter de pot hangen en ZOEFF zij hij toen en daar ging mijn hengel met molen en al als een torpedo door het water achter die boot aan nu kan ik er smakelijk om lachen maar toen kon ik wel janken

gr barry
Gebruikersavatar
Ruud de gouw
Berichten: 806
Lid geworden op: 25-02-2005 19:39
Locatie: Den Bosch

10-03-2005 20:21

Het was mooi weer en het was zaterdag s'middags na het werken ik wild eerst mijn hengels erin hebben want het kan er maar inliggen nadat de 2e hengel erin lag zag ik in de verte de lucht wel erg donker worden ik had ook al mijn spullen bij me staan (tassen en kleding ) je kent het wel ik denk laat ik maar eerst ff snel de tent opzetten het zal zo wel gaan regenen nou de tent stond maar half en het begon windkracht 10 te waaien mijn buitendoek zat maar met een paar haringen vast ik alles snel in de tent gezet maar te laat alles was al kleddernat nadat ik de vele windstoten op mijn tent had gehad ging ik weer naar buiten toe en zag mijn buitendoek een metertje of 100 verder op de plas drijven 2,5 uur later had ik hem terug moest wel andere kant van de plas wezen :D

E een keer smorgens vroeg een run gehad en ik wilde mijn hengel aanslaan maar ik gleed kopje onder het water in en trok hiermee de rodpod ermee in (vis wel gevangen ) 8)
Een Brasem valt niet ver van de boom.
Brasems maken meer kapot dan je lief is.
Hoge Brasems vangen veel wind
Al draagt een Brasem een gouden ring , het is en blijft een lelijk ding.
Zoals een Brasem thuis zwemt , zwemt ie nergens.