Ambtenaren beledigen is toegestaan

Gebruikersavatar
nils poldervaart
Berichten: 147
Lid geworden op: 05-02-2003 01:00
Locatie: Pijnacker

10-02-2005 20:00

Richard,

Tuurlijk..bijna alle ambtenaren in overheidsinstanties drinken de hele dag koffie. Ze slapen ook nog 2 uurtjes per dag, werken nooooit over en dragen het liefst geiten wollen sokken..
Net zoals alle negers lui zijn, alle gabbers nazies zijn, vrouwen niet kunnen rijden, blonde vrouwen dom zijn...

je hebt gelijk pik...!

en ja, ik ben een ambtenaar ja... :)
Humphrey Paap
Berichten: 198
Lid geworden op: 03-07-2002 02:00

10-02-2005 20:34

Ben ontzettend blij dat een aantal hardwerkende mensen op een doordeweekse middag enkele minuten van hun kostbare tijd hebben kunnen vrijmaken om af te geven op ambtenaren ...... Hebben jullie niet beters te doen jongens ?????

Zeer waardevolle bijdrage hoor Bas :-?
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

10-02-2005 20:45

Supertopic Bas!!

ik lach hier m'n hemd uit m'n broek joh. :D

En het is nieteens grappig
Roelof Schut
Berichten: 196
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00

10-02-2005 21:16

Ambtenaren zijn sukkels. :-)
Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik als ambtenaar ook heel erg veel moeite heb met het werktempo, de vele vakantiedagen, het riante salaris dat altijd op tijd betaald wordt, de flexibele werktijden, het kunnen aan- en verkopen van vakantiedagen, het opsparen van overuren (overuren??? Jahahaha! Dat kan toch niet waar zijn!), het beginnen van de dag met een krantje en een bakkie leut, de leuke en mooie vrouwen in het gebouw, de bureaucratie, het pas om 16.00 uur vrij zijn en al om 15.00 uur thuis zijn, je verschuilen achter juridische procedures, het altijd maar vrij zijn op bevrijdingsdag, de veel te lange 36-urige werkweek, het kunnen internetten tijdens werktijd, het bellen met bevriende karpervissers tijdens werktijd, het altijd maar vrij moeten zijn in het weekend, de riante catering in de middagpauze, het per definitie aanvoeren van mijn stek tijdens werktijd, het vissen tijdens kantooruren, de orale sex in het archief, de tientallen karpervisgerelateerde e-mails die je per dag moet versturen en alle andere algemeen bekende arbeidsvoorwaarden waar een ambtenaar mee om te gaan heeft. Denk niet dat dit gemakkelijk is! :-)
Ik word er treurig van. Want ik verkeer ook nog in de dubieuze situatie waarin ik leiding moet geven aan een afdeling suffe, duffe, ondeskundige, luie, gefrustreerde, suicidale, ongemotiveerde, tijdens het werk slapende, altijd de kort werkende beleidsmedewerkers en juristen. Maar ooit, ooit zal ik een echte baan krijgen en moe zijn als ik van het werk kom. :-)
Groet,
Hij Die Knipoogt Door Een Oog Te Openen
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

11-02-2005 00:09

Nils (ik kan je ook wel pik ofzo noemen, maar dat staat zo zielig)

Dat ik het heel zwart wit omschrijf ben ik volledig met je eens.
Ongetwijfeld zal jij een hele hardwerkende ambtenaar zijn zoals er velen zijn, dus niks persoonlijks.
Helaas heb ik vanuit m,n werk zeer veel met ambtenaren en regelgeving te maken. En mijn conclusie is heel simpel dat 1) heel veel dingen veel sneller kunnen 2) men erg moeilijk bereikbaar is, terugbellen zit er vaak ook al niet in 3) er vaak niet efficient te werk wordt gegaan.

Een vriend van mij is als manager naar een ministerie van Denhaag gegaan om alles iets efficienter en commercieler te maken. Na een jaar heeft hij dit opgegeven, men deed het werk toch al jaren goed zo?
Ik heb 3 jaar geleden mijn vestigingsvergunning aangevraagd voor mijn nieuwe bedrijf, en deze heb ik nog steeds niet. De financiele consequenties zijn enorm. Op de eerste plaats komt dit door ons bureaucratisch systeem maar op de tweede plaats door een werktempo bij bepaalde mensen waar je er in het bedrijfsleven simpelweg mee uitvliegt.
Ik vraag je niet om me gelijk te geven wel wil ik eens van je weten of je er iets van herkent. (en nee ik bedoel niet bij jezelf)
Zelf denk ik dat een goed middel zou zijn veel meer loon naar prestatie toe te kennen, met een commercieel ingesteld management er boven.


Richard
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

11-02-2005 00:19

Richard een combi van beide zou mooi zijn.
je romantiseerd nu toch iets het bedrijfsleven, hier wordt een spel gespeeld op nivo`s waar een hoop mensen niet bij kunnen en amper begrijpen.

regelgeving binnen het managment, zolang het pas perfect zo niet dan toch een sjuridsich zien of er gaten in kunnen worden geschoten. En geloof me spreek uit ervaring ;-)

wel ben ik het volkomen met je eens dat ze wel wat sneller mochten werken en minder bureaucratie zouden moeten hebben.

GRoet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

11-02-2005 00:46

peter

Das het vaak ongrijpbaar is ben ik wel met je eens Peter, overigens denk ik dat dit met name in de grotere bedrijven speelt Hier zie je vaak ook een lage inzet, vanwege de onbetrokkenheid met het werk.
Een slimme ondernemer zal goed personeel altijd ruim belonen want uiteindelijk is die dan goedkoper uit.
Echter als iemand door maar gewoon jaren lang op dezelfde plek te zitten zonder dat iemand je wel flink op je flikker geeft (dat hebben we allemaal wel eens nodig, ook de ondernemer) toch elke keer weer in een hogere schaal terecht komt met zeer goede voorzieningen er bovenop, wordt het wel erg gemakkelijk gemaakt.

(ps, mooie foto in je profiel)

Richard
jan van kranenburg

11-02-2005 01:46

Verplichte legitimatie?

Ik laat gewoon mijn FC DEN HAAG ADO Clubcard zien, en merk terloops op dat mijn vriendjes in de buurt zijn.
No problemos.

Anders heb ik altijd nog Frank als referentie :D
jan van kranenburg

11-02-2005 01:52

Mooie foto? 't Wordt tijd voor een nieuwe!! Peter.

En voor jou, Marc.

Wordt die hond niet ouder en zwaarder?

Beetje bij de les blijven, beste mensen!! :)

We leven wel in het digitale tijdperk.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

11-02-2005 06:05

Jan,

Tuurlijk is de hond groter, zwaarder en ouder geworden ..... alleen die klootz*k van een baas heeft het heel erg druk in de grote boze commerciele wereld. Dan is het opeens lastig aan het worden om iets simpels bij te houden als een onderschriftje.

Ik als manager (oeps) in het bedrijfsleven zie ook de zaken die hier als kwalificaties voor een ambtenaar genoemd worden terug binnen het bedrijf. En uiteraard zoals altijd is de grap m.b.t. ambtenarij (alleen het woord al) gebaseerd op de slechten en niet op de goeden.

Bureaucratie?

Niet het gevolg van de mensen, maar van de regels voor je het weet schep je een uitzondering waar allerlei slinkse boefjes misbruik van maken. De plukse wet zoals hier op het board besproken pops 2 mind.

Als men toen iets minder opgelet had, bestond wellicht de mogelijkheid om niet alleen de kosten te declareren maar zelfs om bij voorbaat al een WW uitkering aan te vragen tijdens de planningsfase van je criminele loopbaan :D

Shit alweer 07.00 geweest ..... rennen!!!!!

Laters Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

11-02-2005 07:06

laten we wel de grap ervan in blijven zien mannen, Laat de ambtenaren onder ons nu niet plotsklaps de indruk gaan wekken dat ze echt werken :D

zeg Roelof,

krijg je geen pijn aan je keel van al die orale sex in het archief?
Gebruikersavatar
nils poldervaart
Berichten: 147
Lid geworden op: 05-02-2003 01:00
Locatie: Pijnacker

11-02-2005 07:45

Richard,

Die pik was niet kwaad bedoeld..zo noem ik m'n beste vrienden ook soms..;-)
Maar even over het ambtelijke te hebben...:

Ik ben het met je eens dat het soms te bureaucratisch is..Daar loop ik soms met m'n eigen werkzaamheden ook tegen aan..formuliertje voor dit, formuliertje voor dat en dan het liefts nog een overleg erbij..
Maar soms is dit ook nodig om het een en ander te verantwoorden tegenover Brussel bijvoorbeeld..Of wat er met ons betaalde belastinggeld allemaal gebeurd..
Dat je al 3 jaar aan 't wachten ben voor een vestegingsvergunning is idd klote en dat zou sneller moeten kunnen, maar zo heeft elk bedrijf wel z'n minpunten..Alleen omdat 't ambtenaren zijn wordt 't vooroordeel lekker snel bevestigd ja..

Over dat verhaal van je vriend die de boel is moest verfrissen..Tsja, ik zie bij veel afdelingen om me heen waar dit wel goed gaat en waar de mensen er zeker voor open staan..
Al zou je helaas wel altijd sommige afdelingen houden die zo ouderwets blijven, maar dit is denk echt een uitzondering..
Ik denk dat de kloof tussen het bedrijfsleven en overheid de laatste jaren steeds kleiner wordt. Dit komt mede door dat aardig wat mensen overstappen van het bedrijfsleven naar de overheid..en die zullen dit niet doen zodat ze lekker heel de dag een bakkie kunnen drinken, maar omdat hier alles goed is geregeld als werknemer, prima arbeidsomstandigheden..!! (zie voor de rest de post van Roelof..;-) )

groeten Nils..
Gebruikersavatar
peter postema
Berichten: 2599
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Westerlee (GN)

11-02-2005 10:54

Richard,
dank je vond het ook een mooie foto en ben ook een zeer trotste vander :D

Jan,
vanavond laat zal ik een volgende foto plaatsen :wink:

groet,
Peter
It's not who you are, it's who you know.
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

11-02-2005 10:55

Haha, die Roelof is goed zeg. Hij is de enige ambtenaar die 'bevrediging' vind in zijn werk.
Jeffrey van Oostrum
Berichten: 10
Lid geworden op: 12-02-2005 21:05
Locatie: Hilversum

18-02-2005 19:26

Mijn vismaat heeft vorig jaar een politieman verrot gescholden (was overigens niet aan de waterkant, maar bij een parkeerplaats van de supermarkt) , maar hij mocht wel even mee naar het bureau.
daar kreeg hij een procesverbaaltje van 480 euro of hij kan het laten voorkomen en dan 10 dagen zitten

dus ik pas wel op met wat ik zeg :)
MvG Jef
randy nieman
Berichten: 293
Lid geworden op: 15-06-2002 02:00
Locatie: Alkmaar

18-02-2005 23:39

Normen en waarden,
Draait het leven om niet waar?.
Nu snap ik de meesten wel hoor, ik bedoel afgeven op iemand (ambtenaar) die (vaak) niet je beste vriend is, lekker makkelijk en waarom de moeilijk doen als het makkelijk kan.
Maargoed wat ik wil zeggen is dat vaak wordt vergeten dat ' ambtenaren' ook ' mensen ' zijn?!. Fietslichtcontroletje hier idplichtje daar.....
Regels worden vaak niet voor niets ingesteld. En ik weet niet of er iemand hierzo is die wel eens een fietser voor zijn/haar auto heeft gehad die zonder licht reed op een donkere winterse dag?.

Mvg,

Randy.
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

19-02-2005 09:05

Mag ik de mensen er éven op wijzen dat ambtenaren niet ziekenfonds verzekerd zijn, maar dit particulier moeten regelen. Weten jullie hoe fucking DUUR de particuliere ziekenkostenverzekeringen zijn? Tel daar bij op de 25 miljoen loonschalen, gekoppeld aan opleiding (dwz meao = max HEEL weinig), dus het enige wat je houdt is vakantiedagen. Nee daar kom je van rond.
fishing rocks
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

19-02-2005 10:52

Toon,

Lijkt me dus meer dan genoeg reden om van baan te veranderen niet ??

MC

ps. voor de volledigheid moet je er wel even bij vermelden dat ambtenaren in collectieve particuliere ziektenkosten verzekeringen vallen die zwaar gesubsidieerd worden door de werkgever ;)
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

19-02-2005 10:57

MC,

Ben geen ambtenaar ;) Ik krijg gewoon netjes mijn opslag (alhoewel ik 5mnd geleden al opslag had gehad), heb meer dan genoeg werk om m'n 40 uur mee te vullen, dus dat k niet zo heel veel vrije dagen heb, maakt mij niet uit.

Exceptioneel transport bevalt me wel :)

Maar buiten dat alles (om niet offtopic te raken) vind ik wel dat je respect moet opbrengen voor ambtenaren. Wij moesten vroegah ook U zeggen tegen ouderen.
fishing rocks
Mark Creyghton
Berichten: 365
Lid geworden op: 28-03-2004 10:53

19-02-2005 11:02

Toon,

Helemaal met je eens, ik zeg nog steeds U tegen ouderen en ambtenaren.
Probleem is echter dat ze het ook steeds vaker tegen mij gaan doen. ;)

MC
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

19-02-2005 14:44

Toon (e.a. natuurlijk)

Buiten de ambtenarij vallen ook veel mensen buiten de ziekenfondsen hoor. Wij bijvoorbeeld en ja dat is F* duur, maar goed de ietwat bredere schouders dragen ietwat meer lasten toch?
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

19-02-2005 16:37

Veel amtenaren krijgen een buitengewoon goede vergoeding voor de ziektekostenverzekering en zijn vaak goedkoper uit dan ziekenfondsverzekerden 8)
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

19-02-2005 20:12

Twee punten:

Jeffrey, dan had je vismaat zich maar in moeten houden. Totaal geen medelijden, wou dat ze dat vaker zo aanpakte.

Ben het mee eens dat het niet altijd terecht is die particuliere verzekeringen bij ambtenaren. Echter als ondernemer betaald niemand mij als ik ziek ben, betaal ik mijn eigen vakantiedagen en peperdure verzekeringen voor arbeidsrissico etc.
Moet voor de volle 100% mijn eigen broekriem ophalen en die van anderen vaak ook nog erbij. Oftewel, elke sectot z,n eigen problemen.

Richard
Jeffrey van Oostrum
Berichten: 10
Lid geworden op: 12-02-2005 21:05
Locatie: Hilversum

23-02-2005 18:29

Richard, weet ik, maar ik zou het ook nooit doen nu ik weet wat voor een financiele straf er tegenover staat :)

MvG Jeffrey
Gebruikersavatar
elco kuipers
Berichten: 992
Lid geworden op: 04-06-2003 02:00

24-02-2005 17:01

luuk schenkelaars schreef:Wat nu nog het leuke is met je legetimatie:
Je mag niet een ID en paspoort tegelijkertijd hebben!
Groeten,

Luuk


Luuk, dit heb je mis. Je mag wel degelijk een paspoort en een id-kaart hebben. Ken meerdere mensen die dit hebben. Waaronder mijn vriendin en mijn zusje.

Groeten elco