Automobiliste rijdt Amsterdamse tasjesrover dood

Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

19-01-2005 15:02

Automobiliste rijdt Amsterdamse tasjesrover dood...

Dit bericht is jullie vast bekend.
Graag zou ik jullie mening willen hebben mbt wat er met de vrouwelijke "dader" zou moeten gebeuren ?
Opmerkingen in de trend van "wat zielig voor de dief" of "hij zal wel een slechte jeugd hebben gehad" kunnen achterwege gelaten worden !

Wat mij betreft mag deze dame in ieder geval GEHULDIGD worden.

Voor de duidelijkheid was de Heer Ali el B. eerder die dag :o al voor de rechter verschenen ivm een door hem gepleegde gewapende overval,dus geen lieve jongen.


Dennis
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

19-01-2005 15:07

als ik zeg dat ik dieven wel aanpak als ze me willen bestelen tijden vissen ,krijg ik allerlei moralen van mensen te horen.(jammer dan)

maar hier komt ie.

de tasjes dief neemt zelf het risico (ingecalculeerd of niet)
dan weet ie ook wel wat er kan gebeuren als je gesnapt wordt.ok,nu weet hij niks meer.maar dat is zn eigen schuld,had hij maar met zn poten van andermans spullen af moeten blijven.

in arabie hakken ze je hand eraf,nu is ie iets "slechter" af

sorry hoor, maar eigen schuld dikke bult.

moet ie maar gaan werken voor zn geld,dat doe ik ook.
Gebruikersavatar
Vincent Verwolf
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Utrecht
Contacteer:

19-01-2005 15:09

En wij maar denken dat vrouwen niet kunnen rijden.
Gebruikersavatar
bjorn diks
Berichten: 84
Lid geworden op: 11-07-2003 02:00
Locatie: Almelo

19-01-2005 15:14

Gehuldigd worden vindt ik iets te ver gaan. Begrip voor haar aktie is er zeker wel. Ik ben dan ook van mening dat ze onmiddelijk vrij gelaten moet worden.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

19-01-2005 15:20

Dennis,

Ik snap je emotie hierin en ik snap ook dat de vrouw de achtervolging ingezet heeft.

Dat ze hem per ongeluk dood gereden heeft is gewoon een feit niets meer aan te doen. Ik vind iig dat ze niet vervolgt hoeft te worden, aangezien er geen opzet in het spel (b)lijkt te zijn. Het feit dat die jongen zelf geen lieverdje is, is natuurlijk geen reden om haar actie hier de hemel in te prijzen.

Een verhaaltje uit semi-eigen ervaring wil ik jullie evenwel niet onthouden dus here it goes:

Ik zat in Utrecht op kantoor (vlakbij jaarbeurs) en de weg naar de snelweg stond vol verkeerslichten. Menig collega van mij is op die weg zijn notebook kwijtgespeeld aan boefjes die de achterdeur opentrokken en er met de buit vandoor gingen terwijl jij voor het stoplicht staat. Niet leuk maar goed het kan gebeuren ...... waar ik echter van baal is de reactie van de politie bij zoiets.

Mijnheer, we spreken over materiele zaken en daar komen we in Utrecht niet meer ter plaatse

Ja maar die jongens lopen hier gewoon nog

Weten we mijnheer maar de prioriteit ligt niet bij deze bendes

WAT? .........

Ja Mijnheer u hoorde het goed, ik kan u een formulier toesturen waarmee u aangifte kan doen en dat is het dan ..........

Zoals wel vaker gemeld, de prioriteit van de politie ligt verkeerd.

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
nils poldervaart
Berichten: 147
Lid geworden op: 05-02-2003 01:00
Locatie: Pijnacker

19-01-2005 15:22

Gehuldigd worden gaat natuurlijk te ver, voor eigen rechter spelen is natuurlijk ook niet de bedoeling..
Maar in dit geval is er volgens mij geen sprake van opzet, maar een ongeluk..
Zij moet natuurlijk gewoon vrij komen, ze zal 't waarschijnlijk al zwaar genoeg hebben met iemand dood te hebben gereden..
Dikke pech voor Ali B, dat is het risico met zo'n leven..
Gebruikersavatar
Henk ter Maat
Berichten: 6499
Lid geworden op: 23-01-2002 01:00
Locatie: Didam

19-01-2005 15:26

AMSTERDAM - Het doodrijden van een 19-jarige tasjesdief in de Derde Oosterparkstraat in Amsterdam-Oost maandagavond "lijkt een tragisch ongeval". Dat liet de politie dinsdag weten. De 43-jarige automobiliste zit nog wel vast.

Bekijk video:
Modem/ Breedband


Twee jongens op een brommer bestalen de vrouw, toen zij stilstond met haar auto. Een van de daders griste een tas uit de wagen, waarna het duo de Derde Oosterparkstraat invluchtte. De vrouw reed vervolgens achteruit, de dieven achterna.

"Door nog onbekende oorzaak" ontstond volgens de politie een aanrijding met de bromfiets, waarna de auto doorschoot. Daarbij kwam de 19-jarige jongen beklemd te zitten tussen de auto en een boom. Hij raakte levensgevaarlijk gewond en overleed ter plekke.

Brommer

In de loop van de avond arresteerde de politie nog twee jongens van 15 en 16 jaar die bij het incident waren betrokken. De politie kwam het tweetal op het spoor door de brommer die bij de tasjesroof werd gebruikt. Welke rol zij precies hebben gespeeld, is nog onduidelijk. De politie onderzoekt of de jongens betrokken zijn bij meerdere soortgelijke diefstallen die de laatste weken in deze omgeving werden gepleegd.

Na het incident maandagavond ontstond even een grimmige sfeer onder een groepje deels Marokkaanse jongeren dat op het voorval afkwam en begon te schreeuwen en schelden. De vader van het slachtoffer ging bij het zien van zijn zoon door het lint. De politie nam hem mee naar het bureau, waar een crisisteam hem heeft opgevangen.

----Jammer dat de vader niet een paar jaar eerder door het lint ging----
En die vrouw, Vrijlaten met een bosje bloemen!
Groet'n Henk..

still growing Old.
Gebruikersavatar
Marc van Egmond
Berichten: 86
Lid geworden op: 05-10-2004 13:47
Locatie: Den Haag

19-01-2005 15:26

Die vent kwam net van de rechter vandaan voor een zelfde vergrijp.Wie niet luisteren wil moet maar voelen wordt er toch gezegd.Ik zou denk ik het zelfde doe als ze aan mijn spullen zaten.

Grtz.Marc
Gebruikersavatar
Jasper Lens
Berichten: 148
Lid geworden op: 08-08-2004 10:03
Locatie: Driebergen
Contacteer:

19-01-2005 15:49

Mensen let op , de vrouw heeft goed gehandeld maar zal met haar actie er niet ongehoord vanaf komen. Afgezien de achtergrond van die situatie.
Perfectie is een woord, dat zeer nauw verbonden is met succes...
Rinus Gaasbeek
Berichten: 273
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Enschede

19-01-2005 16:06

Hoi,

Als het een ongeluk betreft direct vrijlaten. Mocht het opzet zijn (hetgeen wel niet het geval zal zijn) straffen. Ik heb in ieder geval te doen.
Het zal je maar gebeuren.
Groetjes
Rinus
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

19-01-2005 16:13

Rinus,

Zelfs als het geen opzet is kan ze denk ik nog wel veroordeeld worden voor dood door schuld. Maar daar mogen de rechters zich over buigen.

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Douwe Bijlsma
Berichten: 8217
Lid geworden op: 01-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden

19-01-2005 16:18

Ali B. waren daar nog niet 39 rovers bij?

Marc, foei toch vind jij een gewapende overval een zelfde vergrijp als een tasjesroof?

Ben benieuwd wat er met die gasten moet gebeuren die tegels van een viaduct gooien.
Er ook maar vanaf gooien?

Het was een ongeluk, vrouwen kunnen niet eens achteruit in parkeren laat staan over een lagere afstand achteruit rijden.
Dit keer zat er een tasjesdief tussen de bumper en de boom die ze onvermijdelijk toch geraakt had.

Pech, zo zie je maar dat je met een hart van goud, waar hij die ook maar vandaan had, niet erg ver hoeft te komen.
Vissen is een hobby, geen religie!
Gebruikersavatar
Wil Jeurninck
Berichten: 2261
Lid geworden op: 25-07-2002 02:00
Locatie: Baexem
Contacteer:

19-01-2005 16:23

Dikke pech,eigen schuld dikke bult.

Bosje bloemen en naar huis sturen dat mevrouwtje.

Opzettelijk gedaan?
Dan geen bloemen :lol:
Gebruikersavatar
ferdy pol
Berichten: 373
Lid geworden op: 16-04-2004 16:03
Locatie: nl

19-01-2005 16:34

Het is natuurlijk niet goed te praten om eigen rechtertje te spelen, maar ik had zeker ook die jongen aangereden als ik er de mogelijkheid toe had, misschien niet goed , maar moeten ze maar met dr ranzige poten van je spullen afblijven.
Opzet of niet die vrouw zal vast wel weer worden veroordeeld voor tot een in verhouding met mensen als die Awa, Murat D of Mohammed B, niet kloppende veel te hoge straf :-? , want het blijft natuurlijk wel Nederland....


MVG

FP
Gebruikersavatar
Raymond Tilmans
Berichten: 518
Lid geworden op: 31-03-2004 20:22
Locatie: Fanterland

19-01-2005 16:35

Wil Jeurninck schreef:Dikke pech,eigen schuld dikke bult.

Bosje bloemen en naar huis sturen dat mevrouwtje.

Opzettelijk gedaan?
Dan geen bloemen :lol:


Nou, goedkoop bosje tankstationbloemen dan maar toch...?
De dwaas spreekt, de laffe zwijgt en de wijze luistert...
hansje Brinker
Berichten: 32
Lid geworden op: 30-06-2004 10:06
Locatie: velserbroek

19-01-2005 16:41

risico van het vak.
Volgens zijn vrienden had hij veel RESPECT......alleen waarvoor en voor wie weet niemand.
Blijf gewoon met je poten van een ander zn spullen af,dan had dit nooit gebeurd.
Erg jammer ook voor een groot deel van de marrokaanse gemeenschap dat een stel van die eikels het moet verzieken voor een hoop hard werkende vriendelijke mensen.
En ja die zijn er ook nog.
En die mevrouw,ik hoop dat ze rustig kan slapen.
Amen
Bernard Holtkamp

19-01-2005 16:46

Je zou kunnen zeggen dat opgeruimd netjes is.
Maar helaas mag je dus geen eigen rechter spelen hier in dit land.

Dus ik vrees dat ze een veroordeling tegemoed kan zien.

En nederland slaapt gewoon rustig door.


Bagtjuh
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

19-01-2005 17:11

ik vind dat zij bij het inzetten van de achtervolging, het risico van iets dergelijks onder ogen had moeten zien. ik vind het daarom deste erger dat jullie zeggen dat zij met bloemen naar huis gestuurd moet worden. ik kan mij namelijk niet aan de indruk ontrekken dat het hierbij tog echtwel om een wraak actie ging. als zij die gevoelens niet had gehad dan was ze rustig naar de politie gestapt en had aangifte gedaan.
wat de tasjesdief betreft, met hem kan ik echt geen medelijde hebben...hij wist dat ie verkeerd zat, en tog deed ie het. en ja....je zult er maar zo'n gek bij hebben die wel doorrijdt. voor hem dikke pech en voor haar ook wat mij betreft.

als jullie het hier niet mee eens zijn...hebben jullie ook pech :wink:
Groet'n,
Tim
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

19-01-2005 17:12

Kost de werkende Nederlander geen rooie cent om die tasjesdief te laten brommen voor z'n ludieke daad!

Hoe hard reed ze? :D

Groeten Koen
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

19-01-2005 17:21

Hee F$ck, ik hoor wat ? Even in z'n achteruit, even kijken wat er aan de hand is........

Weet niet precies wat er gebeurd is, ben er niet bij geweest, dus kan er ook niet goed over be-veroordelen. Feit is dat een eerste reactie zal zijn dat je er achteraan gaat. Dat vrouwen gemiddeld niet de beste zijn in autorijden, en al helemaal niet in speciale verrichtingen.....

Misschien heeft hij per ongeluk ? een straf gekregen die hij in z'n "moederland" had gekregen ?
CarpeR Diem
erik flaschwinkel
Berichten: 127
Lid geworden op: 23-10-2003 02:00
Locatie: spaarndam

19-01-2005 17:28

Tim,
wanneer iemand je tas uit je handen jat ga jij dan staan zwaaien :o .,ga je er achteraan en probeer je je eigendom terug te krijgen.
Of ga je dan op oom agent wachten?
Ik kan me haast niet voorstellen dat deze vrouw bewust die jongen heeft aangereden.
Of zou ze soms alleen maar haar tasje terug willen hebben,en is dit ongeval echt alleen maar dikke pech????
Wat zou jij doen?........ik weet het wel :evil:
Joeri van der Schrier
Berichten: 40
Lid geworden op: 11-03-2004 17:19
Contacteer:

19-01-2005 17:32

Deze vrouw zal hoogst waarschijnlijk wel doodslag ten laste gelegd krijgen en voor jaren achter de tralies verdwijnen. Terwijl de marrokaanse jonge die Jan Kievit doodsloeg waarschijnlijk binnenkort weer op brije voeten staat!!!!!!!!!
Jan kievit leed namelijk al geruime tijd aan een ernstige vorm van halsslagaderverkalking en het is daardoor niet zeker dat mohammed A,s klap een rol heeft gespeeld bij het overlijden van Jan kievit.

Je wordt gediscrimineerd in je eigen land!!!!!!!!

.......by the way: De familie van de vrouw die ali B. doodreed is ook niet meer zeker van hun leven.
Vrienden van Ali B. zinnen op wraak, is het niet op de vrouw dan wel op haar familie............
Groeten uit Sassem
Gebruikersavatar
Hoedemakers Mark
Berichten: 1157
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Kinrooi - België
Contacteer:

19-01-2005 17:45

In mijn streek zeggen we: "Goeie bal!!!"

Ik verafschuw geweld, maar met dat soort criminelen mag men gerust Carmageddon spelen!

Prettige karnavalsdagen nog! :D
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

19-01-2005 17:53

erik,
ik ga idd. niet staan zwaaien, maar ik geloof in het goede van de mens en dan heb ik het over de politie.
het geeft gewoon geen recht om iemand zei het semi per-ongeluk, te doden. en inderdaad zal zij hoogst waarschijnlijk een tijdje de bak in moeten. maar ik denk dat het verhaal van discriminatie hier geheel buiten staat. het had namelijk net zo goed een nederlander kunnen zijn. :-? wel denk ik dat zij de kracht van de terroristen zal voelen :P die vrienden zullen ook echtwel nadenken voor ze die famillie aan zullen pakken. bij ide gedachte krijg ik namelijk een vervelende bronx bende smaak in mijn mond...zo ver zal het echt niet lopen.
Laatst gewijzigd door tim vd veen op 19-01-2005 17:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet'n,
Tim
kees jansen

19-01-2005 17:54

Een bedrijfs ongeval ??????

Wel een goede vriend die weg rent na een ongeluk, maar je mag toch een "plaats" van een ongeluk niet verlaten zonder je schriftelijk bekend gemaakt te hebben, dat is ook strafbaar maar daar hoor je niemand over