Automobiliste rijdt Amsterdamse tasjesrover dood

Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

19-01-2005 17:59

Net het Parool ingezien, inclusief de hoofdpagina maar liefst 4! pagina's gewijd aan dit ongeluk.

Dít had maar een paar regels:

AMSTERDAM Een 88-jarige vrouw is maandagmiddag om het leven gekomen, nadat ze op een zebrapad op de Baden Powellweg in Amsterdam-Osdorp werd aangereden. De vrouw was bijna aan de overkant toen een 24-jarige automobilist haar aanreed. De vrouw overleed ter plaatse aan haar verwondingen. De bestuurder is aangehouden.
17 januari 2005

Zij was geen tasjesdief, maar waarschijnlijk een heel lieve moeder en oma....
Nét als mijn schoonmoeder 12 jaar geleden doodgereden op een zebrapad, de dader had geen rijbewijs geen verzekering, maar kaarsjes en stille tochten voor haar.....

Drie regels dus.
Gebruikersavatar
Henk Janssen
Berichten: 1249
Lid geworden op: 02-02-2002 01:00

19-01-2005 18:07

Hallo,
Ik vind het jammer dat die boom door een tasjesdief is beschadigd, mischien kunnen ze de schade verhalen,

Waar hebben we het over een bekende van de politie , en zijn vrienden maar roepen dat hij nooit wat deed , mischien had hij moeten werken net als de rest van Nederland in plaats van tasjes en winkels beroven.
Ze zeggen wel dat je het recht niet in eigen handen moet nemen ,maar de politie heeft ook geen tijd ,want die zijn druk bezig om hun target aan bekeuringen te halen .

kwestie van bedrijfsrisico, die je neemt denk

groet henk
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

19-01-2005 18:11

Als ze het met opzet deed, denk ik dat het goed is dat ze een lichte straft krijgt. Licht vanwege de emoties en het direct moeten handelen. Toch een straf omdat ik niet denk dat we voor eigen rechter mogen spelen

Wat betreft onze vriend Ali,
het overtuigt mij weer eens dat de Marokaanse gemeenschap in Nederland een rotte angel geworden is die verantwoordelijk is voor veel ellende. Tja, en dan is het er weer 1 minder.
En reageer nu niet dat er ook nederlandse criminelen zij want dat weet ik ook wel, het gaat om de verhoudingen. Zo zijn er ook hele sympathieke Marokanen (tenminste dat denk ik..., wellicht...)

Richard
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

19-01-2005 18:44

Misschien wat uit zijn verband gelicht Richard,

Richard Lodewijks schreef: Zo zijn er ook hele sympathieke Marokanen (tenminste dat denk ik..., wellicht...)


Héél veel meer dan je denkt en ook héél veel meer sympathieke Nederlanders :wink:

Henk
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

19-01-2005 18:51

Ongetwijfeld Henk,

Echter de enige ervaring die ik persoonlijk met ze heb is negatief, negatief en nog eens negatief. Als ondernemer ben ik hierdoor erg gekleurd geraakt en ben me hier bewust van, alleen hoe is dat nou gekomen?
De media ervaringen helpen nou ook niet echt vandaar mijn cynisme betreft het woord wellicht.......,

Richard
Gebruikersavatar
Frank bosman
Berichten: 1607
Lid geworden op: 12-03-2002 01:00
Locatie: Varsseveld

19-01-2005 19:10

jammer dat ze bull-catchers gaan verbieden in Nederland, kon je ze beter mee opvangen, is ook goedkoper als tralies :lol:
beetje bij beetje
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

19-01-2005 19:15

Richard, en ook anderen,

Ik begrijp de reacties volkomen, is overigens iets anders dan begrip hebben voor uitspraken, maar het gaat me ook om het enorme mediacircus dat weer eens ontstaat en daardoor wellicht mensen uitspraken ontlokt die anders niet gedaan zouden zijn.

Dat de maatschappij - als doorzicht - veranderd is, harder op is geworden is iets wat heel moeilijk is te doorgronden, te begrijpen.
Oplossingen voor de problemen zijn niet makkelijk te vinden, maar ik denk wel dat als we geloof houden in de goedheid van de meeste mensen in dit land, en wereldwijd niet te vergeten, dat het goede toch van het kwade zal winnen, op den duur.

Kwaad met kwaad vergelden heeft nog nooit tot een oplossing geleid wil ik maar zeggen.

Groet,
Henk
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

19-01-2005 20:00

oops ik had hem in mn achteruit laten staan ! :roll:


verder :lol: ga zo door !! een keer een vrouw die WEL rijden kan :)
bart hoefsloot
Berichten: 48
Lid geworden op: 12-12-2004 21:35
Locatie: breda

19-01-2005 21:10

niemand heeft het recht om iemand van z,n leven te beroven ongeacht wat hij of zij gedaan heeft. ik geloof ook niet dat zij het met opzet gedaan heeft,maar uit schrikreactie en er niet bij nagedacht heeft,niemand rijdt voor de lol iemand dood.
ik weet ook zeker dat de desbetreffende persoon ernou echt wel spijt van heeft. :cry:
dat neemt niet weg dat iedereen van andermans spullen af moet blijven .
ben ook van mening dat elke marokaan die in nederland iets uithaalt gelijk een enkeltje terug naar land van herkomst terug gaat :D
Gebruikersavatar
Patrick Hitija
Berichten: 405
Lid geworden op: 20-03-2004 22:24
Locatie: Holland

20-01-2005 00:01

Tsja,

-Boontje komt om zijn loontje..
-Gij zult niet stelen (de 8e?)..
-What comes around goes around..

Wie kent er nog een toepasselijke!

Ik denk dat het meeste al gezegd is, en ik kan begrijpen dat er zulke harde uitspraken tussen staan.....(kompt tie...) maarre wie mag er dan over een mensenleven beslissen ( of moeten we dat aan de taxichauffeur :wink: overlaten..)


Wat mij wel goed doet is de posting van Hans Brinker ( je mag van mij dat -je weg laten!) op pagina 1
live the life you love and
love the life you live ..
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

20-01-2005 08:11

-Wie de bal kaatst kan em terug verwachten

-wie een kuil graaft voor een ander valt er zelf in

-die jongen is achter het net gaan vissen

-eigen schuld dikke bult

en trouwens, als je zo een leefstijl hebt,dan kan je wachten tot het een keer fout gaat, of dat je de verkeerde tegen komt.

jammer dat dat soort mensen niet van uitdagingen houden, want je ziet ze geen Grote gasten met goude kettingen en brede ruggen beroven,maar vooral vrouwen,kinderen oma`tjes en dergelijk.

ik vind het maar een trieste zaak :(

Michel
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

20-01-2005 08:24

Wil er eigenlijk niet aan mee doen ..... maar 1 pops to mind zonder dat ik hem tegen kan houden.

De (rotte) appel valt niet ver van de boom.

Maar nogmaals, eigen rechter spelen is niet goed. De vrouw zal, ook al krijgt ze een lichte straf, haar leven lang achtervolgt worden door de beelden in haar hoofd EN haar strafblad!!!!!! Die jongen was geen lieverdje maar dat rechtvaardigd nog steeds het eigen gerecht niet.

Maar wat ik echt erg vind om te lezen hier, is dat meteen de bevolkingsgroep er op aangekeken wordt!! We wetren dat er een groepje raddraaiers is, daar moeten we mee leren leven. Ja er zijn ook Nederlandse rotte appelen. Ja er zijn ook katolieke rotte appelen enz enz laten we nu niet de fout maken WEER op nationaliteit / komaf of geloof complete groepen mensen verantwoordelijk maken voor iets waar ze als groep ook weinig invloed op hebben

Mensen dit hebben we niet nodig en kunnen we helemaal tegenwoordig niet meer gebruiken in onze samenleving.

Groet Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

20-01-2005 08:33

hey marc,

even tussendoor,ik wil alleen even zeggen dat ik totaal niet op bevolkingsgroepen doel.ik bekijk mensen per individu/persoon

ik heb zelfs 2 marrokaanse vrienden en vrienden van nog veel meer afkomsten.

ik weet dat je niet op mij doelt maar ik moest dit even kwijt.

en al was het een nederlander ,gaat het zelfde verhaal op wat ik eerder zei. moet ie maar niet stelen.
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

20-01-2005 10:35

Een vrouw staat een beetje wegdroomend naar rode waas te staren wachtend op die verlossende groene die komen gaat.. in gedachte over de dagelijkse sleur, boodschapjes doen, eten maken, ma bellen over de verjaardag van opa aanstaand weekend.. gewoon een doordeweekse dag

opeens word de deuropen getrokken en met veel geweld d'r tas weggeritst, met alles erin, portemonee met pasjes, rijbewijs, foto's, d'r agenda alles weg! HELP snel erachteraan! wat moet ik doen... sh*t wat gebeurd er..! ze stapt uit en na het aanzien van de jongen tegen de boom, zwaar getraumatiseerd meegenomen en in een cel gestopt.

elke nacht zal deze vrouw weer moeilijk in slaap komen en opschrikken met steeds dezelfde beelden voor d'r..

"de vader ging bij het aanzien van zijn zoon door het lint"; laat deze man maar boete voor het goede vader zijn en laat de vrouw in kwestie onmiddelijk vrij
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Vincent Verwolf
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Utrecht
Contacteer:

20-01-2005 10:51

Ik heb juist begrepen dat er niets van waarde in die tas zat.
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

20-01-2005 11:13

Maakt geen flikker uit, je hebt van iemand anders z'n spullen af te blijven!

Groeten,

Mark
Gebruikersavatar
Vincent Verwolf
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Utrecht
Contacteer:

20-01-2005 11:17

Het maakt wel uit. De suggestie werd gewekt dat de reactie van de vrouw samenhing met wat er in haar tas zat. Dat is dus niet zo.

Overigens vind ik het prima dat die draaideurcrimineel naar zijn schepper is vertrokken, begrijp me niet verkeerd. En als die mevrouw hem expres achteruitrijdend tegen een boom heeft geplet vind ik dat alleen maar bijzonder knap van haar.
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

20-01-2005 11:32

Wie maakt uit of er enig waarde in haar tas zat??

Het is haar tas .. in haar auto! Ze dringen gewoon haar eigendom binnen en nemen een bezitting af!
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Vincent Verwolf
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Utrecht
Contacteer:

20-01-2005 11:48

DAT VIND IK OOK!
Stefan Slechten
Berichten: 2316
Lid geworden op: 16-01-2002 01:00
Locatie: Stein (Lb)

20-01-2005 12:31

Kan het toch niet laten.

Hoe hypocriet is het om op 1 en hetzelfde board gul te bieden voor Azië, en daarnaast allemaal vrolijk te staan juichen als er een Marrokaanse jongen overreden word...
Ik durf te wedden dat jullie heel anders gereageerd hadden als de rollen omgedraaid waren, een persoon met Nederlandse identiteit die een Marrokaanse vrouw beroofd, die vervolgens de overvaller met Nederlandse identiteit even omver rijdt. Wedden dat dan iedereen die Marrokaanse vrouw de gevangenis in gewenst had?
En daar schort et em, we maken ons allemaal zo druk over terrorisme, racisme etcetera maar we werken het zelf in de hand met al die onnozele reacties. Het lijkt wel "hip" om bovenop alles te springen wat met buitenlanders te maken heeft, en heel Nederland vertoont weer kuddegedrag, en loopt fijn achter de mening van mekaar aan.
Buiten beschouwing gelaten of die vrouw het expres of niet gedaan heeft, eigen rechter spelen hoort men niet te doen, op het moment dat men dit gaat doen dan kunnen we net zo goed allemaal van de brug afspringen.

De reacties over die vader dan, ik kan het best wel HEEL erg begrijpen dat die man kwaad is, zou jij dat niet zijn als je zoon tussen een auto en een boom gekneld zit, dood te gaan. Geloof me, dan was niks meer heilig.

Geschrokken ben ik dan ook van de reacties van de meesten van jullie, terecht, zo zeggen jullie. Laten we even eerlijk zijn, op een aantal uitzonderingen na is het niemand toe te wensen dat hij of zij dood gaat of gedood wordt, en dat recht hebben wij ook niet. Té vaak wordt er gereageerd zonder dat men eens de moeite neemt om wat verder te kijken dan de eigen neus lang is. Nemen wij de moeite niet meer om ook eens wat meer onderzoek te doen naar de achtergrond van deze mensen, de cultuur waarin ze opgebracht worden, en de normen en waarden die zij hebben.

Helaas is dit board, jammergenoeg, ook een afspiegeling van de maatschappij, waarbij we langzaam richting het asociale gaan, geen fuck meer geven om de rest, en eigen belang voor alles zetten. Buitenlanders moeten maar oprotten, terwijl we ze 30 jaar geleden met alle liefde in ons land hebben verwelkomd, om ons vuil werk te komen opknappen. Een oplossing zoeken voor de problemen wil niemand, weer eentje dood, mooi opgeknapt, zullen velen denken. Zo werkt het natuurlijk niet.

Ik ga niet verkondigen dat ik alle oplossingen heb, en alle antwoorden weet, maar ik verdom het om als een schaap toe te kijken hoe de rest het verziekt.

Er hebben toch wat mensen gereageerd in deze topics waar ik toch enigszins respect voor had, had...


Stefan
Rinus Gaasbeek
Berichten: 273
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Enschede

20-01-2005 12:40

Stefan,

Knap verhaal van je. En ik onderschrijf jouw verhaal.

Groetjes
Rinus
Gebruikersavatar
Vincent Verwolf
Berichten: 118
Lid geworden op: 09-05-2003 02:00
Locatie: Utrecht
Contacteer:

20-01-2005 12:43

Mijnheer Ali B hield vier maanden geleden in de Xenos een medewerker een pistool tegen de schedel en gilde "Ik schiet je dood!!! Ik schiet je dood!!!" Wie dat soort kunstjes flikt hoeft van mij geen medelijden te verwachten.

En daarbij maakt het me geen reet uit wat zijn afkomst is.
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

20-01-2005 12:47

Stefan,

mijn waardering gaat uit naar jouw stuk, dat jij lekker gewoon jouw mening neetzet zonder pardon,echt Top!

ik vind alleen wat je zegt over cultuur en normen en waarden niet kloppen , heeft nederland geen cultuur, hebben nederlanders geen normen en waarden ?

volgens mij leven we toch echt in nederland,als ik in een ander land zou leven heb ik me maar aan te passen.

of mogen alle moslims volgens jou nu vrouwen gaan slaan omdat dat in de koran staat ?

misschien in marrokko,maar niet hier :evil:

ik heb verder nog steeds 2 marrokaanse vrienden en die denken er net zo over,en waarom . omdat zij zich aan de westerse maatschappij hebben aangepast.en door wie komt dat heeeel juist ,hun ouders! die gasten hebben zelf zelfs een hekel aan "de kut ventjes" onder hun,die het verpesten voor de goeie.

eerlijk gezegd val ik onder het hokje aso denk ik, want het kan me eerlijkwaar niets schelen wat iemand overkomt.,tenzij het vrienden van mij of familie of mensen die ik via via ken betreft.

eigenbelang???? ik weet het niet, maar als ik om elk slachtoffer moet gaan huilen, of er bij stil moet staan wordt ik manisch depressief denk ik.

dus heb ik er schijt aan.sorry

groetjes,

michel
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

20-01-2005 13:00

Laat ze maar veel meer van die gasten doodrijden.
Mischien dringt het dan een keer tot die botte hersens door dat misdaad NIET loont in Nederland, of toch wel.....

Je mag bij voorbaat niet rasisties zijn, niet discrimineren en iedereen met respect behandelen.
Dit is wat ik van huis heb meegekregen.

Nadat ik een keer met een mes ben bedreigd door een Turk.
Nadat ik ruzie kreeg met een stel Antilianen omdat ze mijn toenmalige vriendin uitmaakte voor hoer.
Nadat een Marokaanse "vriend" zich ineens tegen me keerde (om stoer te doen voor zijn andere Marokaanse vrienden) en mij midden in een winkelcentrum vol op mijn bek sloeg.
Nadat ik ruzie kreeg in een discotheek omdat een groepje Marokanen mijn vriendin lastig vielen.
Nadat er een vechtpartij uitbrak op een feest doordat een Marokaan een meisje aan der haar over de grond wierp.
Nadat ik een keer wilde pinnen en er 3 Marokanen waren die mij van mijn geld wilde beroven.
Zij zetten de achtervolging in en ik heb ze een voor een kunnen weren....
Nadat ik de plaatselijke zwembad niet meer wilde bezoeken omdat die groepen M... of T..... zo vervelend waren.
Nadat ik niet meer naar de bioscoop wilde omdat die gasten zo vervelend waren.
Nadat ik geen bal meer aan koopavond vond in Utrecht omdat die groepen om de havenklap ruzie zochten met iedereen die maar langs kwam lopen.
Nadat ik in de gaten kreeg dat je verdomd goed moest uitkijken in welke richting je keek, als je even de verkeerde aankijkt heb je gelijk ruzie.
Nadat er een M.... of T... het vuur opende op een discotheek waar ik aanwezig was.
Nadat ik keer op keer in de krant lees dat ze oudere vrouwen en mannen te grazen nemen.
Nadat ik keer op keer in de krant lees over iemand die is doodgeslagen of getrapt.
Nadat ik keer op keer in de krant lees dat een groepje T of M een stellentje aftuigd die met hun baby door de stad lopen of op de openbaar vervoer staan te wachten.
Nadat ik steeds meer ga inzien hoe die gasten denken......(hot item).

Is er weinig meer over van hetgeen ik van huisuit heb meegekregen.

Een mening noemen ze dat ook wel, opgebouwd uit ervaringen....

Nou ben ik geen rasist, ben verdomme ook buitenlander.
Maar wat gek dat ik steeds meer die gasten ontwijk, vind je niet....

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

20-01-2005 13:06

ik ga ook vaak zwemmen he , alleen doe ik dat tegenwoordig alleen nog maar op donderdag avond,weet je waarom?

want dan is het koopavond in de stad ,en alle kut gasten zitten dan bij de winkels mensen lastig te vallen.i.p.v. het zwembad

dus dan kan ik lekker rustig zwemmen.

ook bizar he ,dat het allemaal zo moet tegenwoordig

michel