reacties veiling slachtoffers Azie kunt U hier plaatsen!!

Gesloten
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

14-01-2005 19:18

Hans Brinkel schreef:Heren,
Uw reacties naar aanleiding van de veiling slachtoffers Azie gelieve uitsluitend hier te plaatsten, zodat de andere topic PUUR een duidelijk en overzichtelijke veiling topic kan blijven
Bedankt voor Uw medewerking
Hans Brinkel


Even om het duidelijk te houden, maar we hebben het hier over de gevolgen van de zeebeving, en "onze" veiling voor hulp,discussies over andere gebieden moeten maar ergens anders plaatsvinden.
Overigens met alle respect, Rob :wink:
Gebruikersavatar
joeri onkelinx
Berichten: 672
Lid geworden op: 28-12-2003 13:47
Locatie: België

15-01-2005 09:16

ik vind het een zeer mooi gebaar dat je deze veiling hebt opgericht. Het is enkel jammer dat met het geld eerst de toeristische gebieden worden heropgebouwd en dat de dorpjes moeten wachten of er nog geld overblijft. Ik heb dit gelezen in de TIJD (een krant dus).

Groeten,
Joeri
Adios,
Joeri

Het mag vriezen, het mag dooien, maar Joeri zal niet plooien...
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

15-01-2005 09:26

Mooie aanvulling Joeri..... :-?

Als er in de krant iets staat, zal het ook wel waar zijn ? Feit blijft dat er gewoon hulp nodig is. Op deze manier zamelen de boarders hier met elkaar een hele hoop geld in voor Azië ! De meest toeristische plaatsen zullen automatisch aan de kust liggen, dus het zwaarst getroffen, dus als eerste herbouwd worden, omdat dat misschien beter is voor de hele economie in het betreffende land ? !

Laten we hier eerst een succes van maken, daarna kunnen alle wereldverbeteraars hun acties opstarten.
CarpeR Diem
jacco noordermeer

15-01-2005 17:42

het is weer het oude liedje
als er 2 weken voorbij zijn zijn we het allemaal beu


hoe denk je dat die mensen zich zouden voelen als na 2 weken iedereen zou zeggen zoek het maar uit

nee wij hebben er nog geen genoeg van en gaan gewoon door met inzamelen !! voor 555

africa is ook belangrijk hier heb ik ook onlangs nog geld gestort
actie van 3fm heeft ook 700000euro opgebracht voor darfur.!!!!

stel; nieuwe watersnood ramp alhier ,vergis je niet dit kan nog altijd gebeuren
een paar jaar geleden"" bijna"" ,weet je nog!!!
ook dan is er na! 2 weken nog hulp nodig


kort om mannen niet zeuren als"" jij"" het zat bent ,anderen denken hier gelukkig anders over

mvg jacco


sorry hoor dit soort dingen kan ik niet tegen
typisch hollanders zou ik zeggen
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

15-01-2005 18:23

Even iets anders, met name voor Hans uiteraard.
Waarom de veiling niet een week eerder laten stoppen (volgend weekend)
Nieuwe aanbieders komen er niet meer en nu wachten de meeste waarschijnlijk tot de laatste avond.
Het bedrag zal nu tot die laatste avond ook niet echt meer oplopen denk ik.
Zie het niet als kritiek want ik doe zelf volop mee, maar denk gewoon nuchter.

Richard
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

15-01-2005 19:04

Richard, daar hebben we het achter de schermen al over gehad na een paar mailtjes, maar
We ( Hans) hebben ervoor gekozen het op deze manier te doen, onder de voorwaarden zoals geschetst.
Diverse scenario's zijn al gepland, oa in het voorwoord van de nieuwe "dé Karperwereld" die eind januari bij de abo's verschijnt, alles is afgestemd op o.a Carp 2005.
M.a.w. geen weg terug.
Zeker gelet op de donatie van Publishing House, het aanbod van Hans voor de verkopers en niet in de laatste plaats de bieders dienen duidelijkheid te hebben en te houden, anders wordt het een janboel vrees ik.

Edit: Overigens heeft iedereen die een item heeft aangeboden zich ook met de voorwaarden geconformeerd, voor de overzichtelijkheid heeft Bart daar een uitzondering op mogen maken, gelet op de hoeveelheid items en inspanningen die hij heeft aangeboden.
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

15-01-2005 21:03

k,snap het. Begrijpelijk.

Richard :P
Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

16-01-2005 09:46

Hans, allen.

Gisteren op de dag van Carpclub 25 Veghel, is er voor de slachtoffers van Azië 200 euro opgehaald tijdens de dart wedstrijd tussen Bart van den Hurk en Marco Tetteroo. Beiden spelers waren erg zenuwachtig tijdens de wedstrijd die zij moesten spelen terwijl 500 ogen op hen gericht waren. De wedstrijd die door Bart overigens werd gewonnen.
Namens Carpclub 25 Veghel dank voor de sportieve inzet en medewerking van beide spelers.

MVG,

Peter
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

16-01-2005 17:45

Peter Otte schreef:Hans, allen.

Gisteren op de dag van Carpclub 25 Veghel, is er voor de slachtoffers van Azië 200 euro opgehaald tijdens de dart wedstrijd tussen Bart van den Hurk en Marco Tetteroo. Beiden spelers waren erg zenuwachtig tijdens de wedstrijd die zij moesten spelen terwijl 500 ogen op hen gericht waren. De wedstrijd die door Bart overigens werd gewonnen.
Namens Carpclub 25 Veghel dank voor de sportieve inzet en medewerking van beide spelers.

MVG,

Peter

Peter...dat is niet mooi.....MAAR heel mooi!!
Denk dat we met de 200 euro erbij nu net over de 7000 euro opbrengst gaan!!...fantastisch bedrag al zeg ik het zelf!
Peter..Bart..en al die anderen in Veghel die gewed hebben...Reuze bedankt
Hans
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

16-01-2005 23:24

Onderstaand bericht was reeds een bestaande posting op de veiling, echter nu met een kleine aanvulling..niet 1 maar 2 stuks karper repro prints worden er nu verloot onder de verkopers!!
Lees aller hierover hieronder:

Belangrijk bericht voor de verkopers Azie veiling!

Realiseer u a.u.b. dat in de veilingvoorwaardes is opgenomen dat de aanbieder/verkoper de verzendkosten voor zijn rekening neemt en niet de koper, MITS anders aangegeven binnen de advertentie.

Dus stel dat u b.v. 15 kilo boillies aanbiedt, dan redt u dit uiteraard niet met 6 euro verzendkosten!. Moet het opgehaald worden en wordt het niet verzonden vermeldt u dit dan ook alstublief in Fat in een duidelijke vermelding binnen uw eigen veilingtopic.
TIP :afhalen op de beurs in Zwolle als u er toch heen gaat?!

Voor de kopers (Hoogste bieders einde veiling) hebben we een gratis jaarabonnement ter verloting (zie paar topics hierboven)

Maar de verkopers dan vroeg iemand zich al af :D

Nou..ik kan onmogelijk uit eigen zak voor elke verkoper iets aanbieden. :oops:
MAAR......Langs deze weg wil ik daarom bekendmaken dat ik 1 exemplaar naar keuze van een karper repro print van Raymond Hakkert wil verloten onder de verkopers. Maar Raymond heeft zich bereidt verklaard er nog 1 extra toe te voegen....dus onder alle verkopers worden nu twee exemlaren verloot naar keuze!!!
(Zie ook http://www.karperkunst.nl )


Want immers...zonder verkopers,geen kopers en al helemaal geen veiling! .
Op deze wijze wil ik de verkopers alvast bedanken voor hun inzet, goedgevigheid en hulp gedurende de veiling en uiteraard Raymond Hakkert en Karperkunst voor deze sympathieke extra gift!
Voor alle duidelijkheid: dit is een gewone aankoop van mij plus een gift van Raymond wat buiten de Azie opbrengst valt voor de verkopers.

De verloting van de prints doen we dan ook maar op de beurs in Zwolle..nadere preciese details volgen nog!.

Groeten,

Hans Brinkel
diederik lemons
Berichten: 19
Lid geworden op: 22-08-2003 02:00
Locatie: snellegem

17-01-2005 11:39

Wat ik mij afvraag

Hoe gaat het met de belastingen.
Stort ik 500 euro's

Kan ik die aftrekken van mijn belastingen.
En krijg ik op eind van het jaar mooi deel terug.

Hoe gaat dat hier???

THX
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

17-01-2005 12:49

Maandag 17 januari, nieuwe vraag, nieuw antwoord.

Diederik in dit geval moet je het zien als een collectebus, de opbrengst wordt gestort op een "derdenrekening" en is voor de storters dus niet aftrekbaar.
Als je individueel op 555 stort wel.

Er is een maximum: 10% van het drempelinkomen. Het minimum ligt op 1% met een minimum van €60.
Het drempelinkomen is het totaal van de inkomsten in box 1, 2 en 3, (zonder persoongebonden aftrek), inclusief dat van een evt. fiscale partner.

Hans zou dat eventueel kunnen doen, maar hij beschouwt zichzelf als de collectebus, als verlengstuk van 555 zeg maar, toch Hans :wink:

Henk
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

17-01-2005 15:21

Henk...Ik zie mezelf inderdaad niet meer dan als een doorgeefluik.
Eerlijk gezegd houd ik mij totaal niet bezig met belastingzaken (Dit wordt hier thuis uitbesteed).
Mocht het inderdaad zo zijn dat er sprake is van een belastingvoordeel, dan zal ik dit uiteraard ook storten op giro 555
Is dit een bevredigend antwoord?
mvg
Hans Brinkel
jacco noordermeer

17-01-2005 22:02

goeie hans

kunnen ze daar ook niet over zeiken haha :lol:
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

17-01-2005 22:21

Publishing House de uitgever van hengelsport magazines als De Karperwereld, De roofvis en Witvis Totaal , stelt voor de veiling voor de slachtoffers van de zeebeving in Azië maar liefst 6 gratis jaarabonnementen naar keuze ter beschikking. Een jaarabonnement kost normaal 45 euro p.jaar.
Deze 6 jaarabonnementen worden niet geveild maar verloot onder de winnaars van de veiling. (Dit zijn dus de bieders met het hoogste bod aan het einde van de veiling ).

Het is wel belangrijk om binnen drie dagen na afloop van de veiling het verschuldigde veilingbedrag over te maken op mijn rekening. Uitsluitend personen die op tijd aan hun betalingsverplichting hebben voldaan dingen mee naar een gratis jaarabonnement.

De verloting van de abonnementen zal gaan plaatsvinden op de beurs Carp 2005 die gehouden wordt op 12 en 13 februari in Zwolle.
De verloting doen we op zondag 13 februari 2005, exacte tijdstip volgt nog!.

Tevens zal er een verslag worden gemaakt van de verloting wat jullie later kunnen teruglezen in de KW live.

We hopen echt dat we met het aanbieden van 6 gratis jaarabonnementen in het vooruitzicht de veiling voor Azie een geweldige extra stimulans hebben gegeven om ook op de artikelen te gaan bieden waarop nog niet geboden is.

Publishing house bedankt voor deze gift!.
Succ6 mannen!! , Hans Brinkel
Aanvulling en regels van de verloting jaarabonnementen:
Heb je 10 veiling-items gewonnen...dan ding je 10 x mee naar een gratis abonnement.
Het maakt hierbij niet uit of een artikel 10 euro of 100 euro heeft opgebracht!.
Maximaal te winnen 1 gratis jaarabonnement per persoon.
Uitsluitend personen die op tijd betaald hebben doen mee aan de verloting!.
De betaling moet 12 februari uiterlijk op mijn rekening staan. (Houd rekening met de verwerkingstijd door de banken.
Het is natuurlijk wel leuk als je er bij kunt zijn bij de verloting in Zwolle, mocht je er echter niet bij kunnen zijn dan nemen we contact op met de winnaars na de beurs.
Verkopers die op hun eigen spullen bieden en de veiling ook weten te winnen,loten uiteraard ook mee voor een abonnement!!
Richard Lodewijks
Berichten: 467
Lid geworden op: 28-10-2002 01:00
Locatie: Zoeterwoude

18-01-2005 16:46

Hans je hebt inderdaad een leuk belastingvoordeel.

Maar van mij mag je er lekker op uit. Lijkt me niet onredelijk na alle inzet.

Richard :lol:
jacco noordermeer

18-01-2005 16:52

go niet iedereen loopt te zeiken
hans feestje!!!!
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

18-01-2005 16:57

jacco noordermeer schreef:go niet iedereen loopt te zeiken
hans feestje!!!!

Hoho, er zijn er maar een handje van hoor ! Ik denk dat als je naar het totaal plaatje kijkt, dat iedereen hier enorm enthousiast is !

Richard, mocht er iets van belastingvoordeel overblijven, dan zal dit ongetwijfeld ook gestort worden op 555 !
En mocht er al een feestje komen, dan zal de opbrengst daarvan ook wel naar het bekende nummer gaan... :lol:

Alle lof voor Hans B
CarpeR Diem
jacco noordermeer

18-01-2005 17:04

marco
ok niet iedereen
maar ik kan er slecht tegen dat als er een aantal mensen hun best doen voor iets , dat anderen weer op of aanmerkingen hebben
laat ze dan zelf iets ondernemen!
mvg jacco
ps zit elke dag met smart te wachten op biedingen
check elke mail of pb
kost ook aardig wat tijd
ik hoop dat het bedrag wat er nu staat nog eens zo veel wordt
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

18-01-2005 17:58

Heren...ff het e.e.a de kop indrukken .
Als er inderdaad sprake is van een belastingvoordeel, wat waarschijnlijk ook zo is (Gisteren nagevraagd) dan wordt dit voor de volle 100% gestort op giro 555.
Ik wil er nog niet 1 dubbeltje aan verdienen.
Beleef er zelf ook veel plezier van hoe enorm enthousiast iedereen het e.e.a. heeft opgepikt....ook achter de schermen wordt er hard meegewerkt door enkelen.
Bovenal vindt ik het een enorme prestatie van ons allen die actief zijn op dit board dat we een megabedrag gaan binnenhalen..en dat we dit bedrag gezamenlijk storten op giro 555 , als 1 groep namelijk: KARPERWERELD ONLINE .
Het voelt goed aan om lid te zijn van dit board!
Gezeik is er nauwelijks..en mag ook geen naam hebben..dus daar praten we maar niet over.
Thanks guy''s
Hans Brinkel
Gebruikersavatar
Henk de Jonge
Berichten: 805
Lid geworden op: 12-08-2002 02:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

18-01-2005 19:00

Nog even iets over het opvoeren van giften op je aangifte IB, het opgeven daarvan is niet verplicht, maar vrijwillig!
In dit geval zal het niet gebeuren, ergo het belastingvoordeel vervalt aan de staat en die heeft ook al tig miljoenen toegezegd... Dus eigenlijk een extra donatie van de veiling als je doorrekend. ( dit meer voor de controllers onder ons :wink: )

Wat mij betreft een feestje op 13 februari :P
Met een giga-stand!!!!
Wier in het water, blaadjes vallen traag, de karper stijgt gewichtloos.... <: )(((>>>< KSN
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

18-01-2005 19:06

Hans,

Zojuist nog maar ff 1000 meter wikkelgaren bijgehaald bij Cor. De stand staat nu op ruim 300 meter. Enne, Cor vond het handvat erg mooi :wink:

Met wikkelende groet,

Bas
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

18-01-2005 19:46

Ha die Bas!
Heren...Bas is voortvarend aan de slag gegaan met mijn meervalknuppels (een van de veilingtopics was het afbouwen van blanks)...deze veiling is al gesloten en o.a gewonnen door mij en Ron, ...enne het beloofd wat te worden mijn hengels!

Kijk..dat zijn nu ook van die leuke dingen die je dan weer meemaakt tijdens zo een veiling!.
De voorpret,of zal ik die sessie met Jacco winnen? de uiterst prettige gesprekken met Raymond Hakkert en Henk de Jonge , Aart Lokhorst die mij uit de brand helpt in Zwolle , het biedverloop van vele veilingitems etc etc.
gr
Hans
Ton Brinkel
Berichten: 2
Lid geworden op: 02-01-2005 13:11

21-01-2005 23:45

Hans Brinkel schreef:Eerlijk gezegd houd ik mij totaal niet bezig met belastingzaken (Dit wordt hier thuis uitbesteed).


Dat is mij bekend :D :D !!

Ook namens je broer (en de rest van de familie) succes gewenst met deze actie.
Ton
Testaccount voor giro 555 gebruik
Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

22-01-2005 15:09

Dank je wel Ton! :)
gr
HB
Gesloten