Wat heeft op jou dit visseizoen het meeste indruk gemaakt.

Peter Otte
Berichten: 1261
Lid geworden op: 10-01-2003 01:00
Locatie: Veghel

21-12-2004 20:15

Voor mij de massale karpersterfte door virussen dit voorjaar, als ik het goed heb op een 40 tal waters in ons land. En de vrees wat ons komend voorjaar te wachten staat aan karpersterfte.
Zal het zich uitbreiden, waters die in het verleden getroffen zijn waar men nu voorzichtig een poging onderneemt tot een proefuitzetting.
Komend voorjaar met de stijging van temperatuur wordt het spannend voor deze waters zal de proef slagen!!
Op een kanaal bij onze Zuiderburen wat in verbinding staat met ons land was het afgelopen tweejaar raak. Zit met de vraag krijgen wij het hier in 2005 ook of blijft het tot daar beperkt??

Ben benieuwd wat jullie indrukken zijn van 2004 aangaande het karpervissen.

Peter
Gebruikersavatar
Arjan Gijs Verkoelen
Berichten: 324
Lid geworden op: 24-09-2003 02:00
Locatie: Leeuwarden

21-12-2004 20:35

Persoonlijk was het de dril vanuit de rubberboot op een groot Frans meer eind oktober. Na een zeer zware en hevige dril verspilde ik waarschijnlijk een grote vis. Groot?? Ok dat was niet zeker maar wel sterk! Gehaakt op een haakmaat 2 en 2 x 30 mm suikerbalknikker op een 8 cm lange hair. Need I say more? Al met al ook de vele indrukken die ik op heb gedaan tijdens de afgelopen 100 nachten aan de sloot in binnen en buitenland.

* De uil die lande vlak bij de tent.

* Het terug varen door (!) het ijs met een 3.10 Deluxe in januari / februari 2004

* Het vangen van een puntgave 96 cm lange schub (weer gedrild vanuit de 3.10)

* Het tussen de paaiende 20 érs , 30 érs en 40 érs staan op een franse rivier

*Wakker worden en je boot niet terug vinden door de storm........! ( inmiddels wel weer hoor!)

Komend jaar weer mooie avonturen?

Groeten Arjan


*
http://www.karperbootshop.nl

Vortex Karperboten voor en door Karpervissers

http://www.sunrisebaitservice.com

Quality Carpfood
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

21-12-2004 20:36

:roll:
Laatst gewijzigd door guido berkmortel op 21-12-2004 21:13, 2 keer totaal gewijzigd.
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

21-12-2004 21:01

Guido,
Je hebt in ieder geval iets geleerd op de basisschool vroeger "knippen&plakken"

Meeste indruk... toch het vangen van mijn nederlandse target van dit jaar. Na een nacht of 70 achter deze vis aan gezeten te hebben geeft het toch wel heel veel voldoening als hij er dan toch uit komt :lol:

M.v.g. Ulco
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

21-12-2004 21:19

Het meest indrukwekkende wbt vissen ;

* een schitterende rijgelkarper van 23,5 Pond ( gelijk aan PB )

* m'n eerste snoek ; een plaatje !
CarpeR Diem
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

21-12-2004 23:51

Hoogtepunt van het jaar: Of de borsten van Georgina Verbaan nu wel of niet echt zijn :P

en wat visvangst betreft....dat ik eindelijk na zoveel jaren mijn eerste dertiger heb weten te vangen, wel gelijk een 39 ponder :wink:
gr
HB
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

22-12-2004 01:26

Ik heb dit jaar zo veel mee gemaakt op visgebied.

Heb maanden in m'n eentje gezwerft op wateren door heel Z-Holland.
Ik heb een hele zwik prachtige dertigers weten te strikken.
Ben kei hard op mijn bek gegaan op een aantal grote rivieren.
Uiteindelijk op een van Nederlandse top wateren beland.

Ook heb ik leuke contacten gelegd en ben ik de karpervisserij in de bredere zin van het woord gaan zien.
Ik heb een hoop gezien en een hoop geleerd dit jaar!
Volgend jaar ga ik me nog meer ontwikkelen door aktief mee te werken aan bepaalde spiegelkarperprojecten.
Ik ga lid worden van bepaalde verenigingen en actief meehelpen om doelen te bereiken.

De komst van zo'n kleine zet dingen toch in een heel ander perspectief 8)

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
jan van kranenburg

22-12-2004 02:49

Hans B.

Had een beetje gesjoemeld en het was een 40-er gweest.

Heel mooi, Man!!!!

mvg

Jan
Rinus Gaasbeek
Berichten: 273
Lid geworden op: 06-01-2002 01:00
Locatie: Enschede

22-12-2004 09:40

Het vertrek van mijn zoon Roel ( soulmate/ zoon/karpermaat) naar het buitenland... backpacking.
Vissen krijgt dan toch een andere dimensie.
Groet
Rinus
Gebruikersavatar
Bart van den Hurk
Berichten: 1568
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Someren
Contacteer:

22-12-2004 10:55

Idd Peter, Ik hoop echt van harte dat we van al dat geouwehoer eens af zijn, dat het visverbod op karper toch enig effect heeft gehad en de vissen die er nog zwemmen zich voldoende hebben kunnen herstellen, het is afwachten, waarbij komend voorjaar doorslaggevende en zeer kritieke maanden zullen zijn. Pas daarna kunnen we weer proberen iets op te gaan bouwen.

Een zeer positieve ervaring dit jaar die heel veel indruk maakte en ontzettend veel voldoening gaf was toch wel het vangen van die ene, de hoge, waar ik al die tijd achteraan gezeten had.

Een "negatieve ervaring" die me erg aantrok, wat ik nooit van mezelf had verwacht is het enigzins verliezen van die wat leek onuitputtelijke drive om er elke keer 100% voor te gaan. Had het dit voorjaar toen ik op 2 weken tijd en 5 sessies de hoge en nog 4 andere veertigers ving. De weken daarna, 2 maanden zelfs heb ik heel anders zitten vissen. Op zo'n korte tijd die vissen vangen is te veel, maar je zit dan in een roes waarin alles lijkt te lukken. Deze zomer op vakantie geweest zonder te vissen en toen had ik er echt weer zin in, kon er weer vol voor gaan. Mijn strijdplannen gemaakt en weer lukt alles wat ik wilde en vang ik op relatief weinig sessies alle vissen die ik mezelf wens, weer een "dipje" qua motivatie waar je in terecht komt. Heb sinds eind Oktober nu niet meer (op karper) gevist, dat is al ruim 7 weken, ongehoord voor mijn doen. Maar moet zeggen dat het nu weer begint te komen en ik weet van mezelf dat wanneer ik deze of volgende week weer ga er weer die 100% motivatie is. Moet ik alleen wel die verdomde vergunning van Belgie eens vinden, anders valt er weinig te vissen :lol: (tenminste waar ik dat wil dan toch). Maar goed heb nu wel de tijd gehad om echt te genieten van afgelopen jaar, en ook eerlijk zijn, wat heb je nu echt gemist buiten kou, regen en blankfrustratie?
mvg

Bart van den Hurk
Rene Berger
Berichten: 875
Lid geworden op: 27-01-2003 01:00

22-12-2004 11:15

De meeste indruk....

* De vangst van m´n eerste volschub!!

* Een dusdanig lopende voerstek, dat in de nacht bij een dril vanuit de boot. 2 karpers op letterlijk 2 meter van de boot sprongen. Dat was zo´n bizar gezicht van zo dichtbij. Ik geloof niet dat ik dat ooit ga vergeten.

Met vriendelijke groet,

Rene Berger
Gebruikersavatar
michel Tja
Berichten: 3561
Lid geworden op: 17-12-2004 08:24
Contacteer:

22-12-2004 12:07

voor mij een snoek van ca:80 cm achter de boot midden op de Amsterdamse grachten vangen.
en mezelf vervolgens helemaal kapot schrikken omdat die snoek bijna uit zichzelf de boot in sprong .

een karper van 20 pond deed ik een ruim kwartier over voordat ie op de kant lag ,en een vis van 26 pond binnen 3 minuten op de kant hebben vond ik ook wel vaag :-?

en uren zitten te turen naar een pennetje ,komt vervolgens dood leuk een kikker langs zwemmen in de schoolslag.

reigers die gaan vechten in de lucht , koeien die bijna aan willen vallen omdat ze jonkies hebben,s òchtends wakker worden en je tent zit vol met slakken en spinnen,een slang langs zien komen glijden.
Aart Lokhorst
Berichten: 8585
Lid geworden op: 03-01-2002 01:00
Locatie: Dronten

22-12-2004 12:10

De dood van vele honderden mooie en grote karpers in het Sarulesti meer. Kon ook niet uitblijven gezien het voortdurend bijpoten van grote vissen. Ik houd hiervoor verantwoordelijk zowel de eigenaar (Robert Raduta) alsmede de vissers die door grof geld te betalen deze idioterie in stand hebben gehouden. Onder deze vissers zijn er ook een aantal die donders goed weten dat iets dergelijks niet goed kon blijven gaan maar klaarblijkelijk is het vangen van grote vissen een zodanige 'must' voor sommigen dat verder alles daaraan ondergeschikt is.
Op dit front heeft er zich al heel wat afgespeeld op commerciële wateren (het meeste wordt angstvallig verborgen gehouden...) en toch blijft het maar doorgaan. Ook op niet commerciële wateren worden nog steeds pootkarpertjes aangekocht bij handelaren (z.g. viskwekers) die afkomstig zijn uit het Oostblok (die zijn nu eenmaal goedkoper!) en in een groot aantal gevallen drager van virussen zijn waardoor bestaande bestanden grotendeels worden uitgeroeid.
De grote vraag is hoe iedereen ervan te doordringen dit nooit meer te doen?
Karpervissers zouden hierbij ook veel alerter moeten zijn om ervoor te zorgen dat dit op hun wateren niet gebeurt, maar helaas hebben de meeste alleen maar oog voor hun eigen visserij en is de rest een 'ver van hun bed show' totdat het ook in hun wateren gebeurt maar dan is het te laat...
piet vlot
Berichten: 52
Lid geworden op: 24-07-2004 19:03

22-12-2004 13:18

op mij heeft het meeste indruk gemaakt............
in het najaar wist ik een schub te vangen op een grote rivier in nederland
na een fliinke dril van zo,n 15 minuten wist ik hem te scheppen.
een prachtige schub half in de 20 pond.
na de gebruikelijke snelle foto,s schieten ,wilde ik hem weer terug in ze
element zetten,maar tot mijn verbijstering wilde de vis niet meer weg
zwemmen.
ik heb hem meer dan 1 uur ondersteund in het water,want haar kieuwen
bewogen nog.
maar het mogt niet meer baten ze stopte met ademen,en lag stokstijf
in m,n armen.
ik was er kapot van en het ontneemde me het plezier in het karpervissen
voor enkele weken.
ik wens niemand in zijn vissersbestaan zo iets toe.

achteraf weet ik dat ik me eigen niets hoeft te verwijten,ik zet me gevangen vissen altijd heel snel terug, en hou het fotoschieten kort.
ik doe ook nooit m,n vissen in een bewaarzak.
maar toch blijf het zeer doen als ik er aan terug denkt.
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

22-12-2004 13:34

Jammer Piet,jammer..... :cry:
Je vis zo goed mogelijk behandelen en alsnog heeft ie de kracht niet om in z'n element terug te zwemmen.
Zoioets doet inderdaad pijn al heb ik het gelukkig nog niet meegemaakt.

Nu mijn hoogtepunten van afgelopen seizoen:

* Een maat van me die in 3 weken 5 30ers weet te vangen op verschillende wateren in Nederland terwijl hij van tevoren nog nooit een 30er wist te vangen.....

* Een week vissen en vangen op een moeilijk water in Nederland. Waaronder 2 30ers! 8)

* M'n 2e vis van het seizoen was gelijk een oersterke kanaalschub van bijna een meter lang en 14 kilo.

* De aanschaf van m'n hengels en m'n tent.

Ik kijk tevreden terug op m'n seizoen.

Groet'n Koen
*
Vriendelijke groet,

Koen de Been
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

22-12-2004 13:40

*De sessie waarbij ik vlak voor het opruimen nog effe 2 runs krijg die zorgden voor 2 karpers waaronder een PB.

*De vangst van de koi die ik als target had.

*De vangst van de volschub die ik als target had.

*Het ontdekken van enkele mooie watertjes waar nauwelijks of geen hengeldruk heerst.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
Marvin Smier(s)
Berichten: 157
Lid geworden op: 22-09-2004 14:44
Locatie: Omg. Rotterdam

22-12-2004 14:10

Toch wel de vangst van mijn eerste dertiger.
Ik ving in een kort "tussendoor nachtje" eerst een vis van 28 pond (was een evenaring van mijn record) en toen 's ochtends nog een mooie vis van 36 pond! Ik was de komende dagen helemaal in mijn nopjes, maar dat begrijpen jullie denk ik wel.

Met vriendelijke groet,

Marvin
Gebruikersavatar
Harnold Kikkert
Berichten: 2174
Lid geworden op: 22-11-2004 21:18
Locatie: Hoogeveen

22-12-2004 14:30

Blijft zoals altijd de eerste karper v/h nieuwe jaar.
Gebruikersavatar
Martin Doelman
Berichten: 823
Lid geworden op: 07-01-2002 01:00

22-12-2004 14:51

Ergste herinnering van 2004:

Mijn bijna-dood ervaring op de E411 ter hoogte van Namen op de terugweg van een La France vissessie... Die zal me altijd bij blijven.

Beste herinnering van 2004:
Bij thuiskomst na het ongeluk mijn meissie ten huwelijk vragen (en ze zei nog JA ook :-) )

Martin
Bas B.
Berichten: 3343
Lid geworden op: 27-07-2003 02:00

22-12-2004 14:54

Hmmmm, toch wel de stank van m'n tas met vuile kleding na een weekje Frankrijk 8)
En de weerspiegeling van m'n hoofd in het water na diezelfde week.
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

22-12-2004 15:21

* De vangst van mijn vader, die zijn record verbrak. Prachtig was het! Op dat moment had ik zooooooo lang gehoopt, dat híj ook een keer dat machtige gevoel kon ervaren.

* Mijn opa die overleed.

* Goede contacten met de karpervissers van Karperwereld Online en aan de waterkant! En daarnaast het beter inzicht krijgen in de algemene karperwereld, hoe bepaalde zaken eraan toe gaan en uiteraard het mogen testvissen voor Impact Products. Waarvoor dank iedereen natuurlijk, met Wil Jeurninck in het bijzonder!

Er zijn er nog heel wat, maar dit vond ik de belangrijkste!
Laatst gewijzigd door Bas Hofkens op 22-12-2004 16:56, 3 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Kees van der Voorden
Berichten: 227
Lid geworden op: 30-10-2004 03:53

22-12-2004 15:55

In Nederland twee keer een nacht hebben van een veertiger en een dertiger vangen in 1 nacht. Waren wel hoogtepunten. Het hele najaar was voor mij doen wel een hoogtepunt.
Laatst gewijzigd door Kees van der Voorden op 22-12-2004 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

22-12-2004 16:15

De dingen die indruk op me maakte

* dat me maat een 30 ponder ving en daardoor een nieuw pb had ( was trouwens een joekel van ee vis)

* dat een roofvogel in me lijn vast zat en dat ik hem bijna kon aanraken, hij wist toen gelukkig nog los te komen.

* een aanbeet van een vis die ik niet heb kunnen landen, ik heb nog nooit zo sterke vis aan de lijn gehad.

mvg,

robert
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Bart Hofstede
Berichten: 319
Lid geworden op: 07-04-2004 13:19
Locatie: Oud-Beyerland
Contacteer:

22-12-2004 17:03

Nou.. de leukste waren eigenlijk:

-1e spiegel gevangen :lol:

-in de winter een zwaan drillen die je lijn mee neemt :o

-op een luchtbed in je zwembroek uitvaren :D

-met Robert(grootenboer) toen in de 1e nacht zijn tent wegwaaide en mijn plu half in de lucht wapperde midden in de nacht :o

- voor de 1e keer met 2 kromme hengels in me hand gestaan :lol:

mvg

Bart
keihard de geksteeeeeee
Gebruikersavatar
luuk schenkelaars
Berichten: 1643
Lid geworden op: 17-04-2002 02:00
Locatie: Raamsdonk

22-12-2004 17:07

Kort maar krachtig: Alles.
Zo'n seizoen kun je alleen maar van dromen.... lees "het seizoen van..." er maar op na.

Maar een ander belangrijk ding voor me begin dit jaar was de KSN Jeugdcomissie!

Groeten,

Luuk
Karpervissen is net als..... .....vissen op karper