Karpers in vijver aasden weer!

Plaats reactie
Danny Schaltin
Berichten: 886
Lid geworden op: 20-01-2004 01:41
Locatie: Barendrecht
Contacteer:

17-12-2004 14:44

Vanmiddag keek ik zo als elke dag ff naar mijn koi vijver in de tuin,en het viel me op dat ze vrij actief waren sinds een hele lange periode van 3 a 4 weken.Dus ik twijfelde niet en hop,2 handjes voer er in en ja hoor,ze begonnen wat voor zichtig,maar ze aten uiteindelijk alles op!en dat terwijl ze 3 a 4 weken toch echt passief bijlkaar centraal op de bodem lagen(niet aazend!).de temp is vandaag niet zo koud als de afgelopen weken en dat zie je direct aan de vissen.Ik heb de temp in mijn vijver gemeten en die was 6 gr.Dus voor de gene die willen gaan vissen vanavond,zit toch wel een dikkere kans in dan de afgelopen weken.Ik vond het wel grappig!

Greetz Danny
Gebruikersavatar
Melvin Miltenburg
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-10-2002 02:00

18-12-2004 21:07

Mijn vissen azen ook nog steeds! :D Nadat ik vanmiddag het filter heb schoongemaakt viel het me op dat ze bijna met de ruggen bovenzwommen! Ook zogen ze aan alles wat eetbaar leek op het water. Dus heb ik er wat voer ingegooid en aten ze dit ook op :lol:

Melvin
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

19-12-2004 12:21

Ik heb ze gister wat broodkruimels gevoerd.. En ze aten het! Nou en? Zo lang jij niet in je eigen tuinvijvertje vist zal het niet veel uitmaken. Zo'n pispotje achterom is namelijk veel sneller opgewarmd, afgekoeld of in beroering gebracht dan een plas van ettelijke hectares.
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

19-12-2004 14:34

Juist kevin,

ik merk ook dat op zonnige dagen de vissen in mijn vijver meer zemmen als op donkere dagen, ze vreten elke dag nog bij mij maar niet zoveel.
Dit wil natuurlijk niet gelijk zeggen dat een water (bijv. een hectare) de vissen ook gelijk gaan azen en zwemmen. Ga maar eens een dag daar staan met dit weer je mag van geluk spreken als je iets ziet van een karper.

mvg,

robert.
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

19-12-2004 17:06

Goed'nmiddag iedereen!
Ik keek vanochtend met 'n verdwaasd hoofd op de wekker, die al half 11 aangaf.. Vervolgens de gordijnen open gedaan en meteen een prachtig zonnetje op m'n gezicht :D
Toen de fiets gepakt, de vismaat gebeld en ff een rondje gedaan met de peilhengel. Heb slechts een vis gezien, op een ondiepe forgracht schoot er een met een enorme boeggolf weg...... Toch activiteit, op 30 cm. water terwijl de helft van t water was dichtgevroren.....
Verder lag t water er mooi bij en was het 'n lekker weertje, ik heb me vermaakt :D

Mvg. Daniel
Gebruikersavatar
Melvin Miltenburg
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-10-2002 02:00

19-12-2004 18:38

Wat me opvalt aan mijn vissen is dat als het opklaart de vissen bovenin gaan zwemmen en actief zijn, en als het wat somberder wordt de vissen snel naar de bodem gaan en passief blijven liggen! Zo kan je zien hoe snel vissen door het weer beinvloed worden! Natuurlijk wel een kleine vijver en niet zoals hier boven al gezegd is een grotere plas!
Plaats reactie