Iemand een karper over ?

Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

07-12-2004 15:02

Marktplaats:

Zaken/transacties / Horecatransacties

Gezocht: Gewone karper om te eten voor kerst
Prijs: N.o.t.k
Beschrijving: Zoek een gewone karper voor eten rond kerst i.v.m. poolse traditie.
hoeft niet groot te zijn.
Levend ook mogelijk.Een beller is sneller.

Foto's: Geen foto beschikbaar
Datum: 30-11-2004, 18:57
Gezien: 325 keer bekeken.

Adverteerder
Naam: Lucas Salet (E-mail de adverteerder) (Alle advertenties)
Telefoonnummer: 0621258550
Woonplaats: breda
Regio: Noord-Brabant


Deze advertentie toevoegen aan favorieten
Deze advertentie afdrukken.
Breng een vriend op de hoogte van deze advertentie.
Houdt deze adverteerder zich niet aan de regels? Tip de webmaster!
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

07-12-2004 15:18

ja en, jij eet toch ook koeien terwijl die in india heilig zijn.
Wist jij trouwens dat de karper in principe in Nl niet voorkwam. Dat ze dankzij de monikken die in bepaalde periode geen vlees mochten eten maar wel vis gefokt zijn om te eten. En dat zodoende de karper in Nl geïntroduceerd is. Oorspronkelijk een vis uit de Donaudelta.

Mvg Anton Eckhardt

Trouwens best goed te eten hoor karper. Beter dan een haakbek waarschijnlijk (topic haakbek in ........)
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

07-12-2004 15:21

Anton,

Weet ik allemaal wel,maar kon het gewoon niet laten.
Ik veroordeel ook helemaal niemand.
Dat laat ik aan anderen over...........

Dennis
PS ik denk dat die haakbekken in sinaasappelsaus toch echt veel beter smaken :wink:
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

07-12-2004 15:25

ik heb helaas de kans nog niet gehad. :lol:
Gebruikersavatar
Casper Hijkoop
Berichten: 319
Lid geworden op: 06-08-2004 12:37

07-12-2004 16:05

Ik heb ook wel eens karper gegeten in een restaurant in Tsjechië. Geserveerd met wat groente, en citroen.
Ik wilde wel eens weten waar ik op vis, en ik moet zeggen: het smaakt goed!
Dit zal wel anders smaken dan de wilde karpers, het zal vast en zeker een gekweekte vis zijn.
Daniel Takken
Berichten: 1009
Lid geworden op: 28-02-2004 12:02
Locatie: Fikkersdries

07-12-2004 16:32

Karper in biersaus.... Weihnachskarpfen? :roll:

:D

Daniel
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

07-12-2004 17:08

Ik zie ook geen probleem ....

Zal die gast morgen als ik er een aan het drillen ben wel ff bellen .... verser kan niet toch :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
tim vd veen
Berichten: 895
Lid geworden op: 11-04-2003 02:00
Locatie: Deventer

07-12-2004 18:44

dennis,

als je genoeg betaald kan ik wel een paar haakbekken uit de achtertuin halen :wink:

mit gruningse groetols,

Mit :D
Groet'n,
Tim
Lexus Cuyten
Berichten: 3083
Lid geworden op: 03-04-2003 02:00
Locatie: Barendrecht - Carnisselande

07-12-2004 19:15

Ik ben hier dus wel tegen!! Als ik India ben eet ik dus ook geen koe...! stom? vind ik niet, beetje aanpassen heel moeilijk voor een hoop mensen!!
Als je er maar vertrouwen in hebt.
Gebruikersavatar
Patrick van der Molen
Berichten: 234
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: Almelo
Contacteer:

07-12-2004 19:58

Beetje nutteloze topic..... :cry:
Wat wil je hiemee bereiken?
Dat andere mensen hem gaan bellen/lastigvallen?
Als je dat wilt doe het dan zelf en val andere mensen er niet mee lastig :D

Thanx
Gebruikersavatar
Bert Kruit
Berichten: 330
Lid geworden op: 19-10-2002 02:00
Locatie: Hooghalen
Contacteer:

07-12-2004 20:02

Lexus,

wat eet je hier in nederland voor vlees?

je moest eens weten waar de koe allemaal in verwerk zit.

maar goed, wil geen discussie op gang zetten maar ieder zijn eigen........
MVG"BK" 8)
Gebruikersavatar
Dennis van den Bogaert
Berichten: 4400
Lid geworden op: 25-02-2002 01:00
Locatie: Den Haag
Contacteer:

07-12-2004 20:06

Patrick van der Molen schreef:Beetje nutteloze topic..... :cry:
Wat wil je hiemee bereiken?
Dat andere mensen hem gaan bellen/lastigvallen?
Als je dat wilt doe het dan zelf en val andere mensen er niet mee lastig :D

Thanx


Patrick,

Weet ik,maar tussen AL die andere nutteloze topics valt ie echt niet op...
En wat mensen er mee doen laat ik aan hun over :wink:

Dennis
Laatst gewijzigd door Dennis van den Bogaert op 07-12-2004 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
PROUD TO HAVE BEEN A WATERLANDER ;-)

BETER GOED 2DEHANDS DAN NIEUWE BAGGERZOOI !
Gebruikersavatar
Patrick van der Molen
Berichten: 234
Lid geworden op: 11-05-2003 02:00
Locatie: Almelo
Contacteer:

07-12-2004 20:20

daar heb jij weer gelijk aan :wink:
Chi Fai Man
Berichten: 667
Lid geworden op: 29-11-2002 01:00
Locatie: Purmerend(N-H)

07-12-2004 20:59

anton eckhardt schreef:ja en, jij eet toch ook koeien terwijl die in india heilig zijn.
Wist jij trouwens dat de karper in principe in Nl niet voorkwam. Dat ze dankzij de monikken die in bepaalde periode geen vlees mochten eten maar wel vis gefokt zijn om te eten. En dat zodoende de karper in Nl geïntroduceerd is. Oorspronkelijk een vis uit de Donaudelta.

Mvg Anton Eckhardt

Trouwens best goed te eten hoor karper. Beter dan een haakbek waarschijnlijk (topic haakbek in ........)

Dacht dat de karper oorspronkelijk uit het Verre Oosten afkomstig was.
Het verzamelen van karper/hengelsportboeken kan een erg kostbare hobby zijn. Vraag het maar aan ondergetekende.
Fabrice Macours
Berichten: 286
Lid geworden op: 06-01-2004 14:15
Locatie: Tongeren (B)
Contacteer:

07-12-2004 21:28

en ze zouden in de tijd van de romeinen hier al geintroduceerd zijn als ik mij nie vergis :P
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

07-12-2004 21:38

ik heb dit ooit gelezen in een encyclopedie gelezen en is daarna vele malen bevestigt in andere literatuur. Voordat ik dit las dacht ik ook altijd dat het een Aziatische vissoort was. Waarschijnlijk is de karper al vroeg gecultiveerd (en vervolgens wellicht ontsnapt) in het verre oosten en zodoende aangenomen dat de karper hier ook al voorkwam.

En Lexus ik vind het persoonlijk nogal een groot verschil of een dier als heilig beschouwt wordt of niet. Ik heb net mijn gevoelens niet goed uitgedrukt met het voorbeeld van de heilige koe in India. Zoals jij het stelt vind ik het wel erg makkelijk. Sommige mensen hebben ook speciale gevoelens voor bijv varkens of schapen (ook in Nl.), vergelijkbaar met de gevoelens die jij en ik voor de karper koesteren. Ik neem aan dat je geen vegetariër (met alle respect voor vegetariërs) bent en dus ook gewoon varkens- koeien- of schapenvlees eet. Wat sommige mensen dus ook pijn in hun hart kan doen. Wat trouwens te denken van het eten van snoekbaars en snoek? Is toch ook geaccepteert in NL?
In Marokko vind men varken een onrein vies dier. Als jij in Marokko een varkensboutje kan krijgen denk jij daar toch ook niet over na (hoewel ik dit eerder zal doen, daar dit een algemenere afkeer van een dier is. Dan het afslaan van een culinair hoogstandje omdat SOMMIGE mensen een voorliefde hebben voor dit dier)
Lang verhaal had zeker korten gekund, maar volgens mij is het wel redelijk duidelijk.

Mvg Anton Eckhardt
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

07-12-2004 21:46

Dat van die Romeinen is opzich logisch. Die hadden heel groot deel van de bekende wereld in handen dus ook een deel, misschien wel heel de donaudelta in handen. Zo overigens ook niet het enige zijn wat de romeinen in NL hebben geïmporteerd. Volgens mij is de Beuk ook geimporteerd door de romeinen, hoewel we het nu hebben over een inheemse soort. Als ik even mijn best doe kan ik er vast nog wat aan toevoegen.
Wat ik bedoel met de monniken is dat zij de karper gecultiveerd hebben. Zij zijn de grondleggers van de kweekkarper.

Mvg Anton Eckhardt

Als ik het fout heb hoor ik het graag. Zo heb ik het gelezen en meerdere malen bevestigd zien worden
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

07-12-2004 21:59

Maar beetje karper gaan promoten als consumptievis is als karpervisser niet echt de bedoeling toch...

Karper is gewoon ranzig veel te vet, grondsmaak en veel graten vertel ik ze altijd maar :wink:

M.v.g. Ulco,
Lucas Alkemade
Berichten: 37
Lid geworden op: 21-05-2002 02:00
Locatie: Den Haag

07-12-2004 22:22

Hé Dennis, ga es met tram 11/12 naar de haagsche markt, en kijk es bij de viskramen achterin. Je ziet daar regelmatig karpers liggen...en zeker niet de kleinste.
Ik zelf moet er niet aan denken, je hoofd achterover, karpertjûh met ui, bij zijn staart vastpakken en kauwen maar..... :o
Ik weet dat het in Hongarije en andere landen gewoon op de menukaart staat. Maar ja, een snoekbaars haal je tegenwoordig ook bij de Makro.
Het is maar wat je gewend bent........
Gebruikersavatar
Hans Brinkel
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04-02-2003 01:00
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

07-12-2004 22:28

uit eigen ervaring:

Een aantal jaren geleden alleen naar Roemenie geweest om te vissen op karper en meerval in de donau-delta tezamen met een bevriende Roemeense collegaverzamelaar.(Nee ik ben niet naar Raduta geweest) Het eten was vrij eentonig kan ik verzekeren! s''ochtends viskoekjes bij de koffie en vispate op brood.....in de avond visssoep vooraf, vis als hoofdgerecht (dan gebakken en dan weer eens gestoomd...dus wel variatie in bereidingswijze) en werkelijk alles heb ik MOETEN eten (je wilt immers de uiterst vriendelijke gastheren en de leuke vrouwelijke kok vooral niet voor het hoofd stoten toch :D )..karper,meerval,snoek..alles heb ik wel gegeten.
Na drie dagen kwam het mijn strot uit :-? !..ik lus wel vis..maar dan wel het liefst zeevis zonder graat. :)
enfin
De derde dag simuleerde ik maar dat ik mij niet zo lekker voelde en liever op de kamer verbleef.....hoorde ik de volgende dag bij het ontbijt dat ze speciaal voor mij een kip hadden geslacht :-? ..en laat ik daar nou verzot op zijn.
moraal van het verhaal: Land''s wijsheid ....land''s gewoontes enne vergeet nooit zakken chips en pindakaas mee te nemen naar Roemenie!!
Fabrice Macours
Berichten: 286
Lid geworden op: 06-01-2004 14:15
Locatie: Tongeren (B)
Contacteer:

07-12-2004 22:38

[quote="anton eckhardt"]Wat ik bedoel met de monniken is dat zij de karper gecultiveerd hebben. Zij zijn de grondleggers van de kweekkarper.

Mvg Anton Eckhardt

Als ik het fout heb hoor ik het graag. Zo heb ik het gelezen en meerdere malen bevestigd zien worden[/quote]

idd,
Naar wat ik weet hebben zij karpers gekruist om spiegelkarpers te kunnen kweken, zodat ze minder werk hadden met het verwijderen van de schubben.

als ik fout zit hoor ik het ook graag :D
Gebruikersavatar
Aaron Fresco
Berichten: 954
Lid geworden op: 23-02-2004 22:31
Locatie: Den Haag

07-12-2004 22:48

In 1979 was ik in het voormaligOostblok land Bulgarije.
Ik nam toen ik het land verliet een aantal blikjes mee voor een Regio avond in Den Haag.
Tijdens de Regio avond deelde ik een aantal blikjes uit!!
Het waren bijzondere!opmerkingen die ik toen hoorde.Gewoon ;Karper in blik met "vrolijke verpakking'' op het blik van een gekweekte karper.
Ja,zalm enz is er ook in blik.Maar een karper willen kopen,die je gevangen hebt!!!!!!!!!!
Mvgr.Aaron
Niet groot en zwaar,maar wel eerlijk!!
anton eckhardt
Berichten: 357
Lid geworden op: 04-04-2002 02:00
Locatie: Wageningen en Nijverdal

07-12-2004 22:56

Fabrice,

dank je voor de aanvulling. Ze ken ik het verhaal ook.
christian dinsbach
Berichten: 75
Lid geworden op: 01-07-2003 02:00
Locatie: almelo
Contacteer:

31-12-2004 00:20

deze oproep komt mij eigenlijk een beetje bekend voor

alleen dit is dan met karper

maar ik denk dan aan iets anders

duitsland ongeveer 4 jaar trug

Armin Meiers

mens gevraagd voor slachting en consumptie wahahahahaha :P :P :P :P :P :P :P :P
karper karper kom in de armen van mn net
RAMMS+EIN