Belangrijk voor mijn TOEKOMST!!!!!!!!

Gebruikersavatar
Frank Avezaat
Berichten: 2212
Lid geworden op: 04-01-2002 01:00
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

25-11-2004 12:20

niets om voor de OVB / NVVS te gaan werken ofzo?
als je op de website van de ovb kijkt kan je kijken of er vacatures zijn en dan kan je aan de hand van die vacatures kijken wat voor opleiding je ervoor moet hebben enzo...

heb ik vroeger ook wel overna gedacht
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

25-11-2004 14:01

Allemaal bedankt voor jullie reactie!

Ben er blij mee dat jullie met me mee denken.

Reinder,
het is wel een goede oplossing die jij zegt maar het gaat me ook om de contacten die ik dan kan opbouwen in het karperwereldje.
(ik leer bijvoorbeeld nog van anderen mensen die in de winkel zouden komen) en dan nog 1 ding waar laat ik al die spullen? Denk ergens in een loods en dat kost als nog geld :-? of begrijp ik dit verkeert.

Gelukkig sta ik er niet in me eentje voor als ik een karperzaak zou willen beginnen, mij vader leek het ook wel leuk om aan mee te helpen hij is dus de geldbron. En hij heeft natuurlijk wel een baan enz. voor een lening te kunnen afsluiten.
Als het ook gaat gebeuren zal ik ten eerste er ook aan denken op welk vestigings plek ik het winkeltje zal gaan plaatsen (natuurlijk niet bij de anderen zaken want dat snap ik allemaal wel).

Maar hoe zit dat precies met de verdiensten van een winkel? Want volgens mij verdien je nou niet altijd veel en dan weer wel, hoe gaat dit precies in zijn werking?

Ik zal nu ook eens op de ovb site enz. gaan kijken wat daar allemaal te doen is.

Werkt hier toevallig mss iemand die daar werkt? zoja hoe bevalt dat allemaal?

mvg,

robert.
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Reinder van Lune

25-11-2004 14:10

Veel ruimte heb je niet nodig. Van de meest bestelde artikelen heb je een aantal van op voorraad. Krijg je een bestelling binnen plaats jij meteen een bestelling bij de fabrikant of distributeur.
Zo werken heel veel online winkels.
Sjors Hempenius
Berichten: 132
Lid geworden op: 05-01-2002 01:00
Locatie: Wirdum, Friesland

25-11-2004 14:22

Robert,
een goede opleiding is van het allerhoogste belang. Welke richting je kiest in je studie doet er niet zoveel toe. Gewoon doen waar je zin in hebt, dan blijf je gemotiveerd. Als je (af)(uit)gestudeerd bent kun je altijd een eigen zaak opstarten. Het starten van een onderneming is niet gebonden aan opleidingen of overige zaken (een paar branches uitgezonderd). Mocht je beslist een studie willen volgen die met je visserijhobby te maken heeft, kijk dan naar de adviezen hierboven. Als je meer info wilt over de ins en outs van het starten van een onderneming, mag je me altijd vragen. Informeren starters en begeleiden ervan hoort bij mijn vak.

Sjors
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

25-11-2004 15:14

stuur even een PBtje naar Dennis v/d Boogeart

hij is een soort lopende karperwinkel ! :lol:


ik denk dat het startten van een internet winkel toch wel enige ervaring vereist, je kan niet door enkeld een IT-opleiding een internet winkel startten. Het is een vereiste dat je ook in ieder geval een opleiding bedrijfskunde/ bedrijfsadministratie/ management of iets in die richting gaat volgen, anders red je het gewoon niet. als je zo graag een winkel wil beginnen en je wilt tijd over houden om te vissen is een internet winkel geen slecht idee, maar laat het bouwen van de winkel over aan een stagiaire of een computer nerd die een zakcentje wil bij verdienen, dit scheelt jou een hoop tijd en je hoeft enkeld een opleiding bedrijfskunde te volgen.

Tevens zijn connecties ook erg belangrijk ! probeer in contact te komen met andere internet verkopers uit dezelfde branche etc......

al met al is het nogal wat werk en je moet het er maar voor over hebben, je moet niet verwachtten dat je er binnen no-time rijk van kunt worden.

suc6 ermee
Reinder van Lune

25-11-2004 15:19

Het bouwen van een site met online-shop zou ik altijd in eigen beheer houden, want je kan hem dan zelf onderhouden en het kost je alleen tijd.
Het laten bouwen van een site met een online shop e.d. is niet goedkoop!
Ook niet als je dit door een student laat doen!
Ik ken trouwens genoeg mensen welke zonder enige opleiding toch succesvol zijn met een shop op internet.
Opleiding daarintegen is natuurlijk nooit verkeerd, en als je de mogelijkheid hebt zou ik dit altijd doen.
Gebruikersavatar
Martin Nederlof
Berichten: 544
Lid geworden op: 09-08-2002 02:00
Contacteer:

25-11-2004 15:32

het is uiteraard wel belangrijk dat het beheer in eigen handen blijft.

maar er zijn genoeg studentjes die het voor veel minder doen dan wat een bedrijf ervoor vraagt, ik maak zelf ook website's en ik vraag ook wel aardig wat maar ik zit nog ver onder het gemiddelde van de meeste mkb bedrijfjes die websites leveren.

en uiteraard zijn er mensen die zonder vooropleiding een succesvolle internetshop kunnen beginnen, alleen is de kans erg klein.
ik ken ook enkele mensen die nu een eigen bedrijf hebben met een omzet waar ik alleen maar van kan dromen, maar die hebben het gewoon slim aangepakt. Die zijn begonnen met internetshops toen ze nog vrijwel nergens voorkwamen.
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

25-11-2004 16:50

Zolang je een nice in de markt hebt zal alles goed gaan en kom je met boeren verstand een heel eind. Zolang je iets voor meer kunt verkopen dan dat je het inkoopt ben je succesvol ........ Maar zodra het iets minder gaat, er meer mensen met jouw idee / concept rond gaan leuren kan het opeens blijken dat jij niet echt een "verkoper" bent. En daar beginnen ook de problemen de inkomsten lopen terug je beland in de magische spiraal ..... die eigenlijk alleen maar naar beneden kan TOT je weer een nieuw idee hebt!

Wat je zou kunnen proberen is een hengelwinkel openen waar je niet goedkoper bent dan de internetshops maar waar men GOED terecht kan voor service / kennis.

Voorbeeldje: Mijn vrouw komt langs de hengelsport winkel in HHW en denkt, Marc had nog Green Hornet nodig ..... huppelt naar binnen en vraagt naar Green Hornet dat krijgt ze waarna ze bedenkt Marc wilde nog iets en beld mij op. Ik kon 123 niet op de naam komen en denk ik leg het maar niet uit aangezien die knakviool daar niet echt mee gaand is. Normaliter als mijn vrouw iets voor mij moet halen komt ze er meestal wel uit door uit te leggen waar ik het voor wil gebruiken. Maar de hengelsportzaak hier daar kom ik wel eens met lege handen vandaan omdat men er maar vanuit gaat dat JIJ alles al weet. Vragen waar je mee zit moet je echt meermalen doorvragen eer ze je een antwoord gaan geven. Ik ga dus ook alleen maar voor dingen naar deze zaak als ik iets NU nodig heb. Dit geld trouwens niet alleen voor mij maar voor meer van mijn vissende kennissen.

Ik zat als beginnende karper visser met 1.000.000.000 vragen en juist de hengelsportwinkel wilde ze niet beantwoorden :o Gelukkig spreek ikk steeds meer mensen die er wel over willen praten en mij advies geven.

Dus Service is het devies!

Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
paulussie wassenaar
Berichten: 62
Lid geworden op: 07-10-2003 02:00
Locatie: ijmuiden

25-11-2004 17:34

Hey marc, ik ben sinds 8 jaar eigenaar van een garage annex autohandel,
en natuurlijk niet altijd zonder zorgen (maar hebben mensen in loondienst die niet dan???), maar wel altijd met plezier, en ja 6 dagen in de week, maar van werken op zich schijn je niet dood te gaan.
dus hoop het voorlopig nog een jaar of 25 te doen.

groetjes paulussie.
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

25-11-2004 20:48

Als je perse een eigen (hengelsport)zaak wilt beginnen moet je je wel kunnen onderscheiden van de rest ;)

Daarvoor moet je een gat in de markt vinden!

Lukt dat niet.... kan gebeuren..... dan kun je altijd nog een gat in de markt gaan graven.

Behoefte kweken heet dat!


Succes! maar denk er nog eens goed over na voordat je nu al een opleiding kiest...

enne, werken kan altijd nog!

MVrGr;

WouteR StegginK
--
Om wat te lachen (iedere dag actueel):
FokkE&SukkE=@ http://www.foksuk.nl

Dringend gezocht: -> link naar een site met dagelijks een nieuwe DirKJaN strip!!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

25-11-2004 20:52

He Wouter,

nepvisser!

Met extreem vriendelijke groet



Mitsz
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

25-11-2004 20:57

Ja Mitsz, jij vind mijn stukje "marketing-theorie-volgens-WouteR-StegginK" wel briljant!!?

Weet ik zeker!
--
Om wat te lachen (iedere dag actueel):
FokkE&SukkE=@ http://www.foksuk.nl

Dringend gezocht: -> link naar een site met dagelijks een nieuwe DirKJaN strip!!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

25-11-2004 20:58

Waar??? :o
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

25-11-2004 21:00

HAHA :D
--
Om wat te lachen (iedere dag actueel):
FokkE&SukkE=@ http://www.foksuk.nl

Dringend gezocht: -> link naar een site met dagelijks een nieuwe DirKJaN strip!!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

25-11-2004 21:01

Heb jij volgend jaar een telefoonnummer?
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

25-11-2004 21:04

?? ik kan je niet volgen....

heb alleen nog maar de beschikking over postduiven, en op zon- en feestdagen doet de tamtam het ook
--
Om wat te lachen (iedere dag actueel):
FokkE&SukkE=@ http://www.foksuk.nl

Dringend gezocht: -> link naar een site met dagelijks een nieuwe DirKJaN strip!!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
mitsz van der kamp
Berichten: 6100
Lid geworden op: 26-03-2004 20:28
Locatie: amsterdam
Contacteer:

25-11-2004 21:07

Goed genoeg...

Ik ga nu even de vissen voeren....

Ik hoop dat je nieuwe baan bevalt pik!

Laters Mitsz

:D
Gebruikersavatar
Wouter Steggink
Berichten: 521
Lid geworden op: 02-10-2002 02:00
Locatie: TwentuH

25-11-2004 21:09

mij wel


doe de vissies de groeten
--
Om wat te lachen (iedere dag actueel):
FokkE&SukkE=@ http://www.foksuk.nl

Dringend gezocht: -> link naar een site met dagelijks een nieuwe DirKJaN strip!!!!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Marc Schrikkema
Berichten: 3034
Lid geworden op: 09-10-2004 16:43
Locatie: Heerhugowaard

25-11-2004 21:52

Paulussie,

De reden dat ik vroeg naar de mate van verantwoording ligt in het feit dat je als eigenaar uiteraard dezelfde zorgen hebt, maar meestal ook een paar meer zoals kan ik mijn personeel wel betalen mocht het wat slechter gaan etc etc. ALs eigenaar zijn er meestal meerdere gezinnen afhankelijk van JOU en je bedrijf, in loondienst in de meeste gevallen alleen je eigen gezin.

Deze druk kan lang niet iedereen goed mee omgaan.

Vraag me wel af wat jouw hobby was voor je de garage begon?

Was dat sleutelen aan auto's?
Dan nu de hamvraag ..... hoeveel procent van jouw tijd doe jij nog echt de dingen die jij als hobby beschouwde?

Gewoon nieuwsgierig

Greets Marc
Blauw helmen, zijn ook maar mensen ..... af en toe laten ze hun emotie spreken :-)
Gebruikersavatar
Sjoerd Groot
Berichten: 2227
Lid geworden op: 05-06-2002 02:00
Locatie: Enschede
Contacteer:

26-11-2004 00:36

Raven is ooit ook klein begonnen he, onthou dat...

Bart-Jaap, sociale hygiëne is niet altijd nodig voor het starten van een bedrijf. Sociale hygiëne heeft te maken met de hygiëne van levensmiddelen.
Wel wordt soms geeisd dat iemand een BHV certificaat heeft, maar ik zou me daar (nu nog) niet blind op staren om een eigen zaak te beginnen.

Als je dat wilt, ga dan afhankelijk van je niveau, MBO detailhandel, of HBO Commerciële economie, bedrijfseconomie of Small Business&Retail Management studeren. Met die laatste opleiding kan je heel gericht je eigen richting van ondernemen kiezen.

Ga je in elk geval nu al oriënteren. Ga vast werken in de bedrijfstak waarin je later een zaak zou willen openen. Het klopt wel dat dingen vaak minder rozengeur en manenschijn zijn zodra je er je boterham uit moet halen.
Er komt er inderdaad heel wat bij kijken om een eigen bedrijf te starten, maar wanneer je dit met de juiste kennis op zak goed overweegt heb je best kans van slagen.
Wat ik bedoel te zeggen is: ga niet een hengelsportzaak beginnen omdat het je leuk lijkt, maar omdat ie op het juiste moment en op de juiste plaats rendabel kan zijn, en dat is denk ik inderdaad de fout die de meeste maken. Zo heb je dus in de buurt van Twente (Enschede,Hengelo, Haaksbergen) Lelystad, Breda etc. al weinig meer te zoeken als kleine starter.

Mocht je meer info willen over Small Business laat het me maar weten, ben nu derde jaars :)

Succes en de groeten,

Sjoerd
Gebruikersavatar
robert grootenboer
Berichten: 622
Lid geworden op: 11-10-2003 02:00
Locatie: Willemstad

26-11-2004 16:10

als ik zo allemaal lees is het dus niet de makkelijkste manier om wat geld bij elkaar te verdienen. Ik zal er nog eens goed over nadenken.

Bedankt voor jullie reacties.

Maar ik heb nog een vraagje: wie van jullie hier zit bij de waterpolitie of de duane?
Hoe bevalt het daar?
Het heeft ook met water te maken wat mij wel bevalt en het kan me mss nog wel eens bij het vissen helpen :lol: .

Ik weet hier al wel van dat je 18 moet zijn om daar een opleiding te kunnen volgen.

mvg,

robert
Als julie me missen ben ik op het mooiste water van nederland aan het visse!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
paulussie wassenaar
Berichten: 62
Lid geworden op: 07-10-2003 02:00
Locatie: ijmuiden

26-11-2004 18:41

hey marc, tis maar een eenmanszaak dus er zijn geen andere gezinnen afhankelijk van mijn bedrijfje, maar ik heb 2 opgroeiende kids (voor me gevoel hebben ze elke week nieuwe schoenen nodig lol), dus verantwoording genoeg zou ik zo zeggen, en zeker in deze barre tijden.
en wat betreft het percentage wat ik gemiddeld aan tijd besteedt aan mijn vroegere hobby schat ik toch wel 80%, met het enige verschil dat ik er nu geld aan verdien waar het voorheen geld kostte.
inderdaad het sleutelen aan auto`s is mijn hobby dus.

groetjes paulussie