Het beperken van de spullen die je elke keer meeneemt.

kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

07-11-2004 13:43

Voor velen van jullie betekent een sessie naast het lekker buiten zijn en het misschien wel wat vangen ook het gesleep met spullen. Niet echt het leukste dus. Dus kom op, en geef elkaar wat ideeen om alles zo licht en klein mogelijk te houden om zo een hernia te voorkomen.

Zal ik dan maar beginnen?

Schrijf gewoon eens op wat je nu allemaal gebruikt tijdens een sessie. Dan kan je vaak zien dat je niet eens zoveel gebruikt als dat je meesleept.

Nu nog jullie tips. :wink:
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
guido berkmortel
Berichten: 1860
Lid geworden op: 25-06-2003 02:00

07-11-2004 14:01

Kevin,

Ik ben ook iemand die graag alles compact en doeltreffend houd.
Ik vis meestal slechts sessies van een uur of 4 en neem dan mee:
Van onderen naar boven gestapeld:
* 1 Ultimate strandkar
* 1 FOX Supa Chair
* 1 bivvy tafeltje
* 1 FOX Medium carryall waarin:
Onderin tacklebox waarin alle niet direct noodzakelijke rigmaterialen, haken, tube's, enkele reserveloden etc.
Daarbovenop kleinere tacklebox met direct noodzakelijke artikelen zoals boilienaald, schaartje, stoppertjes, enkele rigs, 2 loden, kneedbaar lood, popup foam etc.
Tevens presentatiesetje swingers, 2 STR's, verrekijker, aasdozen, 4 korte RVS bancksticks met klikconnector's voor STR's, thermoskan en boterhammen o.i.d.
In zijvakken bevinden zich weegnet, bewaarzak, weger, handschoenen, muts, reservespoelen, vergunningen, ontvanger STR etc.
Als laatste komt op de kar mijn onthaakmatras.
Een en ander borgen met spin.
Mijn hengels, schepnet, werpstick neem ik mee in drie losse FOXpouches, 2 met opgetuigde hengels, 1 met schepnet & steel en werpstick.
Deze neem ik mee d.m.v. een draagriem van een (sport)tas met op uiteindes twee "lussen/cirkels" gemaakt van zwatre electradraad waarin ik de 3 pouches hang.

Dit alles is erg compact en erg snel te (ver)plaatsen.

Mvrgr Guido
Marcel Brauer
Berichten: 392
Lid geworden op: 03-07-2004 16:46
Locatie: Venray

07-11-2004 14:22

Weet liever zeker dat ik alles bij me heb wat ik nodig heb/KAN hebben, en niets vergeet.
Of ik meer moet meeslepen interesseerd me niet.
Of ik het dan ook daadwerkelijk allemaal gebruik laat ik buiten beschouwing.
Kwestie van ordenen.
gerrit koop

07-11-2004 14:36

Twee hengels in losse pouches
Landings net
Bij regen plu (160)
Met twee aantrekriemen om alles bij elkaar te trekken ,en aan elkaar knopen met een lus
Een carry all met

Aas
Weegzak
Unster
Weegbar (hout)
Fototoestel
Statiefje
Tackleboxje(wat lood, onderlijnen,boilienaald,zakmes e.d.)
Poncho
vergunningen
Twee matten(een voor de vis en een om op te zitten)
Liter fles water

gr gerrit
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

07-11-2004 15:09

Ik regel via een uitzendbureau een zelfstandig werkende Africaan :lol: CN
Unicorn Carp Fisching
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

07-11-2004 16:29

M´n vismaat loopt altijd te zeiken over dat ik zo sjouw...

stoeltje of stretcher. Die stretcher is idd wel zwaar meneer Hofkens!! ;)

onthaakmat, type Vlemmix, met van die balletjes

kevin nash foudraal, met daarin:
1 x schepnet + steel
3 x hengels, al dan niet opgetuigd
1 x paraplu met massieve steel
4 x stormpaal
4 x korte bankstick
4 x lange bankstick
2 x andere bankstick
3 x werppijp

Alijn Danau 120liter rugzak (model zak-in-elkaar), met daarin:
3 x tackle box, gevuld met vrij veel dingen
3 x molentas met daarin molens
1 x fox MK2 presentatieset
1 x 1½liter fles drinken
1 x 1liter thermoskan (in de winter)
1 x broodtrommel
1 x cameratas met daarin weger, meter, onthaaktang, handdoekje en camera
1 x doosje met spullen die niet in m'n tackleboxen passen (pva string en voorslag enzo)
1 x radiootje
1 x aastasje met daarin ½kg boilies, popups, fluo's, soak & dip
1 x buzzerbarbag met daarin rvs buzzerbars, kopjes en SX'en
2 x rigboard
1 x doosje met pva foampjes
1 x map met vergunningen

tas met amiaud peche rodpod

Volgens mij was dat wel zo'n beetje wat ik bij heb.. het hele zooitje zal bij elkaar een kilootje of 30 wegen, als het niet meer is.

Ik zou wel graag wat minder spullen meenemen, maarja aan de ene kant neem je altijd te veel mee, en je presteert het om altijd iets te vergeten..
fishing rocks
Gebruikersavatar
Pascal Rijzinga
Berichten: 661
Lid geworden op: 07-03-2002 01:00
Locatie: Groningen
Contacteer:

07-11-2004 16:48

Mijn hemel, wat een gezeul. Sommigen lijken wel pakezels.
Sindskort beperk ik de hoeveelheid spullen die ik meeneem.
Geen tas meer om de weegzak, bewaarzak etc. 1 Klein fox tasje met daarin enkel wat klein materiaal (schaartje, boilienaald etc.) 4 stukjes lood van 4 ounce. Geen bivytafeltje, geen rodpod maar 2 lichte alu steunen stoeltje, onthaakmat, schepnet + hengels in foudraal en meer niet aan visspullen. Bij kans op regen neem ik de plu mee maar regelmatig laat ik hem thuis. De praktijk heeft geleerd dat ik niet meer nodig ben tijdens het vissen en het scheelt een hoop gesjouw. Kanttekening is, dat ik slechts ochtenden en af en toe een hele dag vis, maar dan nog gaat er niet veel meer mee.

Uiteraard nog wel een kilo boilies en boterhammen / fruit en een thermoskan thee.

Pak je tas maar eens uit en ga dan kijken wat je daadwerkelijk nodig bent aan de waterkant. Haal al het overbodige er uit / af zoals tasjes etc. Je zult zien dat je een boel minder aan spullen meeneemt.

Ik heb mijn rug nog lief namelijk..
Groet Pascal
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

07-11-2004 17:35

Ik ga altijd met twee personen en dat maakt toch dubbel.

kanaal nachten en of weekend en soms langer

1 rugzak met materiaal 100 l (alles steekt erin, beepers, funnelweb, eten, boeken, doosje met alle materiaal zoals een nagelknipper, haken enz ... , nylon, gevlochten draad, wc rol, digi cam, onderlijntjes, weger ea ...)

1 zak met een vuilzak in, weegzak, onthaakmat die dicht te ritsen is die komt boven op men andere onthaakmat die nog dikker is, bewaarzak + stalen kabel => ik heb nog maar 2 vissen gezakt trouwens)

2 rodpod's (self made)
1 onthaakmat
1 Fox foudraal met 4 hengels (steuntjes, net + steel, cam steun)
1 frigo box met drinken, eten, en soep in een thermos.
1 easy dome in foudraal

1 emmer kemp/mais mengeling
1 tot 3 kilo boilies


Voor een dag sessie aan een water

nog de trolley
en een ultimate bedchair tas met twee stoelen in, zak met warmte overall voor de winter en een vuilzak.

en plus puntje is dat je met twee meer kan dragen :wink:
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
Gebruikersavatar
Robert Campbell
Berichten: 1706
Lid geworden op: 31-08-2002 02:00

07-11-2004 18:03

Zelf ben ik een roker, zit de hele dag op mijn werk op mijn reet en tijdens het vissen zit ik ook de hele dag in de boot op mijn reet.
Wat ik nog aan mijn conditie doe?
Spullen sjauwen en flinke stukken roeien, ik vertik het ook om een motortje voor de boot aan te schaffen.

Ik neem mee wat ik nodig heb en wat ik denk nodig te hebben.
Na een uur rijden en een half uur roeien, wil ik er niet achter komen dat ik iets ben vergeten!

RC
#karperwebshop# #Freelance Angler# #PukkaBaits#
Gebruikersavatar
Marco Mensing
Berichten: 5504
Lid geworden op: 18-09-2002 02:00

07-11-2004 18:24

Ik sleep ook het meeste ( dubbel :oops: ) mee, onder het motto ;

Liever mee- dan om- verlegen !

Heb onder dit motto toch nogal eens iemand kunnen redden met spullen die vergeten waren, of gewoon op, of wat dan ook !
CarpeR Diem
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

07-11-2004 20:02

Dat vind ik nog steeds gesleep hoor.

En wat als ik zeg dat ik het binnenkort (zo gauw ik hem heb) alles in een Fox cookerbag kwijt kan en dan verder alleen nog een mat (met daarin de steunen als ik hem oprol), het net en de hengels meesjouw.
En dan eventueel een stretcher/chair.

Maar wie heeft er tips hoe alles zo weinig mogelijk wordt?
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Toon Fokkema
Berichten: 569
Lid geworden op: 13-05-2003 02:00

07-11-2004 20:14

Kevin,

Is dat niet afhankelijk van hoe láng je sessie wordt? Ik neem aan dat je als je 1 kg aan bagage meeneemt, je niet van 's morgens 6 tot 's avonds 22 uur zit?

Bij mij is het makkelijk, ik zit het liefst zo lang mogelijk. Dus van 5 - 6 uur in de ochtend tot 's avonds na de schemer. Of vanaf een uur of 18 tot een uur of 12 de volgende dag. Dan praat je over behoorlijke tijdsspannes. Niet alleen meer tijd om te praten, kijken etc, maar ook des te meer kans om vast te gooien enzo :) Lullig als je dan 2 loodjes meeneemt, en je gooit 3 x achter elkaar in de takken.

Echter nu het heel laat licht wordt, en heel vroeg donker, zijn de sessies niet zo heel lang. Dan is het inderdaad wel eens fijn om óf snel te kunnen verkassen, of bijvoorbeeld het voorkomen van een rugblessure.

Zal volgende week zaterdag eens testen..
fishing rocks
Gebruikersavatar
Casper Hijkoop
Berichten: 319
Lid geworden op: 06-08-2004 12:37

07-11-2004 20:48

voor korte sessies (tot 5 uur) enkel:

gevoerde foudraal met daarin hengels, rodpod/steunen (afhankelijk van de situatie) en landingsnet
tas met daarin tackleboxen, beetmelders, swingers, werppijp enz. en evt. mijn eten
simpel stoeltje, zware strecher e.d. thuislaten!
soms een plu bij regen...
en een waterdichte, vacuum emmer, waarin ik mijn zakken boilies e.d stop.
en... onthaakmat!

Nachtsessies: word de stoel door een strechter vervangen, gaat er behalve het bovenstaandeook nog een shelter of tent mee, en een aparte tas met mijn eten/drinken/slaapzak/
waadpak, soms ook nog een voerboot, afhankelijk van het water...

behoorlijk wat dus...


ik laad alles in een zelf ontworpen fietskar met crossbandjes...
Gebruikersavatar
Koen de Been
Berichten: 1882
Lid geworden op: 10-02-2004 19:08
Locatie: Wosterhout

07-11-2004 21:20

Ok,

Mijn lijstje voor 1 nacht vissen: :)

- Foudraal met daarin 3 opgetuigde hengels, nubrolli-plu, 4 banksticks, schepnet.
- Grote tas met daarin rigwallet(Fox), 10 loodjes á 100 gram, weegschaal, lamp,zaklamp,buzzerbars met 3x piepers en hangers,TXR en alle andere troep.
- Kleine tas met daarin pan, kooktoestel,kaklint,vuilnistas, wereldontvanger, leesvoer, eten en drinken etc.
- Onthaakmat met daarin weegzak.
- Emmertje met aas, boillienaald,stoppertje,pop-up foam,schaartje.
- Zak met mn overwrap en haringen(zonder uitjes).
- Eventueel een rodpod, ligt aan de stek die ik bevis.
- Stretcher met slaapzak en kussen.

Al met al een rijdende verhuizing op wielen als Koentje met z'n fietsje en viskar richting water rijdt! :lol:
Vriendelijke groet,

Koen de Been
Ulco Bosma
Berichten: 546
Lid geworden op: 12-01-2002 01:00
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

07-11-2004 21:50

Voor enkele nachtjes zorg ik altijd dat ik thuis warm eet dus geen pannetjes, brander etc meezeulen. Tent of plu en haringen in hoofdvak van de foedraal, 2-3 hengels mee in pouches+schepnet deze kunnen aan hoofdfoedraal geklikt worden. 4-7 banksticks +beetverklikkers+ werppijp kunnen in zijvak van hoofdfoedraal. In een rugzak circa 60liter; bakje met klein materiaal; lood, haakjes, boilienaald, hangers, pva etc. (Vooral op lood besparen dat is zwaar) Mapje voor onderlijnen, mapje voor extra reserve dingetjes. 2-3potjes pop-ups standaard in de tas. 2 bewaarzakken, hoofdlampje, drinken en eten voor 1 nacht, boilies 1-2kilo, handdoek, weger, camera, kussen. Dan nog een strecher met daartussen de slaapzak, en cipro onthaakmat. Dit alles valt in 1 keer lopen mee te nemen!
Rugzak op de rug uiteraard, foedraal over de nek en dan voor langs dragen, strecher onder arm en in de andere hand nog de onthaakmat.
Gebruikersavatar
Cor Nannings
Berichten: 1248
Lid geworden op: 21-03-2002 01:00
Locatie: Hoorn

07-11-2004 21:56

Omdat je simpel redeneerd liever mee..dan omverlegen dus prop je alles in je 120ltr rugzak, dat geld het zelfde voor je foudraal, een bos hengels, steunen, netten, plu's nou noem maar op, emmers voer en aas, eten , drinken,water, foto/filmtas, tent, piepers en nog wel een beetje, dus het moet met de auto, of de boot, of op de kruiwwagen in ieder geval mijn maat sjouwt zich de pluris terwijl ik dan een goeie stek uitzoek :lol: :P CN
Unicorn Carp Fisching
Gebruikersavatar
lust frank
Berichten: 816
Lid geworden op: 24-09-2004 22:50
Locatie: Koolskamp - België
Contacteer:

07-11-2004 21:58

Yupse,

Heb dit net eens bekeken, slepen inderdaad veel te veel mee. Maar heb je er ook al opgelet dat als je eens iets thuis laat, je dit dan wel juist tijdens die sessie nodig hebt. Heb wel het geluk dat ik veel van m'n spullen in de auto kan achterlaten daar deze niet zover af staat van m'n stek. Dus als ik iets nodig heb is de redding nabij.

Mvg

Frank
----------------------------------------------------
bezoek onze site en forum http://www.carpmates.be
----------------------------------------------------
http://www.fishing.be
----------------------------------------------------
roy vanstreels
Berichten: 10
Lid geworden op: 07-11-2004 12:44
Locatie: Dilsen-Stokkem

07-11-2004 21:59

Wanneer je een rugzak gebruik zal je meestal ook geen hinder ondervinden van al die kleine rommel en je foudraal laat zich ook makkelijk dragen met die rugzak in eens. Maar de grootste rommel die er is is dat stom overnachtingsmateriaal. nl die stretcher, oerzwaar na een tijd en lomp om te dragen ook al heb je zo een zak, en tentmateriaal. Als je echt ferm moet lopen en door bosjes crossen, wat ik vaak moet doen, dan raad ik je aan om een ovale plu met overgooier te gebruiken. Die gaan nl bij in de foudraal. En die stretcher te vervangen door zo een model voor te camperen. Deze liggen wel nie zo super en moeten op een horizontale plaats staan maar zijn supercompact. Er bestaat een model die je met alu kokers opzet en het tasje is niet langer dan een 60cm en deze kan dan nog es bij of aan de rugzak. Dus heb je alles in je rugzak en foudraal zitten. En dan kuieren maar . . .
Gebruikersavatar
Paul van der Weck
Berichten: 34
Lid geworden op: 21-03-2004 13:01
Locatie: Oudenbosch

07-11-2004 22:06

Ja Cor, ik weet er alles van, heb van gister nog steeds spierpijn :evil:
Carp Team Holland is a way of Life
Mensen die een vis verplaatsen/ verkopen moeten ze een vloeike dik van de grond opknopen!

polleke
Gebruikersavatar
Danny Pauwels
Berichten: 382
Lid geworden op: 21-04-2003 02:00
Locatie: Antw.

07-11-2004 22:29

je kan nooit minder meenemen dan wat hier allemaal is gezet, stel je voor dat je net niet genoeg lood bij hebt omdat je al net eentje hebt verspeeld.

Het min. aan materiaal is nog een hele hoop.

Als je veel materiaal al kwijt kan in een of twee zakken dan bespaar je al veel moeite.

Ik heb in men rugzak in het grote deel 3 aparte tassen zitten, 1 met onderlijnen in een mapje, weger, cam en reserve spoelen en spoeltje met nylon. 1 tas met zakboek, tube's, loden, beta lights, rekkers, vergunningen enz ...
1 tas met nog wat klein materiaal met daarin een aparte box met alle rig materiaal.

Is zeer handig om uit te nemen zo :wink:

In mijn foudraal steek ik liever niet teveel gewicht bovenop de hengels, landingsnet + steel en de rest die ik al aangaf.

Alles kan in een keer me zelfs alleen maar dan heb ik de trolley wel nodig.

basic materiaal is nog vrij veel dat is zo
i was never loyal, except to my own pleasure zone => i'm forever black eyed
Gebruikersavatar
Maarten Darkje
Berichten: 106
Lid geworden op: 03-09-2004 20:57
Locatie: Zeeland

07-11-2004 22:43

voor statische sessies sleep ik bestwel veel mee, maar ik ga ook wel eens met 1 hengeltje struinen, een zakje haakjes, een blikkie mais en een half ongesneden wit en een fast-net op stap, zonder lood, dobber af wat dan ook. Ik neem dan verder een dun en simpel onthaakmatje en een punttang en schaartje mee, dat is alles.

Bij statische vissrij blijf ik vaak langer zitten als het loopt, of ga ik naar een heel ander water als het niet loopt, dus neem ik ook veel materiaal mee.

Een hold-all met daarin 3 opgetuigde hengels en 3 hengels in de hoezen(reserve stok, penhengel, peilhengeltje) en een klein vast hengeltje, schepnet steel. aan de buitkant van de hold-all het schepnet, de plu met 2 stormstokken, een mini rvs-rodpod die met normale banksticks werkt en een paar klimwakers die ik af en toe gebruik als ik met ouderwetse molens vis.

Grote vistas met 2 raaco tackleboxen met het meest en het mindervaak gebruikte materiaal, diverse kleine tasjes met o.a. 2 molens, klossen en lijn, extra lood, buzzerbar en bar met rodlocks, setje met 3 swingers, box en kabel van de piepers, voedsel, camera, vergunningen, 2 katapults, zaklamp, extra batterijen, doos met pennen en dobbers en tuigjes voor de vaste stok. Aan de zijkant thermoskan, thermometers, unster, weegzak, bewaarzak, regenbroek en jas, divers vaakgebruikt klein materiaal in de voorzakjes, ook nog een olielamp en een halve liter lampenolie bij nachtsessies.

Leger pukkel met daarin de benodigheden voor langere sessies, zoals gasfles, kookstel, gaskachel, jerrycan met water, extra voedsel en kleding, slaapzak, kussen, overwrap.

emmer aas, een stoel, een onthaakmat en indien nodig een strecher.

dit sleep ik naar de kant op een inklapbare steekwagen, voor korte sessies in 1x lopen en langere sessies moet ik de pukkel erbij halen en 2x lopen.

:o ik sta er zelf van te kijken, wat een zooi... en dan staat er nog een hoop niet bij wat maar af en toe mee gaat ...
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

08-11-2004 16:15

Maar jullie noemen nu allemaal wat jullie meenemen.

Heeft iemand tips om het allemaal makkelijker te vervoeren? Stel dat je bijvoorbeeld een korte sessie gaat maken of met de fiets gaat?
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen
Bas Hofkens
Berichten: 2415
Lid geworden op: 08-01-2002 01:00
Locatie: Mooiste provincie van NL

08-11-2004 16:20

Ja hè Toon,

Best een "gewichtige" stretcher! :wink:

Ik kom wat materiaal het beste in de buurt van Toon. Ik neem ook 1 grote praxis-box mee vol met materiaal. Het liefst zoveel mogelijk is het motto, terwijl ik eigenlijk maar 20 % daarvan gebruik. Maarja, je mocht het eens nodig hebben he! :wink: :oops: Ik wil gewoon de zekerheid dat ik kan vissen zoals ik wil en het in me opkomt en ik dus niet gebonden ben aan het beperkte materiaal wat ik bij heb.
Met vriendelijke groet,

Bas Hofkens
Gebruikersavatar
Mark Noorman
Berichten: 1922
Lid geworden op: 14-01-2002 01:00
Locatie: Zeist

08-11-2004 16:34

Kevin,

Omdat ik soms ook een eind moet lopen ben ik dit voorjaar ook kritisch de hele uitrusting gaan doornemen.

Als eerste alle beschermhoesjes van unster, verrekijker, verklikkers, soundbox, e.d. thuisgelaten. Ik heb mijn diverse stormsticks gewogen en alleen de lichtste meegenomen. Ook ben ik mijn oude foudraal uit één stuk weer gaan gebruiken, en liet degene met losse pouches thuis. Tevens de tacklebox drastisch leeghalen, vier stukken reservelood is meer dan voldoende voor een nacht. Uit een 1,5 liter fles water haal ik precies vier koppen koffie/thee, meer is niet nodig. Maximaal 1 of 2 bewaarzakken mee, moet ik zakken dan schroef ik een stormstick onder de plu vandaan en zet tijdelijk een tak op die plek onder de plu.

Al met al heeft het geloof ik iets van 10 kilo gewicht bespaard. Dat stapel ik op een kruiwagen model kar, ik span er wel even een "spin" overheen om te voorkomen dat het eraf kan rollen. Hopelijk heb je er wat aan.

Groeten,

Mark
kevin diederen
Berichten: 3862
Lid geworden op: 28-09-2003 02:00
Locatie: Zuid Nederland

08-11-2004 16:43

Noorman,

Daar hebben we wat aan.

Zelf heb ik ook een hele tijd met bergen lood gesleept. Kan me trouwens ook niet herinneren dat ik een kilo nodig had tijdens een sessie. Hetzelfde met onderlijnen endergelijke.

En voor de mensen die een oprolbare onthaakmat hebben. Al eens nagedacht om je banksticks erin op te rollen?
Met vriendelijke groet,

Kevin Diederen